Opel Corsa E 1.2 16v 51kW/70k – Mini rozhovor

Vítejte na uvedeném webu.

Dnes tu mám pro Vás další mini rozhovor s příjemnou sympatickou majitelkou modelu Opel Corsy E. Tímto moc děkuji, že se s námi podělí o své zkušenosti ze svou milovanou Corsou. Pojďme tedy k rozhovoru.

Otázka: Kromě Oplu Corsa E jste vlastnila i jiné vozy. 

Odpověď: Ano, před zakoupením Oplu jsem vlastnila Citroen C3, 1,4 HDi, 50 kW. Bylo to mé úplně první auto, vyrobené v roce 2008, takže tento rok oslavilo 12 let, což už se na technickém stavu vozu začalo podepisovat. Navíc jsem již neplánovala jezdit tak často dlouhé trasy a tak jsem se začala poohlížet po svižnějším a novějším benzinovém autě, které by bylo vhodnější pro městské krátké cesty.

Ilustrační foto

Otázka: Opel Corsa E je tedy 1 Opel, proč jste si vybrala právě Corsu. 

Odpověď: Byla to vlastně náhoda. Netrvala jsem primárně na značce Opel, a v hledáčku jsem měla i jiné značky vozů. Když se ale objevila nabídka na koupi Opla Corsy E (1.2 16v 51kW/70k), který byl 3 roky starý a krásně zajetý, váhání netrvalo dlouho. S mým automechanikem jsem auto zkontrolovala a po jeho schválení auto zakoupila. Zaujalo mě zejména svou sympatickou spotřebou, výbavou a také velikostí, která je pro mladou ženu naprosto ideální.

Otázka: Jak dlouho Corsu máte. 

Odpověď: Corsu vlastním asi 4 měsíce, takže se spolu ještě stále seznamujeme a neustále objevuji její nové přednosti.

Ilustrační foto

Otázka: Řízení Corsy ve městě i delších cestách. 

Odpověď: O tom, že naftový motor je pro delší cesty vždy vhodnější, určitě není pochyb. Byla jsem ale velmi překvapená, že i s benzínovým motorem je cesta velmi pohodlná. Často využívám tempomat, který byl mou podmínkou při výběru vozu, a s ním je cesta po dálnici naprostá pohoda. Přední sedačky vozu jsou velmi pohodlné, zadní mi přijdou dost strmé, nedá se o ně tak pohodlně opřít. Co se týče cest po městě, tak je Corsa velmi svižné auto, a určitě musím vyzdvihnout režim City, což je jakýsi posilovač posilovače řízení a volant tak lze otáčet prakticky jedním prstem. Při složitém manévrování u parkování to velice oceňuji.

Značení motoru1.2 16v atmosféra
OznačeníD12EXL
Kód motoruB12XER
Rok výrobyod 2014 / 9
Emisní normaEURO 6d
PalivoBenzín
RozvodyŘetěz
Převodovka5 st. manuál
Počet válců4
Zdvihový objem (cm3)1229
Vrtání ( mm ) EN – Bore73,4
Zdvih ( mm ) EN- Stroke72,6
Max. výkon v kW/k51 / 70
Max. výkon při ot / min.5600
Max. točivý moment v Nm115
Max. točivý moment při ot / min.4000
Kompresní poměr10,5 : 1
Max. rychlost ( km / h )162
Zrychleni z 0 – 100 km / hod.16.0
Filtr pevných částicNE
Chladící kapalina (v litrech)
Objem oleje v litrech4
Spotřeba 
Město6,7
Mimo město4,6
Kombinace5,4
Palivová nádrž45
Emise CO2 ( g / km )125

Otázka: Co Vás ještě zaujalo a s čím by jste se ráda podělila. 

Odpověď: Na mé Corse jsem se okamžitě zamilovala do asistenta rozjezdu do kopce, takže mě nikdy nenechá ve štychu, ani v sebestrmějším kopci. Taky se mi velmi líbí senzor pro automatické svícení a kvalitní mikrofon pro hovory přes handsfree. 

Otázka: Co by jste na Corse změnila a co naopak je super v každodenním používání vozu. 

Odpověď: Řekla bych, že senzory snímání tlaku pneu jsou takzvaně dobrým sluhou, ale zlým pánem. Při každém přezutí kol se musí provádět načtení tlaku, což je dle mého názoru další zbytečný úkon, který samozřejmě shrábne nějaký čas i peníze. Jinak je tato funkce ale určitě užitečná, nejen při defektu. Taky mě někdy zlobí zavření dveří kufru, musí se s nimi dost bouchnout,

Na závěr, chci moc ještě jednou poděkovat, že jste si udělala čas na krátký rozhovor a podělila se o informace s Vaší Corsou pro můj web. Přeji mnoho km bez poruch a nehod na cestách za volantem.

Další technické údaje o motorech rozměrech najdete zde.