Deník Astry – 2010

Leden 2010

Tak přátelé je tu nový rok a ihned mnoho změn, které nám motoristům připravila vláda ČR. Tak že na www.astra-g.cz fóru probíhá diskuze o pohonných hmotách v okolních zemích, jako je PL, A, D. SK (viz. http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=16&t=15936&start=0 ). Já osobně uvažuji o tankování benzínu v PL, mám to s Ostravy pouhých 15 km jednu cestu. Pokud natankuji plnou nádrž + 2x kanistr po 20 litrech, ušetřil bych zhruba 400 Kč a to si myslím, že se vyplatí. Jinak jsem se vrátil před pár minutami s veku a je to obrovský zážitek jezdit v této sněhové kalamitě. Dokonce jsem musel včera (9.1.2010) zajed do podzemních garáží OD Futurum, kde jsem nechal Astru rozmrazit, abych jí mohl vysvobodit s ledové skořápky. Jinak jak začátkem prosince 2009 udeřili obrovské mrazy až k -20 st, tak jsem se obával velké spotřeby a odhadoval jí okolo 9 litrů, tak nakonec jsem byl mile překvapen průměrem 7,5 lit / 100 km Shell N-95. To plastové nadkolý co jsem namontoval už před 3 lety na Astru se opět osvědčilo na výbornou v této sněhové kalamitě je to k nezaplacení a rozprašovače s Insignie jsou také velmi dobré a nemám potíže, že bych si ve velkých mrazech, nebo sněhu nemohl umýt okno, no prostě paráda. V roce 2009 jsem ujel dalších 15237 km a blížím se k ctihodné hodnotě 50 000 km. Pro letošní rok jsem plánoval mnoho úprav z venku Astry, ale asi to vzdám, kolegovi vandalové zničili zadní křídlo a 5dveře na autě, tak mě to odrazuje. Proto zvažuji si koupit do interiéru nastavitelnou loketku. Pak zvažuji nechat nastříkat dutiny Astry a podvozek ošetřit, dále mě bude koncem roku čekat první technická kontrola s Astrou, vyměnit svíčky, palivový filtr. Tak uvidíme, jak vše v roce 2010 dopadne a všem přeji mnoho šťastných km bez poruch a nehod.

Únor 2010

Tak po delší době jsem se rozhodl opět napsat pár řádků. V měsíci lednu Astra byla obhlédnout území PL a to od Ostravy 80 km, po dálnici a rozhodl jsem se že palivo v PL tankovat momentálně nebudu, ale nakoupil jsem potraviny a jeli jsme zpět. Astra potřebovala trochu více protáhnout a dálnice byla v pohodě, tak jsem to fičel i místy okolo 150 km / hod. Sněhové sevření ČR neopouštělo, ba naopak pořád sněžilo a tak jsme se vydali na výlet do Beskyd na Poustevny. Vyjeli jsme až nahoru na vrchní parkoviště, ale místy jsem myslel že to budu muset vzdát, cesta byla dosti zmrzlá a plně naložená Astra měla co dělat, ale podařilo se i v těch – 15 st. V nížinách byla inverze ale na horách pěkně slunečno a krásný výhled. Každodenní parkování bylo katastrofální a nestále si vyhrabávat Astru a nové místa pro parkování. Byl jsem zvědav jak budou v takovém počasí fungovat parkovací senzory, protože jsem byl upozorněn, že se na to za sněžení a v mrazu spoléhat nemohu. Obrovsky mě to překvapilo, senzory za 500 Kč, fungují perfektně a bez sebemenších potíží. Provedl jsem menší test. Demontoval jsem vrchní odhlučnění přední kapoty v mrazivém počasí, kdy bylo od -10 do -22 st. a motor se choval o mnohem lépe s namontovaným odhlučněním přední kapoty. Bez odhlučnění se motor začal zahřívat po ujetí 6 – 9 km kombinovaného provozu a na provozní teplotu 85 st. po ujetí 12 – 15 km. Pokud jsem namontoval odhlučnění zpět, výsledky byli na stejných trasách tyto: 4 – 7 km a plně zahřátý byl po 9 – 12 km. I po vypnutí zahřátého motoru tak rychle nevychladne. Myslím že ta investice 500 Kč byla dobrou volbou. Uvidíme jak to bude s Opel Astra / Zafira srazy v Ostravě. Doposud nejsou stanoveny žádné termíny a účast fanoušku klesá, z velké části za to může mnoho propuštěných lidí s práce a nedostatek financí. Proto zvažuji jak letos nastavit termíny a kolik srazů uskutečníme. Na konci dubnu je Opel sraz v Praze a předběžně se uskuteční sraz v Ostravě koncem června, termín ještě stanovím po domluvě s kolegy. Dále jsme prožili jedno krásné sobotní zimní odpoledne, kdy jsme byly pozvání k našemu partnerovi Opel Novotný Ostrava, kde jsme měli možnost si prohlédnout novou Astru J, která je už v prodeji. Prohlédli jsme si vše potřebné od motoru až ke kufru. K testování zde byla Astra s motorem 1.7 CDTi, dost jsme byli všichni překvapeni. Osobně se mi moc líbí a jsem rozhodnut do budoucna si tento model pořídit za současnou Astru G. Jen to tentokrát asi už nebude s motorem 1.4 16v 100koní, ale budu muset jít do silnější varianty a dosti uvažuji o motoru 1.7 CDTi , ale to je dlouhá budoucnost, protože výměnu Astry podle současné situace provedu asi za 5 let, pokud se mimořádně situace nezlepší v ČR, hold musím myslet na horší časy a zabezpečit rodinu.

