Deník Astry – 2006 / 2007

Prosinec 2006

Spotřeba benzínu neustále klesá. Kombinovaná spotřeba paliva začala na 7 lit/100km, pak klesla na 6,8 lit / 100 km a teď činí 6,6 lit / 100 km. Má jízda je svižná, nejsem řidič, který jezdi na spotřebu. Jinak při najetí 700 km se z motoru na volnoběh začal ozývat určitý pazvuk, ale ten se teď úplně ztratil. Jen mě mrzí, že u auta jsou nepatrné nedodělky, které si musí člověk dodělat a doobjednat platové díly za 172 Kč (až to budu mít namontované, vložím sem foto). Polská výroba se nad něčím poznamenala, ale jinak jsem spokojen.

Přikládám fotografii namontovaných záslepek. Foto jsem si vypůjčil od jednoho kolegy.

Astra G bez zaslepky1Astra G bez zaslepky2OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Objednávací čísla s katalogu OPEL : 11 21 763 a 11 22 763

Moc všem doporučuji kdo má Polskou výrobu Astry G ( Classic II ) ať si zakoupí zadní záslepky zadních plastových prahu nebo zadní nadkolý. Jinak se jim tam bude dostávat nečistota, sůl a bahno.

Leden 2007

Já osobně jsem si radši objednal cele plastové zadní nadkolý, u jedné firmy. Automobilka Opel tento díl nevede, vyrábí ho jedna Polska firma. Cena za oba kusy 753 Kč. Tím vykryji celý prostor a zabráním korozi u víčka nádrže. Astru vlastním měsíc a půl. Poslední měření spotřeby 6,4 lit/100 km při stejném stylu jízdy.

Poslední měřená kombinovaná spotřeba mě úplně dostala, bylo to 6,1 lit /100km. Jen mě bude zajímat spotřeba po prudkém poklesu teplot, co teď nastali. Plastové nadkolý, neustále není skladem, tak že čekám a uvidím. Jinak jsem konečně sehnal alu kola originál na astru G, 6×15″ 4×100. Po dlouhém čekání mi došla gumová vana do zavazadlového prostoru, můžu jen všem vřele doporučit. Zvýšený okraj je 6 cm a teď bez obav se může něco v kufru rozlít.

Únor 2007

Tak začal nám nový kalendářní měsíc a dnes je to přesně 2 měsíce co mám Opel Astru Classic II doma. Tak že to trochu shrnu. Dokonce už jsem se z Astrou trochu sžil a troufnu si sem tam na menší závodní svezení. Motor 1.4 16v Twinport mi úplně vyhovuje a nejsem zklamán výkonem, je dost pružný od 2800 – 5500 ot / min. Spotřeba je opravdu překvapující a nemohu ji nic vytknout. Prostě jsem úplně spokojen. Poslední měření bylo 7,1 lit/100km a to při prudkém poklesu teplot ( ráno kolem -10 stupňů ) a popojíždění do práce 12 km + rozmrazování zadního okna a zapnutém topení na plno, je si myslím pěkné. Začínají se ozývat menší pazvuky na straně spolujezdce v zadních dveří, při průjezdu nerovnostmi, ale není to nic strašného. Dnes jsem kontroloval hladinu oleje a za těch 2800 km mi ubylo asi tak 0,2 lit oleje. Jinak jsem měl možnost vyzkoušet těch pár dni, jak Astra se chová na sněhu a funkčnost systému ABS. Byla to lahoda a úplná pohoda, auto drželo jak má. ABS taky dost dobře fungovalo a dost se procvičilo. Dost se i osvědčili přední mlhová světla na uježděném sněhu. Alu kola už mám zkompletované a připravené na jaro a už se nemohu dočkat, až je nasadím na Astru.

Tak po 14 dnech opět trochu statistiky. O víkendu jsem opět tankoval plnou nádrž, po přeměření byla kombinovaná spotřeba 6,4 lit / 100 km. Koupil jsem si potřebné nářadí, pro drobné opravy Astry, malou sadu TORX nadstavců na malou račnu a imbusové provedení klíčů s TORX ukončením. Jsou to různé velikosti a ještě uvažuji o zakoupení nadstavců na šroubovák.

Březen 2007

Konečně po dlouhé době, asi tak po měsíci a půl, budu mít zítra plastové zadní nadkolý pro svou Astru. Snad je budu mít brzo namontované na autě.

Tak zadní plastové nadkolý, mám doma a teď mít jen čas je namontovat. Poslední měřená kombinovaná spotřeba, byla 6,8 lit / 100km při dosti chladném počasí. Úbytek oleje odhaduji na 0,3 lit při 3900 km.

Dobří přátelé, dámy a pánové. Tento týden jsem dostal spoustu chvály na můj web, i od slovenských příznivců značky Opel Astra. To mě tak potěšilo, že slibuji pokračovat v rozšiřování informaci na těchto web stránkách, Dokonce někteří z Vás tyto stránky čtou při ranní kávě místo novin. Musím podotknout, že hodně mi s tímto webem pomohli dva skvělí kamarádi, jeden ze Slovenska a druhy od nás z Moravy (nebudu je radši jmenovat ).Všem moc děkuji a doufám, že sledovanost bude jen stoupat.

Tak jsem se rozhodl udělat přehlednou tabulku mé spotřeby a vložit ji sem.

