Leden 2018
Krásný Nový rok 2018, přeji fanouškům značky Opel.
Ještě se vrátím na konec roku 2017, kdy v prosinci Astra G oslavila své 11 narozeniny, jak už jsem psal, bylo ji dopřáno pár drobných věcí z hlediska údržby (autobaterie, přední tlumiče a zadní koncový výfuk). V současné době je plně fit. Na své 11 narozeniny ve večerních hodinách ji zloděj odcizil 2 originál poklice a pak byl vyrušen, proto pod stromečkem našla 4 zánovní originál OPEL poklice, snad ji je zase někdo neukrade.
Nadále se v Astře J začla projevovat technická problematika na autokameře TrueCam A5s. Začla se zasekávat. Po roce a 8 měsících se projevila závada na TrueCam A5s a to taková, že po zapnutí nahraje první 10 min. smyčku a pak co 1 min. začne ukládat záznam a při ukládání ji to trvá cca 30 – 60s, kdy nenahrává a pořád dokola. Asi týden jsem testoval co s tím, tovární nastavení, formát karty v kameře, pak úplný formát karty v PC, přehrání FW na nejnovější, výměnu paměťové karty a pořád stejné chování. Proto jsem psal na technickou podporu TrueCam po popsání problematiky odpověděli, zašlete k nám na reklamaci. Kameru jsem zaslal tedy na reklamaci a za 5 dní přišla kamera zpět s vyjádřením – reklamace zamítnuta a strohé popsání co mám dělat. Napsáno bylo, snižte smyčku z 10min na dobu 5min, snižte citlivost kamery, naformátujte kartu na FAT32, použijte paměťovou kartu Class 4 a vyšší (legrační, ale je že do kamery nahráli FW, který není dostupný ani na stránkách výrobce a v protokolu o tom není žádná informace). Proto jsem se pustil opět do podrobných testů kamery. Paměťovou kartu co celou dobu byla použita v autokameře jsem prověřil, zda nemá vadné sektory, znova provedl plny formát, vyzkoušel jsem jí používat v mobilním telefonu, pak v zapůjčené čínské autokameře a všude plně fungovala. Po opětovném vložení paměťové karty do kamery TrueCam A5s, opět kamera nefungovala korektně a zasekávala se při ukládání. Byl jsem natolik zoufalí, že jsem měnil paměťové karty (32GB – Class 10) za jiné výrobce a pořád stejná chyba. Nezbylo nic jiného, než zakoupit zcela novou paměťovou kartu a abych si byl jistý, že to např. není kapacitou (i když TrueCam A5s podporuje až kartu 32GB), zakoupil jsem kapacitu 16GB a k mému údivu vše fungovalo v kameře bez komplikací. Proto jsem začal pátrat v čem je rozdíl, kromě kapacity.
Zjištění: Přišel jsem na to, že nová SD karta od výrobce je formátována na FAT32, ale s nastavením velikosti alokační jednotky na hodnotu 8192, SD karty 32GB měly FAT32 s alokační hodnotou 16384. Přesto že jsem SD karty formátoval i v kameře, tak kamera používá pouze rychlý formát a s alokační jednotkou nic nedělá. Stáhl jsem si speciální program na formát FAT32 a pustil se do díla, SD ADATA 32GB jsem naformátoval na FAT32 a s parametrem) alokační jednotky 8192 (je to karta co tam byla od zakoupení kamery. Provedl jsem test pouze na baterii v kameře cca 45min a vše bylo OK, pak na stabilním napájení natáčení cca 2 hod a taky vše OK. Tak že vypadá, že problém je v tom, že kamery tohoto výrobce nedokážou pracovat s SD paměťovou kartou sice FAT32 ale musí být nastavena velikost alokační jednotky na nejvyšší hodnotě 8192, dnes moderní jiná zařízení zvládají i 16384, pro uvedené SD karty v jiných zařízení fungovali bez komplikací. Na závěr jen tolik, asi by bylo vhodné napsat uživateli, že nestačí provést pouze formát SD karty na FAT32, ale dopsat i hodnotu alokační jednotky. Tato informace zcela chyběla v protokolu od servisu, kde reklamace probíhala.
Měsíc prosinec 2017, byl tedy ve znamení testů autokamery a toto trvalo opravdu celý měsíc, krásná zábava na dlouhé zimní večery.
No a teď k příjemnějším informacím, zde na tomto webu jsem doplnil další informace k motorů k Astře J v podobě servisních plánu pro naftové jednotky 1.7CDTI a 2.0CDTI. Vše díky skvělým kolegům z Astra J fóra. Pro motory 1.7CDTI jsme je získali díky zcela poslední uživatelské příručce k modelům Opel Astra H, kde se pak tyto motory montovali i do Aster J. Pak díky informacím od automobilky CHEVROLET, jsem získal informace i k motoru 2.0CDTI. Nadále jsem dopsal i kódové označení motorů OPEL / CHEVROLET, motory jsou identické a liší se ti pouze ŘJ motoru, která má jinou charakteristiku. Dokonce jsem uvedeném servisním plánu od CHEVROLETU našel informace k motoru 1.6 atmosféře na CNG, tento motor jsem viděl pouze jeden krát a to v Zafiře B. Proto budu pátrat o dalších informacích o tomto motoru.