Zde fotografie s akce a prohlídka nové astry http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=16141&start=15

Jinak poslední kombinované spotřeby byly tyto:

Za leden 7,19 lit / 100 km LUKOIL N-95 a v únoru byla spotřeba totožná 7,19 lit / 100 km LUKOIL N-95

 

Březen 2010

Astra momentálně je kompletně umytá od soli a nečistot, umytý i interiér je naleštěný. K tomu všemu předcházela nevzdávající se zima a neustálé sněžení a mrazy, i přesto to nakonec vše dobře dopadlo a Astra přežila další zimu bez větších potíží. Jen po umytí mám pocit, že přibylo mnoho nových škrábanců a v oblasti předních dveří na obou stranách od kamínku poškozený lak a povrchová korozní vrstvička, proto mě čeká opětovné zakonzervování ručním voskováním a leštěnkou od SONAXU. Jinak se nám blíží první Opel akce a to je 27 března sraz Ostrava, kde se sejdeme a probereme náležitosti ohledně Pražského srazu, který se koná 24 – 25 dubna 2010. Proto mě čeká mnoho práce před odjezdem a to v nejbližších dnech výměna zimních pneu na plechových discích za ALU disky s letními. Nadále výměna předních stěračů opět za bezramínkové BOSCH, které se skvěle osvědčili. Nadále ošetření retušovací tužkou přední nárazník ihned nad černým lízátkem. Někde jak jsem v zimě vjel do zmrzlého sněnu, tak jsem to odřel. Tak přeleštění ručně celého auta a kontrola podvozku a komplexní kontrola po zimě u otce v servisu. Jinak v současnosti tankuji palivo Natural 95 a to u LUKOILu, tak uvidíme. Momentálně sháním lepící proužky na boky Astry s nápisem OPEL a nebo ASTRA G ve stříbrném provedení a nikde nic nemohu sehnat, tak snad se to povede. To by byla asi jediná změna, co se týče s venku. Nadále si vybírám loketku a asi už jsem rozhodnut, je sice dražší a to okolo 2000 Kč, ale bude se tam nejlépe hodit.

Poslední spotřeby paliva: Natural 95 Shell a to je 7,19 lit / 100 km Natural 95 LUKOIL a to je 7,35 lit / 100 km

Duben 2010

Tak Astra je přezuta na letní ALU skoro už 3 týdny a je to znát, auto lépe sedí na cestě a i lépe konečně vypadá. Snad se i umoudří spotřeba, protože mám dojem, že benzín od LUKOILU mé Astře asi nesvědčí. Motor byl hlučnější a nebyl tak pružný, jak jsem zvyklí, po konzultaci s kolegy, na našem Opel Astra srazu v Ostravě, kteří tankuji pohonné hmoty u OMV a to 95 a nebo Carerru 95 i 100. Mají nižší spotřebu a lepší chod motoru. Dokonce je palivo Carerra lépe na tom než palivo V-Power od Stellu. Momentálně natankováno 52 litrů paliva OMV Carerra 95 a jak budu odjíždět do Prahy na sraz budu opět tankovat Carreru 95, uvidíme co to udělá se potřebou paliva. Momentálně počasí nepřeje tomu, abych Astru pořádně umyl a ručně navoskoval, před odjezdem do Prahy. Tato práce mi vždy zabere několik hodin práce, většinou okolo 5 – 6 hod. Nadále připravuji svůj rádiový model Astry do Prahy na sraz a synovi skládací koloběžku, no pojedu opět asi trochu více naloženy. Před odjezdem do Prahy jsem přeskočil uctihodnou hodnotu najetých km a to na krásný 50 000 km.

Nakonec vše proběhlo skvěle a jsem rád, že den před odjezdem do Prahy na sraz se počasí umoudřilo a od 9 hod rána jsem pečlivě Astru umyl na ruční myčce, pořádně odmastil a vysušil od kapek vody. Vysál jsem interiér a ošetřil proti usazování prachu. Pak mě čekala titěrná práce a to skoro 6 hod ručního voskování celé karosérie. Použil jsem 3v1 od společnosti SONAX, Astra se úplně změnila a leskla se jako nová, dokonce mnoho škrábanců úplně zaniklo a to jsem moc rád. Dokonce jsem musel některá místa voskovat 2x, jako je spodní část předních dveří, kde se od odlétavajících kamínku předních kol poškodil lak a udělala se tam povrchová oxidace. Po navoskování je vše v pořádku a pěkně hladké. Jinak cesta do Prahy probíhala v naprostém poklidu a ve svižném tempu. Plánoval jsem jet na spotřebu, ale hodl mi to dlouho nevydrželo a před Olomoucem, už rafička tachometru atakovala červený puntík na rychlosti 130 km / hod. Toto tempo samozřejmě jsem držel až do Prahy a sem tam i něco přes uvedenou hranici. V rámci cesty jsme měli celkem 3x přestávku po 15min. na protažení a občerstvení. Hlavně můj syn už potřeboval se protáhnout, hold má teprve 6 let a cesta byla pro něj únavná. Během cesty jsem podkal mezi Ostravou a Olomoucem kolegu s Astrou tak jsme si pustili trochu žilou a provětraly motory a to do 160 km/hod., on pak opustil mou trasu. Naopak jsem 40 km před Prahou podkal kolegu, který jel na sraz také a tak jsme na sebe zatroubili a fičel jsem dále. Po příjezdu k cíli najeto 420 km a půl nádrže pryč, to bylo dobré skóre. Sraz byl opravdu luxusní a počasí přálo na výbornou. Sluníčko svítilo jako o závod. V neděli ráno jsem vyjel zase zpět do Ostravy. Opět 3 přestávky po 15 min. a za Olomoucem jsem natankoval 10 litrů klasického paliva Naturál 95, protože se mi rozsvítilo hladové oko. Po dojetí do Ostravy najeto celkem 836 km. Natankováno palivo OMV Carerra 95 a celkem vypotřebováno rovných 52 lit. Tak že spotřeba 6,22 lit/100km. No není to nejhorší, při zapnuté klimatizaci okolo 10% cesty celkem. Motor jsem vytáčel max. do 5500 ot./min. No musím říci, že motor zase po zimě pěkně ožil a pěkně táhne.

