Tento přístroj používám pro aktivaci snímačů tlaku v pneumatikách TPMS EL-50448 OEC-T5. Jedná se vozidla pro Evropský trh a koncern GM. Pokud máte zájem o párování pneumatik po přezouvání, případně po výměně čidla, můžeme se dohodnout (Ostrava), email – astra-rasag.ic.cz@volny.cz . U vozidel vybavených systémem sledování tlaku v pneumatikách na frekvenci 433 MHz (TPM). Přístroj vyzkoušen na modelech Opel Adam, Corsa E, Astra J / K, Meriva B, Zafira C, Insignie.
Vše okolo TPMS senzorů OPEL / GM a jejich párování – Astra J / Astra K
Evropská unie si usmyslela a nařídila na podzim roku 2014, aby všechny automobily od tohoto data byly vybaveny čidly na kontrolu tlaku v pneumatikách a to povinně, bez možnosti vypnutí. Do tohoto data, bylo možné už tuto technologii mít, za příplatek, ale pokud řidič to chtěl deaktivovat, bylo to možné. Důvod byl převážně šetřit životní prostředí a snižování CO2. Podle vyjádření Evropské unie, díky této technologii automobily budou mít nižší spotřebu paliva, větší životnost pneumatik a řidič je informován o defektu pneumatiky, mnohem rychleji. Po mnoha letech, už je jasné, že to takový účinek nemá a je to převážně tahaní peněz z řidičů. Je to asi tak, jak před několika lety přišli s tím, že se bude svítit světli celý den, po celý rok. Pak po několika letech zjistili, že to má dopad na životní prostředí ve smyslu CO2, protože automobil musí vyrobit více elektřiny.
Automobilka Opel převzala od svého vlastníka v té době GM technologii, která byla snad ta nejdražší, co byla k dispozici. Zrovna v té době jsme objednávali naši Astru J a bylo jasné, že bude potřeba počítat s vyššími náklady na zimní sadu kol. V této době jedno čidlo vyšlo na cca 2000kč a bylo potřeba 4ks. Neoriginály se ještě na trhu neobjevovali a tak za sadu zimních kol jsem zaplatil celkem bezmála 23 000Kč ( 8000kč čidla + 5000kč plechové disky + zimní pneu 16“ + 2000Kč plastové poklice originál OPEL). Najednou se na internetu vyrojilo mnoho diskuzí, jak jsou čidla přesná, zda se dají párovat někde levněji, protože za spárování v Oplu chtěli 400Kč (za 5 min. práce). Prostě další super věc na tahání peněz z lidi.
Za pár měsíců začal internet zaplavovat neoriginální čidla + přístroje na spárování a to hlavně v Číně. Proto další testování, zda to opravdu bude fungovat a ceny se objevovali za celou sadu okolo 3000Kč. Samotný přístroj pro párování čidel stál okolo 1500Kč na Ebay, případně Aliexpressu. Přesto se začlo mnoho pneuservisů vybavovat různými krabičkami na různé značky vozů, aby pomohli lidem, při přezouvání. Doposud člověk přezul a pak musel do autorizovaného servisu na spárování kol, bylo to nepohodlné. No a po tolika letech ceny klesly minimálně o třetinu a to jak originálních čidel GM, tak krabiček na párování, kterou lze koupit za cca za 300 – 400Kč v Číně.
Čidla TPMS
Teorie okolo čidel a proč je musíme mít ve svých vozech bylo dost a pojďme se podívat, jak tomu je v praxi.
Základní informace:
- Životnost baterie v čidlu = udává se 5 – 6 let.
- Baterie u originálních čidel se nedá vyměnit.
- Čísla pro Evropu jsou na frekvenci 433MHz (pro Ameriku je jiná frekvence).
- Přesnost čidel = cca 0,1 – 0,2 od informace na displeji.