Naše Astra J se chystá na svou 3 garanční prohlídku a v rámci ní se nemění kabinový filtr, proto si ho nechávám vyměnit na svou žádost. Nadále jsem přiobjednal originál uchycení předních koberců, protože ty neoriginální gumové koberce s vyšším okrajem, už tam tak pevně nedrželi. Vše jsem si pečlivě upravím a výsledek je perfektní. No to nebylo všechno, ještě jsem si objednal 2x háček do zavazadlového prostoru, od výroby jsou tam 2 a to na každé straně jeden. Všiml jsem si, že tam je příprava i na další 2, jen je potřeba odstranit záslepku. Na straně, kde je umístěn výstražný trojúhelník, jsem dodělal 2 háček a na uvedené 2 háčky zavěsím hasicí přístroj. No jinak v roce 2018 Astru J čekají drobné úpravy interiéru a kromě ukotvení koberců a pověšení hasícího přístroje přijdou do interiéru LED žárovky místo klasických (konečně mi dorazili s Číny. Další plány jsou prozatím v hlavě, je jen otázkou zda se pustím do chromových doplňku, jak tomu bylo u Astry G, uvidíme. Jsem velice rád, že v interiéru nic nevrže a Astra J jezdí krásně a bez komplikací. V momentálním zimním počasí jezdím s kombinovanou spotřebou za 7,3 – 7,6lit./ 100km, ráno škrábu okna a motor se moc nezahřeje na mé krátké trasy do práce.
Únor – Březen
Jak už jsem naznačil v deníku v lednu, pustil jsem do změn v interiéru Astry J a nazval jsem to projektem LED chrom interiér 2018. Jak už název napovídá změna se týká výměny osvětlení interiéru + chrom doplňky. Pustil jsem se do první fáze a to do kompletní změny původních interiérových žárovek za LED. Prvně jsem si pročetl mnoho diskuzních vláken na fórech a hlavně na Astra J fóru. Poohlédl jsem po eshopech v ČR a zjistil jsem, že potřebných LED jsou ceny nehorázně vysoké a to několikanásobně. Proto jsem se obrátil na ebay a aliexpress, zde ceny byly bezkonkurenční. Jedinou nevýhodou je doba dodání, ale naopak cena je bezkonkurenční. Díky Astra J fóra jsem věděl jaké typy mám zakoupit a tak jsem v Číně objednal. První dodávka LEDek dorazil do předních lampiček + osvětlení a zadních lampiček. Objednal jsem celkem 7ks s toho 5ks potřebujete do interiéru. Další lze použít i do osvětlení přihrádky spolujezdce a další lze i použít i v zavazadlovém prostoru. Nadále do stínítek jsou potřeba 4ks LED sufitek o velikosti 28mm, ale pasují tam i 31mm. Tím by se dalo říci, že máme hotovo. Jenže kolega nám ukázal, jak krásně si osvětlit kufr, tak bylo rozhodnuto se pustit do této velké obměny. LED v kufru dává více světla než klasická žárovka, ale pořád to nebylo ono. LED pásky o délce 52cm v plastové liště s krytem. Opět pár týdnů čekání, než vše se dostalo z jedné strany zeměkoule na druhou stranu. Další problematika byla v napojení bez zásahu do originál elektroinstalace, proto jsem se začal poohlížet po redukci T10 a zase jsem narazil na to, že v ČR to nabízel pouze jeden eshop, cena s poštovným byl mega ranec. Nezbývalo nic jiného a opět se obrátit na Čínu a objednat to za příjemnou cenu. Jak bylo vše pohromadě doma, pustil jsem se do díla a za 3 hodiny bylo vše plně funkční a výsledek perfektní. Nechápu proč výrobci toto osvětlení nedělají už od výroby. Poslední věc, která scházela, bylo osvětlení SPZ a zde je to oříšek. Astra J velice citlivá na napětí a nesnese se s různými LEDky a palubní PC hlásí chyby. Proto jsem se pořád rozhodoval, zda tuto výměnu provést, v Číně byla cena o 50% nižší, ale od kolegů jsem dostal zprávu, že přesto to hlásí právě chybu vypálené žárovky. Proto jsem se rozhodl zainvestovat a koupit to v ČR a v případě, že by to hlásilo chyby, tak bych to vrátil prodejci. Naštěstí vše funguje, jak má a nehlásí to chyby. Zde najdete všechno zdokumentováno – https://astra-rasag.cz/?page_id=1630 . Pokud si vše najednou objednáte v Číně, tak sice cca měsíc si počkáte, ale finančně hodně uspoříte.