Protože jsem měl obavy, jak se v Praze budu moci pohybovat a abych nezabloudil, pořídil jsem si místo loketky, GPS navigaci a to Garmina 205 s 2GB kartou. Zakoupit navigaci mě donutila událost výletu do Prahy a připravovaný výlet do Německa a tam je GPS navigace nutností. V navigaci mám momentálně nejaktuálnější mapy ČR a celé Evropy. S navigací jsem velice spokojen a naviguje skvěle a bez potíží.

Poslední kombinované hodnoty paliva

OMV Natural 95 – cesta po městě a částečně i okresky ——- 7,0 lit. / 100km OMV Carerra 95 – cesta po městě a částečně i okresky ——- 6,86 lit. / 100km OMV Carerra 95 – Ostrava – Olomouc – Brno – Praha a zpět po dálnici 6,22 lit./ 100k

Od výměny oleje najeto přes 5200km a bez úbytku ani kapky oleje, tak také spokojenost.

Květen 2010

Tak přátelé po delší odmlce zde napíši pár řádek. Astra slouží v naprosté pohodě a tak se pouze, sem tam se ozve středová mřížka u čelního okna, po průjezdu nerovnostmi. Neúprosně se blížím k hranici 60 000km a očekávám první větší investice. Po příjezdu s Opel Astra srazu Praha jsem najel přes dalších 2000km a to převážně okolo Ostravy a po městě. Také se nám velmi oteplilo a v teplotách nad 20 st. jsem využíval klimatizaci skoro nepřetržitě a to jak po městě, tak i mimo. Jen při období kdy na Ostravsku a Bohumínsku byly záplavy a všude mnoho vody, tak Astra už na letních pneu nedržela stopu, tak jak bych si představoval. Je vidět, že pneu už jsou na dojetí do konce sezony a na rok 2011 se chystám koupit 4 kusy a to značky DUNLOP nebo PIRELLI v rozměru R15 / 195 / 60. Letos při teplých slunečních dnech po spuštění klimatizace to byl obrovský zápach a to i přesto že klimatizaci zapínám i v zimě a v loňském roce jsem provedl desinfekci a výměnu filtru. Jenže letos jak jsem otevřel prostor pro filtr, tak jsem se zhrozil, že filtr je úplně rozpadlí a černý. Proto jsem to prokonzultoval s kolegou, který prodává filtry apod. a řekl mi že jsem použil filtr od firmy který je v kategorii nejlevnějších a proto je po roce nanic a zapáchá klimatizace. Je pravda že jsem v té době neměl finance a tak jsem koupil filtr levnější. Proto letos jsem vybral filtr cenově už přesahující částku 400 Kč. Nadále mám pocit, že už tolik nechladí, jako po koupi, proto jsem se rozhodl nechat překontrolovat a případně doplnit klimatizaci koncová cena by měla vypadat takto, 400 Kč značkový filtr + 400 Kč desinfekce + doplnění klimatizace a to 1 Kč / 1g chladící kapaliny. Chladí dost, ale typuji, že tak 150g se bude doplňovat. Vyhrál jsem umytí auta na ručním myčce a proto jsem Astru svěřil odborníkům, hodilo se mi to, protože Astra po těch deštivých dnech vypadala katastrofálně a ještě jsme dělali malou rekonstrukci bytu a v kufru mi zůstalo trochu lepidla na kachličky. Po vyzvednutí jsem málem Astru nepoznal, byla naleštěna z venku skvěle, ale interiér už tak profesionálně odveden nebyl, ale co by člověk chtěl zadarmo. Momentálně jsem zdravotně indisponován a jezdím na rehabilitaci a tak mám noho času přemýšlet o tom co podnikneme letošní prázdniny. Plánuji opět km maratón a to přes celou ČR do Německa. Jednalo by se o návštěvu Legolandu a to je skoro 300 km od Rozvadova. Nadále se chystáme na Boží Dar se synem projít Ježíškovou cestu a ta je ve dvou verzích a to 5,6 km, nebo 11,7 km. Pokud uhodne úkoly, tak na konci ho čeká Ježíškův pas a malý dárek. Poté se chystáme, také do Dinoparku Plzeň, už jsme byly jak v Ostravě, tak také ve Vyškově a chceme to porovnat. No a podle toho jaké bude počasí tak uvidíme dále. Předběžně to asi činí 2300 km. Astra před odjezdem, projde prohlídkou a kontrolou klimatizace, pořádně naleštit a pak už jen hurá do Německa. Jsem zvědav, jak se pojede, protože D1 to je katastrofa a v Praze na sjezd Plzeň, to je také horší. Proto zvažuji sjet na Hodonín, Pelhřimov, Tábor, Plzeň, tak uvidíme a hlavně záleží na počasí.

