Manuály – Astra J – Výměna obalu vystřelovacího klíče

Na úvod chci říci, že výměna není, tak zdaleka jednoduchá, jak se zprvu zdá a je potřeba se obalit trpělivosti. Přestože jsem zhlédl mnoho videí na internetu, jde to vypadalo jednoduše a pracnost na cca 15 – 20 min. je to trochu jinak. Přesto bych to dnes už zvládl, rychleji a to cca do 45 min. Nyní mi to trvalo 2 hod. Pokusím se zde popsat podrobný návod i úskalí na které jsem narazil u sebe.

Co budeme potřebovat:

  • Stará kompletní klíč
  • Nový obal klíče
  • Hrubý velký plochý šroubovák
  • Tenčí plochý šroubovák
  • Kleště
  • Tenký křížový šroubovák (na opravu NTB, hodinek apod.)
  • Něco plochého, co je pevné a nezlomí se
  • Provedeme párování klíče s vozem

Postup:

  • Pokud máme na klíči další věci, jako je klíč od zámku řadící páky, přívěsky apod. vše sundáme pryč.
  • Vyklopíme klíč, pak máme možnost odstranit krytku baterie.
  • Vyndáme baterii z klíče.
  • V tento okamžik máme v ruce samotný klíč, bez baterie. Vezmeme si do ruky hrubí plochý šroubovák a vložíme do štěrbiny dle obrázku (mezi kloub klíče a plast) – případně kleště a zabereme. Tím se nám klíč roztáhne. Já tam právě vložil ještě páčidlo a klíč roztáhl. Jenže klíč neustále odolával, ne a ne se rozdělit. Nešlo to tak lehce jako na videích, které jsem viděl. Musel jsem hodně páčit a dávat pozor abych nepoškodil elektroniku. Proto jsem se raději ještě několikrát díval na video, kde a jak je tam elektronika daná. Nakonec se vše povedlo hrubou silou.
  • V tento okamžik máme před sebou rozdělán nový obal klíče. Nadále baterii a samotnou elektroniku. Osobně jsem si myslel, že z původního klíče vezmu manžetu klíče s kloubem a vložím do nového klíče a pak vložím elektroniku a hotovo. To jsem se hodně přepočítal. Přes 40 min jsem se snažil to do klíče napasovat a nakonec jsme zjistil, že se to nepatrně liší.
  • Proto jsem musel přejít k tomu, abych vyměnil planžetu z původního kloubu do kloubu nového klíče. Manžeta je v kloubu zajištěna červíkem, který je potřeba vyklepnout. Totéž je potřeba provést i na původním klíči a přehodit to. Opět naklepnou zajišťovací červík.
  • Do uvedeného kloubu vložíme tlačítko + pružinku, kterou je potřeba správně natočit.
  • Pak pružinku vložit do spodního krytu klíče a zajistit do daného výřezu. Pak je potřeba pružinku správně napružit, proti směru ručičkových hodinek 2x dokola.
  • Vložíme elektroniku do klíče, pak nacvakneme vrchní kryt klíče.
  • Vložíme baterii, pokud baterie se vám zdá volnější, tak napružte kontakty. Jak je vše v pořádku nacvakneme kryt baterie.
  • V tento okamžik, pokud chcete můžete kryt šroubkem zajistit a pak vložíme logo OPEL. Klíč je v tento okamžik hotový.
  • Je potřeba v tuto chvíli klíč opětovně spárovat s vozem, protože klíč byl bez baterie. Návod na párování klíče zde.

VIDEO

Tak a pokud jste vše zvládli, tak klíč je plně funkční.