Deník Astry – 2008

Leden 2008

Tak nám začal Nový rok 2008 a s tím dost novinek. Začnu tím, že zde vyhodnotím kombinovanou spotřebu za rok 2007.

Datum Čerpací stanice Palivo Tankováno Celkové km Komb. Spotřeba
5.1.2007 SHELL N – 95 43,34 1264 6,92 lit / 100 km
17.1.2007 SHELL N – 95 42,22 1957 6,09 lit / 100 km
2.2.2007 JET N – 95 38,01
2.2.2007 OMW N – 95 7,00 2567 7,37 lit / 100 km
17.2.2007 JET N – 95 43,42 3246 6,39 lit / 100 km
4.3.2007 JET N – 95 40,77 3841 6,85 lit / 100 km
16.3.2007 SHELL N – 95 42,29 4439 7,07 lit / 100 km
28.3.2007 SHELL N – 95 41,09 5016 7,12 lit / 100 km
14.4.2007 SHELL N – 95 62,78 5963 6,62 lit / 100km
27.4.2007 JET N – 95 43,11 6612 6,64 lit / 100 km
11.5.2007 SHELL N – 95 43,54 7246 6,86 lit / 100 km
19.5.2007 SHELL N – 95 23,00 7577 6,94 lit / 100 km
9.6.2007 SHELL N – 95 35,26 8089 6,88 lit / 100 km
15.6.2007 SHELL N – 95 48,11 8854 6,28 lit / 100 km
27.6.2007 SHELL N – 95 43,91 9515 6,64 lit / 100 km
2.7.2007 SHELL N – 95 45,41 10215 6,48 lit / 100 km
15.7.2007 SHELL N – 95 45,63 10921 6,46 lit / 100 km
20.7.2007 SHELL V-Power 95 18,08 11171 7,23 lit / 100 km
23.7.2007 SHELL N – 95 30,61 11676 6,06 lit / 100 km
5.8.2007 SHELL N – 95 30,00 12403 asi 7,1 lit / 100 km
17.8.2007 SHELL N – 95 47,76 12864 6,6 lit / 100 km
8.9.2007 SHELL N – 95 10,23 13492
12.9.2007 SHELL N – 95 44,01 13623 6,58 lit / 100 km
2.10.2007 SHELL N – 95 10,01
6.10.2007 SHELL N – 95 10,01
11.10.2007 SHELL N – 95 44,66 14582 6,67 lit / 100 km
13.11.2007 SHELL N – 95 46,00 15225 7,14 lit / 100 km
6.12.2007 SHELL N – 95 10,01 15826
10.12.2007 SHELL N – 95 41,00 15901 8,29 lit / 100 km
29.12.2007 SHELL N – 95 43,00 16485 7,35 lit / 100 km

Kombinovaná spotřeba paliva od 1.1.2007 do 31.12.2007 byla 6,93 lit. / 100 km. V létě převážně zapnutá klimatizace i na krátké trasy a v zimě krátké trasy do práce, kdy se motor nestačí ani zahřát. Je pravda, že od srpna kdy jsem vyměnil práci a jezdím pouze 4 km, tak spotřeba rapidně stoupla, ale i přesto jsem s tímto motorem velmi spokojen, jak s pružnosti, výkonem a spotřebou Poslední kombinovaná spotřeba v prosinci byla 7,35 lit / 100 km. Jinak spotřeba oleje od výměny, najeto 1000 km a úbytek 0 lit., tak paráda. Jediná nevýhoda tohoto motoru 1.4 16v Twinport je, že mu vadí už mírné teploty pod bodem mrazu, např. -5 st. už spotřeba paliva rapidně vzrůstá, tak že si neumím představit teplotu k -20 st. apod. Budu se snažit vymyslet zlepšovák na přední chladič, který nasává ten studený vzduch.

