Jak už jsem psal zde, na uvedeném webu. S příchodem modelu Grandland X, jsem se do vozu zamiloval a rád bych ho viděl jako náhradu za současnou Astru J. Prodejem značky Opel pod značku PSA se uvedení modelu Opel Grandlandu X trochu odkládal. Důvod byl prostý, bylo potřeba část techniky GM nahradit technikou PSA, tím PSA nemusí GM platit poplatky za kekich techniku. Opel Grandland X získal motory a převodovky od PSA. Podvozek byl použit z modelu Peugeot 3008, jen Opel z uvedeného podvozku získal maximum a je na tom o mnoho lépe, než 3008. Nadále Grandland X získal kvalitní ergonomická sedadla, která Opel umí a mají atest. Proto pojďme se vrhnout na rozhovor.
OPEL Grandland X – 1.2 Turbo ENJOY
Před pár dny se mi ozval jeden majitel právě modelu Grandland X, který můj web sleduje podle jeho vyjádření, skoro 4 roky. Na můj web narazil, při pořizování modelu Opel Mokka 1.4 Turbo 88kW/120k a když sháněl informace, které se člověk běžně nedozvý, běžnou otázkou v autorizovaném servisu
Proto jsem ho poprosil, zda by se chtěl podělit o informace a zážitky.
Zde je rozhovor a posuďte sami.
Otázka: Kromě Oplu Mokka jste vlastnil i jiné modely.
Odpověď: Jsem pravidelný čtenář Vašeho webu. Sám jsem rovněž velký fanda vozů OPEL. V minulosti jsem měl Opel Kadet, Opel Zafiru A, Opel Mokku a v současné době jsem vyměnil Mokku za Grandland X k mé velké spokojenosti.
Otázka: Nebál jste se PSA kvality, když už to neni GM, Zvažoval jste i jinou značku po tolika letech.
Odpověď: Při nákupu jsem ani nepřemýšlel o nějakém jiném vozidle než Opel. Prostě Opel mám rád. Také mám rád SUV a to již v době, kdy o ně zdaleka nebyl takový zájem a tak výběr byl rychlý. Je pravda, že technika od Peugeota mě trošku nechávala na pochybách, ale nakonec jsem to risknul. Rovněž i cena za Grandlanda X je nižší než podobná SUV od jiných automobilek. Opel Mokka byla ve výbavě Enjoy s doplňky vyhřívání sedaček a volantu, automatické svícení, zpětné zrcátko s clonou. Jediná chybička byla v tom, že pro nás byla malá. Jezdíme často ve čtyřech na hory na lyže a poskládat se bylo náročné. Grandlanda X jsme koupili, také jako skladový vůz a opět ve výbavě Enjoy. Zvykl jsem si na výbavu již z Opel Mokky a nechtěl jít níže. Nad rámec Enjoy máme vyhřívání volantu, sedaček, přední sedačky ty ergonomické (perfektní sezení), automatické svícení (funguje mnohem lépe než v Opel Moce), zpětné zrcátko s clonou a rezervu. Motor je tříválec 1,2 benzín. Měl jsem z motoru strach a tak jsem o něm hodně načetl. Vyrábí se již několik let pod značkou PureTech a několikrát vyhrál soutěž maloobjemový motor roku, tak uvidíme. Diesela jsem nechtěl, jezdíme hodně po městě a krátké cesty a měl bych strach, že jej zničím. Zatím motor funguje perfektně a je svižnější než 1.4 Turbo v Opel Mokka. Celkově oproti Oplu Mokka je Grandland X zase auto o stupeň lepší. Je strašně tichý, a to jak motor, tak i podvozek. Svezení pohodlnější a podvozek rovněž lepší jak v Opel Makka. Rovněž na sněhu sedí lépe jak Mokka. Bohužel má elektronickou ruční brzdu a ta se na sněhu použít nedá a normální ručka mě právě pro jízdu na sněhu hodně chybí.
Otázka: Četl jsem mnoho srovnávacích testů 1.2 Turbo motoru v Grandlandu X – všude trvrdí, že pokud člověk jezdí ve 2 lidech, tak motor je v pohodě, pokud zde jedou 4 dospělí, tak už motor nemá výkon a spotřeba se zvedne cca o 1 litr / 100km.
Odpověď: S Grandladem X zatím jezdíme ve dvou. Ve čtyřech jsme jeli jen jednou a to po dálnici. Spotřeba byla 7,3 litru na 100 km a to jsem předpisových 130 nejel. Jak je to zase lepší auto svádí to k vyšším rychlostem a tomu odpovídá i spotřeba. Motor šel perfektně a ani do kopce nebylo znát, že v autě jsou čtyři osoby.
