Manuály – Astra J – Výměna zapalovacích svíček 1.4 Turbo

Astra J – Výměna zapalovacích svíček

Potřebujete vyměnit zapalovací svíčky u svého benzinového motoru  např.1.4 Turbo a to jak 88kW (120k) / 103kW (140k). Není to nic složitého a nemusíte se bát, cca 20 min. práce to zabere.

POZOR !!!! V roce 2018 se Opel rozhodl u motoru A14NEL / B14NEL a A14NET / B14NET změnit interval výměny svíček z 10 let (120 000km) na 4 roky (60 000km), jak tomu je u atmosferických motorů.

Na dotaz, proč se tak stalo, autorizovaný servis nedokáže objektivně odpovědět. Na to jaké svíčky tento motor má a jejich cena (japonské svíčky) je o mnohem vyší, tak podle automechaniku se jedná jen o to z lidí vytáhnout finance. Ze zkušeností majtelů tohoto motoru a to roky výroky 2011, vesměs měni svíčky ve 100 000km a v naprosté pohodě.

Proto v servisním plánu ponechávám údaj 10 let / 120 000km a je to na zvážení každého.

 

Výměny dle motorizací:

1.4 16v 74kW atmosféra – 4 roky / 60 000 km

1.6 16v 85kW atmosféra – 4 roky / 60 000 km / náhrada za originál NGK 8894, BOSCH 242229699

1.4 Turbo 88kW – 10let / 120 000 km / GM-55576026 (OPEL-1214066), náhrada za originál NGK 91039

1.4 Turbo 103kW – 10let / 120 000 km / GM-55576026 (OPEL-1214066), náhrada za originál NGK 91039

Doporučuji určitě svíčky měnit častěji a ne podle servisních intervalů udávaných OPLEM. U klasické atmosféry 1.4 a 1.6 jsou ty 4 roky OK (50 000 km). U motoru s TURBEM je těch 10 let a 120 000 km přehnané, osobně to vidím na cca 5 let a max. 70 000 km. Pokud nechcete kupovat originál zapalovací svíčky, tak doporučuji firmu NGK.

 

Co budete potřebovat:

4ks zapalovacích svíček

TORX 30 – na povolení zapalovací lišty

Klíč na svíčky o velikosti 16mm s prodloužením

 

Ukázka návodu byla na motoru 1.4 TURBO 88kW/120k)

Postup:

Doporučuji mít motor chladný (pokud budete chtít měnit svíčky po jízdě, tak budete muset pár min. počkat, vše je moc horké a spálili byste se). Je potřeba demontovat plastový kryt ECOTEC, který drží na čtyřech místech. Je výklopný a proto ho chytneme na čelní straně na rozích a táhneme směrem nahoru (jak je vidět na obrázku). Tím se kryt odjistí a lze ho částečně vyklopit. Pak je potřeba ho pomalu vycvaknout ze zadních úchytů.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Další krok je uvolnění modulu zapalovací lišty, která je upevněna dvěma šrouby. K tomu budeme potřebovat TORX 30.

 

 

 

 

 

 

 

 

V tento okamžik opatrně vyndáme modul zapalovací lišty. Pokud chcete můžete modul zapalovací lišty odpojit, ale není to potřeba. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po vytažení modulu je vhodné před demontáží starých svíček uvedený prostor vyfoukat kompresorem (vysavačem), aby případné nečistoty nespadli do motoru. Pak jednu po druhé vyměníme za nové svíčky. K tomu je potřeba klíč na svíčky 16mm s prodloužením.Nové svíčky dotáhneme s rozumem, určitě je nedotahujte nadoraz, ale ne zase málo, doporučené dotažení je 20 – 25Nm.

Výsledek obrázku pro klíč na svíčky 16mm

 

Po montáži nových svíček, překontrolujeme ty staré, v jakém stavu jsou. Hodně napoví, jak kvalitní palivo tankujete, nebo zda do paliva přidáváte aditivum, např. VIF.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vložíme zpět modul zapalovacích svíček a zajistíme ho zpět dvěma šrouby (TORX 30). Nadále doporučuji nastartovat motor a prověřit zda chod motoru je v pořádku.

 

 

 

 

 

 

 

 

Pokud chod motoru je v pořádku, tak vypneme motor a nasadíme plastový kryt ECOTEC.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tímto jste vše úspěšně zvládli a je hotovo.