Tabulka spotřeby
Měsíc Pumpa Palivo Množství litrů Kombi. Spotřeba
2006 Prosinec SHELL N-95 48,02
2006 Prosinec SHELL N-95 43,01 6,79 lit / 100 Km
2007 Leden SHELL N-95 43,34 6,92 lit / 100 Km
2007 Leden SHELL N-95 42,22 6,09 lit / 100 Km
2007 Únor JET N-95 45,01 7,37 lit / 100 Km
2007 Únor JET N-95 43,42 6,39 lit / 100 Km
Kombinovaná spotřeba za toto obrobí je :Počet najetých Km 3841, zo toto období. 6,89 lit / 100 Km

Poměr je : 60% město, 35% mimo město, 5% dálnice. Jezdím hodně svižně, neloudám se.

Jinak už jsem přezul na svá zbrusu nová alu kola originál Opel, model 1644 rozměr 6×15“. Jsou obuty do pneumatik DUNLOP SP SPORT 200E, tak uvidíme, jak se osvědčí. První dojmy u těchto kol jsou skvělé, autu opravdu skvěle esteticky sednou. První dojmy z jízdy mě trochu překvapili, měl jsem pocit, že auto trochu ztvrdlo, při průjezdu nerovnostmi. Po ujetí něco málo přes 100 km, bych řekl, je vše jak má byt. Sem tam mám problém při řazení 1. a 2. rychlostního stupně, musím použít větší sílu, ale je to ještě v rámci možností. Další věc, co mě dost mrzí je neodhlučněný motor. Aby se snížili náklady na výrobu, tak v motorovém prostoru schází kompletní odhlučnění, část odhlučnění plánuji koupit. Prozatím max. rychlost, kterou jsem jel, byla 190 km / hod. (samozřejmě tachometrových ). Na letních pneumatikách věřím, že se dostanu na rovných 200 km / hod. Bezpečně se cítím v Astře při rychlosti 160 km / hod, pak už mám takový divný pocit.

Plánované úpravy na dobu 3 let
Prodloužení střechy 2 000 Kč
Zadní decentní křídlo 2 000 Kč
Autopotahy na zakázku 3 000 Kč
Přední maska 2 200 Kč
Mračítka 1 000 Kč
Víčko nádrže 500 Kč
Sportovní koncový výfuk 6 000 Kč
Odhlučnění motoru 4 124 Kč
Celkem 20 824 Kč

To jsou prozatímní plány na úpravu Astry, jsem zvědav, co z toho klapne.

Příprava na Opel sraz v květnu je v plném proudu a pomalu vrcholí, účast bude hojná. V seznamu je prozatím 25 lidi a z toho 15 přijede na 100%.

Tak měsíc se přehoupl do své druhé poloviny a je čas na další shrnutí. V pátek jsem tankoval a byl jsem mile překvapen, ale teď Vám přátelé povím, co jsme s Astrou dělali.

Příběh Astra vs. Fabie 1.2 HTP – sport tuning

Jedu si to po jedné rychlostní komunikaci a přede mnou Škoda Fabie 1.2 HTP pěkně natuněná vším možným, oba jsme předjížděli Avii. Fabie jela jak šnek, tak jsem se přilepil na ní a zablikal, řidič uhnul do pravého pruhu a jak jsem byl na jeho úrovni tak začal zrychlovat. No prostě magor, tak jsem podřadil na 3 rychlosti stupeň – 5500ot, pak 4.- 5 a bylo tam hned 170 km / hod. Fabie držela krok, tak do 160 km / hod a pak odpadla. Prostě není nad Opel Astru, přátelé.

Dosažení max. rychlosti

Pár dnů bylo v odpoledních hodinách skoro 18 stupňů nad nulou, tak jsem si otestoval max. rychlost Astry na letních gumách. Před jízdou jsem zkontroloval správnou hustotu pneumatik a jel se projet, něco přes 70 km, pak jsem najel na rovný úsek silnice, se skvělým povrchem. Začal test max. rychlosti, provoz žádný, tak byly super podmínky. Astra se rozjela a do 180 km / hod, vše šlo hladce, pak to Astře trochu trvalo, ale na 200 km / hod – tachometrových se dostala, více jsem nezkoušel, jak už jsem psal výše 160 km / hod, je ještě bezpečných. Pneumatiky jsou skvělé, drží stopu.

A teď se mohu opět vrátit ke kombinované spotřebě Astry. Tankoval jsem tentokrát SHELL, řekl bych, že Astře opravdu svědčí a mám nižší spotřebu paliva. Poslední měření ukázalo spotřebu 7,07 lit / 100 km. To je podle mě skvěla spotřeba, čekal jsem více, na to co jsme zažili. Už od začátku co mám Astru doma a auto začne topit, topeni je na max. v červeném poli. Začnou mě štípat neuvěřitelně oči a nevím, čím by to mohlo být. Jinak spotřeba oleje se nezvětšila, zůstala 0,3 lit. O víkendu jsem se sešel z 2 lidmi co přijedou na sraz, tak už se těším.