7x LED do interiéru = 140Kč v Číně / v ČR je cena 420Kč
4x LED sufitky = 32Kč v Číně / v ČR je cena 200Kč
2x LED pásky 52cm v liště = 130Kč v Číně / v ČR je cena 400Kč
2x LED osvětlení SPZ = 250Kč v Číně / v ČR je cena 440Kč
Kompletní úprava osvětlení na LED vyšlo 800Kč a to díky Číně a poštovnému zdarma. Celkově to zabere cca 4hod práce maximálně, pokud vše máte pohromadě zabere to pár hodin.
No a teď se vrátíme do měsíce února, kdy v ČR na pár dní vše ohromilo mrazivé počasí. No a zde se ukázalo, jak je Astra připravena na zimu. Bez komplikací jsem se dostal dovnitř, zámky ani dveře nebyly přimrznuty, to jsem měl ve městě i -20st. Co jsem se ale dost obával bylo startování, jezdím krátké trasy a tak baterka dostává zabrat. Nastartoval jsem na první pokus, ale bylo poznat, že motor je hodně tuhý. Díky rozšířeným funkcím palubního PC, jsem mohl i sledovat jak dobijí alternátor baterii. Hodnota mě dost překvapila, atakovala 15,4V a to i když jsem jel cca 25km, pak to teprve začlo klesat na 14,4V. Při teplém počasí je hodnota cca 14,2 – 14,4V. Pak jsem začal díky palubnímu PC sledoval i teplotu chladící kapaliny a zde po zahřátí motoru teplotu ukazovalo 110st na čidle v motoru, v létě je tato hodnota 102 – 104st. Na budíku ukazuje klasicky 90st. Tyto hodnoty jsou zcela v pořádku, i na Astře G, při připojení diagnostiky a sledování teploty na čidle v motoru byla teplota 103st. Astra fungovala bez komplikací i v tomto hodně mrazivém počasí. Spotřeba paliva v těchto mrazivých dnes jsem měl mezi 7,6 – 8lit. / 100km.
Astra byla na další garanční prohlídce a to už 3 v pořadí. Řekl bych že aktuální stav autorizovaných servisů se zase částečně zhoršil a to dost znepokojuje. Člověk zaplatí nekřesťanské peníze a při převzetí vozu zjistí, že není umyto a v servisní knížce je napsáno, karoserie bez koroze a poškození. Nevím jak to mohly, přes to špinavé auto vidět. Reklamoval jsem už 3x unik chladící kapaliny a to zhruba 0,2lit za rok. Sám jsem na nic nepřišel. V servise mi odpověděli, na nic jsme nepřišli, dolili jsme jí a únik je normální, protože se tento objem vypaří. Toto se mi zdá jako výmluva, protože u Astry G za 11 let provozu se doplnilo cca 0,3lit chladící kapaliny. Prozatím to nebudu nadále řešit, únik je minimální, ale dost mě to překvapuje. Díky novému nařízení Astra dostala novou generaci oleje 5W/30 DEXOS 1 generace 2. Je to s důvodů problémů motorů u Aster K 1.4 Turbo, rozhodnuto to bylo tento olej dávat i do starších motorů Astry J.
Duben
Na konci března jsem si připravil svou letní sadu kol ALU s letními pneumatikami. Byl překontrolován stav pneumatik, hloubka cca 5mm po ujedí cca 25 tisíc km na letních pneumatikách. Pravděpodobně je nebudu měnit, pokud se jejich stav nebude blížit ke značkám na uvedených 1,6mm. To bude trvat pravděpodobně tři roky. Pak to bude investice okolo 13 tisíc korun. ALU jsem pořádně naleští a ošetřil voskem, aby nebyli tak rychle špinavé od brzdového prachu. Po přezutí na letní pneu se ihned spotřeba paliva snížila cca o 1 lit na sto km. Natankoval jsem kvalitnější palivo a přidal VIF, tak že toto má také vliv na tak velký rozdíl. Nastali krásné slunečné dny a teploty se přehoupli přes hranici 2Ost., Astra po zimě potřebovala důkladnou jarní očistu od soli a písku ze Sahary, který spadl na ČR, před pár dny. Vypadalo to opravdu hrozně a tak jeden víkend v sobotu jsem si hodně brzy ráno přivstal za svítání a jel provést očistu. Jako první jsme Astru důkladně umyl, pak opláchl a vysušil jsem jí do sucha. Nanesl vosk a ručně jí kousek po kousku voskoval. Zabralo to tři hodiny práce. Výsledek byl perfektní, ale člověk necítil ruce, perfektní ranní rozcvička. Některé oblasti jsem voskoval 2x a to střechu a přední kapotu, kde je nápor největší. V neděli přišel na řadu interiér a zde jsem další dvě hodiny pracoval na dokonalosti. Od důkladného vysátí, vyčistění sedáků od dětí, navoskování dveří s vnitřní strany, ošetření vnitřních plastů, vyčištění gumových koberců a snad bude zase na pár měsíců klid. Co na podzim budu 100% provádět, je opět voskování Astry, ale tentokrát tuhým Americkým voskem, co už jsem několikrát použil, vydrží mnohem déle a auto je více chráněno před solí apod. V tento okamžik Astra je navoskována tekutým voskem, proto práce byla rychlejší. Jinak to zabere i s interiérem 8hod. práce.