Tak poslední dosažené spotřeby paliva:

OMV Carerra 95 – 6,4 / 100km město i mimo město OMV Carerra 95 – 6,88 / 100km po městě OMV Carerra 95 – 6,51 / 100km, pořád zapnutá klimatizace, přes 400km celkem + 150km dálková trasa Ostrava – Opava – Bruntál a zpět.

Červenec 2010

Vážení čtenáři a příznivci tohoto webu. Začátkem července 2010 jsem s rodinou absolvoval km maratón po ČR a Německu. Abych nepředbíhal, tak popíši i informace před odjezdem na 5 denní výlet. Před odjezdem jsem nechal Astru celkově zkontrolovat od podlahy až po střechu. Nechal jsem překontrolovat klimatizaci a bylo to za pět minut dvanáct. Za tři a půl roku ze 700g mi scházelo 330g, které se museli doplnit. Klimatizace chladila ale už ne tak intenzivně. Konečná částka byla 330 Kč za 330g chladícího média + 386 Kč za filtr + 200 Kč barvivo do klimatizace a 300 Kč desinfekce ve spreji = 1216 Kč. Je to opravdu rozdíl o 100% a měl jsem pocit že v Astře umrznu. Nadále jsme konečně našli technickou závazu, která se projevovala postupně víc a víc už asi skoro rok. Uvedený zvláštní zvuk při nerovnostech a při rozjezdu je vyřešený. Svět se divse, byl to plastový stabilizátor na straně spolujezdce na přední nápravě. V tom plastu je ložisko a to se v plastu vychodilo a dělalo neplechu a to zvláště po této zimě. Strana řidiče je na tom taky dost zle, ale nebyl čas objednat i druhou stranu, ta se bude měnit do 14 dnů. Vyměnili jsme to za anglického výrobce a jedna stabilizační tyč (kostice), vyšla 400 Kč po slevě. Hlavně stabilizátory odchází ve spodní části, je to zásluha našich hrozných cest. Astra byla před odjezdem naleštěna a vysát i interiér. Čelní okno jsem impregnoval speciálním roztokem a říká se tomu tekuté stěrače. Na čelním okně se udělá tenká vrstva, která při rychlosti od 80 km/hod. se voda sama vytlačuje a nepotřebujete zapnuté stěrače. Dofoukal jsem pneumatiky na zátěž Astry a mohli jsme vyrazit.

1, den – Ostrava – Rozvadiv (Újezd pod Přimdou)

Palivo: plná nádrž paliva OMV Carrera 95 – 52 litrů Spotřeba paliva: najeto 513 km / natankováno 30 lit / 5,84 lit/100km

Vyjely jsme dne 6. července v 9:30 hod. směr Olomouc – Brno – Pelhřimov – Tábor – Plzeň – Rozvadov (Újezd pod Přimdou) příjezd v 18:30 hod.

Cesta probíhala se začátku dosti nevalně, protože jsme jeli za hustého deště s Ostravy až do Vyškova. Zde se vyplatilo mít upravené čelní okno speciální roztokem (tekutými stěračemi), při rychlosti 100 km/ hod. jsem nemusel používat stěrače. Astra byla dost naložená a to autolednicí, 6x pití, plážové věci, kufr s oblečením, batohy, boty a výbava do hor, no musím říci že Astra byla pěkně naložena Od Vyškova u Brna pak bylo pod mrakem, ale nepršelo, tak cesta byla v pohodě, max. do 130 km/hod. Při sjezdu s D1 na Pelhřimov jsem po pár km podkal kolegu s Astra G fóra. Blikli jsme na sebe a jeli dále. Před Pelhřimovem, jsme si zašli na oběd, restaurace a hotel Farma. Zde jsme byly přes hodinu, protože se přehnala bouřka a pak jsme pokračovali směr Tábor. U Plzně při sjezdu na Rozvadov, jsme se zastavili do obchodního centra Olympia Plzeň. Zde jsme nakoupili vše potřebné na Německo do Legolandu a prošli obchody a další hodina byla pryč.

2, den – Rozvadov (Újezd pod Přimdou) – Legoland

Palivo: plná nádrž paliva OMV Carrera 95 – 52 litrů Spotřeba paliva: najeto 705 km / natankováno 39 lit / 5,53 lit/100km / klimatizace zapnutá s 30% cesty

Trasa, silnice A6 a pak odbočka na A93 (Regensburg), pokračovat po A93 , poté sjedete na A9 na Mnichov, silnice A92 pak výjezd na A99, pak sjedete na A8 a jedete asi 70 km na LEGOLAND Deutschland Legolandallee.

Vyjely jsme dne 7. července v 6:30 hod. směr Legoland, příjezd v 9:30 hod. Odjezd zpět v 18 hod a příjezd v 20:30 hod. Astra jela skoro prázdná, pouze malý batoh a autolednice.

Zde cesta byla v naprostém poklidu, vyrazili jsme s kolegou s astra g fóra s Rozvadova a ploužili jsme se max. 120 km/hod. Cesta ubíhala rychle a stavěli jsme na protažení kosti a WC pouze 1x a to asi na 20 min. Těsně před cílem je na dálnici velká bílá cedule Legoland 1500m ve směru jízdy. Po Vaší levici je pak vidět velká rozhledna s Legolandu. Po příjezdu jsme se nabalili pitím a sladkostmi a vyrazili jsme směr pokladny. Legoland se otevírá v 10 hod. dopoledne a to všech 15 turniketů.