Jinak pro tento rok, už je naplánován kalendář Opel Astra srazů Ostrava. Momentálně je v plném tempu příprava na 3 denní akci, která se bude konat 13 – 15.6.2008 3 km od Hradce nad Moravicí (okres Opava), bližší informace na tomto webu, sekce Opel Astra srazy nebo na fóru www.astra-g.cz – sekce srazy. Na této akci bude velkolepí doprovodní program, o hodnotné ceny naších sponzorů. Opět jsem byl rád, že jsem vlastní Astru vybavil zadními plastovými nadkolímy. Teď ve dnech, kdy na sněžilo spoustu sněhu se žádný sníh ani sůl neukládala v zadních podběhách ani v lemech, prostě paráda ( naprostá spokojenost ).

No mám najeto dalších spoustu km a spotřeba paliva se ustálila v zimním období na 7,35 lit / 100 km. Jen opravdu v tomto počasí mi schází automatické rozmražování předního okna, které se u Aster G nemontovalo, je to opravdu škoda.

Víkendová akce Brno – Wien

Tak Astra ve dnech 12 – 13.1.2008 opět prošla skvělým testování a za volantem jsme se střídal se Schumakem ( členem naších Astra srazů a má pravá ruka při akcích ). Vyjeli jsme v soboru ráno s Ostravy a jel jsem směr Olomouc – Brno. Začátek cesty jsem jel kolem vojenského prostoru Libavá a pak jsem se připojil na dálnici do Brna. Na okreskách jsem to fičel tak 110 km / hod, obec 50 km / hod, po připojení na dálnici 130 – 140 km / hod. Kousek od Brna jsem to trochu testnul a místy i 160 km / hod. po příjezdu do Brna, úplná spokojenost. Večer jsme při odjezdu s Brna, se vyměnili za volantem Astry a jeli do vinného sklípku 20 km od Starého města na Moravě. V sobotu cesta ze sklípku přec Břeclav do Viedně a večer zpět na Břeclav do Starého města na Moravě – Zlín – Otrokovice – Odry – Ostrava. Celkem najeto 688 km při kombinované spotřebě Shell paliva 6,39 lit. / 100 km. Nádherná spotřeba, při hodně pružné jízdě a točení motoru sem tam i 5 – 6000 ot./min. Kolega Schumák, byl hodně překvapen pružností motoru. On sám má Astru 1.6. 16v r.v.2000 a říkal, že netušil o takových kvalitách tohoto motoru a reakce na pedály, jsou mnoho násobně citlivější. Dodatek informací, jelo nás 4 dospělé osoby, plný kufr a po zpáteční cestě i pár litrů kvalitního vína. Na závěr, jsem plně spokojen s Astrou kompletně a motor je zase o něco lépe zajet.

Únor 2008

Ahoj přátelé po hodně dlouhé odmlce jsem opět dostal aspoň na pár okamžiků k tomu, abych zde na tento web napsal pár řádků o událostech. Před pár dny jsem koupil na Ostravské auto burze nové bezramínkové stěrače a vřele je mohu doporučit, Jsou skvěle a perfektně stírají a pořizovací cena za oba kusy byla 260 Kč. Pak Astra dostala nové podznačníky na SPZ v provedení CHECH REPUBLIC a perfektně sedí. Jinak tento týden jsem objednal na zakázku autopotahy se znaky Opel, které mě budou kompletně, ze vším stát 3150 Kč a budou hotové 26 února, už se moc těším. Astra je dostane do interiéru, až koncem dubna, kdy Astru budu leštit a zdobit na svatbu své švagrové. Snad kromě těch potahů, stihnu do srazu ještě pár drobností v úpravách. Jinak jsem dodělal finální leták pro 3. Opel Astra sraz Ostrava, samozřejmě do konce března se mohou hlásit další sponzoři a budou do letáku akce dopsaní dodatečně. Jinak předběžně mám nahlášeno kolem 50 vozů Opel Aster a 77 lidí, to znamená objednat asi 3-4x 13kg uzených kýt na sobotní večer. Prozatím si objednalo ubytování v chatkách a v budově celkem 20 lidí. Pokud máte zájem další, je nejvyšší čas si ubytování objednat do konce února. Pak už bude malá pravděpodobnost přiobjednání. Pro ty co budou na akci stanovat, to objednání ubytování samozřejmě neplatí. Jinak od výměny motorového oleje uběhlo něco málo přes 2 měsíce a za tu dobu jsem najel bez 20 km 3000 km, bez ztráty ani kapky oleje. To mě opravdu moc těší a poslední naměřená kombinovaná spotřeba paliva Shell Naturál 95 byla 7,07 lit. / 100 km. Jinak v brzké době nás čeká mini sraz v Ostravě, kde se bude dolaďovat doprovodný program na tu naší mega akci na červen a v tento okamžik jsem poslal i email do TV Prima, zda nemá zájem natáčení našeho srazu, abychom se trochu reklamě proslavily po celé ČR a SK, tak uvidíme zda se ozvou. Jinak Astra zažila nejmrazivější noc v této zimě, bylo – 18 st.