Objednávací čísla:
Čidlo 13598775 + matice k upevnění 13581557 – Opel Astra J / Insignia A / Zafira C / Cascada / Corsa E / Meriva / Mokka = pro všechny modely od roku 2015
Čidlo 13506028 – Opel Astra K = pro všechny modely od roku 2016
Číslo 13581561 – Opel Mokka / Mokka X / Adam / Meriva B = pro všechny modely od roku 2015
Neoriginální čídla tlaku
V dnešní době jsou k dispozici v nabídce neoriginální čidla tlaku TPMS pro koncern GM a měl jsem možnost si otestovat, že opravdu fungují a lze je spárovat pomocí níže uvedené krabičky EL-50448. Jejich pořizovací cena je cca o 50% nižší, než originál GM.
Testoval jsme snímače značky HUF 43472000, více obrázek. Vše probíhalo bez komplikací a plně fungují a s vozem komunikují.
Praxe
Osobní zkušenost na Astře J je taková, že pokud sundám kola a nasadím druhou sadu, tak na displeji ukazují staré hodnoty, místo údajů o stavu tlaku v pneumatikách by se měly objevit čárky. Pokud kola nespáruji, tak až cca po 20 km se teprve rozsvítí kontrolka na přístrojové desce. Kdy teprve zaznamená ŘJ, že něco nesedí a to na displeji info o stavu tlaku v pneumatikách s čárkami. Celá technologie mezi sebou komunikuje a na displeji se údaje mění cca co 2min. Neumím si představit, pokud nastane defekt pneumatiky, jak rychle celý proces zareaguje.
Chybová hlášení
Zde si ukážeme, jak se to chová za předpokladu závady (sniží se tlak v pneu, dojde baterie v čidlu apod.).
Pokud by došlo k poklesu tlaku v pneumatice na konkrétním kole.
Takto vypadá, jak dojde baterie u konkrétního čidla.
Tak to vypadá, jak přezujete celou sadu pneumatik a to např. z letních na zimní a opačně. Tento stav se neobjeví ihned, ale cca po 15 – 20km ujetí. Pak je potřeba provést párování čidel. Pokud párování provedete ihned po přezutí, tak se načtou nové údaje a s tímto jevem se nesetkáte.
Poznámka: Svítí kontrolka tlaku pneumatik i když čidla ukazují hodnoty. Nejedná se o technickou chybu, pravděpodobně v palubním PC vozu máte u nastavení zatížení vozu nastaven parametr ECO. Pokud tomu je tak, je potřeba stav ECO změnit na jiný parametr, např. lehké / normální apod. Každý vůz to má jiné. Proč se tedy kontrolka rozsvítila je ten důvod, že se venku ochladilo a tlak studených pneumatik klesl pod 2,32 místo 2,5 a tím se kontrolka rozsvítila (po zahřátí na 2,44 zhasne). Jak už jsme si vysvětlili výše, postačí změnit parametr zatížení vozu, případně dohustit pneumatiky na hodnotu cca 2,44 – 2.5. Pak kontrolka také zhasne.
Samotné párování čidel
Jak už víme s informací víše, tak v Číně je k dispozici od roku 2015 mnoho neoriginálních čidel a krabiček na párování čidel. Velmi oblíbený přístroj oranžové krabičky s označením EL-50448, která dokáže spárovat čidla automobilky GM (Opel, Chevrolet, Daewoo) o frekvenci 433MHz. Uvedená krabička dokáže párovat i čidla na frekvenci 315MHz pro USA.
Tuto krabičku běžně využívají majitelé modelu Opel Astra J / K, Corsa, Insignie, Mokka, Meriva B apod.
Postup samotného párování
Opel Astra J – postup
- Zapnuté zapalování – nemusí běžet motor.
- Zatáhneme ruční brzdu.
- Vstoupíme do palubního PC na záložku s kontrolou tlakem pneumatik. Pro uvedení do učícího módu není ještě potřeba “ EL-50448 – oranžová krabička“
- Zmáčkneme na páčce palubního PC tlačítko SET, do té doby, než se objeví zda chceme provést párování ANO / NE.