Ceník :

Dospělí 36 EUR Děti od 3 let do 14 let 32 EUR Děti do 3 let zdarma Parkovné 5 EUR parkovné se platí u kasy

Pak jsou zde různé rodinné vstupné od 99 EUR pro 4 osoby.

Po vstupu jsem si připadal jako v říši divů, Legoland je opravdu jak pro dospělé tak také pro děti. Vše vypadalo jako živé, vše se pohybuje a jezdí. Atrakce jsou zcela zdarma a v úžasném provedení, syn byl v jednom kole a nejvíce se mu líbylo oddělení pirátu a atlantis. Syn si udělal dětský řidičský průkaz a s atrakcí máme super fotografie, které si můžete zakoupit při odchodu s atrakce ve velikosti A4 a to za cenu 7 EUR. Pokud jste na vodní atrakci jsou zde k dispozici i sušící boxi, protože většinou zde odcházíte velice promočení. Pokud mohu doporučit, vezměte dětem sebou náhradní suché oblečení. Další velmi zábavné jsou video sekvence, při vstupu do pavilonu, které jsou v německém jazyce a není možné zde fotografovat a ani natáčet kamerou. Další pěknou a relaxační věcí, je projížďka lego vláčkem po legolandu, projížďka trvá asi 20 min. Zajímavostí je továrna na výrobu lego stavebnic, kde dostanete jako vzpomínku jednu velkou lego kostku s logem. Je možné zde nakoupit lego kostky na váhu a 100g stojí 6 EUR. Prohlídka továrny je velmi zajimavá. Je možné si prohlédnout celý areál i z výšky a to s rozhledny na kterou Vás vyvezou a celá se otáčí o 360 st. Při odchodu můžete navštívit jeden s největších kamenných obchodů s lego stavebnicemi. Lego zde je cenově stejně drahé jako v ČR, vše se odvijí posle kursu EUR. Syn si vybral lego, které bylo žhavou novinkou a vyšlo na 1884 Kč (po příjezdu do ČR jsem uvedené lego na internetu našel jako novinku a za 1850 Kč).

Doporučení: V celém legolandu je bezbariérový přístup, pro vozíčkáře a kočárky. Je to vhodné pro děti od 5 – 6let. Nachází se zde i 2x dětský koutek pro nejmenší.

Závěrem: Stálo to opravdu za to a nelitujeme takové dálky a tolik hodin v autě. Určitě za 7 nebo 8 let, se zde opět podíváme. Legoland se dá zvládnout i za jeden den, ale je to opravdu dosti náročné a pomalu se nezastavíte

Fotografie zde: http://radimgas.rajce.idnes.cz/Legoland_2010/

3 – 4, den – Rozvadov – Plzeň (Dinopark) – Boží Dar – Německo (Tropical-Islands)

Palivo: plná nádrž paliva OMV Carrera 95 – 52 litrů Spotřeba paliva: najeto 703 km / natankováno 41,5 lit / 5,9 lit/100km / klimatizace zapnutá s 50% cesty

Trasa 1: Rozvadov – Plzeň – směr Karlovy Vary – Boží Dar Trasa 2: Boží Dar – Tropical-Islands a zpět Boží Dar ( 6 – 9:20 hod, 1x přestávka 20 min., odjezd 17 hod a příjezd 19:45 hod.)

  1. července po snídani jsme vyjely směr Plzeň a do Dinoparku a Astru jsme nabalili opět na plnou zátěž se všemi věcmi + nové lego s Legolandu. Cesta s Rozvadova do Plzně je asi na 40 min. jízdy. Dinopark Plzeň se nachází vedle panelového sídliště a je zde i ZOO, proto po cestě najdete pouze 2 reklamní plochy na Dinopark a pak se řiďte šipkami na ZOO. Po příjezdu a zaplacení vstupného, jsem byl velice zklamán, Dinopark jsme prošli za 25 min. Jen syn tam pak strávil asi 40 min. na prolézačkách a tak pokud chcete navštívit některý s Dinoparků v ČR, doporučuji pobočku Vyškov a nebo Orlovou. Pak jsme si zajeli na oběd do obchodního domu Globus, který je od Dinoparku asi 7 min jízdy autem. Po obědě jsme jeli směr Boží Dar, cesta trvala asi hodinu a půl. Na Božim Daru jsme se ubytovali v soukromí a velmi mohu doporučit uvedené ubytování v soukromí. Majitelka paní Tichá, je velmi příjemná paní a vše je na domluvě. Ubytování je se snídáni za cenu 350 Kč / dospělá osoba, děti 175Kč + 19Kč rekreační poplatek za 1 noc. Pokoje jsou se sociálním zařízením, TV + satelit a v budově Wifi internet zdarma, je zde i malá kuchyňka, no prostě překrásné ubytování za super cenu a v tichém místě (viz. zde www.ceskehory.cz/edita ). Protože jsme odjížděli brzo ráno opět do Německa, tak jsme se domluvili s paní Tichou, že místo snídaně v ceně, nám udělá studenou večeři. Po vybalení všech věcí s Astry a ubytování, jsme se připravili na horskou procházku po stopách Ježíška (Ježiškovská cesta). Máte možnost si vybrat se dvou okruhů a to v délce 5,7km a 11,6km. Mi jsme si vybrali kračí variantu 5,7 km s našim 6 letým synem. Začíná se kousek od náměstí a v Infocentru získáte zápisník na zapisování správných odpovědí ( zde je možné si vše nastudovat, http://www.jeziskovacesta.cz ). Tuto turu zvládnou i méně zkušení a pro děti je připraveno po trase mnoho odpočívajících míst s houpačkami apod. Trasa nám trvala dvě a půl hodiny a to v obrovském horku 30 st. Po turistice jsme si zašli na orosené pivo a limonádu 20m od ubytování je Pizzerie Večer jsme se připravili na další den, kdy jsme plánovali odjed zpět na území Německa a to směr Berlín.

