Opel Corsa F (2020)
Ve velmi krátkém čase tu je má 3 recenze modelu Opel a dnes jsem si vzal pod křídla zcela nový model Opel Corsa F model 2020. Začátkem ledna 2020 jsem dostal pozvánku na předváděcí jízdu právě nové Corsy od autorizovaného prodejce Opel. Využil jsem toho a dne 16. ledna 2020 jsem to spáchal. Nedávno jsem na svém webu umístil recenze na Opel Astru K s motorem 1.2 Turbo 130k, nadále Opel Grandland X 1.2 Turbo 130k.
Historie
Úvod máme za sebou a teď k historii modelu Opel Corsa, který se začal psát v roce 1984 a to modelem Corsa A.
1884 – Corsa A
1993 – Corsa B
2000 – Corsa C
2006 – Corsa D
2013 – Corsa E
2019 – Corsa F
Automobil Corsa se řadí do malých městských vozidel, už od jeho vzniku. Jak je ale fenomén posledních let, auta se pořád zvětšují a dnešní poslední 6 generace Corsy, je velikostně na tom jako např. model Opel Astra G z roku 1998. Před řadu lety, někde v roce 2004 jsme zvažovali hodně právě Opel Corsu a to model C, s benzínovým motorem 1.2, pak v roce 2006 se Opel Corsa D pyšnila jako auto roku a před objednáním naší Opel Astra Classic II, kterou znáte z mého webu to bylo těžké rozhodování a Nakonec Corsa D prohrála jen protože člověk myslel na rodinu a větší zavazadlový prostor, jinak motorově to bylo jasne 1.4 16v Twinport 90k.
První seznámení
Poslední 6 generace byla konstruována, ještě na platformě GM, těsně před uvedením na trh se ale uskutečnil prodej značky OPEL pod koncern PSA. Z hlediska placení za technologie GM, by se PSA zvýšily náklady a protože bylo potřeba naopak začít šetřit vývoj byl těsně před začátkem výroby ukončen. Naopak zde se stal opět zázrak a nová Corsa F vznikla v rekordním čase za 2 roky na platformě a technologiích PSA. Opel Corsa je nejprodávanější model značky Opel a taky tak k tomu inženýři přistupovali a opět dostali s těchto technologií maximum. Protože uvedená podvozková platforma, která je univerzální a dokáže nabídnout, jak benzínové, naftové motory, tak dnešní čistou ekologii ve formě čistého elektromobilu.
Nová generace Corsy se mi líbí mnohonásobně více, než předešlá, ta mě osobně ničím neokouzlila. Délka karoserie, je skoro totožná s předešlou 5 generací, ale největší změnou je o 3 cm větší rozvor a hlavně ve výšce vozu, kde nová generace je o 5cm nižší, šířka zůstala prakticky totožná. Poloměr otáčení u nové Corsy je 10,74. Líbí se mi křivky nové karoserie a vypadá celkově elegantnější a ve verzi GS Line hodně sportovně.
Exteriér
Karoserie má nejmenší ergonomický odpor ve své třídě a to činí 0,29. Je to díky prodloužení předního okna a také v rámci možnosti vyhlazen i podvozek, proto tak skvělá hodnota. Nadále podle prodejce se na Corse objeví 2 druhy křídel na zadních dveřích zavazadlového prostoru, dle dané výbavy. Samozřejmě ve výbavě GS Line, bude uvedené křídlo sportovnější.
Jak je zvykem posledních let i zde je mnoho barevných kombinací karoserie a střechy. Střecha bude buďto v barvě karoserie, případně v černém a nebo v bílém provedení a podle výbavy pak bude příplatek 13 000Kč. Další příjemnou vlastností jsou aktivní lamely v jedné části přední mřížky nárazníku. Díky černé střeše, vypadá Corsa sportovněji, případně elegantněji. Corsa vypadá i dobře na 16” kolech, pro běžného uživatele. Ti více sportovněji založení, případně mladí řidiči uvítají 17” kola a je opravdu z čeho vybírat.
Interiér
Co se týče pohledu zvenku a karoserie, to máme za sebou a pojďme se podívat do interiéru. Corsa byla vždy oblíbena, převážně u žen, jako 2 vozidlo v rodině a u starších lidí důchodového věku pro pohodlné nastupování. Právě tuto poslední výhodu Corsa ztratila díky menší výšce a nastupuje se hodně nízko, jako pomalu do sportovního vozu. Prostor pro nastupování řidiče / spolujezdce je velký a bezproblémový, taktéž otevření dveří na maximum. Když jsem si sedl na místo řidiče, připadal jsem si, že už sedím pomalu na zemi.