Duben 2007

Tak jsme se opět přehoupli do dalšího měsíce. Rapidně se nám oteplilo, ale rána jsou ještě chladná. Spotřeba oleje je stejná, neubylo ani kapka, tak že 0,3 lit / 5400 km. Kombinovaná poslední spotřeba 7,12 lit / 100 km. Jinak jsem měl možnost trochu testování Astry. Natankováno Shell V-Power a auto opravdu jezdí znatelně lépe, hlavně reaguje rychleji na sešlápnuti plynu. Motor 1.4 16v 66kw / 90k Twinport, jak už jsem psal, mi plně vyhovuje. Při zapnuti klimatizace, motoru dost koní ubere a při plně naloženém autě ( 4x dospělé osoby + 1x dítě + naložen kufr ), v kopcovitém terénu, je to slabé ( naštěstí při takových podmínkách jezdím velmi málo ). Motor se musí pořádně točit, kolem 4000 otáček a při rozjezdu přidávat dost plynu, tím i stoupá rapidně spotřeba paliva ( kolem 7,5 lit / 100 km ). Po dálnici a rovných úsecích zapnutí klimatizace, jde poznat jen minimálně. Částečně to vyřeší natankování paliva Shell V-Power a reakce plynového pedálu se opravdu zlepší, a klesne mírně spotřeba, osobně vyzkoušeno.

Tak po krátké odmlce, opět trochu statistiky. O víkendu opět proběhlo tankování u SHELL. Kombinovaná spotřeba rapidně klesla s velkým oteplením na hodnotu 6,4 lit / 100 km a to asi ze 30% používám klimatizaci. Jinak se mi občas něco ozve ve dveřích řidiče, od té doby co jsem projel po dlažebních kostkách na cestě. Ozývá se to při akceleraci a brždění, zvuk připomíná takové lupnutí. Jinak snad se už dočkám brzy namontování plastových nadkolý do zadu, které mám už 2 měsíce doma. Na montáž si netroufám sám a čekám na kolegu, který to už na svou Astru dělal. Před velikonocemi, jsem vystříkal veškeré nečistoty na podvozku a hlavně u hrdla nádrže, tam toho bylo neskutečně hodně. Pak umyl auto a pořádně ho uklidil. Vytáhl jsem kamínky z dezénu pneumatik. Teď zhaním přípravky na údržbu interiéru a venkovních plastů, aby auto zářilo na našem Ostravském srazu, který se neskutečně rychle blíží.

Tak ahoj čtenáři tohoto deníku. Před pár dny se má Astra zúčastnila úplně prvního Astra srazu v lázeňském městečku Luhačovice. Bylo nás tam 11 Aster, skoro všech provedení i motorizací. Počasí nám velmi přálo a byla tam skvělá atmosféra a výborní lidé. Skvělá atmosféra nás doprovázela až k podvečerním hodinám. Konečně jsem vyděl rozdíl mezi německou ( Astru G ) a polskou ( Astra G Classic II ), na první pohled změn moc není. Pokud si člověk auta pořádně projde, změn je dosti hodně, ale nejde říci, zda k lepšímu nebo k horšímu. Změny se hlavně týkají motoru a použití plastu v interiéru, pak v provedení klíče a mnoho drobných změn.

Po cestě na sraz jsem měl opět možnost testovat v kopcovitém terénu. Pokud se motor neustále točí kolem 3500ot/min. tak motor má pořád dost sily. Jinak nastavení podvozku po nekvalitních cestách je opravdu přepychové a byl jsem mile překvapen. Poslední tankovaní ukázalo kombinovanou spotřebu 6,6 lit / 100 km, při 30% zapnuté klimatizace, tak že opět není co vytknout. Spotřeba oleje se nezměnila, za posledních 4000 km neubylo ani kapka.

Tak do historicky prvního Opel Astra srazu na území Ostravy se rychlosti blesku blíží a předpokládaná účast je mezi 27 – 35 vozy + doprovody. Tím to vypadá na pěkný začátek a ani takovou účast jsem nečekal. Ihned po srazu na tomto webu budou fotografie, tak se budete moci podívat, jak vše proběhlo.

Květen 2007

Tak musím říci, že mě jako organizátora pěkně hřálo u srdce, jak jsem vyděl takovou skvělou účast na historicky 1. Opel Astra srazu v Ostravě, byl to překrásný zážitek a kdo tam nebyl, může pouze litovat. Ta kolona byla překrásná a jsem rád, že nás navštívili i kolegové ze Slovenska. Byli tam super lidi a stala se z nás velká rodina, už dnes se mě lidé ptají kdy se sejdeme a pravděpodobně to bude v polovině devátého měsíce, ale ještě v čas dám vědět. Fotky a video najdete v sekci srazy.

Tak jsem opět po dvou týdnech tankoval a spotřeba 6,8 lit / 100km se zapnutou klimatizací na 40% cesty. Jen jsem vysledoval, že autu svědčí klasické palivo SHELL 95, spotřeba klesne o 0,4 lit / 100 km a u paliva SHELL V-Power klesne o 0,6 lit / 100km. Vše si řádně zapisuji a přepočítávám. Olej přestal ubývat a za posledních 4700 km, neubyla ani kapka, tak že úplná spokojenost. Trápí mě ale jiné věci, jako např. vrzání sedadla řidiče, při ostřejším průjezdu zatáčkou a vrzání ve středovém sloupku dveří na straně řidiče, možno je to i ve dveřích řidiče, nejsem to schopen přesně vystihnout. Jinak se začíná podepisovat každodenní stání na sídlišti, před pár dny jsem leštil Astru a objevil jsem další 4 škrábance na laku. Plánuji na konci prázdnin koupit leštěnku v barvě karoserie a drobné škrábance tím zaleštit.