Fotografie zde: http://radimgas.rajce.idnes.cz/Bozi_Dar_2010

Fotografie zde: http://radimgas.rajce.idnes.cz/Dinopark_Plzen_2010/

Tropical-Islands

Ráno 9. července jsme vstali v 5 hod a po lehké snídani jsme vyjeli v 6 hod. na Tropical-Islands který se nachází zhruba 65 km od Berlína. V Astře bylo naloženo, pouze plážové věci, autolednice a plážová taška s pitím a drobnostmi. Trasa je skoro 290 km dlouhá a nejhorší část je se z Božího Daru ( 1038m.n.m.) dostat do nižších oblastí po úzkých silničkách. Je to asi 50 km a pak už se dostanete k dálnici, kde už jsou minimálně 3 jízdní pruhy.Jen je potřeba si zvyknout, že zde se jezdí poměrně rychle a to běžně 130 km/hod a mnohem více. Většinou cesty po dálnici, jsem preferoval prostřední pruh, kde se rychlost pohybovala od 130 – 150 km/hod. V nejrychlejším pruhu 150 – 200 km/hod. Cesty v Německu jsou opravdu velmi kvalitní a velmi ohleduplní řidiči, tak že si člověk rychle zvykne. Mě to trvalo asi 20 min. a pak na dálnici jsem atakoval 130 – 140 km/hod., sem tam i 160 km/hod a pak jsem asi 10 min atakoval 190 km / hod. Teplota venku byla v 9 hod. ráno skoro 25 st. a tak byla použita i klimatizace. Od dálnice lze už vidět část kopule po pravé straně a před sjezdem s dálnice je bílá cedule 4500m a při odbočování je uvedené středisko i na navěsti. Poslední 2 km je cesta panelová a úzká, tak pozor při průjezdu. Po příjezdu na místo v 9:20 hod jsme si vzali vše potřebné na pláž a hurá dovnitř.

Základní ceník:

Dospělá osoba 25 EUR Dítě do 3 let zdarma Dítě 19,5 EUR

Příplatky Sauna + vířivky 8 EUR Tobogány 3,5 EUR Dětský koutek 3,5 EUR Fitnes 5 EUR

Uvedené ceny se platí pouze jednorázově a pak kdykoliv může odejít a vstoupit zpět.

Nanuky Algida od 1,8 – 3,5 EUR Ledová tříšť okolo 4 EUR Dětské menu 9 EUR i s dárkem Dospělé menu od 8 EUR

Poznámka: Pokud zde budete přes noc, tak po 2 hodině ranní, kdy se zavírají všechny atrakce + restaurace se Vám automaticky přičte na čip 10 EUR.

Po vstupu na Vašich čipech najdete čísla skříněk, kde si můžete uložit vše potřebné. Nadále nepotřebujete žádné finance sebou, protože se na uvedený čip dá zakoupit cokoliv a při odchodu zaplatíte vše potřebné. Vybrali jsme si jižní pláž, kde svítí jedině slunce a v ostatních částí je stín. Teplota uvnitř je po celý rok stejný a to vzduch okolo 33 st. a teplota vody 26 – 29 st. Na jižní pláži si můžete vybrat jakékoli lehátko a hurá do vody, v celém areálu je max. hloubka 1,35 m a nádrže jsou s nerezu. V této oblasti je pro nejmenší vodní radovánky a zde je asi 25 cm vody. Na druhé severní pláži je pro nejmenší už více vody a to asi 80 cm a pro dospělé opět 1,35 m u umělých vodopádů. Procházka po celém středisku a nafocení zabere asi 2 hod. je tam mnoho cestiček, které Vás zavedou vždy úplně jinde. Po příchodu k autu bylo v autě obrovské teplo a tak jsem pustil na 10 min klimatizaci na plný výkon a pak jsme se rozjeli opět k Božímu Daru zpět. Na teploměru byla teplota 33 st. a po cestě zpět klimatizace jela skoro nepřetržitě celou cestu. Po příjezdu na ubytování, jsem měly připravenou večeři podle domluvy s paní domácí místo snídaně a po večeři jsme si naplánovali další zážitky.

Doporučení: Pokud zde nechcete moc utrácet, tak si zde můžete dovést vlastní pití a jídlo, ale může se stát, že Vás osloví plavčíci, kteří budou požadovat, aby jste uvedené jídlo jste nekonzumovali. Vlastní jídlo lze konzumovat v šatnách, kde to dělá velká část Polských i Českých turistů. Pokud se zde chystáte, prosím naplánujte si to nejraději přes týden, nebo v pátek. Je tam skoro prázdno, pokud by jste jeli na víkend, tak se snažte zde dojed nejpozději do 9 hod. ranní, aby jste ještě našli volné lehátka. V sobotu zde přijíždějí desítky autobusů s turisty a odjíždí v neděli odpoledne. ¨ Závěr: Co se týče Dinoparku Plzeň, jak už jsem psal, byli jsme zklamáni, protože máme možnost srovnáni s ostatními pobočkami. Jinak Tropical byl super a je tam opravdu velmi pěkně a prožijete mnoho krásných zážitku. Osobně doporučuji plážovou obuv, je tam chodník s dlažebních kostek a každému to nemusí vyhovovat.

