Opel MOTOSPORT – GSi – OPC – GSe
Je to delší dobu, co jsem zde na webu prezentoval historii modelu Opel Kadett / Astra (více zde). Tentokrát jsem se podíval do historie značky Opel v segmentu sportovně laděných vozů, prototypů a odvětví motosportu. Není to úplně vše, ale velkou část se mi povedlo dát dohromady i technickými údaji a to především od konce 90 let. Tak přeji pěkné čtení více >>>>>.
Opel Kadett – Opel Astra 1936 – 2021
Před několika lety vzniklo na Astra G fóru téma o historii modelu Opel Kadett, který tam vložil kolega a já jsem v současné době k tomu dodělal modely od roku 2004 až do současnosti (Astra K). Nadále k tomu dohledal potřebné fotografie a dopsal další zajímavosti. Tak pokud chcete vidět, jak šel čas, tak více zde.
Opel Astra F
Vyráběno od roku 1992 – 2002
Opel Astra první generace se začala vyrábět v roce 1991. Jeho první označení bylo Astra F. Roku 1994 byl proveden facelift, výroba byla v Německu ukončena roku 1998. Vozy byly však nadále vyráběny v Polsku a dodávány jako Astra Classic. Vlastnil jsem ji pár let a nemohl jsem ji nic vytknout, měla najeto bezmála 200 000 km a skoro bez vážných závad. Pouze dvakrát mě nechala na holičkách. Astra se vyráběla v těchto provedení 3 / 5 dveřové, 4 dveřové provedení sedan, kombi, kabriolet.
Motory:
• 1,4 44kW/60PS (1,4i) C14NZ
• 1,4 44kW/60PS (1,4i) X14NZ
• 1,4 60kW/82PS (1,4Si) C14SE
• 1,4 66kW/90PS (1,4i 16V) X14XE
• 1,6 52kW/71PS (1,6i) X16SZ
• 1,6 55kW/75PS (1,6i) X16SZR
• 1,6 55kW/75PS (1,6i) C16NZ
• 1,6 74kW/100PS (1,6Si) C16SE
• 1,6 74kW/100PS (1,6i 16V) X16XEL
• 1,8 66kW/90PS (1,8i) C18NZ
• 1,8 85kW/115PS (1,8i 16V) C18XEL
• 1,8 85kW/115PS (1,8i 16V) X18XE
• 1,8 92kW/125PS (GSI 16V) C18XE
• 2,0 85kW/115PS (GSI) C20NE
• 2,0 100kW/136PS (GSI 16V) X20XEV
• 2,0 110kW/150PS (GSI 16V) C20XE
• 1,7 42kW/57PS (1,7D)
• 1,7 44kW/60PS (1,7D)
• 1,7 50kW/68PS (1,7TD, Turbodiesel)
• 1,7 60kW/82PS (1,7TD, Turbodiesel)
Opel Astra G
Vyráběno od 1998 – 2011
Model Astra druhé generace ( Astra G ) byl představen v roce 1997 a prodával se od jara 1998. Astra byla nejprodávanějším typem značky Opel. Řada obsahovala sedan, tří/pětidveřový hatchback, pětidveřové kombi a později uvedené kupé a kabriotet (oba Bertone). Paleta motorů začínala na 1.2 a končila u 2.2 litru, během výroby se nabídka motorů měnila. Od roku 2004 se prodává pod názvem Astra Classic II a vyráběla se opět v Polsku.OPC na dvanáctém mezinárodním autosalonu Auto Mobil International, který se koná od 13. do 21. dubna v Lipsku, představuje automobilka Opel své nové, sportovně laděné modely Astra OPC a Astra OPC Caravan. Oba modely připravené divizí Opel Performance Center (OPC) jsou poháněny přeplňovaným zážehovým motorem o objemu dvou litrů 2.0 ECOTEC o výkonu 141 kW/192 k, (v roce 2003 by výkon navýšen na 147kW) který je dokáže rozjet na rychlost přes 230 km/h
Po první limitované sérii třídveřových modelů Astra OPC, která se objevila v roce 1999 (tyto modely byly poháněny dvoulitrovým zážehovým motorem o výkonu 118 kW/160 k) a velmi úspěšném modelu Zafira OPC tvoří vozy Astra OPC a Astra OPC Caravan třetí kapitolu řady OPC. Sportovně laděné modely OPC byly vyvíjeny v divizích OPC (Opel Performance Center GmbH) a OSV (Opel Special Vehicles GmbH). Astra se vyráběla v těchto provedení 3 / 5 dveřové, 4 dveřové provedení sedan, kombi, kabriolet, cope a také jako VAN.