Březen 2008

Tak koncem měsíce jsem opět tankoval palivo Shell Natural 95 a kombinovaná spotřeba činila 7,01 lit. / 100 Km. Jinak v tom to měsíci se událo mnoho věcí a proto začnu postupně. Na ostravské auto burze jsem si koupil chromové kroužka do přístrojovky za cenu 500 Kč a jeden s kolegů naších srazu mi je namontoval. Ještě jednou díky frydexi. Dále jsem se rozhodl autopotahy dát do Astry dříve, než jsem plánoval, ale neobešlo se to bez potíží. Zadní potahy byly v pořádku, ale přední to byla hrůza. Otvory na boční airbagy byly úplně jinde, tak že mě reklamace neminula a reklamaci bez obtíží uznali a do 24 hod. vše bylo opraveno. Také nás čekal letošní 1. Mini sraz Opel Astra Ostrava, který se opravdu velmi vydařil, jak počasí tak také velkolepá účast Astra vozů. Celkem nás tam bylo 23 Aster a s toho opravdová jedna lahůdka Opel Astra G Kabriolet s motorem 2.2 16v Bertone. No prostě nádhera a také Cobein nezklamal a dovezl pár drobností na prodej. Po pár minutách měl opět vše prodáno. Většina fandů nakoupila skvělé chromové řadičky a já jsem samozřejmě také nechyběl. Prostě se mi moc hodila k těm chromovým kroužkům přístrojovky a mim plánům co pro letošní rok plánuji, úpravy interiéru. V nejbližší době plánuji ještě chromová kroužka na ovládače topení. Jinak se na srazu částečně dolaďovalo vše možné ohledně srazu v červnu. Zima se pomalu blíží ke konci a do 3 týdnů budu přezouvat na své skvěle alu 15“ originál opel. Pro skladování jsem si koupil stojan na pneumatiky s disky, tak že konečně bude pořádek. Poslední kombinovaná spotřeba byla 6,57 lit. / 100 km. Jinak dnes jsem opět tankoval palivo Shell, ale tentokráte Shell V-Power 95 abych dostal 2x klíčenku a už mám Ferrari F2007 a Ferrari 250 GTO. Jsem zvědav na spotřebu ale ihned po ujetí cirka 40 km jde vidět rozdíl reakce na plynový pedál a i ta akcelerace.

PS : V sekci srazy naleznete pár fotografií ze srazu a v sekci moje astra nové fotografie úprav.

Duben 2008

Tak a je zase o čem psát. Začnu klasikou o spotřebě paliva, která se zastavila na hranici 6,99 lit / 100 km. Čekal jsem horší spotřebu, protože jsem astru mnohokrát prohnal a po zimě vymetl pavučiny v motoru. Motor jsem dosti vytáčel a mnohokráte i kolem 5000 ot. a sem tam i na hranici 6000 ot. Vše proběhlo podle plánu a Astra ihned po ujeti asi 400 km se dostala opět do kondice a určitě tomu pomohlo i natankované palivo Shell V-Power 95. Na jednom internetovém obchodě jsem objednal chromový rámeček kolem spodní části řadičky ( výrobce JOM ) a výsledek je nad očekávání prostě nádhera. Dále jsem vyměnil původní manžety řadící páky a ruční brzdy za manžety z pravé kůže ( provedení černo modré prošití ) od našeho hlavního sponzora Opel Astra srazů Ostrava – firma GELNAR Kravaře www.manzety.wz.cz . Teď už jen čekám až dorazí chromové kroužka na panel ovládání topení. Tím završím letošní úpravy pro rok 2008, možná jen pár drobností, pokud budou investice. Jinak se nám dosti v níže položených oblastech oteplilo a proto jsem se rozhodl opět astru přezout na překrásné alu kola 15“ originál Opel model 1644. Pak přišlo testování, zda je vše vyvářeno správně při rychlostech 130km / 150 km a 170 km. Vše dopadlo na výbornou a tak jsem spokojen. Teď mě čeká pouze astru pořádně umýt z venku a i vevnitř + naleštit leštěnou, aby se zase leskla jako nová. Snad se tím i ztratí pár škrábanců co je vidět při každodenním parkování ve městě. Na závěr jen pár slov o oleji.