Otázka: Manuální převodovka
Odpověď: Na převodovku jsem ještě před nákupem také neslyšel zrovna chválu. Byl jsem v Opelu si vše ošahat a nepřišlo mě to tak katastrofální jak jsem to slyšel vyprávět. Šestistupňová manuální převodovka řadí dobře a na delší dráhu převodů jsem si rychle zvykl. Je pravda, že převodovka z Opel Mokky to není, ta byla perfektní.
Otázka: Jak jsou na tom brdy – jsou dost účinné.
Odpověď: Brzdy jsou dobré, nepocítil jsem nějaký nedostatek. Jen mě štve ta elektronická ručka. Je nastavena, že po vypnutí motoru se automaticky aktivuje. Pokud jsem ji vypnul, tak auto stále psalo a hlavně se pouštěla zvonkohra, že ruční brzda je deaktivována. Tak jsem ji opět aktivoval na automatiku a je klid a já si na to musím zvyknout.
Otázka: Přidáváte aditivum do paliva, např. VIF a nebo ne.
Odpověď: Aditivum přidávám a to VIF. Dával jsem jej i do Opel Mokky a nyní v tom pokračují. Motor již nemá EGR ventil, ale časování výfukových ventilů a přisává se přes ně, tak uvidíme jak to bude fungovat. Nepřímé vstřikování jako u Opel Mokky mě přišlo lepší, když pak vidím různé fotografie o zaneseném motoru s přímým vstřikem.
Poznatek – Setkal jsem se stejně jako vy, že když po krátkých pojížďkách jsem Opel Mokku protáhl do dálnici, tak motor znatelně ožil.
Z hlediska spotřeby mám zajímavé srovnání.
Každý rok jezdíme ve čtyřech na lyže do Itálie. Cesta je cca 580 km (2/3 dálnice) vždy úplně stejná a naložení jsme ve čtyřech, plný kufr věcí a box na střeše.
Opel Zafira A / 1.8 16v: Spotřeba 7,5 litru na 100 km.
Opel Mokka / 1.4 Turbo 88kW / 120: Spotřeba 6,8 litru na 100 km.
Opel Grandland X / 1.2 Turbo: Z cesty mám velmi dobrý dojem, autíčko šlapalo jako hodinky. Vůbec není poznat, že v autě je tříválec a i při plném zatížení a boxu na střeše jelo úplně stejně jako prázdné, bez zbytečného podřazování do kopců nebo předjíždění. Spotřeba byla vyšší jak s Mokkou. Ta měla spotřebu 6,8 l/100 km a s Grandlandem jsem měl spotřebu 7,1 litru na 100 km. Je pravda, že jsem sním jel svižněji a na dálnici rychleji než jsem jezdil s Mokkou. S Mokkou jsem na dálnici v Německu udržoval rychlost 120 až 130 km/h a s Grandlandem 130 až 140 km/h. I pohodlí běhen cesty je lepší, je poznat prostornější interiér oproti Moce. Takže opravdu maximální spokojenost.
Zafira měla vetší spotřebu po městě 10 až 12 litrů na 100 km. Mokka byla úspornější 8-9 litru na 100 km ve městě. Mimo město jsem se dostal i na 5 až 5,5 litru a po dálnici 6-7 litru podle způsobu jízdy. Vždy jezdím tak 120 až 140 km/h.
S Gradlandem X mám najeto cca 2000 km. Průměrná spotřeba za celých 2000 km je zatím 7,2lit / 100km. Mimo obec a mimo dálnici jezdím kolem 6 litrů a po městě cca 8litrů na 100 km. Doufám, že se spotřeba ještě sníží. Hlavně jsem zvědav na cestu do Itálie na lyže. Určitě dám vědět
Otázka: Co Vás ještě zaujalo a s čím by jste se rád podělil.
Odpověď: Aktivoval jsem si také OnStar. Má to plno vychytávek a líbí se mě to. Opel Mokka jej neměla. Je to na rok zdarma, ale dle sdělení Opela OnStar k 31.12.2020 končí. Škoda, mě se to líbí a určitě bych si to platil dále.
Děkuji za příjemný rozhovor panu Jandovi a mnoho šťasných km bez poruch a nehod.
Připravil jsem i trochu technických věci k článku, jako údaje o motoru, rozměry, provozní materiál, spotřebu apod.