Motory:
● 1.2 16V 48kW (X12XE)
● 1.2 16V 55kW (Z12XE, Z12XEL)
● 1.4 16V 66kW (X14XE)
● 1.4 16V 66kW Twinport (Z14XEP)
● 1.6 8V 55kW (X16SZR)
● 1.6 16V 74kW (X16XEL)
● 1.6 16V 76kW Twinport (Z16XEP)
● 1.8 16V 85kW (X18XE1)
● 1.8 16V 92kW (Z18XE, Z18XEL)
● 2.0 16V 100kW (X20XEV)
● 2.2 16V 108kW (Y22SE, Z22SE)
● 2.0 16V Turbo 140kW (Z20LET)
● 2.0 16V Turbo 147 kW (Z20LET)
● 1.7TD (X17DTL)
● 1.7 DTI (Y17DT)
● 1.7 CDTI (Z17DTL)
● 2.0 DTI (X20DTH, Y20DTH)
● 2.2 DTI (Y22DTR)
Opel Astra H
Vyráběno 2004 – 2014
Astra třetí generace (Astra H) se vyznačovala řadou technických prvků, použitých poprvé u vozů této třídy. Prostorný interiér předchozího modelu byl zachován, vůz měl jen mírně prodloužený rozvor, karosérie dostala nové výraznější tvary, interiér byl také zcela nový. Nejmenším dodávaným motorem, benzínovým čtyřválcem 1.4 litru s výkonem 90 koní. Výrobce udával maximální rychlost 178 km/h a zrychlení na stovku za 13,7 s. Ještě horší jízdní výkony měla Astra s naftovým motorem 1,7 CDTI (80 koní, 168 km/h, stovka za 15 s). Ostatní motory byly silnější (až po 170 koní pro 2,0 Turbo). Od roku 2010 se tento model opět začal vyrábět pod označením Classic III. Tato Astra se nejvíce prodává v provedení Combi a to s hlediska velkého zavazadlového prostoru o proti 5 dveřové verzi, která má velni úzkou hranu zavazadlového prostoru mezi zadními koncovými světli a tím budete mít potíže při převozu větších věcí. Jinak nejoblíbenější motorovou jednotkou je 1.6 16v a 1.8 16v v benzínovém provedení a v naftovém provedení 1.7 a 1.9 92kw. Astru můžete vidět v těchto provedeních : 3 / 5 dveřové, 4 dveřové Sedan, Kombi, Cupe, Kabrio se skládací střechou, VAN
Motory:
Objem motoru | 1.2 Twinport | 1.4 Twinport | 1.4 Twinport | 1.6 Twinport |
Kód motoru | Z 12 XEP | Z 14 XEL | Z 14 XEP | Z 16 XEP |
Výkon motoru (kW/k) | 59 | 55 | 66 | 77 |
Točivý moment (Nm) | 110 | 120 | 125 | 150 |
pří ot./min. | 4000 | 3800 | 4000 | 3900 |
Objem motoru | 1.8 Twinport | 2.0 Turbo | 2.0 Turbo | OPC |
Kód motoru | Z 18 XE | Z 20 LEL | Z 20 LER | Z 20 LEH |
Výkon motoru (kW/k) | 92 | 125 | 147 | 177 |
Točivý moment (Nm) | 170 | 250 | 262 | 320 |
pří ot./min. | 3800 | 1950 | 4200 | 2400 až 5000 |
Objem motoru | 1.3 CDTI | 1.7 CDTI | 1.7 CDTI | 1.9 CDTI |
Kód motoru | Z 13 DTH | Z 17 DTL | Z 17 DTH | Z 19 DTL |
Výkon motoru (kW/k) | 66 | 59 | 74 | 74 |
Točivý moment (Nm) | 200 | 170 | 240 | 260 |
pří ot./min. | 1750 až 2500 | 1800 – 2800 | 2300 | 1700 až 2500 |
Objem motoru | 1.9 CDTI | 1.9 CDTI |
Kód motoru | Z 19 DT | Z 19 DTH |
Výkon motoru (kW/k) | 88 | 110 |
Točivý moment (Nm) | 280 | 320 |
pří ot./min. | 1750 – 2750 | 2000 – 2750 |
Opel Astra J
Vyráběno 2009 – 2015