Dostal jsem email od jednoho návštěvníka mého webu a měl dotaz ohledně používaného oleje. Motor 1.4 16v Twinport používá olej 5W30 plná syntetika. Doporučená výměna 30 000 km nebo 1 rok. Já osobně doporučuji 12 – 15 000 km, nebo 1 rok. Od poslední výměny oleje jsem najel 6000 km bez ztráty kapky oleje, tím jsem spokojen a jsem rád, že vlastním zrovna tak skvělé auto. V nejbližších dnech tu vložím nové fotografie interiéru.

Květen 2008

Tak interiér Astry se pomalu a jistě mění do konečné podoby. Chromová kroužka ovládače topení jsou na svém místě a je to super. V tento okamžik jsem objednal plazmové budíky do přístrojovky v černo bílém provedení. Snad se to vše podaří ještě do Mega srazu Ostrava namontovat. Co se týče srazu, už se nám to krátí a pomalu je čas objednat minimálně dvě kýty na sobotní večer a v tombola je dosti bohatá na dary. Jako hlavní cena je set manžet z pravé kůže dle vlastního výběru + autokosmetika. V sobotní večer se budou losovat lístečky o věcné ceny v tombole. Astru jsem navoskoval ručně voskem a je jako nová, jen těch drobných škrábanců pár přibylo, hold to je ta denní odplata za stání ve městě. Poslední dvě kombinované spotřeby mluví za vše. První byla ještě 6,92 lit / 100 km paliva Shell V-Power. Rána byla ještě chladná. Pak jsem jel na menší výlet a hned jsem to pojal jako testování. Sešel jsem se s kolegou z Opel srazů a trochu jsem prohnal ventily. Také se drasticky oteplilo a začal jsem dosti používat klimatizaci, asi tak ve 30 – 40%. Poslední naměřená kombinovaná spotřeba paliva Shell V-Power byla 6,25 lit / 100 km. Je vidět že motoru sedí teploty nad 10 stupňů a spotřeba rapidně klesá, jak už jsem tu několikráte psal v tomto deníku. Kopcovitý terén + zapnutá klimatizace + test na novém úseku dálnice 160 km / hod. Jsem nadmíru spokojen.

Červen 2008

Tak po delší odmlce jsem zpět přátelé. Je za námi akce roku 2008, o tomto víkendu se uskutečnil 3- mega Opel Astra / Zafira sraz Ostrava v autokempu DERY – Kajlovec. Srazu se od pátku do neděle sešlo na 45 vozů této značky. Akce se skvěle vydařila a počasí bylo při nás. I když hlásili déšť, na nás nespadla ani kapka. Během víkendu se dost hodovalo a pilo, ale také soutěžilo. V sobotu byl přesun na nedalekou bobovou dránu 24 km do Fulneku a tam se zúčastnění totálně mohli vydovádět a občerstvit, od bobové dráhy v délce 1 km, skluzavky a mnoho dalších atrakcí. Po příjezdu zpět do autokempu byla zahájena tombola o dosti bohaté ceny, jako např. 1 cenu věnovala firma GEKNAR – Kravaře ( set z pravé kůže dle vlastního přání) v hodnotě 1000 Kč, 2 cena byla autokosmetika, 3 cena nová opel maska a další ceny sklenice s konáním srazu, kšiltovky, trička s kolem fóra www.astra-g.cz , bejzbolová pálka, stojan na CD apod. Během dvou večeru se snědli 2 kýty, vypilo pivo i slivovice. No prostě skvělá akce a kdo nepřijel, může pouze litovat. Touto cestou bych rád ještě jednou poděkoval všem sponzorům, kdo dodali do tomboly věcné ceny a všem kdo mi pomohli s organizací, díky za velkou účast a snad příště překonáme tu magickou hranici 50 Aster / Zafir v koloně.