Díky mým menším zdravotním potížím, se mi nastupovalo bez komplikací a díky své výšce 170cm a 72kg váhy se mi sedělo výborně. Přesto bylo ihned znát, že posed je i dost nižší než u naší Astry J. Optimální polohu jsem sice pár minut hledal, nastavení sedadla ve všech směrech, ale povedlo se a pak to bylo perfektní. Řidič a taky spolujezdec, díky perfektně promyšlené přístrojové desce, má spoustu místa na nohy. Samotný interiér mi velice vyhovoval, nejsem zastánce 3D přístrojového štítu, velkých dotykových displejů čouhajících z přístrojové desky apod, jak tomu je u bratra Peugeotu 208, který je ve velké míře totožný. Naopak mám rád klasiku, kterou Opel pořád z velké části má a např. nastavení klimatizace, nemusí člověk hledat za jízdy přes menu apod. Postačí nastavit manuálně a tlačítka mi nevadí. Při mém nastavení sedadla a výšce 170cm, mi nad hlavou zůstalo mnoho místa, díky tomu, že se sedí opravdu nízko.
Můj odhad je, že i 180cm člověk se zde za volant posadí bez komplikací. Volant je skvělí, jeho velikost mi vyhovovala a i i ovládání, které obsahuje. Dělící linka, která prochází celou přístrojovou deskou, davá eleganci interiéru. Středový tunel vypadá dobře a obsahuje místo na odkládání kávy, mobilního telefonu je dobře řešená a obsahuje i USB pro nabijení mobilního telefonu (jen na odkládání velkých mobilů, zde není mnoho místa). Použité plasty v interiéru jsou vesměs tvrčího charakteru, jen veze GS Line má výraznější estetické lišty a po celou šířku přístrojové desky je pěkná červená linka. U ostatních výbav je tato linka stříbrna (více foto).
Ponechávám nastavení sedadla řidiče na mou výšku a přesouvám se na místo spolujezdce. Při vystupování, to bylo taky v pohodě i s mým omezením. Pro starší lidi, to může být trochu obtížné, díky nízkému posedu. Sedám na sedadlo spolujezdce a nastavuji na svou výšku. Zajímal mě hlavně odkládací prostor před spolujezdcem, protože u Astry J to hodně malé. Po otevření jsem byl mile překvapen, že je dostatečně velký, na tak malý vůz a hlavně je hodně hluboký. Výhled ze sedadla spolujezdce ven, před vůz i pohled na přístrojovou desku, displej uprostřed přístrojové desky je pěkný. Opět nechávám nastavení sedadla spolujezdce a přesouvám se na zadní sedadla. Zde je dostatek místa pro posádku a to ve všech směrech. Z mou výškou jsem měl mnoho místa i mezi kolenama a předními sedadli, tak též nad hlavou. Proto si troufám říci, že i při delší cestě se to bez problémů bude moci zvládnou. U osob o výšce cca 180cm, bych to viděl trochu hůře, ale na krátké trasy i tyto osoby to zvládnou.
No schází už nám jen zavazadlový prostor a ten podle prodejce narostl o 24 litrů vůči předešlé generace a to na 309 litrů (Peugeot 208 má 311 litrů). Jeho šířka je rovný metr.
Corsa je bohata i na výbavu a v základu najdene, signalizaci zapnutých bezpečnostních pásů a to jak ve předu, tak i vzadu. Ovládání audiosystému na volantu. Tempomat s omezovačem rychlosti a mnoho jiného. Za příplatek skoro na co si vzpomenete, od inteligentních parkovacích asistentů až LED Metrix světlomety a masážní kožené sedadla. Každý si zde vybere to své co potřebuje, možností je opravdu velká škála.
Pohonné jednotky
Probrali jsme venkovní vzhled a interiér a teď půjdeme se podívat co je srdcem tohoto modelu. Je už předem jasné, že se bude jednat o 3 válcové benzinové motory a jeden 4 válcoví naftový motor. Už před předvedení na trh se objevovala informace, že Corsa bude mít v nabídce i 3 válcový benzínový motor bez TURBA. To bylo velké překvapení na dnešní dobu maloobjemových motoru přeplňovaných právě turbem. Jak už jsme si řekli benzinové motory jsou 3 válcové a to o objemu 1.2 litrů v rozpětí výkonu od 55kW / 75k atmosféra, 74kW / 100k s turbem a pak nejsilnější varianta známa už z modelu Grandland X 96kW / 130k poháněné turbem (který jsem právě testoval v Grandlandu X a hodně jsem si ho pochvaloval). Atmosferický motor je spojení s 5st. manuální převodovkou a pak benzínové turbo motory mají k dispozici 6st. manuál, případně 8st automat japonské značky AISIN. Naftový motor je dodáván o objemu 1.5 a to o výkonu 75kW / 102k a 6st manuálem.
Zarazilo mě, že vorzy mají rozdílné velikosti nádrží pro pohonné hmoty od 40 – 44 litrů.