Jinak vřele můžu, všem majitelům vozů Opel Astra Classic II ( Polské výroby ), doporučit plastové zadní nadkolý

“ podběh „ Zamezí tím dostávání kamínků a nečistot do plastového prahu a dostávání nečistot a soli za víko palivové nádrže, už jsem to tu ve svém deníku psal výše, jsou tam i fotografie a pořizovací cena.

Milí přátelé a kamarádi. Jsem opět zpět na české půdě. Posledních 12 dnů jsem ztrávil v Egyptě, město Hurghada. Tak že přináším trochu informací, benzín 1,10 / litr a nafta 0,60 / litr v Kč, tomu říkám super cena. Jinak kvalita hlavních tahu a cest ve městě byla i někdy lepší než u nás a nebo stejné kvality. Nejrozšířenější automobilové značky v Egyptě, jsou japonské vozy, ale najde se tam i naše Skoda, hlavně Octavka. Jinak 7 km od hotelu jsem měl autosalon Chevrolet – Opel, měli tam vystavenou Astru H, potkal jsem tam asi tak 25 Aster G a všechny v provedení sedan. Další věc, co mě dostala, v noci auta nemají rozsvícena světla a jezdi po tmě, dost drsné. Blinkry se používají jen občas a hlavně se tam pořád troubí.

Jinak poslední kombinovaná spotřeba 6,94 lit / 100 km, při zapnuté klimatizaci s 60%.Teď mám dost práce připravit 2. Opel Astra sraz Ostrava na září a budu se snažit, aby to bylo ještě ve větším stylu, mám pár nápadů, co mě napadlo na pláži při slunění. Chystám pár změn na autě, ale nechci předbíhat, pak dodám fotografie.

Červen 2007

Tak zrovna včera, se části města prohnala drsná bouřka a s doprovodem šíleného větru, deště a kroupami. Těch 20 min. jsem úplně trnul, aby na Astře nebylo vidět žádný důlek. Naštěstí to přežila v pohodě. Do 14 dnů budou na Astře vidět další kosmetické úpravy v pondělí se jdu objednat a snad to stihnou udělat do Opel mini srazu Ostrava. Jen se mi před pár dny stala taková zvláštní věc. Po najetí asi tak 150 km a vypnutí zahřátého motoru na provozní teplotu 85 st.C, jsem asi tak po 10min. chtěl nastartovat a nepodařilo se mi to, na první pokus ( po 15 sekundách), nechal jsem motor odpočinout asi tak 1 min. a pokusil se nastartovat, motor naskočil ihned. Ale znepokojuje mě to první startování, připadal jsem si jako bych startoval Škodu 120. Upozorňuji, že jsem neměl sešlápnutý pedál plynu. Tak nevím, jsem objednán do Oplu na reklamaci sedadla řidiče a drnčeni ve dveřích, upozorním je, aby udělali diagnostiku. Tento problém, jsem zaznamenal 2x za poslední 4 měsíce. Spotřeba oleje za ujetých 8100 km je 0,3 litrů. Málem bych zapomněl, Astra před dovolenou do Egypta, dostala na hlavové opěrky vepředu i v zadu bílé potahy s černými nápisy OPEL, vyfotím a dodám později, až budou další změny. Koupil jsem je v OBI za 99 Kč / 2 ks. Jinak musím opět pochválit nastavení podvozku a řízení Astry, prostě drží stopu i při vyšších rychlostech.

Testovací víkend ( 9 – 10.6.2007 )

Sobota

Tak se Vám pochlubím, co Astra prováděla o víkendu. Už v pátek v podvečer, jsem ji trochu protáhl a připravil na sobotu. Podíval se na olej, dolil do odstřikovačů vodu a zkontroloval pneu. Jeli jsme dva dospělí + jedno dítě a kufr prázdný. V sobotu jsme měli naplánováno jet do ZOO Olomouc a okolí. Ráno v sobotu, jsem natankoval plnou nádrž, až po hrdlo, benzínem Shell Natural 95. Jel jsem po dálnici max. 160 km / hod, klimatizace zapnutá na 50% cesty. Astra se pěkně prohnala dost často okolo 5000 ot., ale i asi tak 5x do 6000 ot. Strašně se mi zalíbilo zvuk motoru mezi 3500-4000 ot., při zapnuté klimatizaci, kdy opravdu motor měl překrásný zvuk, prostě kompresor klimatizace, si pěkně pobrukoval.

Rozpis cesty Dovolená rychlost Moje rychlost
Ostrava – Frýdek-Místek 110 km / hod 130 km / hod
Frýdek-Místek – Příbor 90 km / hod 100 km / hod
Příbor – Hranice – Lipník n. Bečvou 90 km / hod 110 a místy i 130 km / hod
Lipník n. Bečvou – Olomouc 130 km / hod do policejního hlídaného známeho úseku 130 km / hod, pak 160 Km / hod

Tak že za sobotu najeto přesně 240 km, zapnutá klimatizace 50% cesty a neuvěřitelná spotřeba 5,6 lit / 100 km. Tankováno na stejné pumpě i stejný stojan.

Neděle

V neděli, to byl skoro stejný scénář, 50% cesty byl totožný ze sobotou. Jeli jsme na zámek Bouzov. Styl jízdy byl úplně totožný, jak v sobotu.

