Deník Astry – 2013

Leden – Únor 2013

Poslední měsíce je velice málo času na pravidelní informace a v roce 2013 tomu nebude jinak s obrovského pracovního nasazení. Po silvestru jsem zjistil, že mi nefunguje zadní stěrač, motorek fungoval, ale stěrač se hnul 3 cm a nic. Proto jsem oddělal krytku na zadním stěrači na ramínku a zjistil jsem, že uvedená matka je zcela povolena, Vzal jsem klíč číslo 13, dotáhl matku a vše funguje na výbornou. Dále se mi na zpětném zrcátku řidiče odlepilo zrcátko. Drželo tam silou vůle. Proto jsme zvažoval, zrcátko opět zpět přilepit na uvedený plastový podklad. Zjistil jsem, že uvedený přípravek by na přilepení stál okolo 200Kč a celé zrcátko nalepené na tom plastu stojí 240Kč a výměna je otázkou 5 minut. Proto jsem šel do nového a staré mam doma, pokud bych sehnal zbytek lepidla, co bude možné použít, tak to slepím dohromady a bude jako rezervní. Jinak Astra jezdí zcela v pořádku a od potíží co mě potkali v roce 2012, je vše OK. Najeto skoro 8000km a naprostá pohoda. Také jsem koupil Astře na zimu nové zimní pneu, ale ty obuji až v říjnu. Tuto zimu dojezdím tyto staré pneumatiky a na jaro je zcela sjedu. Nadále mi odešla H7 na straně spolujezdce po 2 letech a 28 368km. Pomalu se už dívám na letní dovolenou, syn pořád by rád ještě jednou navštívil opět Legoland v Německu a spojili bychom to s návštěvou delfinária a asi Berlina na více dnů. Pokud se Astra bude držet v kondici a neobjeví se opět žádné potíže s motorem, tak to bude reálné. V brzkých měsících mě čeká přesun v rámci zaměstnání na jinou pozici a budu cestovat mezi Ostravou a Prahou a tak Astra bude minimálně využívána a tak i proto bych rád jel Astrou někde dále, ji pěkně protáhnout. Poslední dobou se na cestách setkávám s mnoha novými Astrami J a pořád mě to hlodá k prodeji a koupě Astry J, ale ještě pár let to asi odsunu, ale je to horky adept na další vůz, nebo momentální Zafira, dost mě oslovuje i model MOKKA. Oslovil mě interiér, vzhled s venku a dost velký zavazadlový prostor. No uvidíme, ještě mám pár let čas.

Jinak přikládam pro fanoušky modelu Atra odkaz historie v anglickém jazyce.

http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra

Spotřeba paliva:

Listopad 2012 – AGIP Natural 95 – 6,37lit./100km

Prosinec 2012 – AGIP Natural 95 – 6,65lit./100km

Leden 2013 – Globus Natural 95 – 6,9lit./100km

Únor 2013 – Globus Natural 95 – 6,9lit./100km

Březen – Květen 2013

Už jsem se chystal několik týdnů napsat pár informacích, ale až teď jsem se dostal na pár minut k sepsání. Jak už jsem psal, teď cestuji hodně mezi Ostravou a Prahou a to služebně. Jinak Astru jsem po zimě pěkně zkontroloval a vše v naprosté spokojenosti. Motor má za sebou 10 000km od uvedených potíží a bez obtíží. Astra byla pořádně umytá a visatý a naleštěný interiér. Co mě ale hodně dostalo, bylo velikonoční pondělí, kdy napadlo více než 50cm ve městě a trvalo skoro hodinu, než jsem vykopal auto s parkoviště. Cesty byly neodrhnuty a tak to bylo dost zajímavé, ale nakonec vše se podařilo. S opět přicházejícími teplými dny nechám na konci června překontrolovat stav klimatizace a brzdového systému, výměnu brzdové kapaliny a komplet kontrola podrobného stavu auta. Astru se snažím vždy po skoro týdenním návratu s Prahy pěkně protáhnout a už se těším, až přezuji na letní pneu na alu discích. Vím že se mi nepodaří staré zimní pneu sjet na doraz, ale půjdou už směr skládka. Do navigace už jsem nahrál aktuální mapu ČR 2013 a můžeme vyrazit na výlety. Už teď vím, že na začátku září mě čeká s rodinou akce Opel sraz ČR a SK na jižní Moravě na celý víkend, moc se těšíme. Jinak kousek od apartmánu, kde teď trávím mnoho času, každý den chodím kolem krásné Astry J ve verzi kombi a vínové metal provedení. Po hlavním městě jezdí mnoho Aster J a to mě hodně těší, za pár let bude s čeho vybírat. Momentálně se pohlížím po držáku na iPad, který jsem zakoupil ve velikosti 9,7“ a to model iPad 3 a displej retina. Je to velmi skvěla věc a mnoho věci dokáže. Koupě byla opravu na místě a jak jezdíme hodně na výlety a jsme na cestách, tak děti sledují filmy, hrajou hry, čtou elektronickou knihu a pokud je k dispozici i wifi, tak je možné se připojit k internetu, na pumpě, restauraci apod. Výdrž na jedno nabití 10-11hod. a to je jedna s dobrých vlastností.
Spotřeba paliva:
Dlouhodobě v  březnu 6,83lit /100km a duben – květen prozatím 6,6lit /100km, na zimních pneu neustále.