Benzinové motory
Verze motoru | PSA PureTech 1.2 THP 75k |
Kód motoru (OPEL) | F12XEL |
Označení motoru | EB2FAD |
Zdvihový objem [cm3] | 1199 |
Emisní norma | Euro 6.2 |
Palivo | Benzín |
Převodovka | Manuál 5st |
Válce / ventily | 3 / 4 |
Největší výkon [kW/min] | 55kW / 5750ot (75k) |
Vrtání (mm) | 75 mm |
Zdvih (mm) | 90,5 mm |
Točivý moment [N.m/min] | 118 / 2750 |
Kompresní poměr | 11,0:1 |
Zrychlení 0–100 km/h (s) | 13,2 |
Pružné zrychlení 80–120 km/h (s) | 19,4 |
Turbodmychadlo | NE |
Proměnné časování | ANO |
Maximální rychlost (km / hod.) | 174 |
Hmotnost motoru | 74kg |
Délka motoru | — |
Výška motoru | — |
Šířka motoru | — |
Hlava válce | — |
Spotřeba paliva | |
Mšsto | 4,9 – 4,8 |
Mimo město | 3,8 – 3,6 |
Kombinace | 4,2 – 4,1 |
Emise CO2 (g/km) | 95 – 93 |
Palivová nádrž | 40 litrů |
Spotřeba a emise (l/100 km) WLTP | |
Kombinace | 5,9 – 5,3 |
Emise CO2 (g/km) | 133 – 120 |
Provozní náplně | |
Typ motorového oleje | SAE 0W / 20 (pro ČR – 20tis km / 1 rok – osobně doporučuji 10 – 12tis. / 1 rok) |
Motorový oléj | 3,25 litrů |
Nádobka odstřikovačů čelního okna, bez odstřikovaců světlometů | — |
Elektro | |
Napětí v akumulátoru ( V ) | 12 |
Kapacita akumulátoru ( Ah ) | — |
Provozní materiál | |
Originál olejový filtr | — |
Neoriginální olejový filtr MAN | — |
Originál vzduchový filtr | — |
Neoriginální vzduchový filtr MAN | — |
Originál kabinový filtr – aktivní uhlí | — |
Neoriginální kabinový filtr MAN – aktivní uhlí | — |
Přední stěrače | — |
Zavazadlový prostor | |
Základní | 309 litrů |
Maximální | 1015 litrů |
Rozměry vozidla + kufru | |
Dělka | 4060 mm |
Šířka bez vnějších zpětných zrcátek | 1765 mm |
Celková šířka se sklopenými vnějšími zpětnými zrcátky | — |
Celková šířka včetně dvou vnějších zpětných zrcátek | 1960 mm |
Výška (bez antény) | 1433 mm |
Délka kufru ve výšce podlahy max. | 660 mm |
Délka kufru ve výšce podlahy využitelná | 650 mm |
Délka kufru ve výšce rolety (plata) max. | 450 mm |
Délka kufru ve výšce rolety (plata) využitelná | 430 mm |
Délka pro zavazadla – po sklipení sedadel) max. | 1700mm |
Hloubka kufru max. | 550 mm |
Šířka kufru max. | 1020 mm |
Šířka kufru min. | 960 mm |
Rozvor | 2538 mm |
Průměr otáčení | 10,74 |
Světlá výška (mm) | — |
Hmotnost (kg) | |
Pohotovostní hmotnost | 1055 |
Užitečná hmotnost | 1050 |
Celková hmotnost | 495 |
Brždění přívěs max. | 500 |
Nebržděny přívěs max. | 500 |
Zatížený střechy max. | 70 |
Verze motoru | PSA PureTech 1.2 THP 100k |
Kód motoru (OPEL) | F12XHL |
Označení motoru | EB2ADTD |
Zdvihový objem [cm3] | 1199 |
Emisní norma | Euro 6.2 |
Palivo | Benzín |
Převodovka | Manuál 6st / Automat 8st. |
Válce / ventily | 3 / 4 |
Největší výkon [kW/min] | 74kW / 5500ot (100k) |
Vrtání (mm) | 75 mm |
Zdvih (mm) | 90,5 mm |
Točivý moment [N.m/min] | 205 / 1750 |
Kompresní poměr | 10,5:1 |
Zrychlení 0–100 km/h (s) | 9,9 / 10,8 |
Pružné zrychlení 80–120 km/h (s) | 9,5 / — |
Turbodmychadlo | ANO |
Proměnné časování | AMO |
Maximální rychlost (km / hod.) | 194 / 192 |
Hmotnost motoru | — |
Délka motoru | — |
Výška motoru | — |
Šířka motoru | — |
Hlava válce | — |
Spotřeba paliva | |
Mšsto | 5,3 – 5,2 / 5,2 – 5,1 |
Mimo město | 3,8 – 3,6 / 4,0 – 3,9 |
Kombinace | 4,3 – 4,2 / 4,5 – 4,3 |
Emise CO2 (g/km) | 99 – 96 / 102 – 99 |
Palivová nádrž | 44 litrů |
Spotřeba a emise (l/100 km) WLTP | |
Kombinace | 5,9 – 5,4 / 6,2 – 5,8 |
Emise CO2 (g/km) | 134 – 122 / 140 – 130 |
Provozní náplně | |