Rozpis cesty Dovolená rychlost Moje rychlost
Ostrava – Frýdek-Místek 110 km / hod 130 km / hod
Frýdek-Místek – Příbor 90 km / hod 100 km / hod
Příbor – Hranice – Lipník n. Bečvou 90 km / hod 110 a místy i 130 km / hod
Lipník n. Bečvou – Olomouc 130 km / hod do policejního hlídaného známeho úseku 130 km / hod, pak 160 Km / hod
Olomouc . Mohelnice 130 km / hod mezi 130 – 160 km / hod
Motelnice – Bouzov 90 km / hod 100 – 110 km

Tak že za neděli najeto přesně 360 km, zapnutá klimatizace 50% cesty a neuvěřitelná spotřeba 5,7 lit / 100 km. Tankováno na stejné pumpě i stejný stojan.

Musím ale říci, že v obci jsem dodržoval rychlost 50 km / hod. Jinak mám pocit, že mi asi přijde suvenýr od Policie ČR, v podobě pohlednice, no uvidím

Tak to trochu shrnu, ten víkend. Astra šlapala bez problémů a i motor 1.4 16v Twinport se zapnutou klimatizaci na dálnici, byl úžasný. Pokles výkonu, jsem pomalu ani nepocítil, ale v kopcích je to slabé s klimatizací. Budu se opět opakovat, ale opravdu nastavení podvozku a řízení Astry je přepychové a dokonce i brzdy jsou skvělé, ikdyž zrovna tuto věc, odborníci na Astře nejvíce kritizují. Sedadla jsou pohodlná a po tak náročném víkendu, nejsem vůbec unaven.

Jinak, dnes jsem byl na reklamaci toho sedadla a drnčeni ve dveřích řidiče, úspěšnost 50%, sedadlo opraveno (promazáno vazelinou ), ale jak na potvoru, při jízdě s technikem, žádné drnčení, nebylo slyšet, tak snad příště.

Tak jsem včera odpoledne, hledal to drnčení a povedlo se, dělá to výškové nastavování pásů, na středovém sloupku. V nejbližší době, opět to pojedu reklamovat.

Tak dnes jsem opět tankoval SHELL Natural 95 a udělal jsem přehlednou tabulku. Za posledních necelých 7 měsíců. Poslední kombinovaná spotřeba 6,63 lit / 100 km, při 75% puštěné klimatizaci a jezdění po městě a okreskách. Řekl bych, že Astře svědčí teploty okolo 20 stupňů nad 0. Úbytek oleje na 9515 km je 0,4 litrů. Tak taky je ta tabulka

Měsíc Pumpa Palivo Množství litrů Kombi. Spotřeba
2006 Prosinec SHELL N-95 48,02
2006 Prosinec SHELL N-95 43,01 6,79 lit / 100 Km
2007 Leden SHELL N-95 43,34 6,92 lit / 100 Km
2007 Leden SHELL N-95 42,22 6,09 lit / 100 Km
2007 Únor JET N-95 45,01 7,37 lit / 100 Km
2007 Únor JET N-95 43,42 6,39 lit / 100 Km
2007 Březen JET N-95 40,77 6,85 lit / 100 Km
2007 Březen SHELL N-95 42,29 7,07 lit / 100 km
2007 Březen SHELL N-95 41,09 7,12 lit / 100 km
2007 Duben OMW N-95 20
2007 Duben SHELL N-95 42,78 6,62 lit / 100 km
2007 Duben JET N-95 43,11 6,64 lit / 100 km
2007 Květen SHELL N-95 43,54 6,86 lit / 100 km
2007 Květen SHELL N-95 23 6,94 lit / 100 km
2007 Červen SHELL N-95 35,26 6,88 lit / 100 km
2007 Červen SHELL N-95 48,11 6,28 lit / 100 km
2007 Červen SHELL N-95 6,63 lit / 100 km
Kombinovaná spotřeba za toto obrobí je :za ujetých 9515 km 6,77 lit / 100 km

Při teplých dnech pouštím klimatizaci i na krátké trasy a v průměru je zapnutá z 50%.

Jinak se chystám navštívit tuto sobotu kolegy v Brně na opel srazu a prozkoumat okolí Moravského krasu.

 

Červenec 2007

Výlet – Moravský kras + okolí Brna

Tak dnes je to 10 dní, co jsem ze svou Astrou odjel do oblasti Moravského krasu a okolí Brna. Natankováno palivo Shell Natural 95 a vzal jsem si pro jistotu i 1 litr originál Opel oleje a 1 litr destilované vody. To je zvyk s Astry F, která mi na 1000km si řekla o 0,8 lit. oleje.

Za 3 dny najeto přes 700km, po dálnici ale i po kopcovitých okreskách velmi rozbitých. První den cesty po dálnici do Prostějova a pak okreskami na Blansko a přes Nivu, Sloup, Suchý apod. Projel jsem oblast Moravského krasu a druhý den Westernové městečko Boskovice + Kunštát a hurá na Opel Astra sraz do Brna. Na srazu bylo super, bezva atmosféra a pokec s kolegy z Astra fóra. Dovezl jsem jím velký plakát a osobně je pozval na Opel Astra sraz Ostrava, tak uvidíme, zda se dostaneme na počet 50 Aster. Třetí den jsem navštívil ZOO park a Dino park Vyškov, vřele všem doporučuji a pak ranč Bolka Polévky v Olšanech. Po cestě zpět domů, jsem se snažil jet předpisově 130 km / hod, ale stejně jsem se místy neudržel a pustil žilou motoru. Jinak v kopcovitém terénu, jsem motor pořád držel mezi 3500 – 4000 otáček a bylo to super. Pro změnu při klesání Astra brzdila super a nezaznamenal jsem žádné slábnutí brzdového systému. Po dojetí domů a natankování paliva Shell Natural 95, vyšla kombinovaná spotřeba 6,28 lit / 100km, při zapnuté klimatizaci 40%. Úbytek oleje za 10 621 km je 0,5 litrů.