Fotografie zde: http://radimgas.rajce.idnes.cz/Tropical-Islands_2010/

5, den – Boží Dar – Karlovy Vary a cesta zpět domů do Ostravy

Palivo: plná nádrž paliva OMV Carrera 100 – 52 litrů Spotřeba paliva: najeto 538 km / natankováno 32,5 lit / 6,04 lit/100km / klimatizace zapnutá s 50% cesty

Trasa 1, Boží dar – Karlovy Vary (čas trasy 35 min.) Trasa 2, Karlovy Vary – Liberec – Praha – Brno – Olomouc – Ostrava (čas trasy 13 – 19 hod, 1x zastávka na občerstvení 45min. a 1x WC 15 min.)

Dne 10. července jsme po snídani a kompletním sbalení všech věcí opět naložili Astru a nechali si od majitelky vysvětlit, kde je nejlépe zaparkovat v Karlových Varech. Měli jsme představu se podívat na hlavní lázeňskou kolonádu a 45 filmový ročník festivalu. Do Karlových Varů jsme přijely okolo 10 hod. a vydali jsme se centrem k hlavní kolonádě a na festival. Venku bylo nádherně, přes 30 st. a tak nás procházka trochu více zmohla. Ve 13 hod. jsme usoudili, že se vydáme k domovu a tak jsme vyjeli na Ostravu. Klimatizace jela skoro pořád s malými přestávkami. Cesta byla v rámci možností, ale teplota na teploměru byla 33 st. Jen co mi velice chybělo bylo ohleduplnost řidičů na cestě, protože naši řidiči, jsou šílení a nedivím se že na silnicích u nás denně zahyne tolik lidí a 3 pruh na dálnici, ten by byl potřeba jako sůl. Hold byl jsem zmlsán s Německa a musel jsem se opět přizpůsobit.

Fotografie zde: http://radimgas.rajce.idnes.cz/Karlovy_Vary_2010/

Celkový závěr 5 denního výletu

Výlet se opravdu vydařil na výbornou a počasí i Astra sloužila perfektně. Musím říci, že jsme celkem najely 2 459 km za 5 dní a pohodlí auta bylo znát, posádka nebyla unavena a ani řidič. Motor se pěkně protáhl a je teď velice pružný a konečně zase trochu více ožil a palivo OMV Carrera se velice osvědčilo a i 100 oktanů bylo znát při akceleraci v kopcích. Určitě za pár let se do Německa vrátíme, protože jsme získali plno nových informací, kde se zajet podívat. A jak se říká, nakonec to nejlepší, soupis výdajů, pro tříčlennou rodinu na tomto výletu.

Ubytování Rorvadov – 2 noci / 1500 Kč Ubytování Boží Dar – 2 noci / 1826 Kč Legoland + Tropical – EUR c Kč / 8000 Kč Pohonné hmoty / OMV Carrera / 4848 Kč Jídlo a ostatní věci / 2000 Kč Pojištění do zahraničí / 350 Kč

Celkem to činí 18524 Kč

Všechny fotografie na jednom místě http://radimgas.rajce.idnes.cz/

Srpen – Září 2010

Od posledních informací zde na webu najeto bezmála 1600km a mnoho práce a starostí. Momentálně je trochu času a sem napíši trochu informací. Protože se do 60 000km dostanu asi na konci října, usilovně hledám informace o součástkách, které budu muset zakoupit ohledně údržby při 60 000km. Tak svíčky už mám vybrané asi to budou DENSO a nebo BOSCH na interval 60 000km, Vzduchový a palivový filtr střední kvality, ne určitě nelevnější. Celkově to tak vidím okolo 1600kč + 100kč olejový filtr + 900Kč olej + 1 technická na konci listopadu. Před pár dny jsem měl možnost se projet v Astře 1.4 16v Twinport s najetými 90 000km a to byla katastrofa, strašně ten motor byl hlučný a velmi lenivý (oproti mému) proto jsem se ptal kolegy co tankuje za palivo a on že jakékoli palivo N-95 a motor točí max. do 3 500ot, sem tam na dálnici do 4 000ot. No musím říci jak jsem no nechal řídit své, tak mi řekl kolega, že musím mít aspoň 1.6, že to je obrovský rozdíl. Proto nelituji že od koupi tankuji jen kvalitní palivo a od letošního roku jsem přešel na palivo OMV Carrera 95 a 100 a motor obzvláště v nízkých otáčkách se zklidnil a je ten chod motoru lepší. No uvidím jak na tom budou vypadat při výměně svíčky. Pořád ještě nemám vyměněnou tu plastovou kostici na straně řidiče, nebyl doposud čas, ale snad v průběhu záři bude lepší počasí a sundám i pro kontrolu to plastové zadní nadkolý a pokud nezapomenu, vyfotím to vše a ukážu, jak skoro po 4 letech, to za plastem vypadá a zda se investice vyplatila.

