Tento první díl seriálu o péči o vůz je určen pro ty co nemají mnoho času se věnovat tomu, abych jejich automobil vypadal čistě, leskl se a nechtějí investovat někdy až tisíce korun do různých přípravků. Je tu tedy rychlá varianta a výsledek se dostaví do cca 2hod. práce. Doporučím Vám přípravky značky GYEON, které jsou kvalitní, dobře se s nimi pracuje a mají dobrou výdrž. Pojďme se na to podívat.
Co budete potřebovat
– Ručník na vysušení karoserie po umytí.
– Mycí rukavici s chlupem
– 2 – 3 mikrotenové utěrky.
– Odstraňovač asfaltu = GYEON Q2M TAR ODSTRAŇOVAČ ASFALTU A ORGANICKÝCH NEČISTOT.
– Odstraňovač polétavé rzi = GYEON Q2M IRON ODSTRAŇOVAČ POLÉTAVÉ RZI.
– Přípravek na ochranu laku i plastových dílů = GYEON Q2M WETCOAT KŘEMIČITÝ SEALANT.
– Max. 2 hod. času
Samotný postup
- Důkladně umýt celý vůz.
- Nanést aplikaci přípravku na odstranění asfaltu GYEON Q2M TAR.
Poznámka: Na rozdíl od většiny ostatních odstraňovačů asfaltu je GYEON Q²M Tar pH neutrální a tak nepoškozuje žádné povrchy a je bezpečný k použití na laku, skle a plastech – lakovaných i nelakovaných. Lze jej bezpečně použít dokonce i na odstraňování asfaltu z nelakovaných leštěných límců kol, kde tradiční odstraňovače zanechávají výrazné skvrny. Gyeon Q²M Tar je nejen odstraňovač asfaltu, ale umí efektivně rozpouštět většinu organických nečistot. Lze jej tedy použít také k odstraňování pryskyřice (smůla ze stromů), dehet, zbytky lepidel (např. po fóliích nebo reklamních nápisech) a další nečistoty. Dokonce zvládne z koberce uvolnit zašlapanou žvýkačku!
Postup: Nastříkejte přípravek stejnovětně po karoserii, případně ještě vemte vědro (kyblík) s horkou vodou a rukavicí s chlupem. Horká voda Vám pomůže odstraňovat asfalt a další kontaminanty mnohem efektivněji. Po dokončení práce s Gyeon Q²M Tar celé auto znovu umyjte autošamponem.
- Vysušit do sucha karoserii vozu.
- Nanést přípravek na polétavou rez GYEON Q2M IRON.
Poznámka: Vzhledem k neutrálnímu pH, Gyeon Q²M Iron může být použit jak na povrchu automobilového laku a na kolech, tak na sklech a dalších materiálech. Nepoškozuje pryžová těsnění ani střechy kabrioletů. Vysoká reaktivita tohoto přípravku není ovlivněna jeho pH. Q²M Iron byl vyvíjen tak, aby poskytoval nejširší spektrum použití, zatímco díky svému neutrálnímu pH se může bezpečně aplikovat i na velmi citlivé materiály nebo leštěná kola.
Postup: Vždy pracujte na chladném autě mimo slunečné záření. Během horkých dnů pracujte vždy jenom na jednom panelu a nenechávejte Q²M zaschnout. Po aplikaci vyčkejte cca 5 min. Na voze uvidíte, jak přípravek působí a tvoří fialové skvrny a polétavá rez se rozpouští.
- Opět opláchnout vůz.
- Nanést na plasty i karoserii GYEON Q2M WETCOAT.