Tak jsem o víkendu tankoval do Astry opět palivo Shell Natural 95 a vyšla mi kombinovaná spotřeba 6,46 lit / 100km, klimatizace zapnutá 40%. Jinak úspěšně pokračuji ve sbírání Ferrari modelu u čerpacích stanic Shell, mám momentálně Ferrari F50 a Formule 1 – 2005. V pondělí jsem odvezl Astru na plastiku, kterou jsem jí už 3 měsíce sliboval a až teď to konečně vyšlo. Dostala folie na celé auto, ve předu jsou světlejší a v zadu o stupeň tmavší. Teď přijde na řadu decentní úprava interiéru a parkovací senzory ( no snad do konce roku to bude ). Nové fotografie dodám později, auto je neuvěřitelně špinavé a ještě tomu od jarové vody. Momentálně nesmím stahovat po dobu 3 dnu okna, aby se to nepoškodilo. Je to úplná paráda, no prostě super. Jen si na to budu muset pár dni asi zvyknout, hlavně při couvání a v noci.

V pátek odpoledne odjíždím navštívit Slovenskou republiku a velmi dobrého kamaráda do Liptovského Mikuláše a pak do hor. Vezu tam i jeden barevný plakát a pár černobílých letáčků A5, ohledně 2. Opel Astra srazu Ostrava. Další testování po kopcích a úzkých cestách a hlavně, jak se osvědčí folie na autě při teplém počasí.

Vysoké Tatry

Víkend byl úžasný. Strávil jsem ho ve Vysokých Tatrách u přítele s fora Astra-g a jeho výborné rodiny. Vyjeli jsme v pátek přes Třinec, Mosty u Jablunkova, Čadca, Žilina, Liptovský Mikuláš, cesta trvala necelých 4 hod. v koloně a sem tam v bouřce a dešti, při teplotě 33 stupňů. V sobotu jsme se jeli podívat na Štrbské Pleso, cestou tam jsem Astru pěkně prověřil a byla to opravdu nejnamáhavější testování motoru. V kopcovitém terénu neustále na 2. a 3. stupeň mezi 4 – 5500 ot. a opravdu to pěkně jelo ( kde se hrabou naše hory ). Pak jsme ještě jeli do Popradu a zpět po dálnici do Liptovského Mikuláše, max. 145 km / hod. V neděli po obědě a odpolední ledové kávě, odjezd zpět stejnou trasou do České Republiky. To už jsem to trochu hnal, cesta trvala 2 hod. 45 min. Po dálnici 160km, okresky 70 – 110km, obce 50km, skoro žádné kolony a opět přes 30 stupňů na teploměru. V pátek jsem tankoval do plné nádrže Shell V-Power, ale pouze něco přes 18 litrů, více už tam nevlezlo do plné nádrže. Hrozil jsem se spotřeby, 2 dospělí + 1 dítě + naložený kufr a úplně mě to vzalo dech, 6,06 lit / 100km + 90% zapnutá klimatizace. Jinak se opravdu osvědčili folie na autě, byla to paráda, jsem rád, že jsem do toho šel. Za víkend najeto 532km. Dnes jsem přidal 4 Ferrari ze série – Enzo Ferrari. Tak už mám Formuli F1-2005, Superamerica, Enzo Ferrari a Ferrari F50, schází mi už jen 360 Spider a F430.

 

Srpen 2007

Tak nám nastal další měsíc a s tím i mnoho změn. Tak nejdůležitější je, že od 1.8.2007 jsem nastoupil do nové práce a momentálně mám strašně málo času. Mnoho nových věcí a samé školení. Další věc je ta, že do práce to mám skoro pár kroku a proto chodím pěšky, škoda trápit motor na 3 km. Až se zabydlím v nové práci, určitě se budu moci zase věnovat naplno svému webu, proto omluvte prozatím dlouhé rozestupy mezi aktualicemi. No a teď pár informací, poslední plnou nádrž jsem projezdil z velké části po městě a sem tam mimo město ( město 75% a mimo 25% okresky ). Kombinovaná spotřeba se dostala na hodnotu 6,7 lit / 100km s 20% klimatizací. Úbytek oleje za ujetých 12 600km činní 0,5 lit. Opět se začíná více objevovat vrzání středového sloupku na straně řidiče a i sedadlo řidiče sem tam opět dosti vrzne. Vypadá to, že brzy opět navštívím servis Opel na reklamaci. Jinak motor a ostatní věci jsou v pořádku a nemohu si stěžovat, jízdní vlastnosti jsou skvělé. Zhruba při ujetých 11 000km opět šlo poznat, jak motor je skvěle zajetý a že se vyplatilo tomu šlapat ihned od novoty po krku. Právě v kopcích ve Vysokých Tatrách to šlo nejlépe poznat a i po cestě tam i zpět, v plném naložení. Opět jsem zkoušel max. rychlost a měl jsem natankováno Shell V-Power 95 a opravdu jde vidět pokrok zajetí motoru. Testoval jsem na stejném úseku jako na jaře. Dosáhl jsem mnoho rychleji rychlosti 200km / hod a rychlost 210km / hod byla relativně v klidu. Co se týče 2. Opel Astra srazu Ostrava, už jsou připraveny slevové vstupenky na slevu 5% na manžety z pravé kůže. Velké plakáty jsou vystavené na území Severní Moravy a dokonce i na Slovensku. No plně věřím, že se v září opět sejdeme v plné skvělé atmosféře, jako v květnu.