Typ motorového oleje | SAE 0W / 30 (pro ČR – 15tis km / 1 rok – osobně doporučuji 10 tis. / 1 rok) |
Motorový oléj | 3,5 litrů |
Nádobka odstřikovačů čelního okna, bez odstřikovaců světlometů | — |
Elektro | |
Napětí v akumulátoru ( V ) | 12 |
Kapacita akumulátoru ( Ah ) | — |
Provozní materiál | |
Originál olejový filtr | — |
Neoriginální olejový filtr MAN | — |
Originál vzduchový filtr | — |
Neoriginální vzduchový filtr MAN | — |
Originál kabinový filtr – aktivní uhlí | — |
Neoriginální kabinový filtr MAN – aktivní uhlí | — |
Přední stěrače | — |
Zavazadlový prostor | |
Základní | 309 litrů |
Maximální | 1015 litrů |
Rozměry vozidla + kufru | |
Dělka | 4060 mm |
Šířka bez vnějších zpětných zrcátek | 1765 mm |
Celková šířka se sklopenými vnějšími zpětnými zrcátky | — |
Celková šířka včetně dvou vnějších zpětných zrcátek | 1960 mm |
Výška (bez antény) | 1433 mm |
Délka kufru ve výšce podlahy max. | 660 mm |
Délka kufru ve výšce podlahy využitelná | 650 mm |
Délka kufru ve výšce rolety (plata) max. | 450 mm |
Délka kufru ve výšce rolety (plata) využitelná | 430 mm |
Délka pro zavazadla – po sklipení sedadel) max. | 1700mm |
Hloubka kufru max. | 550 mm |
Šířka kufru max. | 1020 mm |
Šířka kufru min. | 960 mm |
Rozvor | 2538 mm |
Průměr otáčení | 10,74 |
Světlá výška (mm) | — |
Hmotnost (kg) | |
Pohotovostní hmotnost | 1165 |
Užitečná hmotnost | 1620 / 1645 |
Celková hmotnost | 455 / 480 |
Brždění přívěs max. | 580 |
Nebržděny přívěs max. | 1200 |
Zatížený střechy max. | 70 |
Verze motoru | PSA PureTech 1.2 THP 130k |
Kód motoru (OPEL) | automatická přřevodovka F12xHT |
Označení motoru | EB2ADTS |
Zdvihový objem [cm3] | 1199 |
Emisní norma | Euro 6.2 |
Palivo | Benzín |
Převodovka | Automat 8st. |
Válce / ventily | 3 / 4 |
Největší výkon [kW/min] | 96kW / 5500ot. (130k) |
Vrtání (mm) | 75 mm |
Zdvih (mm) | 90,5 mm |
Točivý moment [N.m/min] | 230 / 1750 |
Kompresní poměr | 10,5:1 |
Zrychlení 0–100 km/h (s) | 8,7 |
Pružné zrychlení 80–120 km/h (s) | — |
Turbodmychadlo | ANO |
Proměnné časování | ANO |
Maximální rychlost (km / hod.) | 208 |
Hmotnost motoru | 84kg |
Délka motoru | 604,5 mm |
Výška motoru | 683,5 mm |
Šířka motoru | 586 mm |
Hlava válce | Hliníková slitina A57 s tepelnou úpravou. |
Spotřeba paliva | |
Mšsto | 5,5 – 5,4 |
Mimo město | 4,2 – 4,0 |
Kombinace | 4,7 – 4,5 |
Emise CO2 (g/km) | 106 – 103 |
Palivová nádrž | 44 litrů |
Spotřeba a emise (l/100 km) WLTP | |
Kombinace | 6.0 – 5,6 |
Emise CO2 (g/km) | 136 – 128 |
Provozní náplně | |
Typ motorového oleje | SAE 0W / 30 (pro ČR – 15tis km / 1 rok – osobně doporučuji 10 tis. / 1 rok) |
Motorový oléj | 3,5 litrů |
Nádobka odstřikovačů čelního okna, bez odstřikovaců světlometů | — |
Elektro | |
Napětí v akumulátoru ( V ) | 12 |
Kapacita akumulátoru ( Ah ) | 80 (Start/Stop) |
Provozní materiál | |
Originál olejový filtr | 3647177 |
Neoriginální olejový filtr MAN | W 716/1 |
Originál vzduchový filtr | 3639109 |
Neoriginální vzduchový filtr MAN | C 36 007 KIT |
Originál kabinový filtr – aktivní uhlí | 3638979 |
Neoriginální kabinový filtr MAN – aktivní uhlí | CUK 29 003-2 |
Přední stěrače | |
Zavazadlový prostor | |
Základní | 309 litrů |
Maximální | 1015 litrů |
Rozměry vozidla + kufru | |
Dělka | 4060 mm |
Šířka bez vnějších zpětných zrcátek | 1765 mm |
Celková šířka se sklopenými vnějšími zpětnými zrcátky | — |
Celková šířka včetně dvou vnějších zpětných zrcátek | 1960 mm |
Výška (bez antény) | 1433 mm |
