Ahoj dámy a pánové.
Máme za sebou dovolenou 2O15 a to i s novou naší slečnou Astrou J za sebou. Už začátkem roku 2015 bylo jasné, že rozpočet na dovolenou bude omezen z hlediska koupě nového vozu. Tak kromě Chorvatska, bylo na pořadu dne i opět Maďarsko. V Budapešti už jsme byly celkem dvakrát a tak se jsme hledali místo na pohodlnou dovolenou pro děti i nás dospělé. Nakonec jsme vybrali místo jménem SARVAR, cca 70km od Rakouských hranic.
SARVAR (1. – 8.8.2015)
Lázeňské městečko SARVAR v Maďarsku, je velice známa destinace, hlavně díky léčebným pramenům na mnoho zdravotních obtíží, jako jsou pooperační stavy, pohybové ústrojí, astma, gynekologické potíže, potíže s otěhotněním a mnoho dalšího. Tak rodinná rada rozhodla, že se podíváme do hotelu Park Inn **** Sarvar, který má kromě lázeňských procedur k dispozici i aqvapark pro děti a dospělé. Daný hotel je propojen i s dalším hotelem a cca 20m od nich je i další malý hotel. Jinak v okolí najdete mnoho soukromých apartmánů. Na nákup lze zajít do LIDLU, který je od hotelu 600m, cca 10min. chůze. Uvedený hotel se nachází 15min. od historického centra. V Park Inn **** je obrovské vyžití a to lanové centrum 2dospělý + 2děti na celý den za 700Kč, bowling v hotelu za 240Kč na hodinu apod. Jinak je SAEVAR velmi pěkné městečko a je zde mnoho historických památek, arboretum a jiné. Co ale asi oceníte, je že v hotelu a okolí se domluvíte česky, veškeré informace najdete v hotelu v CZ, AJ a EN, od jídelních lístků, po informace pro turisty, veškerých formuláře pro vyplnění po příjezdu. To bylo velké PLUS vůči Budapešti. Nadále všude se dá platit kartou a tak moc hotovosti není potřeba, snad jen na zmrzlinu a směnárna je přímo na recepci hotelu Park Inn ****. V hotelu najdete také dětský koutek. Doporučujeme v podvečer si nenechat ujít projížďku vláčkem po celém SARVARU, celé to trvá hodinu a lístky na 24hod. stojí okolo 360Kč pro 2 dospělé + 2 děti, je to krásný zážitek pro děti a můžete kdykoliv vystoupit a opět kdekoliv nastoupit.
Ubytování jsme měly zaplaceno na týden od soboty do soboty a stravu ve formě polopenze, švétské stoly. Ubytování bylo zcela pořádku, jak se patří na **** hotel a strava, byla také bez potíží. Na snídani bylo každý den k dispozici to samé, ale sortiment byl velice bohatý a člověk si vždy našel, na co má chuť. Večeře se každý den z 40% obměňovali a k dispozici bylo i mnoho zeleniny a ovoce, pití se ale platilo, kromě vody, ta byla zdarma. Vyplatilo se k večeři objednat litrový džbánek ovocného pití s ovocem za 80Kč. Jídlo bylo velice chutné a nemůžeme v této oblasti nic vytknout. Je možné si připlatit 17EUR na osobu za all inklusive přímo v hotelu, ale podle nás je to zbytečné, polopenze postačuje. Na oběd je možné si v okolí koupit cokoliv a pití v LIDLU a na pokoji vychladit v lednici.
Cesta do SARVARu doporučuji přes Rakousko a to z hlediska úspory za dálniční poplatky. Pokud jedete z Ostravy, tak pak je to dost velká úspora a nemusíte platit dálniční poplatky za SK a za Maďarskou dálnici. Přes Rakousko je to o cca 20km delší, ale za uvedené poplatky zaplatíte o 400Kč méně. Z Ostravy do Sarvaru, přes Wien je to 435km a cesta se dá zvládnout za 5hod. jízdy.
Cesta: Ostrava – Olomouc – Brno – Mikulov – Wien – Sarvar.
Před odjezdem jsem do Astry J, natankoval plnou nádrž paliva OMV N-95 a přidal do paliva přídavnou směs VIF pro benzinové motory, kterou dávám pravidelně. Samozřejmě překontroloval hladinu oleje, umyl a naleštil Astru, také bylo samozřejmostí udělat pořádek v interiéru a hurá na dovolenou. Astra měla už najeto přes 6000km a tak žádé šetření a pěkně si to opět užít. Na dálnici v ČR neustále 130km / hod. na tempomat a 6 rych. st., jen pokud bylo potřeba předjet, tak i 140 – 150km /hod. Po vjezdu na Rakouské území, nastaven rychlostní limit na rovných 130 a klasika obec 50 mezi obcemi 95 a po vjezdu na dálnici 125. Během cesty jsme si udělali jednu malou zastávku na protažení a WC, jednalo se o cca 10min. Motor Astry jsem ani nevypínal a nechal běžet na volnoběh a se zapnutou klimatizací. Po celou cestu byla nastavena automatické klimatizace na 24st. a po příjezdu do Sarvaru byla dle PC spotřeba paliva 5,9lit. / 100km. Cesta zpět, byla ve stejné sledu, celkem najeto 874km a konečná spotřeba paliva byla po dotankování do plné nádrže 5,94lit. / 100km.
Závěr: Tak velice jsme si daný hotel a i lázeňskou oblast pochvalovali a vše okolo. Moc se nám líbilo, že se člověk domluvil česky. Cesta přes Rakousko byla zcela bez potíží a z Astrou J jsem byl velice spokojen.
Odkaz na fotografie: http://radimgas.rajce.idnes.cz/Sarvar_2015_Madarsko/#
-
Pokud chcete podpořit tento web, zde je QR kód pro platbu. Jakoukoliv částkou, podle svého uvážení.