Verze motoru | PSA PureTech 1.2 THP 130k |
Kód motoru (OPEL) | manuál převodovka B12XHT / automatická přřevodovka D12xHT |
Označení motoru | EB2DTS / EB2ADTS |
Zdvihový objem [cm3] | 1199 |
Emisní norma | Euro 6.2 |
Palivo | Benzín |
Převodovka | Manuál 6st / Automat 6st. |
Válce / ventily | 3 / 4 |
Největší výkon [kW/min] | 96kW / 5500ot. |
Vrtání (mm) | 75 mm |
Zdvih (mm) | 90,5 mm |
Točivý moment [N.m/min] | 230 / 1750 |
Kompresní poměr | 10,5:1 |
Zrychlení 0–100 km/h (s) | 10,1 / 10,4 |
Pružné zrychlení 80–120 km/h (s) | 9,9 / — |
Turbodmychadlo | ANO |
Proměnné časování | ANO |
Maximální rychlost (km / hod.) | 188 / 196 |
Hmotnost motoru | 84kg |
Délka motoru | 604,5 mm |
Výška motoru | 683,5 mm |
Šířka motoru | 586 mm |
Hlava válce | Hliníková slitina A57 s tepelnou úpravou. |
Spotřeba paliva | |
Mšsto | 6,1–6,1 / 6,1–6,0 |
Mimo město | 4,9–4,8 / 4,9–4,8 |
Kombinace | 5,3–5,2 / 5,3–5,2 |
Emise CO2 (g/km) | 121–120 / 121–119 |
Palivová nádrž | 53 litrů |
Spotřeba a emise (l/100 km) WLTP | |
Kombinace | 7,3–6,4 / 7,7–6,5 |
Emise CO2 (g/km) | 164–144 / 175–146 |
Provozní náplně | |
Typ motorového oleje | Dexos1 Generace 2 5w/30 |
Motorový oléj | 3,5litrů |
Nádobka odstřikovačů čelního okna, bez odstřikovaců světlometů | 3 litry |
Elektro | |
Napětí v akumulátoru ( V ) | 12 |
Kapacita akumulátoru ( Ah ) | 80 (Start/Stop) |
Provozní materiál | |
Originál olejový filtr | 3647177 |
Neoriginální olejový filtr MAN | W 716/1 |
Originál vzduchový filtr | 3639109 |
Neoriginální vzduchový filtr MAN | C 36 007 KIT |
Originál kabinový filtr – aktivní uhlí | 3638979 |
Neoriginální kabinový filtr MAN – aktivní uhlí | CUK 29 003-2 |
Přední stěrače | 95599922 |
Zavazadlový prostor | |
Základní | 514 litrů |
Maximální | 1652 litrů |
Rozměry vozidla | |
Dělka | 4478 mm |
Šířka bez vnějších zpětných zrcátek | 1841 mm |
Celková šířka se sklopenými vnějšími zpětnými zrcátky | 1970 mm |
Celková šířka včetně dvou vnějších zpětných zrcátek | 2098 mm |
Výška (bez antény) | 1623 mm |
Délka podlahy zavazadlového prostoru | 876 mm |
Délka zavazadlového prostoru, když je druhá řada v pozici nejdále vpředu a třetí řada je sklopena | 1868,8 mm |
Šířka zavazadlového prostoru | 1053 mm |
Výška zavazadlového prostoru u zadních výklopných dveří | 996,6 mm |
Rozvor | 2675 mm |
Průměr otáčení | 10,5 m |
Světlá výška (mm) | 188 mm = při maximálním zatížení |
Hmotnost (kg) | |
Pohotovostní hmotnost | 1295 / 1318 |
Užitečná hmotnost | 560 / 560 |
Celková hmotnost | 1930 / 1953 |
Brždění přívěs max. | 1400 / 1200 |
Nebržděny přívěs max. | 600 |
Zatížený střechy max. | 85 |
Rozhovor ze dne 18.2.2019
-
Pokud chcete podpořit tento web, zde je QR kód pro platbu. Jakoukoliv částkou, podle svého uvážení.
-
Poslední aktualizace webu
15 listopadu 2024
Od založení tohoto webu v roce 2006 do dne 5.5.2015, bylo zde 25 185 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 5.5.2019 – 49 219 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 2.8.2021 – 100 000 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 17.11.2023 – 200 000 návštěvníků.