Tak pár týdnu opět uběhlo, pomalu se zabydluji v nové práci. Po pár dnech, už mě omrzelo chození pěšky 30 min. a proto jezdím Astrou 4,5 km do práce a z práce dalších 4,5 km. Bude to ihned poznat na kombinované spotřebě. Astra je v tuto chvíli jako prase špinavá a přes okna už nejde vidět. To už nemá cenu umývat, ale před srazem ji pěkně naleštím a i interiér vyleštím. Poslední měřená kombinovaná spotřeba byla 6,6 lit / 100 km + 25% zapnutí klimatizace. Olej je na pořád stejném úbytku 0,5 lit / 13324 km. Sem tam sloužím jako Taxi a vezu své spolupracovníky s práce domů asi tak 25 km jednu cestu a vydělávám si na benzín. To astra dostane pěkně zabrat, jede nás plné auto dospělých a je poznat slabé stránky motoru 1.4 16v Twinport, ale já se s tím vždy pěkně porvu a Astra mi nedělá ostudu, motor točím kolem 4000 ot.. Naopak si spolupracovníci pochvaluji prostornost na zadních sedadlech, nad hlavou a dost místa pro nohy, dále si libují v klimatizaci, ale také oceňují velký kufr. No prostě to posuzují s kolegyní, která je sem tam veze do práce ve svém Citroenu Xsara a tam úplně trpí na zadních sedadlech, málo místa jak nad hlavou, tak prostě všude. Prostě tím mi srdíčko úplně hřeje blahem a spokojeností, že jsem vybral skvělé auto. Fólie se osvědčují a jsou opravdu skvěle, už si Astru bez nich neumím představit. Jinak v tuho chvíli mám celou sérii modelů Shell autíček a dokonce už máme 2x F1-2005. Dále už je objednaná kýta na sraz a sliny už se pomalu sbírají. Do dnešního dne je přihlášeno opět 30 Aster a 45 lidí. Jako doprovodní program je přichystáno shazování plechovek o ceny apod. Pokud máte zájem, je možné se ještě hlásit, k dispozici je ještě 35 volných vstupenek ze 70 kusů. Za 12 dnů vše vypukne a bude to akce, jakou Ostrava ještě neviděla. Závěrem jen tolik, kombinovaná spotřeba se teď rapidně zvedne, ohledem k tomu, že jezdím o mnoho kratší trasy. Předpokládám, že spotřeba se zastaví na 7 lit. Zdar všem Astrám.

 

Září 2007

Tak přispěji opět něco do deníku. 31.8.2007 jsem v podvečerních hodinách absolvoval srovnávací test maximální rychlosti na stejném úseku jako na jaře a za stejných podmínek. Od jara má Astra opět pár tisíc kilometrů najeto navíc a je to znát co se týká motorového zajetí. Od posledního testování přibylo asi tak dalších něco přes 8000 km. Jak už jsem tu psal tady v deníku o pár odstavců výše, motor mezi 9 – 11 000 km opravdu pěkně na sobě zapracoval. Vezl jsem jednoho kolegu co má Astru Caravan 1.6 16v r.v.1999 a jak vyděl, co umí můj motor 1,4 16v Twinport a jakou má akceleraci, tak byl v šoku. Pochválil mi pěkně zajetý motor. Dosažení max. rychlosti 210 km / hod tachometrových bylo mnohem rychleji dosaženo než na jaře. Dokonce i těch 200 km / hod se na tachometru objevilo docela překvapivě rychle, až jsem byl udiven. Řekl bych, že dosti velkou zásluhu, má na tom tankování od začátku co mám Astru doma palivo SHELL, které jsem tankoval s 98%. Tím dosahuji velmi nízkých kombinovaných spotřeb paliva a skvělou pružností motoru. Motor po zahřátí točím mezi 3 – 4 000 ot. A jak je zapotřebí tak i 6000 ot. sem tam. Že si opravdu motor dost sedl je zřejmé i z toho, že úbytek oleje za posledních skoro 7000 km je ani kapka. Tak jsem zvědav, jak si Astra povede dále. V tuto chvíli to ihned klepu na dřevo, ať se něco nestane.

Přátelé vozů značky Opel Astra je za námi 2. Opel Astra sraz Ostrava a bylo to opravdu nádherné setkání kamarádů a přátel, rád jsem všechny opět viděl. Také nás navštívilo pár nových příznivců a to mě pěkně potěšilo. Celkem se nás sešlo 29 Aster a okolo 50 lidí. Tím to bych ještě jednou poděkoval, všem co mi pomohli s přípravami ohledně srazu. Dále chci poděkovat Zdenku s Liberce, že nás navštívil a rád jsem ho poznal osobně, je to skvělý chlap. Pochvalných SMS a emailů mi došlo velké množství a za to vše děkuji. Velké množství fotografií najdete v sekci Opel Astra srazy a video je na této adrese www.opelastra.tym.cz .