Letos jsem klimatizaci nenechával desinfikovat a ani doplňovat, měl jsem strach ze zápachu, ale je to v pořádku, ale příští rok na desinfekci a doplnění mám zálusk a bude vše důkladně provedeno, mimo autorizovaný servis, mam nemám důvěru. Jedna firma u nás to děla za rozumné finance a mohu u toho být a to jsem rád. Pracnost je to na cca jednu hodinu práce.
Červen
Přátelé jsem opět zde s pár informacemi. Je to zde skoro 2 měsíce od poslední aktualizace. Na začátek musím říci, že je obrovský ohlas na změnu interiéru za LED provedení, hlavně osvětlení zavazadlového prostoru. Mnoho lidí se ptalo na pracnost, zkušenost s dodávkou potřebných věcí s Číny apod. Ptali se i lidé při nakládání nákupu u obchodního centra. Majitelé různých značek. No a uvidím, zda letos se pustím do těch chrom doplňků. Poslední týdny spíše dávám přednost studováním Polské republiky, na kterou letos máme políčeno. Je tam mnoho zajímavých míst pro návštěvu s dětmi a není to moc daleko od hranic s ČR. Vkládám tu seznam zajímavých míst.
INVALD Park
WWW: http://www.inwaldpark.pl/
Adresa: ul. Wadowicka 169, 34-120 Inwałd
Červenec – Srpen: 10 – 20hod
Rodinné vstupné: 260zlt / 1600Kč
Ostrava – INWALD = 112 km / 1:45hod (224km)
Dream park
WWW: http://www.dream-park.pl/cz/kontakt.html
Adresa: ul. Hodowlana 2, 43-430 Ochaby Wielkie
Vstupné: dospělý 46zlt / děti do 16 let 41zlt = 194 zlt / 1050Kč
Otvírací dobo: 10 – 18hod.
Ostrava – Dream Park = 70km / 50min. (140km)
Energylandia
Adresa: 99 Borowska Str., Vratislav 50-558, Polsko
Vstupné: dospěla osoba 109ult / děti 59zlt = 336zlt / 2020Kč
Otvírací doba: 10 – 20hod.
Ostrava – Energylandia = 120 km / 1:45hod. (240km)
Aquapark Wroclaw
WWW: https://aquapark.wroc.pl/
Adresa: al. 3 Maja 2 32-640 Zator, woj. Małopolskie
Vstupné: dospěla osoba
Otvírací doba: 6 – 22hod.
Ostrava – Aquapark Wroclaw = 245 km / 2:45hod.. (490km) pozor placený úsek v Polsku
Solné jeskyně Polsko Wieliczka
Adresa: ul. Daniłowicza 10, Wieliczka, Polska / Plac Kościuszki 9
Ostrava – Wieliczka = 190km / 2hod (380km)
Zakoupené originál zadní zástěrky pro model Astru J ještě nemám namontované, snad to stihnu před prázdninami a vložím na web své postřehy z montáže a fotky, jak to vypadá. Samozřejmě i zkušenosti o kolik se zamezilo stříkaní vody na zadní část vozu. To je důvod, proč jsem se rozhodl o zakoupení a montáž zadních zástěrek. Astra je pak zezadu velice špinavá. Nadále jsem se rozhodl, že zakoupím po třech letech nové mapové podklady do originál navigace NAVI 950 a to jsem netušil co zažiji za neuvěřitelné komplikace. Na německém webu měly uvedené mapy za zvýhodněnou cenu 99EUR, byla nutná registrace a jak jsem se pokoušel objednat mapy, pořád to psalo chybu. Spojil jsem se s technickou podporou emailem, navštívil autorizovaného prodejce OPEL, volal na OPEL ČR, ale prozatím bez jakékoliv řešení k úspěšnému konci. Pokud na uvedených stánkách nastavím adresu na jakoukoliv zemi okolo ČR, tak objednávka projde bez komplikaci. Pokud nastavíte ČR, tak nelze objednávku dokončit. Ono to vypadá jako by do ČR to neposílali. Uvidím, jak to vše popadne, řeším to s dovozcem OPEL pro ČR a technickou podporou v Německu.