Tento model čtvrté generace Astry, přišel na trh v roce 2010, ale byl veřejnosti představen na podzim roku 2009. Automobilka Opel na novou Astru hodně sází a můj názor je takový, že bude nová Astra mnohem více populárnější. Astra s označením H u veřejnosti byla oblíbena hlavně ve variantě kombi, protože 5 dveřová verze měla malý zavazadlový prostor a úzkou nakládací hranu kufru. Astra se představila na Českém trhu na jaro 2010. Ihned si získala mnoho řidičů a to hlavně novými technologiemi, vzhledem a prostorností. Jako první byla představena varianta 5 dveřová, pak verze kombi a jako poslední novinka je Astra GTC v roce 2011. U této Astry byly poprvé použity benzinové motory poháněné turbem. Také je zde k dispozici mnoho pohonných jednotek a to od 1.4 16v 74kw 100k až po variantu v Astře GTC, kde je k dispozici přes 300 koní. Této Astře se také říká malá Insignie, pokud postavíte oba tyto modely vedle sebe v mnoho mají společného, jen v Astře je to trochu zmenšeno. No uvidíme jak si bude na trhu vést, ale už teď je možné říci, že tento model opět předehnal dobu.
Motory:
Objem motoru | 1.4 ECOTEC | 1.4 ECOTEC | 1.4 Turbo ECOTEC | 1.4 Turbo ECOTEC |
Kód motoru | A14XEL | A14XER | A16XEL | A14NET |
Výkon motoru (kW/k) | 64 / 87 | 74 / 100 | 88 / 120 | 103 / 140 |
pří ot./min. | 6000 | 6000 | 4200 – 6000 | 4900 – 6000 |
Točivý moment (Nm) | 130 | 130 | 200 | 200 |
pří ot./min. | 4000 | 4000 | 1850 – 4200 | 1850 – 4900 |
Objem motoru | 1.4 Turbo ECOTEC | 1.4 Turbo ECOTEC START / STOP | 1.6 ECOTEC | 1.6 ECOTEC START / STOP |
Kód motoru | A14NET | A14NET | A16XER | A16XER |
Výkon motoru (kW/k) | 103 / 140 | 103 / 140 | 85 / 115 | 85 / 115 |
pří ot./min. | 4900 – 6000 | 4900 – 6000 | 6000 | 6000 |
Točivý moment (Nm) | 200 | 200 | 155 | 155 |
pří ot./min. | 1850 – 4900 | 1850 – 4900 | 4000 | 4000 |
Objem motoru | 1.6 Turbo ECOTEC START / STOP | 1.6 Turbo ECOTEC | 1.6 Turbo ECOTEC | 1.8 ECOTEC |
Kód motoru | A16LET | A18XER | ||
Výkon motoru (kW/k) | 125 / 170 | 125 / 170 | 132 / 180 | 103 / 140 |
pří ot./min. | 6000 | 4250 | 5500 | 6300 |
Točivý moment (Nm) | 260 | 280 | 230 | 175 |
pří ot./min. | 1650 – 3200 | 1650 – 4250 | 2200 | 3800 |
Objem motoru | 2.0 Turbo ECOTEC OPC | 1.3 CDTI ECOTEC | 1.7 CDTI ECOTEC | 1.7 CDTI ECOTEC – StartStop |
Kód motoru | A20NFT | A13DTE- ecoFLEX | A17DTE | A17DTC |
Výkon motoru (kW/k) | 206 / 280 | 70 / 95 | 81 / 110 | 81 / 110 |
pří ot./min. | 5300 | 4000 | 4000 | 4000 |
Točivý moment (Nm) | 400 | 190 | 280 | 280 |
pří ot./min. | 2400 – 4800 | 1750 – 3250 | 1750 – 2500 | 1750 – 2500 |
1.7 CDTI ECOTEC | 1.7 CDTI ECOTEC | 1.7 CDTI ECOTEC – StartStop | 1.7 CDTI ECOTEC – StartStop |
A17DTR | A17DTF | A17DTF | ecoFLEX |
92 / 125 | 96 / 130 | 96 / 130 | 96 / 130 |
4000 | 4000 | 4000 | 4000 |
280 | 300 | 300 | 300 |
2000 – 2700 | 2000 – 2700 | 2000 – 2700 | 2000 – 2700 |
Objem motoru | 2.0 CDTI ECOTEC | 2.0 CDTI ECOTEC | 2.0 CDTI ECOTEC – StartStop | 2.0 CDTI ECOTEC – StartStop |
Kód motoru | A20DTJ | A20DTH | A20DTH | A20DTR |
Výkon motoru (kW/k) | 96 / 125 | 121 / 165 | 121 / 165 | 143 / 195 |
pří ot./min. | 4000 | 4000 | 4000 | 4000 |
Točivý moment (Nm) | 300 | 350 | 350 | 400 |
pří ot./min. | 1750 – 2500 | 1750 – 2500 | 1750 – 2500 | 1750 – 2500 |
Opel Astra K
Vyráběno 2016 – 2021
