Píše se podzim roku 1998 a já vstupuji do autoškoly, abych si splnil sen a vlastnil řidičský průkaz skupiny B. V té době otec měl vůz Renault 11 s naftovým motorem 1.6 D. Na učebnici pro autoškoly na samotném obalu, byla žhavá novinka Opel Astra G. V daný okamžik mě tento vůz, tak nadchl, že jsem si přál ho jednou vlastnit. V roce 1999 se k nám do rodiny dostala Opel Astra F z roku 1992 a pod kapotou měla benzinový motor 1.4 8v 44kW/60k. Tím se vše spustilo a v žilách začla kolovat krev OPEL. První roky jsem jezdil s Astrou F od rodičů, nabíral zkušenosti za volantem a na přelomu roku 2003 – 2004 jsem vůz odkoupil od rodičů a měl Astru F v plné režii u sebe.
Kdy se zrodila myšlenka vlastního webu
Píše se jaro 2006 a se ženou se rozhodujeme za co vyměníme Astru F s 200 000 km. Žhavým kandidátem je můj sen Opel Astra G a proto hledám kde se dá, informace o tomto modelu. Hlavně na co si dát pozor při koupi ojetiny, na co přesně tento model trpí, jaký motor nebrat apod. Jak jsem měl základní informace pohromadě, říkám si bylo by dobré založit svůj vlastní blog s informacemi a deníkem s osobními zkušenostmi. Čas běžel a myšlenka mi nedala spát, mezi tím pořád byla na stole otázka ojetý vůz v plné výbavě / nový vůz v chudší výbavě a slabším motorem.
To se řekne jednoduše, založit si web v roce 2006, jak se takový web dělá a obsluhuje. Rozhodil jsem sítě v záři stejného roku a během 2 dnů bylo vše zajištěno a velmi jednoduchý web na světě (astra-rasag-ic.cz), první fáze projektu spuštěna. Samotný web byl zaměřen pouze na modely Opel Astra G / Zafira A. První kroky vedli k tomu daný web naplnit obrázky a textem + informacemi co mi leželi v hlavě a doma na papírech, v prospektech apod. Už to vypadalo, že pro Astru G pojedeme k západním sousedům do Německa. Než se tak stalo, zašli jsme si se ženou podívat do autosalonu Opel a sednout si do zcela nového vozu a vyzkoušet, zda je to přesně co hledáme pro naší rodinu. Je začátek září roku 2006 a při odchodu z autosalonu padlo rozhodnutí koupíme si zcela novou Opel Astru (G) Classic II (výroba Polsko – Gliwice). Během pár dní dát dohromady rozpočet + rozhodnout co objednáme. V polovině září jsme si objednali novou Astru (G) Classic II a než se vyrobí potrvá to cca tři měsíce. Tím pádem se rozběhl kolotoč nanovo a pro web přibývalo mnoho zajímavých podkladů a web začal růst. Postupně se rozšiřoval a v prosinci na Mikuláše jsme si vyzvedli nový vůz a došlo ke splnění velkého snu z roku 1998. No a na webu se objevil deník Astry G od prvního km jsem na web psal vše, co se konkrétního událo. Od samotné spotřeby, až to co chystám za úpravy na samotném voze.
Organizace Opel Astra / Zafira srazů
Tato myšlenka se zrodila o Vánocích 2006 a hned úvodem roku 2007 vypukli velkolepé přípravy. Našel jsem zapáleného majitele Astra G co vlastnil kavárnu s možností parkování. Slovo dalo slovo a v březnu 2007 se uskutečnil první mini sraz Aster G v Ostravě. První velkolepá akce vypukla o pár týdnu později a to 9. května 2007. Na akci přijelo desítky nadšenců i ze Slovenska a někteří to domů v noci měli přes 220 km. No nevěřil jsem vlastním očím, že je kolik srdcařů značky OPEL. Od tohoto okamžiku se srazy konají pravidelně.
Následující roky
Web se neskutečně rozšiřoval a rostl před očima. Na webu se začli objevovat návody, technické údaje, Astry kolegů a fotografie ze srazů Opel u nás v Ostravě. Díky srazům, Ostrava začla být více a více populární a slavná i na druhém konci ČR v Praze a ještě dále. Pak přišla myšlenka si nechat vyrobit klubové trička, to mám dodneška (více foto). Díky popularitě o rok později v květnu 2008 se konalo víkendové setkání vozů Opel Astra G / Zafira A, kde bylo na jednom místě přes sto lidí. Připravil se doprovodný program a tombola. Zúčastnili se fanoušci z celé ČR / SK.