Třesení motoru 1.4 Turbo mezi 13 – 16C
Co mě ale dost překvapilo, byla situace cca pře třemi týdny, kdy jednou brzy ráno Astra nastartovala jakoby na 3 válce dusila se, ubrala a přidala palivo, to celé trvalo okolo 30s. pak najednou byl klid. Venku bylo 13st. paliva na 50km. Říkám si málo paliva v nádrži, zajel jsem natankovat plnou nádrž paliva Natural 95, přidal jsem jako obvykle VIF. Pár dní vše bylo v pořádku, protože bylo i ráno teplo. Opět jeden den ráno startuji a zase se motor začal dusit, jen lehce jsem se dotkl plynového pedálu a najednou klid, motor cvrlikal jak má. Říkám si to není normální někde je něco špatně, podívám se na teploměr a 14st. Při teplem motoru a buďto nižších a nebo vyšších teplotách se motor po nastartování chová bez komplikací (13 – 17s se třese). Překontroloval jsem stav oleje, chladící kapaliny, otevřel víčko na nalití oleje, zda je vidět, mazaní vrchu motoru. Vše bylo v normě, olej mi prskal na dlaň ruky, tak vše maže v pohodě. Napadlo mě vadná svíčka (má ale vydržet 10let / 120 000km), nadále zapalovací lišta, váha vzduchu, některé s čidel. No pak zase pár dní klid a vše v pohodě. Přesto jsem se začal pídit po příčině, kontrolky všechny zhaslé. Najednou čtu na internetu diskuzi co popisuje přesně co to u mě se děje a dokonce i na Astra J fóru bylo řešeno. Tento problém se řešil u mnoha značek a ne jen u Oplu. Proto jsem to důkladně pročetl a zjistil, že výměna svíček, zapalovacích lišt, filtrů nepomohla.
Příčina: Recyrkulace plynu usadí minimální karbon na ventilech, ten se zapálí nekontrolovatelně hoří, RJ sníží předstih, nebo zavře klapku, ale to už ty spaliny shořely a motor se začne dusit, tak přidá palivo atd, a potom ten motor škube nahoru a dolu. Proste postačí přidat lehce 1-2x plyn, spaliny zničí a je klid.
Jak to tedy vyřešit, přece jezdím na kvalitní palivo přidávám VIF. Jenže opravdu krátké trasy motoru nedělají dobře, i přesto že motor protáhnu 1x za týden na delší trasu, bude málo. Jezdím pořád na stejnou čerpací stanici, proto jsem zajel na jinou benzinku. Před natankováním nalil 100ml VIFU a dotankoval do plné nádrže. Od té doby najeto 350Km a nic se neprojevilo i v uvedeném horizontu teplou. Budu to sledovat a uvidíme.
Srpen
Tak mám za sebou měsíc dovolené a i mnoho změn v životě. S čista jasna jsem dostal skvělou pracovní nabídku a tak po 11 letech končím u svého zaměstnavatele a stěhuji se z pracovní oblasti Praha do oblasti Brno. Proto bylo potřeba náhle změnit veškeré prázdninové plány. Astra tedy najela mnohem méně km, než bylo plánováno před odletem do Egypta. Díky rannímu startování co jsem popisoval v deníku výše a výměně svíček, jsem potřeboval protáhnou motor a s několika násobnými aditivy případné usazeniny dostat z motoru ven. Najel jsem něco přes 1000 km a to po kopcích v Jeseníku, Polsku a Jižní Moravě. Projevy ranního startování se ztratily, ale zjistil jsem pro změnu něco jiného. Astře se pro změnu třepe motor a to mezi 800 – 1200ot. Pročetl jsem mnoho diskuzních témat o tomto projevu. Hlavně dost dobře to probírají na Ruském webu, ale na řešení nepřišel doposud nikdo a ani autorizovaný servis. Motor jezdí bez komplikací a i max. rychlost přes 200 km / hod dosáhne, nežere olej, spotřeba v pořádku.
Proto ve směru na Jeseníky, motor zde dostal dost za uši. Ve stoupání v ostrých vracečkách z 2 rych. stupně jsem motor točil až k 5000ot. pak zařadil na rovince na 3 rych. Stupeň, opět atakoval 4500 – 5000ot. Následně přišla další vracečka, tak podřadil jsem a pořád dokola. Po návratu najeto 300km a teplota okolo 22st. Když jsem se podíval na projev zahřátého motoru v rozmezí 800 – 1300ot, tak byl o mnoho lepší. Pak mě čekal další km maratón po dálnici na Jižní Moravu, tam jsem to opět nešetřil, točil i do 5000ot. najeto přes 400 km, Po návratu milé překvapení, otevřel jsem kapotu a překvapení, motor se nechvěl na volnoběh, vše OK, venku 25st. Další ráno opět 100 km a bez chvění motoru, venkovní teplota 25st.