Jinak poslední naměřená kombinovaná spotřeba paliva Shell N95 byla 6,71 lit / 100 km. Úbytek oleje 0 a od výměny najeto přes 8000 km a v pohodě. Jinak 2 hod, před srazem Astra se dočkala poslední aktuální úpravy v interiéru. Konečně dostala slibované plazmové budíky a je to opravdu luxus. Jinak jsem zvědav na poslední spotřebu na sraz jsem vezl 30 kg masa v kufru a dalších 30 kg potřebných věcí, tak Astra byla drsně naložena a seděla na cestě jak přikovaná. A jinak svižná jízda v koloně 130 km / hod v kopcích, to byla legrace., tak uvidíme. Fotky přístrojovky dodám později.

Tak poslední naměřená kombinovaná spotřeba paliva Shell N95 byla 6,67 lit / 100 km a to při opravdu tak naloženém autě a svižné jízdě jsem spokojen. Jinak lze na internetu spatřit notografie z uvedené poslední akce zde http://www.astra-g.cz/view.php?nazevclanku=3-opel-astrazafira-sraz-ostrava-2008&cisloclanku=2008060005 .

Teď se vrátím k posledním úpravám Astry. Ještě 2 hodiny před srazem jsem měl rozdělané budíky a probíhala montáž plazmových budíků a zapojení. Abych nepřišel o záruku na Astry, která potrvá ješně určitou dobu. Uvedené budíky se připojily přímo bez zásahu do elektřiny vozu a bylo vše napojeno přímo do pojistkové skříně na pojistku světel Astry. Montáž jsem si nechal provést jedním členem astra-g fóra, který už má zkušenosti s montáži, tím mu velmi děkuji. Musím říci, že už bych neměl za klasické podsvícení. I když musím přiznat, že uvedená německá firma mě pěkně naštvala. Přiložené trafo, které napájí plazmu, bzučí a to by nemělo dělat, podle vyjádření němců je vše v pořádku, tak uvidím, záruka 24 měs. Uvedené bzučení trafa v interiéru nejde skoro slyšet. Plazmy svítí buďto bíle nebo s modrým nádechem. Při svícení s modrým nádechem trafo bzučí velmi nahlas, používám pouze bílou variantu. Fotografie jsou v loženy v sekci Moje Astra – Interiér.

Červenec 2008

Tak a je tu čas opět trochu shrnout ujeté km Astry. Astra se zúčastnila mini Astra srazu ve městě Hlučín u jezera Štěrkovna. Je to asi 20 km od Ostravy. Akce byla domluvena na počest jednoho našeho kolegy s Astra-g fóra, který přijel na návštěvu až s Prahy. Počasí sice moc nepřálo, ale dalo se to. Atmosféra byla super a skvěle jsme se pobavili.

Pak jsme si udělali s rodinou výlet do Luhačovických lázní, odkud jsem pak odvážel 40 kg kufr jedné známe, zpět do Ostravy. Tak že opět trochu testování podvozku po kopcích, ale tuto cestu velmi dobře už s Astrou znám a proto to byla lahoda. Slunce svítí a teploty jsou dosti vysoké, tak že klimatizace v Astře jede na plný výkon skoro pořád. Jinak jsem už zahodil bezramínkové stěrače neznačkové třídy a byly nahrazeny stěračemy firmy BOSCH a to je opravdu neskutečný rozdíl, vřele mohu doporučit. Jen snad na autě budou dlouho, aby je neukradli, jak je na sídlišti zvykem.

Zítra jedu se podívat na proslavenou autoburzu do Polska ve měste GLIWICE, kde se vyrábí i automobily značky Opel Astra Classic II a Astra H. Snad si od tam na Astru něco dovezu, rád bych odhlučnění přední kapoty, kožený volant s ovládáním rádia a pokukuji po lepších předních světlometech + xenony., tak že uvidíme. No vypadá, že to budou poslední úpravy na Astru na hodně dlouho. Protože s rodinou plánujeme převratné změny v životě a budou finance zapotřebí na něco jiného.