Na konci roku 2008 jsem provedl změnu designu webu na jinou barevnou kombinaci. Na webu rostl blog informací o naší Astře (G) Classic II. Návštěvníci mohly si přečíst informace o spotřebě paliva, úpravách na voze – těch nebylo zrovna málo. Doba běžela neuvěřitelnou rychlostí a práce na webu zabírala stovky hodin ročně. V roce 2011 přišla poslední změna vzhledu webu na uvedené adrese.
Nová technologie webu a nový poskytovatel
Je květen roku 2015 a současný poskytovatel, kde byl web mi nahlásil, že končí s podporou webu zdarma. Najednou bylo potřeba urychleně řešit, co se bude dít dále. Nechtěl jsem to vše zahodit a hledal možnosti. V práci nastoupil šikovný mladý kluk a jak zjistil čím se ve volných chvílích zabývám, nabídl pomoc.
Web přehodil na nového poskytovatele (astra-rasag.maweb.eu). Došlo na použití nové uživatelsky příjemnější technologie. Tím odstartovala druhá fáze samotného projektu. Bylo potřeba všechny informace do nové technologie překopírovat, to se muselo udělat ručně. Proto byl určitou dobu použit ještě starý vzhled webu a jak bylo vše připraveno, tak se nahodil vzhled nový.
Roky běželi jako rally závod a začlo chodit čím dál více emailu o rady a dotazy návštěvníků webu. Začlo se množit mnoho dotazů i na jiné modely Opel se stejnou technikou. Proto jsem došel k názoru, že web rozšířím i o jiné modely Opel. Primárně na webu zůstává priorita k modelu Astra, ale pak tu přibil model Meriva, Adam, Corsa a dnes jsem hluboko v historii značky Opel. Od odtrhnutí OPLU od GM a přechod pod PSA se mnoho informaci z internetu vytratilo a návštěvnost mého webu raketově vzrostla. To mi samozřejmě děla obrovskou radost. Proto se snažím přicházet i s inovacemi, jako rozhovory s majiteli vozů Opel apod.
V kalendáři se točila polovina roku 2023 a nastali komplikace, které z počátku byly malého charakteru. Opět změna technologie na nejmodernější, to jsem ještě zvládl a vše úspěšně se povedlo. Od podzimu 2023 se začlo množit mnoho negativních ohlasů, že web se zobrazuje v některých situacích nekorektně. To bylo nemilé a nikdo nevěděl proč se tak děje. Na konci roku jen náhodou jsem zjistil proč se tak děje.
Projekt ve své třetí fázi
Už v roce 2015 jsem byl upozorněn, že by bylo velmi na místě si zaplatit vlastní web adresu (doménu). Říkal jsem si, to není potřeba, přece je to jen koníček a o nic nejde. Začátkem roku 2024 mě to vše doběhlo a z FREE projektu za ty roky se stal MEGA projekt. Proto jsem změnil poskytovatele, aby web byl rychlejší, měl dostatek prostoru na další rozšiřování do budoucna. Tím nastala třetí fáze a k tomu vlastní web adresa (astra-rasag.cz), která vyřešila chybné zobrazování webu a další nedostatky. Uvidíme další roky, ale v září 2024 oslavíme s veřejností 18 let na internetu.
-
Pokud chcete podpořit tento web, zde je QR kód pro platbu. Jakoukoliv částkou, podle svého uvážení.
-
Poslední aktualizace webu
13. řijna 2024
Od založení tohoto webu v roce 2006 do dne 5.5.2015, bylo zde 25 185 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 5.5.2019 – 49 219 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 2.8.2021 – 100 000 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 17.11.2023 – 200 000 návštěvníků.