Astra momentálně dostává palivo s aditivy + VIF, motor po zahřátí je vytáčet do vyšších otáček. Dočetl jsem se, že teprve mezi 3200 – 3500ot se v našich motorech změny, které by usazeniny měly v motoru dát ven. Je pravda, že kombinovaná spotřeba o dost klesla, jeden důvod je palivo s aditivy a vytáčení motoru do rozumných otáček. Motor za 3 nádrže s aditivy +VIF, se velice utišil, má lepší chod apod. Osobně bych řekl, že pokud člověk tankuje klasické palivo, kde je mnoho BIO složek a sraček, tak to moderním motorům moc nesvědčí. Kolega mi ukázal malý test, co si provedl doma v garáži. Dal si do skleniček různá paliva N-95, N-95 s aditivy, N-100 aditivy + různí výrobci. No to, co sbilo s klasické N-95 mě dost překvapilo, spíše až zarazilo. Sice do paliva dávám pořád VIF, ale i tak to asi nezamezí všemu.
Od výměny svíček najeto přes 2500 km momentálně jsem vypotřeboval starší generaci VIFu a objednám novy a ten už má vylepšenou strukturu, i jinou barvu. Astra dostala další malou drobnost a to na zámky dveří a panty. Je to sice z vozu Chevrolet a modelu Cruz (2009-2014), více zde.
Pořídil jsem si mnoho věcí a autokosmetiky na leštění – voskování Astry a v září se pustím na přípravu, před zimou. Kolega má za sebou školení, jak provádět voskování a obnovu laku na vozech s certifikací a tak jsme si nechal poradit a pustil se do příprav. Mnoho věcí se dá sehnat opět v Číně za mnoho výhodnější ceny a autokosmetiku kupuji na www.detailingshop.cz .
Září – Řijen
Krásný den přátelé značky Opel a modelu Astra. Po delší odmlce jsem zpět. Díky novému zaměstnání Astra teď byla v jedno kole, ale pěkně popořadě. Protože jsem nevěděl jak to bude s časem na podzim, tak jsem druhý víkend v září pustil do očisty Astry a pomalu přípravou na zimu. V sobotu brzy ráno jsem vstal, sbalil veškerou potřebnou autokosmetiku, 10litrů teplé vody, svačinu a hurá na očistu. Kousek od bydliště postavili novou ruční myčku ze spousty místa. Vše začalo v 7hod ráno, pořádně a důkladně umýt Astru od střechy až po podvozek. Pak důkladné vysušení speciálním ručníkem. To zabralo cca hodinu práce. Nadále jsme začal voskovat od střechy celý vůz přípravkem AUTO GLYM Super Resin Polish, který je tekutý a velice dobře se s ním pracuje. Nanášel jsem to přímo pomocí speciální houby na to určené (AUTO GLYM HI-TECH POLISH APPLICATOR). Tím se z laku vytáhnou nečistoty, získá to obrovský lesk a po nanešení vosku stačí hodit hadr na přední kapotu a ona sklouzne. Pro lepší a dlouhodobý efekt jsem ještě použil tuhý vosk COLLINITE 476s. Pro nanešení používám pěnku. Na to mám madlo se suchým zipem, přilepím pěnku a mohu leštit. Práce mi trvala 5hod. ručního voskování a příprav, ale výsledek je neuvěřitelný. Investice do autokosmetiky mě stála celkem 3000kč, ale zase to mám nadlouho. Mnoho věci jsem kupoval v Číně, jako houbičky, utěrky, hadry apod. V ČR pouze autokosmetiku, jako přípravky. Co plánuji ještě pořídit, je přípravek na polétavou rez, který by to měl ještě mnohonásobně zlepšit. Další procedura mě bude čekat na jaře po zimě. Přesně po měsíci byla Astra špinavá a zaprášená, tak jsem zajel na ruční myčku a vapkou pouze opláchl čistou vodou Astru a je zase jako nová. Mám i fotografie jak to vypadá když zaprší a na Astře se kapky deště pěkně spojí do jedné velké a stýkají dolů.
Astru jsem opět vytáhl do Jesenických kopců a pořádně jsem si to zase užil, cestou na svatbu kolegovi. Motor dost ožil, je tišší a jde pěkně za plynem. Tankuji poslední dobou pouze aditivovaná paliva + přidávám novou generaci aditiva VIF do benzínu. Logické je tím snížení spotřeby a to za 3000km průměrně dělá cca 0,6 – 0,7lit na 100km. Projevy špatného chodu motoru v cca 15 -16 stupních po ranním startování jsou zcela pryč a to se nám ochladilo, výměnou svíček to nepomohlo, dělalo to i po výměně. Jak jsem se dočetl, je potřeba tankovat kvalitnější palivo a i přestože je to TURBO motor, tak vytáčet, hold naše super EURO normy motoru a emise to je příčina.