Délka kufru ve výšce podlahy max. | 660 mm |
Délka kufru ve výšce podlahy využitelná | 650 mm |
Délka kufru ve výšce rolety (plata) max. | 450 mm |
Délka kufru ve výšce rolety (plata) využitelná | 430 mm |
Délka pro zavazadla – po sklipení sedadel) max. | 1700mm |
Hloubka kufru max. | 550 mm |
Šířka kufru max. | 1020 mm |
Šířka kufru min. | 960 mm |
Rozvor | 2538 mm |
Průměr otáčení | 10,74 |
Světlá výška (mm) | — |
Hmotnost (kg) | |
Pohotovostní hmotnost | 1233 |
Užitečná hmotnost | 1650 |
Celková hmotnost | 417 |
Brždění přívěs max. | 615 |
Nebržděny přívěs max. | 1200 |
Zatížený střechy max. | 70 |
Naftové motory
Verze motoru | PSA 1.5 CDTI 102k |
Kód motoru (OPEL) | D15DT |
Označení motoru | DV5RD |
Zdvihový objem [cm3] | 1499 |
Emisní norma | Euro 6.2 |
Palivo | Nafta |
Převodovka | Manuál 6st |
Válce / ventily | 4 / 4 |
Největší výkon [kW/min] | 75kW / 3500ot. (102k) |
Vrtání (mm) | 75 mm |
Zdvih (mm) | 84,8 mm |
Točivý moment [N.m/min] | 250 / 1750 |
Kompresní poměr | 16,5 : 1 |
Zrychlení 0–100 km/h (s) | 10,2 |
Pružné zrychlení 80–120 km/h (s) | 9,9 |
Turbodmychadlo | ANO |
Proměnné časování | ANO |
Maximální rychlost (km / hod.) | 188 |
Hmotnost motoru | — |
Délka motoru | — |
Výška motoru | — |
Šířka motoru | — |
Hlava válce | — |
Spotřeba paliva | |
Mšsto | 3,8 – 3,7 |
Mimo město | 3,1 – 2,9 |
Kombinace | 3,4 – 3,2 |
Emise CO2 (g/km) | 88 – 85 |
Palivová nádrž | 41 litrů |
Spotřeba a emise (l/100 km) WLTP | |
Kombinace | 4,5 – 4,0 |
Emise CO2 (g/km) | 117 – 105 |
Provozní náplně | |
Typ motorového oleje | SAE 5W / 30 (pro ČR – 15tis km / 1 rok |
Motorový oléj | 3,95 litrů |
Nádobka odstřikovačů čelního okna, bez odstřikovaců světlometů | — |
Elektro | |
Napětí v akumulátoru ( V ) | 12 |
Kapacita akumulátoru ( Ah ) | 80 (Start/Stop) |
Provozní materiál | |
Originál olejový filtr | 3557009 |
Neoriginální olejový filtr MAN | — |
Originál vzduchový filtr | 39192256 |
Neoriginální vzduchový filtr MAN | — |
Originál kabinový filtr – aktivní uhlí | — |
Neoriginální kabinový filtr MAN – aktivní uhlí | — |
Přední stěrače | — |
Zavazadlový prostor | |
Základní | 309 litrů |
Maximální | 1015 litrů |
Rozměry vozidla + kufru | |
Dělka | 4060 mm |
Šířka bez vnějších zpětných zrcátek | 1765 mm |
Celková šířka se sklopenými vnějšími zpětnými zrcátky | — |
Celková šířka včetně dvou vnějších zpětných zrcátek | 1960 mm |
Výška (bez antény) | 1433 mm |
Délka kufru ve výšce podlahy max. | 660 mm |
Délka kufru ve výšce podlahy využitelná | 650 mm |
Délka kufru ve výšce rolety (plata) max. | 450 mm |
Délka kufru ve výšce rolety (plata) využitelná | 430 mm |
Délka pro zavazadla – po sklipení sedadel) max. | 1700mm |
Hloubka kufru max. | 550 mm |
Šířka kufru max. | 1020 mm |
Šířka kufru min. | 960 mm |
Rozvor | 2538 mm |
Průměr otáčení | 10,74 |
Světlá výška (mm) | — |
Hmotnost (kg) | |
Pohotovostní hmotnost | 1165 |
Užitečná hmotnost | 1660 |
Celková hmotnost | 495 |
Brždění přívěs max. | 580 |
Nebržděny přívěs max. | 1200 |
Zatížený střechy max. | 70 |
Poprvé v historii a už jsem to naznačoval v úvodu, bude Corsa i jako elektromobil a to o výkonu 100kW / 136k z 50kh baterií a dojezdem 340km na jedno nabití. Na to že Corsa bude vybavena bateriemi, tak vše zůstává bezezměny, co se týče prostoru pro posádku a zavazadlový prostor bude mít 267 litů. Říkáte si jak to, že je to možné, zde je odpověď. Díky nové platformě od PSA, jsou baterie uloženy v podlaze vozu.
