Vše okolo autokamery v Astře J
Pro začátek, bych rád řekl jednu věc a to takovou, že v dnešní době se pomalu stává nutností mít v automobilu nainstalovanou autokameru. Denně se pomalu stává, že vidíme bezohledné řidiče na našich cestách a popřípadě jsme účastníky dopravních nehod, od kterých řidiči ujedou. Mám osobní zkušenost, kdy řidič naboural do mě a začal se i vymlouvat, že volání Policie ČR není nutné apod. Proto jsem se rozhodl po této osobní zkušenosti zakoupit si pomocníka do vozu. Nečekal jsem takový oříšek a nejasností a hlavně mě zarazil zákon, který říká. Natočený záznam nesmím bez souhlasu natočené osoby, použít, jako důkazný materiál. Hlavně, když vozidlo stojí a kamera je nastavena na pohyb okolo vozu. Krásným příkladem, že kdy vandal poškodí vůz a kamera ho natočí, v tento okamžik daný vandal, musí být informován, o tom že vůz je vybaven kamerou, jinak hrozí trestní oznámení od vandala na naší osobu, za ochranu osobních údajů (něco v tomto smyslu). Situace se ale mění v okamžik, kdy takovýto záznam poskytneme pojišťovně, jako důkaz, místo Policii ČR.
No a teď trochu z druhé strany, na trhu v ČR je mnoho značek a modelu ke koupi a rozhodnou se pro tu správnou je opravdu oříšek. Po několika měsících rozhodování a pročtení mnoho recenzí, příspěvku jsem si udělal konečně radost a zakoupil do Astry autokameru TrueCam A5s Rozhodoval jsem se mezi zakoupením přímo v ČINĚ, nebo v ČR, pak padlo rozhodnutí zakoupení v ČR a to z hlediska záruky a reklamace. Z velkého výběru jsem zúžil výběr na TrueCam A5s vs. LAMAX C7. Od kamery jsem požadoval dobrou kvalitu záznamu jak ve dne, tak také v noci, dobrou čitelnost SPZ a ovládatelnost v CZ. LAMAX C7 je co se týče záznamu na tom také dobře, ale výbava je chudší a jak jsem ji měl v ruce, připadala mi taková papírová. Za to TrueCam A5s je taková bytelná, ikdyž naopak je dost velká a její GPS modul je extrémně velký, hodilo by se, kdyby už byl zabudován v těle kamery.
Kromě kamery jsem zakoupil 32GB kartu + 5m USB kabelu pro natažení kolem okna, A sloupku, pod gumou okolo dveří až k zapalovači doprostřed. Nechtěl jsem, aby kabel jen tak vysel. Po koupi autokamery přišla na řadu montáž (odmaštění místa uchycení) a ladění přímo v Astře. Díky tomu, že TrueCam A5s má velký modul GPS, tak montáž není možná ihned za předním zrcátkem a dost tam vadí kryt na čelním okně od čidel. Proto správné umístění mi trvalo 2 dny, neustále jsem hledal co nejlepší umístění a nakonec se snad povedlo. Šlo mi také o to, abych případně nedostal pokutu od Policie ČR, že kamera cloní ve výhledu z vozu. Prozatím používám uchycení klasickou přísavkou a uvidíme co praxe. Vytahování kamery s držáku bylo velmi obtížné první 3 dny, ale pak to povolilo a dnes už to je operace na 10 sekund, jak vysunutí, tak opětovné vložení do držáků. S kamery jsem si už stáhl první videa pro kontrolu a výsledek skvělý a čitelnost SPZ také, jak za denního / nočního provozu. Tím že Astra má velké a dlouhé čelní okno, tak při slunečném dni je záznam o něco horší, ale to se dá vyřešit UV filtrem, který není součástí balení a je třeba ho zakoupit zvlášť.
+ kamery |
– kamery |
Dílenské zpracování | Velký GPS modul |
Kvalita denního a nočního záznamu | Velikost kamery samotné |
Za špatné viditelnosti přísvit 6 diodami | |
Možnost dokoupit filtry (nejsou součásti balení) | |
Bohaté příslušenství při koupi a kamera v CZ |
VARIANTA – A
Po správném umístění kamery jsem vzal 5m USB kabel ve verzi USB / Micro a pustil se do práce umístění kabelu, tak aby nešel vidět. Zapojil jsem MICRO konektor do modulu napájení GPS modulu, který pak napájí i samotnou kameru, přes držák kamery. Nadále jsem kabel lehce protáhl okolo kamery, pro případ, kdyby přísavka povolila a kamera spadla, tak ať to nevyrve kabel napájení. No a nadále je to jen legrace, kabel jde lehce zasunout okolo okna pod čalovněním střechy Astry k A sloupku, kde lze kabel krásně vložit mezi 2 kusy čalovnění A sloupku a tím se dostat k místu těsnící gumy okolo předních dveří spolujezdce ke spodní části, kde se opět nacházejí 2 kusy plastu, kde kabel opět jednoduše lze schovat. Pak už se dostanete k přihrádce spolujezdce a od tam k tunelu a jste u zapalovače. Do zapalovače vložíte redukci na 2xUSB a do něj pak 2 konec uvedeného kabelu USB a tím kabel máte schován na 90%, nepřekáží ve výhledu s vozu.