No odešla mi na straně spolujezdce H7 žárovka po 28 000km / 1 roce a 10 měsících, výměna opět za originál GM. Poslední spotřeba paliva OMV Carreara 95 byla 6,52 lit/100 km a to převážně město a trasy do 25 km.

Řijen 2010

Konečně bylo trochu času a po 3 letech a zhruba 6 měsících jsem demontoval plastové zádní nadkolý a čekal jsem co se za tu domu tam dělo. Byl jsem mile překvapen. To že po povolení šroubů tam nadkolý drželo jak přibyté na silikonu a po sundání bylo vidět, kde se voda a zimní sůl, nečistota dostanou. Je to asi tak 3 až 5 cm od spodní části. Pak je úplně sucho a nikde nic nedostane, tak že koroze lemu nehrozí, pokud Vám nepoškodí povrchovou úpravu laku od odskakujících kamínků z venkovní strany, ale z vnitřní se to nemůže stát kvůli plastového nadkolý. Jen škoda že jsme zapomněl doma fotoaparát a měl jsem vybitý mobil, tak to nešlo vyfotit. Po opětovném namontování jsem použil pozinkované šrouby a uvidíme za jak dlouho zrezaví.

Nadále mi v polovině záři najednou má Astra trochu zazlobila. Po nastartování se motor choval nekultivovaně, ale po zhruba 1 – 2 min. se vše spravilo a motor měl správný chod. Nebo stačilo sešlápnutí plynového pedálu a jít okolo 2000ot./min. Najezdil jsem asi okolo 700km a při teplotách pod 0 se tato situace rapidně zhoršila, proto jsem urychleně zakoupil 4x ks originál svíček GM (obj. číslo je 12 14 031 a cena za 1 ks / 177 Kč). Stejně jak už jsem psal čekala mě výměna svíček, ale to jsem nevěděl co za horor nastane pří výměně. Na Astře F jsem si vyměnil svíčky za 10 min a bylo vše OK, ale u tohoto motoru jsem nevěděl ani jak se k nim dostat a tak jsem kontaktoval kolegu, který s těmito vozy má více zkušenosti. Po odstraněné plastového krytu s názvem ECOTEC, je vidět zapalovací lišta v celém provedení a na ní jsou 4 cívky. Běžně stačí povolit 2 dlouhé šrouby na TORX a lištu vyndat, ale v mém případě tam držela jako přibitá a protože zde je velmi málo místa pro manipulaci a lišta je v plastu, hrozilo její poškození (nová zapalovací lišta originál Opel stojí 6493Kč a jen pro informaci zde máte i obj. číslo 12 08 020). Lišta byla tak zvaně připeklá a protože hrozilo poškození lišty, tak jsme vše zkompletovaly zpět a na druhý den jsem odjel do autorizovaného servisu Opel, kde mi řekli že práce trvá asi 20 min. a stojí max. 800Kč, tato cena mě natolik odradila, že jsem se rozhodl udělat 2 pokus a zajel jsme ke svému otci. Začal 2 boj o výměnu svíček, opětovné demontování plastového krytu, povolení 2 šroubů a důkladné prohlédnuti zapalovací lišty, abychom našli řešení jak jí demontovat bez poškození. Přesto u prvního pokusu jsme ulomili kousek plastu na liště, ale nemá to na funkčnost vliv. Našli jsme řešení a to v tom, že v místě zesílení plastu, kde jsou zality cívky ke svíčkám. Připravili jsme si 2 ploché hrubé šroubováky s velkou plochou a zapřeli jsme se s obou stran vždy u každé svíčky a tlačili směrem nahoru. Lišta pomalu začala povolovat po milimetrech vzhůru. Jak lišta začala vstoupat vzhůru bylo potřeba ji dostat ven s motoru do výše drážkovaných gum, pak to povolilo a lišta šla klasicky vyndat. Pak už to klasicky šlo jako koncertní balada a za 10 minut byla výměna provedena a mohl jsem odjet. Pro jistotu aby se tato situace za 4 roky opět neopakovala jsme místa kde dosedají drážkované gumové plochy ošetřili přípravkem do teplot 1200st. (jedná se o druh vazeliny). Po výměně se o dost motor ztišil a má krásný zvuk. Za měsíc Astru nechávám pořádně překontrolovat a čeká mě výměna oleje a filtrů a konečně i vyměním tu plastovou kostici (stabilizátor) a Astra opět bude fit a uvidíme co na to na technické kontrole technici řeknou. Osobně myslím že to bude v pořádku a nenajdou vůbec nic, Astra je v perfektním stavu, po technické stránce. Jen letní gumy jsou už úplně sjety a tak přes zimu musím najít dobrou cenu a dobře pneu na další 4 roky, mám 2 typy a to jsou DUNLOP a nebo PIRELLI.

Před pár dny jsem přezul letní pneumatiky na ALU kolech na zimní pneu na ocelových kolech. Letní pneumatiky byly už natolik sjeté že jsem jezdil už po ploškách. Letní pneumatiky mám od koupě Astry už 4 roky, ale letos už byly velice hlučné a hlučnost se hodně dostávala do interiéru. Po přezutí na zimní pneu se hlučnost o 150% zlepšila a Astra jezdí potichoučku. Na sezonu 2011 se chystám zakoupit letní pneumatiky PIRELLI P6 Cinturato 195/60 R15. Na starých pneumatikách DUNLOP SPORT 200E jsem najel celkem 41339km a jsou na odpis.