Astru jsem i několikrát vytáhl služebně mimo domov do Brna a i na Vysočinu, tak že za měsíc jsem najel 2000km. Jeseníky a zpět přes Velké Losiny – Olomouc – Ostrava spotřeba paliva 6,2lit no a cesta do Brna pohodovou jízdou 5,7lit /100km. Naopak na Vysočinu a zpět to bylo 6,4lit / 100km a na dálnici 140km tempomat a při předjíždění i 160hm (Astra – 3 dospěly a v kufru zavazadla).
V interiéru mi začla problikávat 1 LED žárovka v zadní lampičce, tak jsem musel provést výměnu za náhradní, jinak s LED osvětlením jsem nadmíru spokojen, i ten kufr je super. Dny se zkracují a při naložení nákupu je to super, opravdu super investice. O čem hodně uvažuji je nahuštění pneumatik dusíkem, aby se neměnil tlak v pneumatikách. Obzvlášť jak jsou teď chladná rána a ty tlaky klesnou o dost níž.
Listopad
Možná si toho někdo ze stálých návštěvníku všiml. Přidal jsem tu článek o automobilové KPZ do sekce výlety. Inspiroval mě jeden takovýto článek na jednom z automobilových serverů. Některé z uvedených věcí vozím už mnoho let. Patří mezi ně hasící přístroj, deku, cucavé bompary, drobné nářadí, propisku, kompresor na 12v (na dovolenou) apod. Mnoho z toho ale vubec nevozím a osobně si myslím, že bych měl. Tak že přes zimu určitě něco pořídím.
Nadále jsem Astru opět trochu protáhl do Brna a zpět, opravdu pociťuji, že se motor chová mnohem lépe a spotřeba paliva se dost ustálila na nižších hodnotách. Možná v tom bude mít i vliv nová generace aditiva VIF. Bylo potřeba před prvním sněžením, překontrolovat chladící kapalinu, tu mám nastavenou na -30st.. Nadále vysát a umýt Astru, postačilo pouze opláchnout vodou a byla zase jako zrcadlo. Ruční voskování opravdu má něco do sebe. Nalil jsem nemrznoucí vodu do odstřikovací a jak mám ve zvyku na -30st. Přezutí na zimní obutí, kontrola pneumatik a hlavně kontrola stavu brzd (desky + kotouče). Dost mě překvapil stav hlavně předních brzd, jak desky, tak kotouče jsou na tom velmi dobře. Pravděpodobně ta přední část brzd, by měla vydržet cca ještě 35 000km, kotouče na tom jsou mnohem lépe a odhad je tak max. 100 – 110 000km. Zadní část brzd je jako nová a opotřebení je minimální. ALU kola jsem pořádně umyl, použil jsme přípravek na odstranění brzdového prachu, nečistot apod. Vytřel dosucha a plánuji ještě koupit přípravek na odstranění asfaltu. Na jako jsem se rozhodl navoskovat i ALU disky, aby se na nich nedržel prach apod. Letní pneumatiky mají najeto něco přes 33 000km, a dezén je tam něco mezi 4 – 5mm, naprostá spokojenost a odhad je tedy cca 50 – 55 000km. No a týden po přípravě Astry na zimu napadl první sníh a možná jeden s posledních v tomto roce, dělám si legraci. Kontaktoval jsem kolegu a ten mi dal typ na firmu, které kousek od bydliště dělá voskování spodku vozu a jsou opravdu dobří, tak si hraju s myšlenkou, že okolo léta 2019 si nechám podvozek pořádně ošetřit proti korozi.
Pořád se nevzdávám myšlenky provést aktualizaci mapových podkladu do originál navigace NAVI 950 a pravděpodobně to v roce 2019 po 4 letech opravdu provedu, protože už se mi stává hodně často, že jezdím po neznámých cestách v polích a mnoho adres není v databázi, proto misím zadávat GPS souřadnice.
-
Pokud chcete podpořit tento web, zde je QR kód pro platbu. Jakoukoliv částkou, podle svého uvážení.
-
Poslední aktualizace webu
15 listopadu 2024
Od založení tohoto webu v roce 2006 do dne 5.5.2015, bylo zde 25 185 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 5.5.2019 – 49 219 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 2.8.2021 – 100 000 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 17.11.2023 – 200 000 návštěvníků.