VARIANTA – B (toto zapojení plánuji)
Po správném umístění kamery vezmeme USB kabel s převodníkem 12V na 5V, ve verzi Micro a ukončením bez koncovky a pustime se do práce umístění kabelu, tak aby nešel vidět. Zapojit MICRO konektor do modulu napájení GPS modulu, který pak napájí i samotnou kameru, přes držák kamery. Nadále kabel lehce protáhnout okolo kamery, pro případ, kdyby přísavka povolila a kamera spadla, tak ať to nevyrve kabel napájení. No a nadále je to jen legrace, kabel jde lehce zasunout okolo okna pod čalovněním střechy Astry k A sloupku, kde lze kabel krásně vložit mezi 2 kusy čalovnění A sloupku a tím se dostat k místu těsnící gumy okolo předních dveří řidiče ke spodní části, kde se opět nacházení 2 kusy plastu, kde kabel opět jednoduše lze schovat. Pak už se dostanete k pojistkové skříni a zde druhý volny konec napájíte na rozdvojku dané pojistky, která pak napájí kameru ve voze. Pozor trafo je potřeba ukostřit ke karoserii vozu. Tímto docílíte, že kabel nepůjde vůbec vidět a kamera se ihned vypne vypnutí motoru.
Poznámka: Trafo a rozdvojka do pojistkové skříně na pojistku, cena 300Kč.
Více zde – https://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=11&t=851&hilit=kamery
Zapojení varianty B do naší Astry J – 28.9.2017
+ kamery |
– kamery |
Stabilní napájení kamery | O něco vyšší počáteční náklady |
Kvalitnější záznam bez šumu apod. | |
Díky redukce, není potřeba zasahovat do elektro instalace vozu | |
Pozor !!!!! Před montáži vytáhnout klíč se zapalování.
Potřebný seznam věcí:
- Trafo = převodník z 12V na 5V
- Odbočovač pro pojistku MINI
- 2 MINI pojístku – postačí 5A
- Pájku + cín + kalafunu
- 10 klíč na povolení matky na uzemnění převodníku
- Elektro pásky
Ilustrační fotografie
Postup zapojení:
- Otevřeme úložný prostor, za kterým je panel s pojístkami (manuál k obsluze vozu str. 263)
- Vyndáme MINI pojístku autozapalovače, pojístka č. 6.
- Najdeme místo k upevnění převodníku (více foto), upevníme elektro pásakou
- Konec na kterém je připojení do autokamery protáhneme mezi plastem a gumou okolo řidičových dveří a dále až ke kameře, popis výše (nadbytečný kabel smotat a stáhnout el. páskou)
- Na druhé straně převodníku jsou dva kabely, červený + / černý – (kostra)
- Na červený kabel + / napájíme rozbočovač na MINI pojístku
- Do rozbočovače vložíme původní pojístku a pak přídavnou pojístku na okruh autokamery, postačí bez potíží 5A (ale vím že tam někteří dávají stejnou hodnotu, jaká je tam ta původní 20A)
- Tento rozbočovač vložíme na místo pojístky autozapalovače (více foto), rozpis pojístek najdete zde.
- Vložíme autokameru do držáků.
- Vložíme klíček do zapalování a po otočení se autokamera automaticky zapne a začne okamžitě nahrávat.
Celý proces zabere cca 45 – 60 minut.
Závěr:
Po koupi uvedené autokamery jsem kameru provozoval řadu měsíců variantou A, nevýhodou bylo, že díky 5m USB kabelu se kamera nestačila dobijet a bylo jednou za čas kameru dobijet klasicky. Nadále video záznam nebyl kvalitní, přes obraz byly pruhy apod. V současné době, je kamera napojena variantou B a je to mnohokrát lepší a tím stabilním napájením bezproblémovou funkčnost autokamery.
Toto rozhodování bylo velmi zdlouhavé, ale snad jsem se rozhodl pro správnou kameru, to ukáže čas.
Závada na kameře – popsána problematika a i řešení které pomohlo.