No a jsme skoro u konce, před tím, než pomalu udělám první km za volantem Corsy nové generace. Pojďme si ještě říci zajímavosti, které nejsou tak viditelné. Už jsem zmiňoval aktivní lamely v přední mřížce předního nárazníku. To není zcela vše, dnes je trend dosáhnout co nejnižší spotřeby paliva, zanechání nejnižší uhlíkové stopy a tak i zde nová Corsa hlavně shodila na své váze neuvěřitelných 108kg. Proto mířila hned otázka, jak se toho dosáhlo. Především je zde přední kapota s hliníku, tak jak tomu je u Grandlanda X. Nadále lehčí motory a převodovky, než v předešlé generaci. Proto základní hmotnost Corsy začíná na 980kg, pak narůstá dle výbavy. Končí pak na hmotnosti bezmála 1,45 tuny a to je verze elektromobilu.
Opel Corsa GS Line
První KM
Tak a teď hurá do provozu, testovaná Corsa měla pod kapotou nejslabší motorizaci a to tedy benzinový 3 válec o výkonu 55kW / 75k spojený s 5st manuální převodovkou. Corsa byla ve výbavě EDITION. Dostávám klíče od vozu, prodejce sedá na sedadlo spolujezdce, zavírám dveře řidiče a první dobrý pocit, že po zavření, jemný nerušiví zvuk, velmi jemné cvaknutí. První start a zase super odhlučnění a člověk má pocit, že motor neběží, až před sebou vidí na otáčkoměru, že se ručička pohla, že motor opravdu běží. S tímto pocitem posledních týdnů testování běžná zkušenost a odhlučnění je opravdu perfektní. Byl jsem dost zvědavý, jak se tento atmosferický motor bude chovat.
Opět první rozjezdy byly jako z autoškoly a je vidět, že u 3 válcových motorů se musí hodně pracovat ze spojkou. Zde mi připadalo, že spojka zabírala skoro už za polovinou a teprve se auto rozjelo. Jsem zvyklí, že spojka zabírá hned od spodu a plynule se člověk rozjede. Projíždím městem, přes kruhový objezd, křižovatky a vždy při rozjezdu malé zaváhání. Velmi dobrý výhled z vozu i přesto, že člověk sedí dost nízko. Hlavice řadící páky je velmi příjemná a dobře se drží, převodovka řadí pěkně (rozhodně lépe než jsem před hodně dlouhou dobou zkoušel v Groslandu X). Motor při městském tempu nejde vůbec slyšet, jen až opravdu ve vyšších otáčkách a nebo při rychlém rozjezdu, kdy motor jde do vyšších otáček. Pak slyšíte, že to není 4 válec, ale pouze 3 válec a má to klasický zvuk 3 válcových motorů. Opouštíme město a vjíždím na městský okruh, házím, jeden kvalt za druhým a motor jede pěkně a jde kupodivu i pěkně za plynem. Na tachometru mám 100km / hod. a otáčkoměr ukazuje cca 3000ot. Opět opouštím městský obchvat a jedu 50kou. Vjíždím do přilehlých ulic, pak testuji podvozek na ne zrovna pěkné cestě a i přejíždím železniční přejezd, který není zrovna v ideálním stavu. Podvozek je hodně dobře naladěný a Corsa se některak nenaklání, ani při rychlejším manévru. Dávkování posilovače bylo taky ideální. Od podvozku na 16” kolech nebyly slyšet, žádné rány a bylo to příjemné svezení. Pomalu se vracíme zpět, už mi jdou konečně i rozjezdy a začínám si zase zvykat na tento druh motoru. Jsme mimo obec a tak se rozjíždím a na tachometru je 130km / hod, otáčkoměr ukazuje cca 3700ot a v kabině už je pěkný hluk od motoru. Přijíždíme zpět na autosalon a mě velice překvapilo, jak je nová Corsa uvnitř velká. Samozřejmě, není to auto pro rodinu, ale jako 2 vozidlo v rodině, pro rozvoz dětí do kroužků, případně pro bezdětné rodiny, je to dobrá volba.