Poznámka: Q²M WetCoat je doslova instantní ochrana ve spreji, která laku dodá hydrofobní vlastnosti a lesk během snadné a rychlé aplikace: stačí nastříkat a opláchnout. Navzdory jednoduchému použití, Gyeon Q²M WetCoat poskytuje dlouhou výdrž a odolnost vůči chemikáliím. Bez ohledu na to, zda vaše auto má nebo nemá ochranný povlak, případně, pokud má keramický povlak, který nebyl delší dobu udržován. Hlavním přínosem Q²M WetCoat je jeho univerzální charakter, který umožňuje použití na téměř každém vnějším povrchu vozidla. Dodá výborné samočisticí vlastnosti nejen laku, ale také plastovým nebo kovovým dílům, diskům kol nebo oknům.
Množství přípravku na jedno použití: 100 – 120 ml (podle velikosti vozu).
Postup: Po předešlém opláchnutí od polétavé rzi, tentokrát vůz nevysušujeme a ihned na mokrý / studený povrch aplikujeme Gyeon Q²M WetCoat, necháte tři minuty „působit“. Nikdy jej nepoužívejte pod přímým slunečním světlem ( Pokud to počasí nedovolí, aplikujte Q²M WetCoat panel po panelu a nikdy jej nenechte zaschnout před finálním tlakovým oplachem ). Tlakový oplach Q²M WetCoatu proveďte cca po 3 minutách od nanešení, samotná reakce a navázání na lak probíhá v okamžiku tlakového oplachu. Není potřeba produkt po laku nijak roztírat nebo roztahovat. Tento oplach je vhodné dělat pomalu, zhruba pod pravým úhlem, a odshora nahoru, aby se stékající voda neodplavila zatím „neaktivovaný“ produkt. Jakmile je všechen přebytečný WetCoat spláchnut pryč (což se pozná tak, že při oplachu už z laku odtéká čistá voda; dokud jsou na laku ještě zbytky WetCoatu, tak se voda zbarvuje lehce do bílé barvy), stačí auto osušit a je hotovo.
Závěr
Pokud jste došli až do konce, máte vůz pěkně ošetřený a výdrž na voze je od 3 – 4 měsíců, podle počasí a podle toho zda parkujete venku, nebo v garáži.. Takto se dá připravit vůz velmi rychle např. na zimu. Chráníte tak vůz před solí v zimě a pomaleji se vůz zašpiní.
-
Pokud chcete podpořit tento web, zde je QR kód pro platbu. Jakoukoliv částkou, podle svého uvážení.
-
Poslední aktualizace webu
15 listopadu 2024
Od založení tohoto webu v roce 2006 do dne 5.5.2015, bylo zde 25 185 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 5.5.2019 – 49 219 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 2.8.2021 – 100 000 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 17.11.2023 – 200 000 návštěvníků.
Rekord denní návštěvnosti byl 430 lidí (30.1.2023)
-
Nejnovější příspěvky
- Technická data – Opel Rocks Electric 15.11.2024
- Technická data – Opel Grandland (B) 2024 a Lego Ultimate série 30.10.2024
- Technické data – Opel Frontera C – 2024 (žhavá novinka) 13.10.2024
- Technická data Opel Kadett C, nové lego modely, info v deníku blesků apod. 10.10.2024
- Technická data – Opel Kadett D a Astra L středový panel s aut. převodovkou 18.9.2024
- Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny 6.9.2024
- Technická data – Opel Kadett E 20.8.2024
- Opel Astra L – Reset nastavení tlaku v pneu TPMS 5.8.2024
- Opel Zafira Life – SILVAPLANA + info v deníku 29.7.2024
- Technická data – Opel Combo B 6.7.2024
Deník Astry G / J
- Deník Astry – 2006 / 2007
- Deník Astry – 2008
- Deník Astry – 2009
- Deník Astry – 2010
- Deník Astry – 2011
- Deník Astry – 2012
- Deník Astry – 2013
- Deník Astry – 2014
- Deník Astry – 2015
- Deník Astry – 2016
- Deník Astry – 2017
- Deník Astry – 2018
- Deník Astry – 2019
- Deník Astry – 2020
- Deník Astry – 2021
- Deník Astry G / J – 2022
- Deník Astry G / J – 2023
- Deník Astry G / J – 2024
Manuály Astra J
- Užitečné rady a informace k Astrě J
- Manuály Astra J – aktivování skrytých položek palubního PC
- Manuály – Astra J – Autokamera TrueCam A5s
- Manuály – Astra J – Manuál na výměnu motorového oleje 1.4 Turbo 88kW/120k + 103kW/140k
- Manuály – Astra J – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra J – Manuál na montáž pouzdra na brýle v Astře J
- Manuály – Astra J – Rozpis pojístek a jejich velikost (A)
- Manuály – Astra J – Nahrání MP3 muziky na USB flash disk do Astra J
- Manuály Astra J – výměna interiérových žárovek za LED
- Manuály – Astra J – Výměna zapalovacích svíček 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna baterie v klíči
- Manuály Astra J – Kryty zámků a pantů
- Manuály Astra J – Výměna zajišťovacího kolíku dveří za chromovou verzi
- Manuály – Astra J – výměna vyhřívání předního sedadla.