Poslední naměřena kombinovaná spotřeba paliva SHELL N95, byla 6,57 lit / 100 km, úbytek oleje 0. Tak že dlouhodobá průměrná spotřeba paliva se pohybuje od 6,5 do 7 lit. Astra šlape jako hodinky, tak jsem nad míru spokojen. V nebližších dnech Astru čeká ještě jedna menší úprava. Budu stříkat bubny a přední čelisti na jinou barvy, aby se trochu změnil vzhled s veku.

Srpen 2008

Tak jsem tu opět s informacemi. Čelisti a bubny jsem nestihl nastříkat, jak jsem myslel. Posledních 14 dní mám důležitější a pěknější starosti, konečně se nám podařilo zakoupit nemovitost, kterou jsme si přáli s rodinou. Tak to asi nechám na příští rok. S Astrou jsem najel za posledních 10 dní přes 1500 km po České zemi. Jel jsem jak po dálnici, kde jsem to fičel neustále mezi 140 – 160 km, ale také po městě a okreskách. Před odjezdem na 4 denní výlet jsem popojížděl neustále po městě velmi krátké trasy a také se to ihned projevilo na spotřebě přes 7 lit / 100 km. Pak jsem dotankoval plnou nádrž až po hrdlo a vyrazili jsme směr Čechy směr Chrudim ke známím. Jel jsem z Ostravy přes vojenský prostor Libavá a pak se připojil na dálnici Olomouc – Mohelnice – Vysoké Mýto – Chrudim. V neděli jsme vyrazili směr Hradec Králové – Praha a zpět večer do Chrudimi. S Hradce Králové po dálnici až do Prahy, to byla pohodová cesta skvěle se jelo, opět do 160 km / hod, bylo dost teplo, tak že klima jela skoro pořád. V pondělí jsme se vraceli zpět do Ostravy. Najeto celkem 805 Km a kombinovaná spotřeba paliva Shell 95 byla 5,84 lit / 100 km. Tak že skvělé, to jsem ani nečekal, tak super spotřebu. Možná kdybych jel do 130 km, tak bych se dostal na 5,5 lit, ale pořád mě to lákalo. Jinak v Gliwicích jsem zakoupil odhlučnění přední kapoty, které Classic II nemá a ihned namontoval. Podle mě to motor moc neodhlučnilo, možná jenom minimálně. Motor se ale rychleji zahřeje na provozní teplotu, v létě to možná není to pravé, protože pří markantních teplotách 30 st. nad nulou se ventilátor při stání spouští častěji, ale v zimě to bude určité plus a měla by se snad o něco málo snížit spotřeba ( za pár měsíců se to ukáže, až vypukne ta prává zima ). Jinak jsem tam nesehnal ani kožený multifunkční volant, ani přední světla za rozumnou cenu. Je tam spíše mnoho karosářských a podvozkových dílů za opravdu velmi lidové ceny.

Jinak byl stanoven termín na uskutečnění 4 Mega Astra / Zafira srazu Ostrava na 13.9.2008. Bližší informace na www.astra-g.cz – fórum sekce srazy.

Září – Říjen 2008

Tak skoro po 3 měsících jsem zpět. Důvod takové dlouhé absence mé osoby, byla způsobena stěhováním do nového bytu a kompletní rekonstrukce bytu. Až v těchto dnech jsem našel poskytovatele internetu a mám konečně internet doma a čas se vrátit k pěkným věcem a věnovat se webu .

Od poslední aktualizace tohoto webu, jsem ujel bezmála 4350 km a Astra opravdu stěhováním dostala obrovskou zátěž. Má dokonce pár škrábanců v interiéru na nákladové liště kufru. I přesto že při každém nakládání a vykládání jsem tam měl deku. Jinak jsem v Astře přestěhoval drobné věci a nový nábytek v deskách apod. Rekonstrukce je za námi a Astra ujela během stěhování 3600 km. Musím říci, že jsem myslel že spotřeba paliva se rapidně zvedne přes 8 lit. Ale nestalo se tak. Jinak při tak nadměrném naložení Astry je motor opravdu hodně slabí, ale to se dalo čekat, ale to bylo jasné. Stejně teď už tak Astru zatěžovat zase asi pěkně dlouho nebudu.

