Moje Astra G

Provedení : 5 dveřová

Barva : Modrá Ultra metaliza

Motor : 1.4 16v 66kW / 90k

Výbava

4x Airbag, ABS, dvoutónový klakson, el. nastavení sklonů předních světel, Imobilizér, mlhovky, nárazníky v barvě karoserie, otáčkoměr, posilovač řízení, pylový mikrofiltr, samonavíjecí 3bodový zadní pás středový, stěrač zadního okna, tónovaná skla, kryt motoru, klima manuální, centrál + DO, výškově nastavitelné sedadlo řidiče + nastavitelný volant, chromované kliky dveří, zrcátka v barvě karoserie, manuální stahování oken, 2x přední repro

Dodělaná výbava :

  • 2x repro zadní + 2x přední, výškové originál
  • Panasonic CQ-C 3303 N
  • Aut. rozsvícení světel
  • Folie na celé auto s atestem, ve předu světlejší a v zadu o 1 stupeň tmavší
  • Chromové kroužka budíků
  • Chromová hlavice řadící páky
  • Autopotahy na zakázku
  • Manžety řadící páky a ruční brzdy, pravá kůže
  • Nová přední maska s výbavy NJOY
  • Parkovací senzory + displej
  • Přední mračítka značky Mittig
  • Kožený multifunkční volant + propojení s rádiem Panasonic
  • Rozprašovače čelního okna s modelu Opel Insignie A
  • CD box na 4 CD ve středním panelu, stříbrné provedení
  • Palubní PC neoriginální, ale za to s mnoho funkcemi, které originál nemá a jsou velmi užitečné

 

Soupis událostí v každé výroční zprávě o Astře (G) Classic II

1. výroční zpráva | 2. výroční zpráva | 3. výroční zpráva | 4. výroční zpráva

5. výroční zpráva | 6. výroční zpráva | 7. výroční zpráva | 8. výroční zpráva

 

Závěrečné shrnutí:

Astra (G) Classic byla zakoupena v prosinci 2006 a do prodeje v březnu 2015 jsem s ní najel 113 200 km celkově. Nenechala mě nikdy na holičkách a vždy nás dovezla z bodu A do bodu B, Vždy nastartovala i v obrovských mrazech, procestovala s námi velkou část Evropy, vyzkoušela si i kvalitní Německé dálnice. Byla vždy udržována v perfektním stavu a tak i po ujetí těchto km vypadala, velice pěkně. Za své účinkování v naší rodině, dostala řadu vylepšení a pořád se pracovalo na drobných úpravách. Za své působení měla pouze 2 vážné závady, které zde v deníku byly podrobně popsány, za prvé to byl problém s motorem, který pak čekal v 80 tis. km částečná generálka a pak prasklá hadice klimatizace. Jinak se jednalo o klasické provozní náležitosti. V současné době tato Astra slouží rodičům a k nám přibyla nová mladší sestra Astra J.

 

Prosinec 2006 - Březen 2007

Astra před a po montáži fólii na všech oknech.

Zde Astra získala přední masku, chromové doplňky, autopotahy na zakázku, plazmové budíky INOPARTS.

V tomto roce Astra dostala, nový zvedák, box na CD, parkovací senzory, multifunkční volant kožený, mračítka apod.

Astra fotografována kolegou fotografem.

Poslední fotografie, před prodejem Astry ze 113 200 km.

 

 

Synova Astra G

Provedení : 5 dveřová

Barva : Modrá Ultra metaliza

Čalovnění sedadel : ORLEANS / MALTA

Motor : 1.4 16v 66kW / 90k (Z14XE)

Výbava

Rádio CAR 400, 2x Airbag, ABS, el. nastavení sklonů předních světel, Imobilizér, nárazníky v barvě karoserie, otáčkoměr, posilovač řízení, pylový mikrofiltr, samonavíjecí 3bodový zadní pás středový, zadní opěrky hlavy, stěrač zadního okna, tónovaná skla, centrál + DO, výškově nastavitelné sedadlo řidiče + nastavitelný volant, chromované kliky dveří, zrcátka v barvě karoserie, manuální stahování oken, 6x repro, černé budíky, alternátor 70A, multifunkční volant, černý interiér.

Co bylo potřeba po koupi udělat:

  • Opravit osvětlení SPZ, bylo zcela vylámané, zakoupena varianta LED.
  • Opravit klíček, nefungovalo odemykání / zamykání na dálku. Bylo zjištěno, že je komplet můstek s baterii mimo tišťový spoj – klíček opraven + nová baterie.
  • Těsnící guma u střechy na jednom konci scházelo ukončení. Zakoupeno a doděláno.
  • Scházela krytka zadního stěrače – zakoupeno a namontováno.