Rekord denní návštěvnosti byl 430 lidí (30.1.2023)
-
Nejnovější příspěvky
- Technická data – Opel Rocks Electric 15.11.2024
- Technická data – Opel Grandland (B) 2024 a Lego Ultimate série 30.10.2024
- Technické data – Opel Frontera C – 2024 (žhavá novinka) 13.10.2024
- Technická data Opel Kadett C, nové lego modely, info v deníku blesků apod. 10.10.2024
- Technická data – Opel Kadett D a Astra L středový panel s aut. převodovkou 18.9.2024
- Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny 6.9.2024
- Technická data – Opel Kadett E 20.8.2024
- Opel Astra L – Reset nastavení tlaku v pneu TPMS 5.8.2024
- Opel Zafira Life – SILVAPLANA + info v deníku 29.7.2024
- Technická data – Opel Combo B 6.7.2024
Deník Astry G / J
- Deník Astry – 2006 / 2007
- Deník Astry – 2008
- Deník Astry – 2009
- Deník Astry – 2010
- Deník Astry – 2011
- Deník Astry – 2012
- Deník Astry – 2013
- Deník Astry – 2014
- Deník Astry – 2015
- Deník Astry – 2016
- Deník Astry – 2017
- Deník Astry – 2018
- Deník Astry – 2019
- Deník Astry – 2020
- Deník Astry – 2021
- Deník Astry G / J – 2022
- Deník Astry G / J – 2023
- Deník Astry G / J – 2024
Manuály Astra J
- Užitečné rady a informace k Astrě J
- Manuály Astra J – aktivování skrytých položek palubního PC
- Manuály – Astra J – Autokamera TrueCam A5s
- Manuály – Astra J – Manuál na výměnu motorového oleje 1.4 Turbo 88kW/120k + 103kW/140k
- Manuály – Astra J – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra J – Manuál na montáž pouzdra na brýle v Astře J
- Manuály – Astra J – Rozpis pojístek a jejich velikost (A)
- Manuály – Astra J – Nahrání MP3 muziky na USB flash disk do Astra J
- Manuály Astra J – výměna interiérových žárovek za LED
- Manuály – Astra J – Výměna zapalovacích svíček 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna baterie v klíči
- Manuály Astra J – Kryty zámků a pantů
- Manuály Astra J – Výměna zajišťovacího kolíku dveří za chromovou verzi
- Manuály – Astra J – výměna vyhřívání předního sedadla.
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž celku blinkru+mlhovka (facelift) 2012 – 2016
- Manuály – Astra J – Výměna autobaterie
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž rádia a informačního displeje
- Manuály – Astra J – Podrobný popis konektoru autoradia (autorádio A11)
- Manuály – Astra J – Jak u Navi 600 udělat Navi 900 (3D)
- Manuály – Astra J – Seřízení ruční brzdy
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž řadící páky
- Manuály – Astra J – Voda v motorovém oleji
- Moderní motor vydrží hravě 250tis. km, nevadí mu ani 1100 otáček
- Jak prodloužit životnost TURBA
- Převodovka M32
- Vše okolo TPMS senzorů OPEL / GM a jejich párování – Astra J
- Astra J – projekt chrom doplňky
- Manuály – Astra J – Výměna obalu vystřelovacího klíče
- Manuály – Astra J – Vše okolo chladící kapaliny v motoru
- Manuál – Astra J – Výměna startéru 1.4 Turbo – Děsivý zvuk při startování
- Manuály – Astra J – Výměna klinového (drážkového) řemene 1.4 a 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Porucha funkčnosti AFL světlometů
- Manuály – Astra J – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny
Diagnostika – chybové kódy
Manuály Astra G
- Manuály – Astra G – Výměna baterie v dálkovém ovládání
- Manuály – Astra G – Výměna svíček v motoru 1.4.16v / 1.6 16v Twinport
- Manuály – Astra G – Montáž zadního plastového nadkoli
- Manuály – Astra G – Montáž parkovacích senzorů Opel Astra G – 5 / 3 dveřové verze
- Manuály – Astra G – Výměna manžet řadící káky + ruční brzdy
- Manuály – Astra G – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Astra G – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra G – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra G – výměna originál rádia za jiné + ovládání na volantu
- Manuály Astra G – výměna interiérových žárovek za LED
- Kdy se poškodí ŘJ motoru nejčastěji
- Manuály – Astra G – Výměna rozprašovačů čelního okna za verzi s Insignie A
- Manuál – Astra G – středové světlo s lampičkami
Péče o automobil
Manuály Astra L
STALLANTIS technika
OPEL Grandland X
Astra K
Corsa
Mini domácí LEGOLAND
Výlety
Užitečné odkazy
- Opel Astra G / Zafira A fórum
- Opel Astra H / Zafira B fórum
- Opel Astra J / Zafira C fórum
- Opel fórum (všech modelů)
- Autoservis ASE – Zdenek Dědič – Brozany
- General Motors
- Opel media + PSA skupina
- Originál Opel příslušenství CZ
- Originál Opel příslušenství SK
- Opel návody CZ
- Astra J – 2009 – 2012 online manuál EN
- Opel Astra – Wikipedie EN
- Doopla – originál díly se slevou
- Originál díly s Německa za skvělé ceny
- Vyhledávač obj čísel dílu OPEL
- OPEL mapové podklady do navigací
- Opel E-mobilita