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž celku blinkru+mlhovka (facelift) 2012 – 2016
- Manuály – Astra J – Výměna autobaterie
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž rádia a informačního displeje
- Manuály – Astra J – Podrobný popis konektoru autoradia (autorádio A11)
- Manuály – Astra J – Jak u Navi 600 udělat Navi 900 (3D)
- Manuály – Astra J – Seřízení ruční brzdy
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž řadící páky
- Manuály – Astra J – Voda v motorovém oleji
- Moderní motor vydrží hravě 250tis. km, nevadí mu ani 1100 otáček
- Jak prodloužit životnost TURBA
- Převodovka M32
- Vše okolo TPMS senzorů OPEL / GM a jejich párování – Astra J
- Astra J – projekt chrom doplňky
- Manuály – Astra J – Výměna obalu vystřelovacího klíče
- Manuály – Astra J – Vše okolo chladící kapaliny v motoru
- Manuál – Astra J – Výměna startéru 1.4 Turbo – Děsivý zvuk při startování
- Manuály – Astra J – Výměna klinového (drážkového) řemene 1.4 a 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Porucha funkčnosti AFL světlometů
- Manuály – Astra J – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny
Diagnostika – chybové kódy
Manuály Astra G
- Manuály – Astra G – Výměna baterie v dálkovém ovládání
- Manuály – Astra G – Výměna svíček v motoru 1.4.16v / 1.6 16v Twinport
- Manuály – Astra G – Montáž zadního plastového nadkoli
- Manuály – Astra G – Montáž parkovacích senzorů Opel Astra G – 5 / 3 dveřové verze
- Manuály – Astra G – Výměna manžet řadící káky + ruční brzdy
- Manuály – Astra G – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Astra G – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra G – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra G – výměna originál rádia za jiné + ovládání na volantu
- Manuály Astra G – výměna interiérových žárovek za LED
- Kdy se poškodí ŘJ motoru nejčastěji
- Manuály – Astra G – Výměna rozprašovačů čelního okna za verzi s Insignie A
- Manuál – Astra G – středové světlo s lampičkami
Péče o automobil
Manuály Astra L
STALLANTIS technika
OPEL Grandland X
Astra K
Corsa
Mini domácí LEGOLAND
Výlety
Užitečné odkazy
- Opel Astra G / Zafira A fórum
- Opel Astra H / Zafira B fórum
- Opel Astra J / Zafira C fórum
- Opel fórum (všech modelů)
- Autoservis ASE – Zdenek Dědič – Brozany
- General Motors
- Opel media + PSA skupina
- Originál Opel příslušenství CZ
- Originál Opel příslušenství SK
- Opel návody CZ
- Astra J – 2009 – 2012 online manuál EN
- Opel Astra – Wikipedie EN
- Doopla – originál díly se slevou
- Originál díly s Německa za skvělé ceny
- Vyhledávač obj čísel dílu OPEL
- OPEL mapové podklady do navigací
- Opel E-mobilita