- Kolečkem na páčce palubního PC, přejdeme na volbu ANO a potvrdíme zmáčknutím tlačítkem SET. Vystoupíme z vozu k levému přednímu kolu.
- Po uvedení do učícího modu svítí pouze levý přední blinkr určující, že tady je potřeba zahájit učení kola/ventilku.
- Po naučení levého předního ventilku se rozsvítí pravý přední blinkr vyzývající k učení pravého předního kola/ventilku.
- Po naučení pravého předního ventilku se rozsvítí pravý zadní blinkr vyzývající k učení pravého zadního kola/ventilku.
- Po naučení pravého zadního ventilku se rozsvítí levý zadní blinkr vyzývající k učení levého zadního kola/ventilku.
Po naprogramování levého zadního kola/ventilku zablikají všechny blinkry a dvakrát houkne klakson.
Video / Návod – Opel Astra J
Opel Astra K – postup
- Zapnuté zapalování – nemusí běžet motor.
- Zatáhneme ruční brzdu.
- Vstoupíme do palubního PC na záložku s kontrolou tlakem pneumatik. Pro uvedení do učícího módu není ještě potřeba “ EL-50448 – oranžová krabička“
- Po uvedení do učícího modu svítí pouze levý přední blinkr určující, že tady je potřeba zahájit učení kola/ventilku.
- Po naučení levého předního ventilku se rozsvítí pravý přední blinkr vyzývající k učení pravého předního kola/ventilku.
- Po naučení pravého předního ventilku se rozsvítí pravý zadní blinkr vyzývající k učení pravého zadního kola/ventilku.
- Po naučení pravého zadního ventilku se rozsvítí levý zadní blinkr vyzývající k učení levého zadního kola/ventilku.
Po naprogramování levého zadního kola/ventilku zablikají všechny blinkry a dvakrát houkne klakson.
Bez klíčové startování:
- Zapnuté zapalování – nemusí běžet motor.
- Zatažená ruční brzda.
- Vyřazená rychlost.
- U bez klíčkového startování je potřeba držet tlačítko asi 10 sec bez! vyšlápnuté spojky.
Video / Návod pro volant s křížem
Video / Návod pro volant bez kříže
-
Pokud chcete podpořit tento web, zde je QR kód pro platbu. Jakoukoliv částkou, podle svého uvážení.
-
Poslední aktualizace webu
10. řijna 2024
Od založení tohoto webu v roce 2006 do dne 5.5.2015, bylo zde 25 185 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 5.5.2019 – 49 219 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 2.8.2021 – 100 000 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 17.11.2023 – 200 000 návštěvníků.
Rekord denní návštěvnosti byl 430 lidí (30.1.2023)
-
Nejnovější příspěvky
- Technická data Opel Kadett C, nové lego modely, info v deníku blesků apod. 10.10.2024
- Technická data – Opel Kadett D a Astra L středový panel s aut. převodovkou 18.9.2024
- Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny 6.9.2024
- Technická data – Opel Kadett E 20.8.2024
- Opel Astra L – Reset nastavení tlaku v pneu TPMS 5.8.2024
- Opel Zafira Life – SILVAPLANA + info v deníku 29.7.2024
- Technická data – Opel Combo B 6.7.2024
- Technická data – Opel Combo C + deník Aster 2024 18.6.2024
- Technická data Opel Combo D + deník Aster 2024 27.5.2024
- Aktualizace technických dat GM motorů a množstvý chladící kapaliny dle typu motoru 8.5.2024
Deník Astry G / J
- Deník Astry – 2006 / 2007
- Deník Astry – 2008
- Deník Astry – 2009
- Deník Astry – 2010
- Deník Astry – 2011
- Deník Astry – 2012
- Deník Astry – 2013
- Deník Astry – 2014
- Deník Astry – 2015
- Deník Astry – 2016
- Deník Astry – 2017
- Deník Astry – 2018
- Deník Astry – 2019
- Deník Astry – 2020
- Deník Astry – 2021
- Deník Astry G / J – 2022
- Deník Astry G / J – 2023
- Deník Astry G / J – 2024
Manuály Astra J
- Užitečné rady a informace k Astrě J
- Manuály Astra J – aktivování skrytých položek palubního PC
- Manuály – Astra J – Autokamera TrueCam A5s
- Manuály – Astra J – Manuál na výměnu motorového oleje 1.4 Turbo 88kW/120k + 103kW/140k
- Manuály – Astra J – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra J – Manuál na montáž pouzdra na brýle v Astře J
- Manuály – Astra J – Rozpis pojístek a jejich velikost (A)
- Manuály – Astra J – Nahrání MP3 muziky na USB flash disk do Astra J
- Manuály Astra J – výměna interiérových žárovek za LED
- Manuály – Astra J – Výměna zapalovacích svíček 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna baterie v klíči
- Manuály Astra J – Kryty zámků a pantů
- Manuály Astra J – Výměna zajišťovacího kolíku dveří za chromovou verzi
- Manuály – Astra J – výměna vyhřívání předního sedadla.