Červenec – Srpen 2013

Červenec 2013
Zdravím načenci značky Opel. Po vrácení ze služební cesty s Prahy jsem Astru začal připravovat na dovolenou a objevila se malá problematika, při vytočení řízení do leva při jízdě do předu, jsem slyšel drhnutí. Obával jsem se toho, co mě napadlo a to že brzdový kotouč bude potřeba vyměnit (najeto 93350km). Nakonec jsem měl pravdu a bylo urychleně potřeba výměna a proto jsem se snažil vybrat kvalitní kotouče a desky od stejného výrobce. Nakonec u mě vyhrála společnost ZIMMERMANN a to kotouče i desky. Musím říci že k dnešnímu dnu najeto přes 2500km a naprostá spokojenost. Nadále byla vyměněna brzdová kapalina a při prvních testech a sešlápnutí brzdového pedálu Astra stála okamžitě na místě, jak se říká. Nadále se prošlo vše potřebné a příští rok mě čeká kompletní nástřik spodku. Výfuk je v dobé kondici i skoro po 7 letech provozu a snad vydrží ještě aspoň 2 – 3 roky. Nadále jsem Astru celou kompletně ručně navoskoval a opět 5 hod práce. Výsledek byl opět perfektní. Jen na přední kapotě je zase o mnoho oděrků navíc a od předních kol na předních dveřích ve spodní části, ale nic katastrofálního. Astru jsem přezul na letní pneu s alu disky a zimní pneu vyhodil, tím začla klesat spotřeba paliva Nadále vyměněn olej a to opět za GM 10w/40 + olejový filtr MAN. Pokud počasí bude přát, ještě letos počasí, natřu zadní bubny na stříbrno, speciální barvou do 1000stupňu, protože ta černá barva už pomalu po 7 letech se pomalu ztrácí.
Srpen 2013
Na začátku srpna s připravenou Astrou jsem se s rodinou vydal směr Maďarsko a to přímo do hlavního města Budapešť (hotel Ramada Resort – severní část města). Vyjeli jsme v 6:30 hod ráno, jak ještě nebylo takové tropické horko. Vyjeli jsme s Ostravy (19st) směr Olomouc – Brno – Bratislava – Budapešť. Cesta ubíhala v naprosté pohodě při rychlosti 120 – 130km/hod. Jen ta dálnice Vyškov – Brno + směr Bratislava na hranice katastrofa. Po vjezdu na SK na dálnici a pokračování HU, bylo vše OK, před Budapeští už jsem měl náskok oproti plánu skoro 35 minut. Pak nastala brzda 2 dopravní nehody osobních aut, zdržení 10 minut. Komplikace nastala při sjezdu v Maďarsku s M1 na obchvat okolo Budapeště na M0, kde byla obrovská kolona kamionů a osobních vozidel. Zde to ale šlo docela rychle a pak o pár km dále nastalo peklo. Silnice o 3 pruzích a 12 km jsme se táhli v kolonách přes 90min. Bylo těsně po 12hod. a na teploměru začla vstoupat i venkovní teplota už přes 30st. při po pojíždění klimatizace jela na plný výkon a spotřeba paliva začla vstoupat. Ostrava – Maďarské hranice spotřeba paliva 5,9lit/100km, v koloně spotřeba nakonec se zastavila na 6,5lit/100km. Během této cesty jsem musel 2x ostře šlápnout na brzdy a zde se opravdu projevila skvělá volba brzd, kdy při naložení Astry zabrzdila včas. Po příjezdu k hotelu spotřeba byla 6,4 lit/100km. Hotel je určen oravdu pro jakoukoliv věkovou skupinu. Pro rodiny s dětmi, tak také pro seniory. V hotelu převládala kromě Maďarů, Němci a Italové, pak Češi a Slováci. Máme 2 děti a to 9 a 2 roky a obě děti si tam opravdu vyhráli a mi dospělý také. Po celý týden tam byly obrovské tropické vedra a proto jsme pouze 1x zajeli do centra Budapeště, která je od hotelu 15km. Zašli jsme so do ZOO a pak po 12hod. autem se projeli po centru s klimatizací v Astře. V hotelu jsme měly v ceně všude volný vstup a to i na tobogány apod. s polopenzí. Snídaně a večere byli luxusní a bylo opravdu s čeho vždy vybrat a vše perfektně chutnalo. Dokonce zvažujeme pro příští rok návrat. Cena nepřekročila pro 4 členou rodinu i se zdravotním pojištěním a případným storno poplatkem 24700kč. V podvečerních hodinách jsme si zajeli do obchodu v blízkosti je Auchan, Tesco, Lidl pro minerálky a případně proto na co jsme měly chuť. Ceny jsou stejné, případně o málo vyšší jako v ČR. Před odjezdem jsem natankoval až po hrdlo plnou nádrž paliva u OMV (cena stejná jako v ČR). Zpět jsme jely Budapešť – Zvolen – Banská Bystrica – Donovaly – Martin – Žilina – Čadca – Frýdek Místek – Ostrava. V Donovalech je osada jménem Habakuky a je to opravdu legrační záležitost a zde si můžete poslechnout 6 pohádek pod širým nebem a mají tam i vlastní měnu habakuky a mění se přímo u nich. Celkem najeto přesně 1000km a konečná spotřeba paliva byla 6,1lit/100km.