Nadále se v Astře J začla projevovat technická problematika na autokameře TrueCam A5s. Začla se zasekávat. Po roce a 8 měsících se projevila závada na TrueCam A5s a to taková, že po zapnutí nahraje první 10 min. smyčku a pak co 1 min. začne ukládat záznam a při ukládání ji to trvá cca 30 – 60s, kdy nenahrává a pořád dokola. Asi týden jsem testoval co s tím, tovární nastavení, formát karty v kameře, pak úplný formát karty v PC, přehrání FW na nejnovější, výměnu paměťové karty a pořád stejné chování. Proto jsem psal na technickou podporu TrueCam po popsání problematiky odpověděli, zašlete k nám na reklamaci. Kameru jsem zaslal tedy na reklamaci a za 5 dní přišla kamera zpět s vyjádřením – reklamace zamítnuta a strohé popsání co mám dělat. Napsáno bylo, snižte smyčku z 10min na dobu 5min, snižte citlivost kamery, naformátujte kartu na FAT32, použijte paměťovou kartu Class 4 a vyšší (legrační, ale je že do kamery nahráli FW, který není dostupný ani na stránkách výrobce a v protokolu o tom není žádná informace). Proto jsem se pustil opět do podrobných testů kamery. Paměťovou kartu co celou dobu byla použita v autokameře jsem prověřil, zda nemá vadné sektory, znova provedl plny formát, vyzkoušel jsem jí používat v mobilním telefonu, pak v zapůjčené čínské autokameře a všude plně fungovala. Po opětovném vložení paměťové karty do kamery TrueCam A5s, opět kamera nefungovala korektně a zasekávala se při ukládání. Byl jsem natolik zoufalí, že jsem měnil paměťové karty (32GB – Class 10) za jiné výrobce a pořád stejná chyba. Nezbylo nic jiného, než zakoupit zcela novou paměťovou kartu a abych si byl jistý, že to např. není kapacitou (i když TrueCam A5s podporuje až kartu 32GB), zakoupil jsem kapacitu 16GB a k mému údivu vše fungovalo v kameře bez komplikací. Proto jsem začal pátrat v čem je rozdíl, kromě kapacity.
Zjištění: Přišel jsem na to, že nová SD karta od výrobce je formátována na FAT32, ale s nastavením velikosti alokační jednotky na hodnotu 8192, SD karty 32GB měly FAT32 s alokační hodnotou 16384. Přesto že jsem SD karty formátoval i v kameře, tak kamera používá pouze rychlý formát a s alokační jednotkou nic nedělá. Stáhl jsem si speciální program na formát FAT32 a pustil se do díla, SD ADATA 32GB jsem naformátoval na FAT32 a s parametrem) alokační jednotky 8192 (je to karta co tam byla od zakoupení kamery. Provedl jsem test pouze na baterii v kameře cca 45min a vše bylo OK, pak na stabilním napájení natáčení cca 2 hod a taky vše OK. Tak že vypadá, že problém je v tom, že kamery tohoto výrobce nedokážou pracovat s SD paměťovou kartou sice FAT32 ale musí být nastavena velikost alokační jednotky na nejvyšší hodnotě 8192, dnes moderní jiná zařízení zvládají i 16384, pro uvedené SD karty v jiných zařízení fungovali bez komplikací. Na závěr jen tolik, asi by bylo vhodné napsat uživateli, že nestačí provést pouze formát SD karty na FAT32, ale dopsat i hodnotu alokační jednotky. Tato informace zcela chyběla v protokolu od servisu, kde reklamace probíhala.
-
Pokud chcete podpořit tento web, zde je QR kód pro platbu. Jakoukoliv částkou, podle svého uvážení.
-
Poslední aktualizace webu
15 listopadu 2024
Od založení tohoto webu v roce 2006 do dne 5.5.2015, bylo zde 25 185 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 5.5.2019 – 49 219 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 2.8.2021 – 100 000 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 17.11.2023 – 200 000 návštěvníků.
