Manuály – Astra J – Výměna vzduchového filtru

Plánujete u svého modelu Astra J si vyměnit vzduchový filtr umístěný v motorovém prostoru, tak zde najdete veškeré potřebné informace.

Velikost vzduchového filtru se nepatrně liší dle motorizace daného vozu. Přesto výměna je velmi jednoduchá a nezabere více než 10 – 15 min. času.

Základní informace

Podle servisního plánu se vzduchový filtr má měnit co 2 roky / 60 000km (co nastane dříve). Osobně doporučuji výměnu za kvalitní značku filtru, jako např. MANN.

MotorizaceOriginál filtrAlternativa MANN
1.4 16v835056C 26 106
1.6 16v, 1.8 16v, 2.0 Turbo834622C 26 108
1.4 Turbo, 1.6 Turbo, 1.3 CDTI, 1.6 CDTI, 1.7 CDTI, 2.0 CDTI, 2.0 CDTI BiTurbo834126C 27 107

Potřebné nářadí

  • Klasický křížový šroubovák
  • Vysavač (případně ruční ALU vysavač)

Anglický návod

Motor 1.7 CDTI – zde.

Motor 1.6 a 1.8 benzín – zde.

1) Otevřeme motorový prostor a po levé straně je umístěn uvedený box pro vzduchový filtr.

2) Detail boxu na vzduchový filtr (motorizace 1.4 TURBO).

3) Box je ze dvou částí a sešroubovaný je pomocí 6 šroubů s křížovou hlavou. Na horní straně jsou 3 šeouby.

4) Spodní část boxu, kde jsou 2 šrouby a jeden se nachází po levé straně boxu. Mezi blatníkem a boxem.

5) Detail daného šroubu (celkem 6 ks).

6) Povolené všechny šrouby (6ks) a v tento okamžik je možné vrchní část boxu lehce nadzvednout.

7) Zde vidíte starý vzduchový filtr.

8) Zde je fotografie filtru po 15 000km a 12 měsících + nový..

9) Zde je náhled do spodní části boxu po odstranění filtru. V tento okamžik, než vložíte nový filtr, je vhodné prostor vysát vysavačem a důkladně vyčistit.

10) Vložíme nový čistý vzduchový filtr a přikryjeme opět vrchní části boxu.

11) Vrchní část opět přišroubujeme na 6 místech původními šrouby.

12) Vše ještě jednou překontrolujeme a pro kontrolu nastartujeme motor. Pokud po nastartování je v pořádku a žádná kontrolka nesvítí, případně žádná chyba se neobjeví, tak je to úspěšné zvládli. Můžene tedy zavřít kapotu.