Závěr
Jsme tedy skoro u konce, ale ještě pár informací a osobních postřehů, zde tu pro vás mám. Během jízdy a i po návratu jsme probírali postřehy nové Corsy. S prodejcem jsme se shodli, že generace Corsy D mezi roky 2006 – 2013 se prodávala velmi dobře, díky vzhledu a to co nabízela. Pak přišla 5 generace Corsa E a ta už tak úspěšná nebyla, vzhledově moc zákazníky v ČR neokouzlila. Za to tato nová 6 generace, toto vše pravděpodobně změní, protože opravdu jak vzhled a interiér je perfektní. Prodejce, před uvedení na trh, měl možnost se zúčastnit seznamování s novou Corsou a vyzkoušet si všechny motorizace a kombinace převodovek a i vidět verzi GSi, která je prý nádherná a má opravdu sportovní charakter.
Mě se Corsa velice skvěle řídila a i přestože se jednalo o nejslabší motorizaci, tak mě to dost překvapilo. Krásné dílenské zpracování a to jak z venku, tak i v interiéru. Klasická sedadla působila příjemně, nevím jak by to bylo po delší jízdě. Při vjezdu a výjezdu z kruhového objezdu tělo v sedadle pěkně drželo. Brzdy fungovali pěkně a měli pěkný nástup, bez agresivního brždění. Corsa držela pěkně stopu i v zatáčkách a i na rozbyté cestě.
Plusy +
- krásny design
- prostorný interiér
- skvělý výhled z vozu
- možnost kombinace nejnovějších technologií vrámci výbav (masážné sedačky, LED Metrix světlomety apod.
- velká škála pohonných jednotek
- výborný podvozek
- nízká spotřeba paliva
Mínusy –
- nižší posed cestujícich
- prostor na odkádání mobilu je malý
- záběr spojky nebyl už od spodu
- u nejslabší motoryzace při rychlosti 130km / hod. už velký hluk od motoru
- digitalní cockpit řidiče je malý a ty plasty okolo jsou hrozné (v testovaném voze byla klasika)
Pojďme si trochu rozebrat, jednotlivé motorizace. Kde jsou vhodné a pro jaká řidiče.
Motor 1.2 atmosféra 55kw / 75k – 5st manuální převodovka
Tato motorizace je vhodná převážně pro nenáročné řidiče a pro přesouvání převážně po městě, okreskách a ojediněle po dálnici. Na dálnici při rychlosti 130km / hod, už motor dost je hlučný.
Motor 1.2 TURBO 74kw / 100k – 6st manuální převodovka / 8st automat
Tento motor je už pro jakékoliv použití a to i pro dálniční tempo. Automatická převodovka je velký bonus a i s automatem po dálnici je velký komfort.
Motor 1.2 TURBO 96kw / 130k – 6st manuální převodovka / 8st automat
Tento motor je už pro velmi náročné řidiče, případně pro ty co si s Corsou chtějí pořádně zařádit na 17” kolech. Automatická převodovka je velký bonus a i s automatem po dálnici je velký komfort.
Poděkování
No a jsme na konci, byla to zase obrovská zkušenost a pěkně strávena hodina s novou Corsou. Moc tímto děkuji autorizovanému prodejci Opel Novotný – Ostrava, který mi umožnil se seznámit s tímto modelem.
Fotografie byly převzaty od prodéjce a pak z tohoto webu – https://en.wheelsage.org/opel/corsa/
-
Pokud chcete podpořit tento web, zde je QR kód pro platbu. Jakoukoliv částkou, podle svého uvážení.
-
Poslední aktualizace webu
15 listopadu 2024
Od založení tohoto webu v roce 2006 do dne 5.5.2015, bylo zde 25 185 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 5.5.2019 – 49 219 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 2.8.2021 – 100 000 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 17.11.2023 – 200 000 návštěvníků.