Tak a teď pár informaci o pokračování kombinované spotřeby. Poslední naměřená kombinovaná spotřeba byla 6,58 lit / 100 km a to se už ráno dosti ochladilo a jezdím velmi krátké trasy, celkem mám najeto 13 794 km. Co se týká dalších věcí, tak se ztratilo vrzání sedadla řidiče a drnčení plastu na středovém sloupku. Ale naopak se objevilo drnčení středové mřížky u ventilace vzduchu na čelní sklo, prozatím je to sem tam, ale začíná mě to rozčilovat. Uvidíme, zda se to uklidní. Jinak za 2 a půl měsíce mě čeká 1 garanční prohlídka a pak sem napíši 1 roční zprávu o používání Astry celkově. Počítám, že nejpozději do měsíce opět přezuji na zimní pneu a snad letošní zima bude pro nás řidiče shovívavá.

Říjen 2007

Tak začnu dnes trochu jinak, než obvykle. Ten to můj web před pár dny oslavil 1. své narozeniny a za ten rok ho navštívilo přes 4500 návštěvníků. Tímto všem moc děkuji a budu se nadále snažit Vám donášet nejnovější informace o značce Opel a modelu Astra.

Před pár dny se náhle velice ochladilo a teploty rapidně klesli těsně nad bod mrazu. Už jsem 3x ráno škrábal na čelním okně slabou vrstvu ledu a to je impuls k přezutí na zimní pneumatiky. Dnes jedu do Opla přezout na zimní pneumatiky a uskladnit své alu kola. Pak objednat se na první garanční prohlídku, která bude stát 3200 Kč. Ke dnešnímu dni mám najeto 15 045 km a úbytek oleje zůstává na 0,5 lit, tak že zajetí motoru je zamnou a opravdu šlapě jak hodinky.

Poslední kombinovaná spotřeba paliva Shell byla 6,67 lit / 100 km, na to ochlazení a krátké trasy, jsem nadmíru spokojen. Astra má další kosmetickou úpravu a je to můj vysněný pruh na čelním okně proti slunci. Opravdu super věc a moc to sluší k těm foliím na oknech.

 

Listopad 2007

Tak lidičky jsem zpět. Už skoro měsíc jsem Vám nedonesl žádné nové informace a v tento okamžik přináším radostné i smutné zprávy.

Začnu smutnou zprávou. Tento měsíc listopad 2007 prohlásím za černý měsíc tohoto roku. Za špatného počasí jsem před Astrou nevyděl zbytek betonového sloupku a zrušil jsem levou přední část své Astry. Odnesl to pření nárazník, obě přední světla (ulomené spodní úchyty), přední výstuha, poškození úchytu chladiče ( nechápu proč úchyt chladiče je s plastu ). Ve značkovém servisu Opel nakonec vše vyměnili za originální díly a Astra je jak nová. Vše se hradilo s havarijního pojištění. Aby toho nebylo málo pokazilo se mi mé PC, a jak všichni víte, v nové práci nemohu na svém webu pracovat, tak že až nyní přináším tyto informace. Nakonec jsem na tom i vydělal, Astra měla před nehodou odřeny přední nárazník od závistivců na sídlišti a teď je jak nová.

Jinak se nám pěkně ochladilo a zima se už ohlásila i u nás ve městě. Každodenní ranní teploty kolem -6 st. se začíná projevovat i na kombinované spotřebě paliva. Krátké trasy do práce 5 km tam i zpět, motoru neprozpívají, ani se nestačí zahřát. Poslední naměřená spotřeba, byla 7,14 lit / 100 km, ale to ještě nebyla taková zima. Teď to ještě nemohu přesně říci, ale bude to rapidní zvýšeni a typuji okolo 10 lit na 100 km, no nechám se překvapit. Úbytek oleje při najetí skoro 15 600 km je neustále 0,5 lit, tak že nadměrná spokojenost. Musím opravdu pochválit plastová zadní nadkolý, právě v tomto období kdy jsem jezdil ve sněhu a rozbředlém sněhu je to k nezaplacení. Žádný sníh ani sůl v zadních lemech Astry a pokud se tam něco objevilo, bylo to na tom plastu a stačilo to pouze odstranit smetáčkem.

Jinak už pomalu dokončuji 1. Výroční zprávu o mé Astře a brzy si jí budete moci přečíst na tom to webu.

 

Prosinec 2007

Tak nastal nový měsíc a je zase zamnou plno nových zážitků. Kromě toho, že 6. prosince oslavila má Astra první své narozeniny, tak taky byla na první garanční prohlídce, která mě stála 3061 Kč. Na garanční prohlídce byly provedeny tyto úkony: výměna oleje + olejového filtru, vizuální kontrola celé karosérie, umytí vozu a motoru. Při předání vozu na garanční prohlídku 11. prosince, měla Astra najeto 15 908 km a za tento počet ujetých km, činil úbytek oleje 0,5 litrů, jsem nadmíru spokojen. Dále kombinovaná spotřeba se rapidně zvedla díky chladnému počasí a velmi krátkým cestám do práce, kdy se motor ani nezahřeje na provozní teplotu. Spotřeba činila 8,29 lit / 100 km paliva Sheel Natural 95. Jinak jsem Astru opět trochu testoval na sněhu a byla to opravdu skvěla podívaná a i ABS se procvičilo.