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž celku blinkru+mlhovka (facelift) 2012 – 2016
- Manuály – Astra J – Výměna autobaterie
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž rádia a informačního displeje
- Manuály – Astra J – Podrobný popis konektoru autoradia (autorádio A11)
- Manuály – Astra J – Jak u Navi 600 udělat Navi 900 (3D)
- Manuály – Astra J – Seřízení ruční brzdy
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž řadící páky
- Manuály – Astra J – Voda v motorovém oleji
- Moderní motor vydrží hravě 250tis. km, nevadí mu ani 1100 otáček
- Jak prodloužit životnost TURBA
- Převodovka M32
- Vše okolo TPMS senzorů OPEL / GM a jejich párování – Astra J
- Astra J – projekt chrom doplňky
- Manuály – Astra J – Výměna obalu vystřelovacího klíče
- Manuály – Astra J – Vše okolo chladící kapaliny v motoru
- Manuál – Astra J – Výměna startéru 1.4 Turbo – Děsivý zvuk při startování
- Manuály – Astra J – Výměna klinového (drážkového) řemene 1.4 a 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Porucha funkčnosti AFL světlometů
- Manuály – Astra J – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny
Diagnostika – chybové kódy
Manuály Astra G
- Manuály – Astra G – Výměna baterie v dálkovém ovládání
- Manuály – Astra G – Výměna svíček v motoru 1.4.16v / 1.6 16v Twinport
- Manuály – Astra G – Montáž zadního plastového nadkoli
- Manuály – Astra G – Montáž parkovacích senzorů Opel Astra G – 5 / 3 dveřové verze
- Manuály – Astra G – Výměna manžet řadící káky + ruční brzdy
- Manuály – Astra G – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Astra G – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra G – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra G – výměna originál rádia za jiné + ovládání na volantu
- Manuály Astra G – výměna interiérových žárovek za LED
- Kdy se poškodí ŘJ motoru nejčastěji
- Manuály – Astra G – Výměna rozprašovačů čelního okna za verzi s Insignie A
- Manuál – Astra G – středové světlo s lampičkami
Péče o automobil
Manuály Astra L
STALLANTIS technika
OPEL Grandland X
Astra K
Corsa
Mini domácí LEGOLAND
Výlety
Užitečné odkazy
- Opel Astra G / Zafira A fórum
- Opel Astra H / Zafira B fórum
- Opel Astra J / Zafira C fórum
- Opel fórum (všech modelů)
- Autoservis ASE – Zdenek Dědič – Brozany
- General Motors
- Opel media + PSA skupina
- Originál Opel příslušenství CZ
- Originál Opel příslušenství SK
- Opel návody CZ
- Astra J – 2009 – 2012 online manuál EN
- Opel Astra – Wikipedie EN
- Doopla – originál díly se slevou
- Originál díly s Německa za skvělé ceny
- Vyhledávač obj čísel dílu OPEL
- OPEL mapové podklady do navigací
- Opel E-mobilita