Naložen: Kočárek (golfové hole), dětský stan, velký kufr, plážová taška, další menší kufr, a mnoho dalších drobností.

Fotografie nových brzd:

132

456

Poslední spotřeby paliva: Natural 95 – 6,5lit (zimní pneu), 6,3 lit letní pneu + klima, 6,1 lit Maďarsko dovolená (klima – 1000km).

 

Září – Prosinec 2013

Od příjezdu s dovolené v Maďarsku Astra jezdí bez sebemenších problémů a to jsem velice rád. Na konci září jsem byl nucen na Astru obout už zcela nové zimní pneumatiky s důvodů rekonstrukce výtahu a ať nemusím kola nosit po jednom k autu, tak jsem se rozhodnul obout nové DEBICA FRIGO 2 – 195/60 R15 / 88T. Kupoval už jsem je na jaře 2013 za super cenu těsně nad 1000kč za kus. Tímto jsem moc v letošním roce na letních pneu nenajel, na starých zimních pneumatikách jsem jezdil do konce června a pak s důvodu odjezdu na dovolenou přezuto. Nové zimní pneumatiky jsou si myslím o něco hlučnější, než jsem čekal, ale není to žádná šílenost. Doposud ale nebylo tak drsné počasí, abych pneumatiky mohl důkladně prověřit, tak uvidíme. Co mě ale potkalo jeden den, bylo opět podřené zadní dveře na straně spolujezdce a to od platové popelnice, jak někdo šel vynést odpadky, tak otevřel popelnici (velký zelený kontejner) a podřel mi dveře. Naštěstí se to zastavilo o plastovou lištu. Proto jsem ihned očistil cele dveře auto šamponem a pak jsem použil ruční vosk a dveře převoskoval. Zhruba 95% bylo odstraněno, ale i tak mě to vytočilo.
Rád bych ale napsal, že volba předních brzdových kotoučů a desek byla velmi dobrá. K dnešnímu dni najeto přes 6000km a naprostá spokojenost. Jinak začátkem prosince Astra oslavila už 7 narozeniny a blíží se k magické hranici 100 000Km, schází ji asi 500Km. Jen poslední týden se s přední nápravy začlo ozývat klepání a po prověření se zjistilo, že opět odchází přední stabilizační plastová tyčka, která ve spodní části už má vůli. Byla měněna ve 40 000km a tak jsem se rozhodl, že to vyměním až na jaře, protože mam tušení, že jako minule budu měnit kostice obě. Od výměny oleje GM 10W/40 najeto přes 8300km a ubylo 2dc na rysce, jinak motor funguje zcela v pohodě. Jinak musím říci, že Astra šlape po komplikacích před rokem a půl s motorem na výbornou a v letošním roce by se dalo říci bez investic. Přední kotouče a desky s tím se dalo čekat, byly tam ještě od výroby originály. Málem bych zapoměl při přezutí zimních pneumatik jsem také byl nucen vyměnit parkovací asistent. V Maďarsku jsem zjistil, že mi nezunguje jedno čidlo a pak přestal fungovat zcela. Výměna trvala okolo 15min. a to i s natažením nového LCD displeje s předu do zadu. Výměna provedena za podobný model.
Momentálně jsme s rodinou před rozhodnutím, zda Astru nechat nadále v rodině, nebo prodat a koupit zcela novou Astru J, nebo Opel MOKKA, s motorem 1.6 16v 85kW. Protože v příštím roce Astru čekají investice do zadních brzd, doplnění klimatizace, výměna plastových stabilizátorů (kostic) a nástřik podvozku. Odhadovaná investice okolo 4000Kč i s výměnou oleje a filtrů. V tento okamžik má Astra cenu okolo 60 000Kč a tak byla by to velka škoda prodat, pokud nemá korozi a je v pořádku, proto člověk zvažuje co dál, tak uvidíme.