Rekord denní návštěvnosti byl 430 lidí (30.1.2023)
-
Nejnovější příspěvky
- Technické data – Opel Frontera C – 2024 (žhavá novinka) 13.10.2024
- Technická data Opel Kadett C, nové lego modely, info v deníku blesků apod. 10.10.2024
- Technická data – Opel Kadett D a Astra L středový panel s aut. převodovkou 18.9.2024
- Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny 6.9.2024
- Technická data – Opel Kadett E 20.8.2024
- Opel Astra L – Reset nastavení tlaku v pneu TPMS 5.8.2024
- Opel Zafira Life – SILVAPLANA + info v deníku 29.7.2024
- Technická data – Opel Combo B 6.7.2024
- Technická data – Opel Combo C + deník Aster 2024 18.6.2024
- Technická data Opel Combo D + deník Aster 2024 27.5.2024
Deník Astry G / J
- Deník Astry – 2006 / 2007
- Deník Astry – 2008
- Deník Astry – 2009
- Deník Astry – 2010
- Deník Astry – 2011
- Deník Astry – 2012
- Deník Astry – 2013
- Deník Astry – 2014
- Deník Astry – 2015
- Deník Astry – 2016
- Deník Astry – 2017
- Deník Astry – 2018
- Deník Astry – 2019
- Deník Astry – 2020
- Deník Astry – 2021
- Deník Astry G / J – 2022
- Deník Astry G / J – 2023
- Deník Astry G / J – 2024
Manuály Astra J
- Užitečné rady a informace k Astrě J
- Manuály Astra J – aktivování skrytých položek palubního PC
- Manuály – Astra J – Autokamera TrueCam A5s
- Manuály – Astra J – Manuál na výměnu motorového oleje 1.4 Turbo 88kW/120k + 103kW/140k
- Manuály – Astra J – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra J – Manuál na montáž pouzdra na brýle v Astře J
- Manuály – Astra J – Rozpis pojístek a jejich velikost (A)
- Manuály – Astra J – Nahrání MP3 muziky na USB flash disk do Astra J
- Manuály Astra J – výměna interiérových žárovek za LED
- Manuály – Astra J – Výměna zapalovacích svíček 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna baterie v klíči
- Manuály Astra J – Kryty zámků a pantů
- Manuály Astra J – Výměna zajišťovacího kolíku dveří za chromovou verzi
- Manuály – Astra J – výměna vyhřívání předního sedadla.
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž celku blinkru+mlhovka (facelift) 2012 – 2016
- Manuály – Astra J – Výměna autobaterie
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž rádia a informačního displeje
- Manuály – Astra J – Podrobný popis konektoru autoradia (autorádio A11)
- Manuály – Astra J – Jak u Navi 600 udělat Navi 900 (3D)
- Manuály – Astra J – Seřízení ruční brzdy
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž řadící páky
- Manuály – Astra J – Voda v motorovém oleji
- Moderní motor vydrží hravě 250tis. km, nevadí mu ani 1100 otáček
- Jak prodloužit životnost TURBA
- Převodovka M32
- Vše okolo TPMS senzorů OPEL / GM a jejich párování – Astra J
- Astra J – projekt chrom doplňky
- Manuály – Astra J – Výměna obalu vystřelovacího klíče
- Manuály – Astra J – Vše okolo chladící kapaliny v motoru
- Manuál – Astra J – Výměna startéru 1.4 Turbo – Děsivý zvuk při startování
- Manuály – Astra J – Výměna klinového (drážkového) řemene 1.4 a 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Porucha funkčnosti AFL světlometů
- Manuály – Astra J – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny
Diagnostika – chybové kódy
Manuály Astra G
- Manuály – Astra G – Výměna baterie v dálkovém ovládání
- Manuály – Astra G – Výměna svíček v motoru 1.4.16v / 1.6 16v Twinport
- Manuály – Astra G – Montáž zadního plastového nadkoli
- Manuály – Astra G – Montáž parkovacích senzorů Opel Astra G – 5 / 3 dveřové verze
- Manuály – Astra G – Výměna manžet řadící káky + ruční brzdy
- Manuály – Astra G – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Astra G – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra G – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra G – výměna originál rádia za jiné + ovládání na volantu
- Manuály Astra G – výměna interiérových žárovek za LED
- Kdy se poškodí ŘJ motoru nejčastěji
- Manuály – Astra G – Výměna rozprašovačů čelního okna za verzi s Insignie A
- Manuál – Astra G – středové světlo s lampičkami
Péče o automobil
Manuály Astra L
STALLANTIS technika
OPEL Grandland X
Astra K
Corsa
Mini domácí LEGOLAND
Výlety
Užitečné odkazy
- Opel Astra G / Zafira A fórum
- Opel Astra H / Zafira B fórum
- Opel Astra J / Zafira C fórum
- Opel fórum (všech modelů)
- Autoservis ASE – Zdenek Dědič – Brozany
- General Motors
- Opel media + PSA skupina
- Originál Opel příslušenství CZ
- Originál Opel příslušenství SK
- Opel návody CZ
- Astra J – 2009 – 2012 online manuál EN
- Opel Astra – Wikipedie EN
- Doopla – originál díly se slevou
- Originál díly s Německa za skvělé ceny
- Vyhledávač obj čísel dílu OPEL
- OPEL mapové podklady do navigací
- Opel E-mobilita