Podrobná prohlídka po koupi u mechanika:

  • Bude potřeba vyměnit brzdové trubky ve předu.
  • Doporučení je ošetřit dutiny a komplet podvozek, na své roky je v perfektním stavu a to hlavně v místech, jako nosníky apod.
  • Na jednom lemu je mírná koroze, cca 3 cm, zde to ošetříme a opět stříkneme do barvy vozu.
  • Nejvíce nákladná bude výměna spojky, ta už to má za sebou.

Podle mechanika je to velmi pěkný kousek po technické stránce na své roky, protože jiné Astry v těchto letech, už jsou na odpis. Je to vidět i na stavu vozu zespodu i celkově. Vůz jsme kompletně prošli a je vidět, že bylo o něj dobře pečováno. Jen je opravdu z venku, znát to parkování a ty odřeniny.

Velký servis po koupi (Duben 2022):

  • Komplet nová spojka LUK (lamela + přitlačný talíř + ložisko).
  • Brzdové trubky + brzdová kapalina.
  • Nové spotní čepy řízení.
  • Nové zadní brzdové válečky.
  • Provedena geometrie přední nápravy.
  • Ošetření drobných míst na podvozku od koroze, pak nástřik celého podvozku i náprav.
  • Odstranění koroze na zadním lemu (u řidiče), nástřik do barvy karoserie.
  • Astra měla odřené nárazníky od parkování, vše nastříkáno do barvy karoserie.
  • Výměna kabinového, vzduchového a palivového filtru.
  • Vyčištění EGR ventilu, nové těstění.
  • Diagnostika.
  • Nové zapalovací svíčky NGK + vyčištění škrtící klapky.

Závada ŘJ – Z14XE (Červen 2022)

Neustále se čím dál častěji za jízdy rozsvítila kontrolka autíčka s klíčkem a nakonec se zjistilo na originál diagnostice chyba P1482– Relé větráku chladiče 2 – přerušený obvod. Proto bylo potřeba se rozhodnout, zda opravit původní ŘJ, kde není záruka jak dlouho to vydrží a nebo pořídit novou. Povedlo se mi sehnat novou, jako náhradní díl, proběhlo nakodování na konkrétní vůz a těď jezdíme nádherně.

Dodělaná výbava:

  • LED osvětlení SPZ – Únor 2022.
  • Gumové koberce do interiéru (použité z jiné Astry G, velice zachovalé).
  • LED osvětlení interiéru (přední stropní světlo + zadní lampičky) – Květen 2022.
  • Pořízena starší velmi zachovalá ALU kola, stejná jako má první Astra G s letními pneumatikami – Srpen 2022
  • Nová přední maska s výbavy NJOY – Řijen 2022.
  • Výměna originál autoradia CAR400 za Pioneer MVH-S420BT s podporou nej. technologii a propjení s multifunkčním volantem – Řijen 2022.
  • Chromové kroužka budíku – značky JOM – Řijen 2022.
  • Chromové výdechy ventilace v interiéru – Listopad 2022.
  • Změna originál zadních lamp za jiné zatmavené – Listopad 2022.
  • Rozprašovače čelního okna s modelu Opel Insigbie A – Listopad 2022.
  • Plastové poklice originál OPEL s modelu NJOY, které se dodávali od roku 2004
  • Stropní světlo s nezávislími nastavitelnými lampičkami s modelu Opel Omega B – Březen 2023
  • Chromové kroužka okolo ovládání topení + chromový rámeček okolo řadící páky, vše značky JOM – Květen 2023

Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC po samotné koupi (ÚNOR 2022)

Výměna komplet spojky, Výměna brzdových trubek, nástřik podvozku a dutin, ošetření zadního lemu a přestřik oděrek po parkování, geometrie, výměna filtrů a vyčištění EGR ventilu apod.

Hledali jsme pro Astru G od syna stejná alu kola, co má naše první Astra G, pro projekt DVOJČATA. Originál Opel (GM) ALU kola 6J 15 ze 7 paprsky (4×100, ET49, KZ TU)

Astra G po kompletní očistě laku, odstranění poletavé rzi, vyčištěni laku, nanesení tuhého vosku, ošetření plastu + pneu (2022 září)

Den po velké očistě laku a po deští, přesto se práce povedla a jsem velice rád, že jsem Astře G věnoval tento čas, zcela jiný vůz, než při koupi.

Po velké renovaci předních a zadních světel + ofuky předních oken + chrom rámečky do přístrojových budíku JOM, rádio Pioneer MVH-S420BT

Příprava na zimu a poslední podzimní projížďka na ALU kolech, před přezutím na zimní. Památník Hrabině u Opavy.

Výměna zadních originál světel za jiný typ.

Chrom interiér doplňky.

Další meta ladění vozu k dokonalosti. Proběhla komplet výměna rozvodů i s vodní pumpou, komplet přední brzdy TEXTAR, zadní tlumiče SACHS a další drobnosti.

Těsně přes danou STK provedeno odstranění jediného místa viditelné koroze lemu. Ošetření dutin prahů na obou stranách + ošetření bodyčkem.