Astra páté generace byla představena na podzim roku 2015, první fotografie už na veřejnost utekli koncem toho samého roku. Všude se psalo, že tato generace zhubla hodně kilogramu, až 200. Protože právě předchozí generaci (Astře J) toto bylo velice vytýkáno. Osobně mi tento fakt nevadí a beru to jako výhodu. Pokud srovnáme Astru J a Astru K, tak Astra K je taková hodně chudá sestřička. Myslím tím linie vozu, tvary, otevírání a zavírání dveří, které jsou o mnohem lehčí / tenčí. Měl jsem to možnost sám otestovat a osobně se moc necítím bezpečně v Astře K (pro mě je to ještě pocit z menšího prostoru). Zde se objevili zcela nové generace benzinových motorů a poprvé i 3 válcový motor o objemu 1.0 s turbem. V roce 2019 se chystá facefit, tak uvidíme.
-
Pokud chcete podpořit tento web, zde je QR kód pro platbu. Jakoukoliv částkou, podle svého uvážení.
-
Poslední aktualizace webu
13. řijna 2024
Od založení tohoto webu v roce 2006 do dne 5.5.2015, bylo zde 25 185 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 5.5.2019 – 49 219 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 2.8.2021 – 100 000 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 17.11.2023 – 200 000 návštěvníků.
Rekord denní návštěvnosti byl 430 lidí (30.1.2023)
-
Nejnovější příspěvky
- Technické data – Opel Frontera C – 2024 (žhavá novinka) 13.10.2024
- Technická data Opel Kadett C, nové lego modely, info v deníku blesků apod. 10.10.2024
- Technická data – Opel Kadett D a Astra L středový panel s aut. převodovkou 18.9.2024
- Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny 6.9.2024
- Technická data – Opel Kadett E 20.8.2024
- Opel Astra L – Reset nastavení tlaku v pneu TPMS 5.8.2024
- Opel Zafira Life – SILVAPLANA + info v deníku 29.7.2024
- Technická data – Opel Combo B 6.7.2024
- Technická data – Opel Combo C + deník Aster 2024 18.6.2024
- Technická data Opel Combo D + deník Aster 2024 27.5.2024
Deník Astry G / J
- Deník Astry – 2006 / 2007
- Deník Astry – 2008
- Deník Astry – 2009
- Deník Astry – 2010
- Deník Astry – 2011
- Deník Astry – 2012
- Deník Astry – 2013
- Deník Astry – 2014
- Deník Astry – 2015
- Deník Astry – 2016
- Deník Astry – 2017
- Deník Astry – 2018
- Deník Astry – 2019
- Deník Astry – 2020
- Deník Astry – 2021
- Deník Astry G / J – 2022
- Deník Astry G / J – 2023
- Deník Astry G / J – 2024
Manuály Astra J
- Užitečné rady a informace k Astrě J
- Manuály Astra J – aktivování skrytých položek palubního PC
- Manuály – Astra J – Autokamera TrueCam A5s
- Manuály – Astra J – Manuál na výměnu motorového oleje 1.4 Turbo 88kW/120k + 103kW/140k
- Manuály – Astra J – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra J – Manuál na montáž pouzdra na brýle v Astře J
- Manuály – Astra J – Rozpis pojístek a jejich velikost (A)
- Manuály – Astra J – Nahrání MP3 muziky na USB flash disk do Astra J
- Manuály Astra J – výměna interiérových žárovek za LED
- Manuály – Astra J – Výměna zapalovacích svíček 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna baterie v klíči
- Manuály Astra J – Kryty zámků a pantů
- Manuály Astra J – Výměna zajišťovacího kolíku dveří za chromovou verzi
- Manuály – Astra J – výměna vyhřívání předního sedadla.