-
Poslední aktualizace webu
13. řijna 2024
Od založení tohoto webu v roce 2006 do dne 5.5.2015, bylo zde 25 185 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 5.5.2019 – 49 219 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 2.8.2021 – 100 000 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 17.11.2023 – 200 000 návštěvníků.
Rekord denní návštěvnosti byl 430 lidí (30.1.2023)
-
Nejnovější příspěvky
- Technické data – Opel Frontera C – 2024 (žhavá novinka) 13.10.2024
- Technická data Opel Kadett C, nové lego modely, info v deníku blesků apod. 10.10.2024
- Technická data – Opel Kadett D a Astra L středový panel s aut. převodovkou 18.9.2024
- Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny 6.9.2024
- Technická data – Opel Kadett E 20.8.2024
- Opel Astra L – Reset nastavení tlaku v pneu TPMS 5.8.2024
- Opel Zafira Life – SILVAPLANA + info v deníku 29.7.2024
- Technická data – Opel Combo B 6.7.2024
- Technická data – Opel Combo C + deník Aster 2024 18.6.2024
- Technická data Opel Combo D + deník Aster 2024 27.5.2024
Deník Astry G / J
- Deník Astry – 2006 / 2007
- Deník Astry – 2008
- Deník Astry – 2009
- Deník Astry – 2010
- Deník Astry – 2011
- Deník Astry – 2012
- Deník Astry – 2013
- Deník Astry – 2014
- Deník Astry – 2015
- Deník Astry – 2016
- Deník Astry – 2017
- Deník Astry – 2018
- Deník Astry – 2019
- Deník Astry – 2020
- Deník Astry – 2021
- Deník Astry G / J – 2022
- Deník Astry G / J – 2023
- Deník Astry G / J – 2024
Manuály Astra J
- Užitečné rady a informace k Astrě J
- Manuály Astra J – aktivování skrytých položek palubního PC
- Manuály – Astra J – Autokamera TrueCam A5s
- Manuály – Astra J – Manuál na výměnu motorového oleje 1.4 Turbo 88kW/120k + 103kW/140k
- Manuály – Astra J – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra J – Manuál na montáž pouzdra na brýle v Astře J
- Manuály – Astra J – Rozpis pojístek a jejich velikost (A)
- Manuály – Astra J – Nahrání MP3 muziky na USB flash disk do Astra J
- Manuály Astra J – výměna interiérových žárovek za LED
- Manuály – Astra J – Výměna zapalovacích svíček 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna baterie v klíči
- Manuály Astra J – Kryty zámků a pantů
- Manuály Astra J – Výměna zajišťovacího kolíku dveří za chromovou verzi
- Manuály – Astra J – výměna vyhřívání předního sedadla.
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž celku blinkru+mlhovka (facelift) 2012 – 2016
- Manuály – Astra J – Výměna autobaterie
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž rádia a informačního displeje
- Manuály – Astra J – Podrobný popis konektoru autoradia (autorádio A11)
- Manuály – Astra J – Jak u Navi 600 udělat Navi 900 (3D)
- Manuály – Astra J – Seřízení ruční brzdy
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž řadící páky
- Manuály – Astra J – Voda v motorovém oleji
- Moderní motor vydrží hravě 250tis. km, nevadí mu ani 1100 otáček
- Jak prodloužit životnost TURBA
- Převodovka M32
- Vše okolo TPMS senzorů OPEL / GM a jejich párování – Astra J
- Astra J – projekt chrom doplňky
- Manuály – Astra J – Výměna obalu vystřelovacího klíče
- Manuály – Astra J – Vše okolo chladící kapaliny v motoru
- Manuál – Astra J – Výměna startéru 1.4 Turbo – Děsivý zvuk při startování
- Manuály – Astra J – Výměna klinového (drážkového) řemene 1.4 a 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Porucha funkčnosti AFL světlometů
- Manuály – Astra J – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny
Diagnostika – chybové kódy
Manuály Astra G
- Manuály – Astra G – Výměna baterie v dálkovém ovládání
- Manuály – Astra G – Výměna svíček v motoru 1.4.16v / 1.6 16v Twinport
- Manuály – Astra G – Montáž zadního plastového nadkoli
- Manuály – Astra G – Montáž parkovacích senzorů Opel Astra G – 5 / 3 dveřové verze
- Manuály – Astra G – Výměna manžet řadící káky + ruční brzdy
- Manuály – Astra G – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Astra G – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra G – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra G – výměna originál rádia za jiné + ovládání na volantu
- Manuály Astra G – výměna interiérových žárovek za LED
- Kdy se poškodí ŘJ motoru nejčastěji
- Manuály – Astra G – Výměna rozprašovačů čelního okna za verzi s Insignie A
- Manuál – Astra G – středové světlo s lampičkami
Péče o automobil
Manuály Astra L
STALLANTIS technika
OPEL Grandland X
Astra K
Corsa
Mini domácí LEGOLAND
Výlety
Užitečné odkazy
- Opel Astra G / Zafira A fórum
- Opel Astra H / Zafira B fórum
- Opel Astra J / Zafira C fórum
- Opel fórum (všech modelů)
- Autoservis ASE – Zdenek Dědič – Brozany
- General Motors
- Opel media + PSA skupina
- Originál Opel příslušenství CZ
- Originál Opel příslušenství SK
- Opel návody CZ
- Astra J – 2009 – 2012 online manuál EN
- Opel Astra – Wikipedie EN
- Doopla – originál díly se slevou
- Originál díly s Německa za skvělé ceny
- Vyhledávač obj čísel dílu OPEL
- OPEL mapové podklady do navigací
- Opel E-mobilita