Jinak se 13.9.2008 konal 4. Mega Opel Astra sraz Ostrava. Bylo znát že na organizaci nebylo mnoho času a nemohl jsem se tomu věnovat na 100%. I přesto se nás sešlo 16 Aster, ale atmosféra nezklamala, večer jsme to vše zakončili bowlingem a bylo super. Je škoda, že jsme ani nestihli udělat společné foto, to mě mrzí opravdu velice moc, ale co se dá dělat.

Fotografie najdete zde :

http://www.astra-g.cz/forum//viewtopic.php?t=6102&postdays=0&postorder=asc&start=900

Jinak se začíná dosti ochlazovat a je konečně znát přednosti odhlučnění kapoty, kdy opravdu se motor mnohokrát rychleji zahřeje, než před tím. Je také dobré mít ochranný kryt motoru, pak motor je opravdu dobře chráněn a teplota tak rychle neklesá.

Tak jsem po 1 roce 10 měsících a 3 dnech jsem byl nucen vyměnit 1 H7 v předním světle, ze strany řidiče. Bylo to po ujetí 29 280 km. To se mi zdá skvělé, výměna byla provedena opět za originální žárovku H7 zakoupenou v Opelu.

V tento okamžik od poslední výměny oleje mám najeto 14 000 Km a úbytek je 0, tak že skvěle a další servisní prohlídka mě čeká v prosinci, tak uvidíme.

Tak a teď zde napíši poslední naměřené spotřeby paliva Shell Natural 95.

Srpen – 7,18 lit / 100 km, 6,31 lit / 100 km, 6,87 lit / 100 km Září – 6,47 lit / 100 km Říjen – 6,40 lit / 100 km , 6,87 lit / 100 km

Listopad – Prosinec 2008

Tak dne 26.10.2008 jsem přezul zpět s letních alu disků, zpět na plechové se zimními pneumatiky. Při této výměně v garáži jsem prošel podrobně podvozek a další komponenty. Brzdové desky a kotouče, jsou jak bych vůbec za celou dobu nebrzdil, tak podle toho snad vydrží desky aspoň 80 000 km. V tento okamžik mám najeto 31 300 km. Dále jsem prohlédl přední a zadní nápravu, tlumiče a kontrola zadního plastového nadkolí. Vše je v pořádku. Na podvozku už je pár šrámů od kamínků apod. a výfukové potrubí sem tam je vidět povrchová koroze, tak uvidíme další roky. Jinak se při chladném počasí při řazení 1. a 2. stupně se ozývat ze spojky zvláštní zvuk a vypadá to na ložisko, ale při 2 garanční prohlídce v Oplu, závadu nenašli a teď mám už po záruce a pokud se něco rozsype tak to s nim otcem vyměníme v jeho dílně, ještě že je mechanikem. Astra je jinak v plné kondici a bez poruch a šlape jako hodinky. Mezi první a druhou garanční prohlídkou najeto přes 15 000 km bez ztráty kapky oleje, tak to je super a za poslední dva roky výměna pouze v každém předním světle po 1 kuse žárovek H7, tak také spokojenost. Na přední kapotě jsem našel pár oděrek od kamínků, tak na jaře vezmu retušovací tužku a provedu opravu a pak navoskuji ručně celou Astru.

Kombinované spotřeby paliva :

Listopad 6,92 lit / 100 km Shell Natural 95, úbytek oleje 0.

Provedená 2 garanční prohlídka Astry v Oplu stála 5 186 Kč. V této ceně bylo zahrnuto následující :

    • Kontrola karoserie, proti korozi
    • Výměna všech filtrů
    • Výměna motorového oleje
    • Kontrola nemrznouci směsi, mám nastaveno na –35 st.
    • Kontrola brzd
    • Výměna brzdové kapaliny + odvzdušnění brzdové soustavy
    • Seřízení ruční brzdy