Rekord denní návštěvnosti byl 430 lidí (30.1.2023)
-
Nejnovější příspěvky
- Technická data – Opel Rocks Electric 15.11.2024
- Technická data – Opel Grandland (B) 2024 a Lego Ultimate série 30.10.2024
- Technické data – Opel Frontera C – 2024 (žhavá novinka) 13.10.2024
- Technická data Opel Kadett C, nové lego modely, info v deníku blesků apod. 10.10.2024
- Technická data – Opel Kadett D a Astra L středový panel s aut. převodovkou 18.9.2024
- Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny 6.9.2024
- Technická data – Opel Kadett E 20.8.2024
- Opel Astra L – Reset nastavení tlaku v pneu TPMS 5.8.2024
- Opel Zafira Life – SILVAPLANA + info v deníku 29.7.2024
- Technická data – Opel Combo B 6.7.2024
Deník Astry G / J
- Deník Astry – 2006 / 2007
- Deník Astry – 2008
- Deník Astry – 2009
- Deník Astry – 2010
- Deník Astry – 2011
- Deník Astry – 2012
- Deník Astry – 2013
- Deník Astry – 2014
- Deník Astry – 2015
- Deník Astry – 2016
- Deník Astry – 2017
- Deník Astry – 2018
- Deník Astry – 2019
- Deník Astry – 2020
- Deník Astry – 2021
- Deník Astry G / J – 2022
- Deník Astry G / J – 2023
- Deník Astry G / J – 2024
Manuály Astra J
- Užitečné rady a informace k Astrě J
- Manuály Astra J – aktivování skrytých položek palubního PC
- Manuály – Astra J – Autokamera TrueCam A5s
- Manuály – Astra J – Manuál na výměnu motorového oleje 1.4 Turbo 88kW/120k + 103kW/140k
- Manuály – Astra J – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra J – Manuál na montáž pouzdra na brýle v Astře J
- Manuály – Astra J – Rozpis pojístek a jejich velikost (A)
- Manuály – Astra J – Nahrání MP3 muziky na USB flash disk do Astra J
- Manuály Astra J – výměna interiérových žárovek za LED
- Manuály – Astra J – Výměna zapalovacích svíček 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna baterie v klíči
- Manuály Astra J – Kryty zámků a pantů
- Manuály Astra J – Výměna zajišťovacího kolíku dveří za chromovou verzi
- Manuály – Astra J – výměna vyhřívání předního sedadla.
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž celku blinkru+mlhovka (facelift) 2012 – 2016
- Manuály – Astra J – Výměna autobaterie
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž rádia a informačního displeje
- Manuály – Astra J – Podrobný popis konektoru autoradia (autorádio A11)
- Manuály – Astra J – Jak u Navi 600 udělat Navi 900 (3D)
- Manuály – Astra J – Seřízení ruční brzdy
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž řadící páky
- Manuály – Astra J – Voda v motorovém oleji
- Moderní motor vydrží hravě 250tis. km, nevadí mu ani 1100 otáček
- Jak prodloužit životnost TURBA
- Převodovka M32
- Vše okolo TPMS senzorů OPEL / GM a jejich párování – Astra J
- Astra J – projekt chrom doplňky
- Manuály – Astra J – Výměna obalu vystřelovacího klíče
- Manuály – Astra J – Vše okolo chladící kapaliny v motoru
- Manuál – Astra J – Výměna startéru 1.4 Turbo – Děsivý zvuk při startování
- Manuály – Astra J – Výměna klinového (drážkového) řemene 1.4 a 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Porucha funkčnosti AFL světlometů
- Manuály – Astra J – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny
Diagnostika – chybové kódy
Manuály Astra G
- Manuály – Astra G – Výměna baterie v dálkovém ovládání
- Manuály – Astra G – Výměna svíček v motoru 1.4.16v / 1.6 16v Twinport
- Manuály – Astra G – Montáž zadního plastového nadkoli
- Manuály – Astra G – Montáž parkovacích senzorů Opel Astra G – 5 / 3 dveřové verze
- Manuály – Astra G – Výměna manžet řadící káky + ruční brzdy
- Manuály – Astra G – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Astra G – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra G – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra G – výměna originál rádia za jiné + ovládání na volantu
- Manuály Astra G – výměna interiérových žárovek za LED
- Kdy se poškodí ŘJ motoru nejčastěji
- Manuály – Astra G – Výměna rozprašovačů čelního okna za verzi s Insignie A
- Manuál – Astra G – středové světlo s lampičkami
Péče o automobil
Manuály Astra L
STALLANTIS technika
OPEL Grandland X
Astra K
Corsa
Mini domácí LEGOLAND
Výlety
Užitečné odkazy
- Opel Astra G / Zafira A fórum
- Opel Astra H / Zafira B fórum
- Opel Astra J / Zafira C fórum
- Opel fórum (všech modelů)
- Autoservis ASE – Zdenek Dědič – Brozany
- General Motors
- Opel media + PSA skupina
- Originál Opel příslušenství CZ
- Originál Opel příslušenství SK
- Opel návody CZ
- Astra J – 2009 – 2012 online manuál EN
- Opel Astra – Wikipedie EN
- Doopla – originál díly se slevou
- Originál díly s Německa za skvělé ceny
- Vyhledávač obj čísel dílu OPEL
- OPEL mapové podklady do navigací
- Opel E-mobilita