Manuály – Astra J – Voda v motorovém oleji

Astra J – Voda v motorovém oleji

Vlastníte Opel Astru J s motorem 1.6 16v 85kW/115k (A16XER). Zjistili jsme chladící kapalinu (vodu) v motorovém oleji. Pokud motor nevařil, že by mohlo dojít k poškození těsnění pod hlavou, tak je tu velmi častá závada a zde najdete informace.

Poznámka: Tímto jevem mohou být i postiženy motory 1.4 Turbo. Podle informací, je jen otázkou času, kdy dojde k únavě těsnění, většinou to bývá okolo 6 roku. Trpí tím všechny značky a modely, které mají tento typ výměníku (Fiat, Alfa, Opel, Chevrolet ….).

Jako první věc na to má každý podezření je na těsnění pod hlavou, případně prasklá hlava válců. Ale podle informací z internetu, bylo více pravděpodobné, že problém bude v těsnění chladiče oleje. Problém je, že kromě samotného těsnění chladiče se musí vyměnit i ostatní těsnění a to jen kvůli rozebrání, aby bylo možné demontovat výměník.

Ukázka co je příčinou

Výměník oleje je namontovaný na zadní časti tělesa olejového filtru. Výměník oleje po demontáži výfukových svodů:

Motor 1.6 16v 85kW/115k (A16XER)

Těleso filtru, na kterém je namontovaný výměník. V horní časti proudí olej, ve spodní voda. Ve středu je smíšená emulze.

Motor 1.6 16v 85kW/115k (A16XER)

Samotný výměník tepla:

Motor 1.6 16v 85kW/115k (A16XER)

Očištěné od oleje a emulze:

Motor 1.6 16v 85kW/115k (A16XER)
Motor 1.6 16v 85kW/115k (A16XER)

Očištěný blok motoru. Odcházející těsnění se projevuje obtečením bloku motoru chladící kapalinou, případně olejem.