Rekord denní návštěvnosti byl 430 lidí (30.1.2023)
-
Nejnovější příspěvky
- Technická data – Opel Rocks Electric 15.11.2024
- Technická data – Opel Grandland (B) 2024 a Lego Ultimate série 30.10.2024
- Technické data – Opel Frontera C – 2024 (žhavá novinka) 13.10.2024
- Technická data Opel Kadett C, nové lego modely, info v deníku blesků apod. 10.10.2024
- Technická data – Opel Kadett D a Astra L středový panel s aut. převodovkou 18.9.2024
- Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny 6.9.2024
- Technická data – Opel Kadett E 20.8.2024
- Opel Astra L – Reset nastavení tlaku v pneu TPMS 5.8.2024
- Opel Zafira Life – SILVAPLANA + info v deníku 29.7.2024
- Technická data – Opel Combo B 6.7.2024
Deník Astry G / J
- Deník Astry – 2006 / 2007
- Deník Astry – 2008
- Deník Astry – 2009
- Deník Astry – 2010
- Deník Astry – 2011
- Deník Astry – 2012
- Deník Astry – 2013
- Deník Astry – 2014
- Deník Astry – 2015
- Deník Astry – 2016
- Deník Astry – 2017
- Deník Astry – 2018
- Deník Astry – 2019
- Deník Astry – 2020
- Deník Astry – 2021
- Deník Astry G / J – 2022
- Deník Astry G / J – 2023
- Deník Astry G / J – 2024
Manuály Astra J
- Užitečné rady a informace k Astrě J
- Manuály Astra J – aktivování skrytých položek palubního PC
- Manuály – Astra J – Autokamera TrueCam A5s
- Manuály – Astra J – Manuál na výměnu motorového oleje 1.4 Turbo 88kW/120k + 103kW/140k
- Manuály – Astra J – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra J – Manuál na montáž pouzdra na brýle v Astře J
- Manuály – Astra J – Rozpis pojístek a jejich velikost (A)
- Manuály – Astra J – Nahrání MP3 muziky na USB flash disk do Astra J
- Manuály Astra J – výměna interiérových žárovek za LED
- Manuály – Astra J – Výměna zapalovacích svíček 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna baterie v klíči
- Manuály Astra J – Kryty zámků a pantů
- Manuály Astra J – Výměna zajišťovacího kolíku dveří za chromovou verzi
- Manuály – Astra J – výměna vyhřívání předního sedadla.
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž celku blinkru+mlhovka (facelift) 2012 – 2016
- Manuály – Astra J – Výměna autobaterie
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž rádia a informačního displeje
- Manuály – Astra J – Podrobný popis konektoru autoradia (autorádio A11)
- Manuály – Astra J – Jak u Navi 600 udělat Navi 900 (3D)
- Manuály – Astra J – Seřízení ruční brzdy
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž řadící páky
- Manuály – Astra J – Voda v motorovém oleji
- Moderní motor vydrží hravě 250tis. km, nevadí mu ani 1100 otáček
- Jak prodloužit životnost TURBA
- Převodovka M32
- Vše okolo TPMS senzorů OPEL / GM a jejich párování – Astra J
- Astra J – projekt chrom doplňky
- Manuály – Astra J – Výměna obalu vystřelovacího klíče
- Manuály – Astra J – Vše okolo chladící kapaliny v motoru
- Manuál – Astra J – Výměna startéru 1.4 Turbo – Děsivý zvuk při startování
- Manuály – Astra J – Výměna klinového (drážkového) řemene 1.4 a 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Porucha funkčnosti AFL světlometů
- Manuály – Astra J – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny
Diagnostika – chybové kódy
Manuály Astra G
- Manuály – Astra G – Výměna baterie v dálkovém ovládání
- Manuály – Astra G – Výměna svíček v motoru 1.4.16v / 1.6 16v Twinport
- Manuály – Astra G – Montáž zadního plastového nadkoli
- Manuály – Astra G – Montáž parkovacích senzorů Opel Astra G – 5 / 3 dveřové verze
- Manuály – Astra G – Výměna manžet řadící káky + ruční brzdy
- Manuály – Astra G – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Astra G – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra G – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra G – výměna originál rádia za jiné + ovládání na volantu
- Manuály Astra G – výměna interiérových žárovek za LED
- Kdy se poškodí ŘJ motoru nejčastěji
- Manuály – Astra G – Výměna rozprašovačů čelního okna za verzi s Insignie A
- Manuál – Astra G – středové světlo s lampičkami
Péče o automobil
Manuály Astra L
STALLANTIS technika
OPEL Grandland X
Astra K
Corsa
Mini domácí LEGOLAND
Výlety
Užitečné odkazy
- Opel Astra G / Zafira A fórum
- Opel Astra H / Zafira B fórum
- Opel Astra J / Zafira C fórum
- Opel fórum (všech modelů)
- Autoservis ASE – Zdenek Dědič – Brozany
- General Motors
- Opel media + PSA skupina
- Originál Opel příslušenství CZ
- Originál Opel příslušenství SK
- Opel návody CZ
- Astra J – 2009 – 2012 online manuál EN
- Opel Astra – Wikipedie EN
- Doopla – originál díly se slevou
- Originál díly s Německa za skvělé ceny
- Vyhledávač obj čísel dílu OPEL
- OPEL mapové podklady do navigací
- Opel E-mobilita