Rekord denní návštěvnosti byl 430 lidí (30.1.2023)
-
Nejnovější příspěvky
- Technická data – Opel Rocks Electric 15.11.2024
- Technická data – Opel Grandland (B) 2024 a Lego Ultimate série 30.10.2024
- Technické data – Opel Frontera C – 2024 (žhavá novinka) 13.10.2024
- Technická data Opel Kadett C, nové lego modely, info v deníku blesků apod. 10.10.2024
- Technická data – Opel Kadett D a Astra L středový panel s aut. převodovkou 18.9.2024
- Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny 6.9.2024
- Technická data – Opel Kadett E 20.8.2024
- Opel Astra L – Reset nastavení tlaku v pneu TPMS 5.8.2024
- Opel Zafira Life – SILVAPLANA + info v deníku 29.7.2024
- Technická data – Opel Combo B 6.7.2024
Deník Astry G / J
- Deník Astry – 2006 / 2007
- Deník Astry – 2008
- Deník Astry – 2009
- Deník Astry – 2010
- Deník Astry – 2011
- Deník Astry – 2012
- Deník Astry – 2013
- Deník Astry – 2014
- Deník Astry – 2015
- Deník Astry – 2016
- Deník Astry – 2017
- Deník Astry – 2018
- Deník Astry – 2019
- Deník Astry – 2020
- Deník Astry – 2021
- Deník Astry G / J – 2022
- Deník Astry G / J – 2023
- Deník Astry G / J – 2024
Manuály Astra J
- Užitečné rady a informace k Astrě J
- Manuály Astra J – aktivování skrytých položek palubního PC
- Manuály – Astra J – Autokamera TrueCam A5s
- Manuály – Astra J – Manuál na výměnu motorového oleje 1.4 Turbo 88kW/120k + 103kW/140k
- Manuály – Astra J – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra J – Manuál na montáž pouzdra na brýle v Astře J
- Manuály – Astra J – Rozpis pojístek a jejich velikost (A)
- Manuály – Astra J – Nahrání MP3 muziky na USB flash disk do Astra J
- Manuály Astra J – výměna interiérových žárovek za LED
- Manuály – Astra J – Výměna zapalovacích svíček 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna baterie v klíči
- Manuály Astra J – Kryty zámků a pantů
- Manuály Astra J – Výměna zajišťovacího kolíku dveří za chromovou verzi
- Manuály – Astra J – výměna vyhřívání předního sedadla.
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž celku blinkru+mlhovka (facelift) 2012 – 2016
- Manuály – Astra J – Výměna autobaterie
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž rádia a informačního displeje
- Manuály – Astra J – Podrobný popis konektoru autoradia (autorádio A11)
- Manuály – Astra J – Jak u Navi 600 udělat Navi 900 (3D)
- Manuály – Astra J – Seřízení ruční brzdy
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž řadící páky
- Manuály – Astra J – Voda v motorovém oleji
- Moderní motor vydrží hravě 250tis. km, nevadí mu ani 1100 otáček
- Jak prodloužit životnost TURBA
- Převodovka M32
- Vše okolo TPMS senzorů OPEL / GM a jejich párování – Astra J
- Astra J – projekt chrom doplňky
- Manuály – Astra J – Výměna obalu vystřelovacího klíče
- Manuály – Astra J – Vše okolo chladící kapaliny v motoru
- Manuál – Astra J – Výměna startéru 1.4 Turbo – Děsivý zvuk při startování
- Manuály – Astra J – Výměna klinového (drážkového) řemene 1.4 a 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Porucha funkčnosti AFL světlometů
- Manuály – Astra J – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny
Diagnostika – chybové kódy
Manuály Astra G
- Manuály – Astra G – Výměna baterie v dálkovém ovládání
- Manuály – Astra G – Výměna svíček v motoru 1.4.16v / 1.6 16v Twinport
- Manuály – Astra G – Montáž zadního plastového nadkoli
- Manuály – Astra G – Montáž parkovacích senzorů Opel Astra G – 5 / 3 dveřové verze
- Manuály – Astra G – Výměna manžet řadící káky + ruční brzdy
- Manuály – Astra G – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Astra G – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra G – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra G – výměna originál rádia za jiné + ovládání na volantu
- Manuály Astra G – výměna interiérových žárovek za LED
- Kdy se poškodí ŘJ motoru nejčastěji
- Manuály – Astra G – Výměna rozprašovačů čelního okna za verzi s Insignie A
- Manuál – Astra G – středové světlo s lampičkami
Péče o automobil
Manuály Astra L
STALLANTIS technika
OPEL Grandland X
Astra K
Corsa
Mini domácí LEGOLAND
Výlety
Užitečné odkazy
- Opel Astra G / Zafira A fórum
- Opel Astra H / Zafira B fórum
- Opel Astra J / Zafira C fórum
- Opel fórum (všech modelů)
- Autoservis ASE – Zdenek Dědič – Brozany
- General Motors
- Opel media + PSA skupina
- Originál Opel příslušenství CZ
- Originál Opel příslušenství SK
- Opel návody CZ
- Astra J – 2009 – 2012 online manuál EN
- Opel Astra – Wikipedie EN
- Doopla – originál díly se slevou
- Originál díly s Německa za skvělé ceny
- Vyhledávač obj čísel dílu OPEL
- OPEL mapové podklady do navigací
- Opel E-mobilita