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž celku blinkru+mlhovka (facelift) 2012 – 2016
- Manuály – Astra J – Výměna autobaterie
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž rádia a informačního displeje
- Manuály – Astra J – Podrobný popis konektoru autoradia (autorádio A11)
- Manuály – Astra J – Jak u Navi 600 udělat Navi 900 (3D)
- Manuály – Astra J – Seřízení ruční brzdy
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž řadící páky
- Manuály – Astra J – Voda v motorovém oleji
- Moderní motor vydrží hravě 250tis. km, nevadí mu ani 1100 otáček
- Jak prodloužit životnost TURBA
- Převodovka M32
- Vše okolo TPMS senzorů OPEL / GM a jejich párování – Astra J
- Astra J – projekt chrom doplňky
- Manuály – Astra J – Výměna obalu vystřelovacího klíče
- Manuály – Astra J – Vše okolo chladící kapaliny v motoru
- Manuál – Astra J – Výměna startéru 1.4 Turbo – Děsivý zvuk při startování
- Manuály – Astra J – Výměna klinového (drážkového) řemene 1.4 a 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Porucha funkčnosti AFL světlometů
- Manuály – Astra J – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny
Diagnostika – chybové kódy
Manuály Astra G
- Manuály – Astra G – Výměna baterie v dálkovém ovládání
- Manuály – Astra G – Výměna svíček v motoru 1.4.16v / 1.6 16v Twinport
- Manuály – Astra G – Montáž zadního plastového nadkoli
- Manuály – Astra G – Montáž parkovacích senzorů Opel Astra G – 5 / 3 dveřové verze
- Manuály – Astra G – Výměna manžet řadící káky + ruční brzdy
- Manuály – Astra G – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Astra G – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra G – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra G – výměna originál rádia za jiné + ovládání na volantu
- Manuály Astra G – výměna interiérových žárovek za LED
- Kdy se poškodí ŘJ motoru nejčastěji
- Manuály – Astra G – Výměna rozprašovačů čelního okna za verzi s Insignie A
- Manuál – Astra G – středové světlo s lampičkami
Péče o automobil
Manuály Astra L
STALLANTIS technika
OPEL Grandland X
Astra K
Corsa
Mini domácí LEGOLAND
Výlety
Užitečné odkazy
- Opel Astra G / Zafira A fórum
- Opel Astra H / Zafira B fórum
- Opel Astra J / Zafira C fórum
- Opel fórum (všech modelů)
- Autoservis ASE – Zdenek Dědič – Brozany
- General Motors
- Opel media + PSA skupina
- Originál Opel příslušenství CZ
- Originál Opel příslušenství SK
- Opel návody CZ
- Astra J – 2009 – 2012 online manuál EN
- Opel Astra – Wikipedie EN
- Doopla – originál díly se slevou
- Originál díly s Německa za skvělé ceny
- Vyhledávač obj čísel dílu OPEL
- OPEL mapové podklady do navigací
- Opel E-mobilita