Jak vše začalo a přestup z Astra G na Astru K

 

Opel Astra K ST / výbava Innovace / motor 1.6 CDTI 81kW

Tak tímto bych chtěl poděkovat kolegovi za zaslání vyčerpávajících informací a zážitku, při pořizování a převzetí nového vozu Astry K ST, no prostě byl čas opustit nestárnoucí Astru G.

 

Rozhodování o koupi

Prakticky před rokem jsme se dověděli, že na Astře G máme prorezlý nosník u zadního kola. Naštěstí jsme technickou prošli, nevím zda si toho nevšimli, ale jsem rád. Prostě bylo rozhodnuto o nákupu nového auta. V našem městě – Kralupy nad Vltavou prodávají Citroeny a Škodovky, nic proti frantíkům, ale rozhodl jsem se pro škodovku. Pro manželku je to ale obyčejné auto, co se kupuje do firem, tak že i přes velký boj i hádky a argumenty ukončila výběr, škodovku do 300, Astru klidně 350 000. A na tu jsme se byli podívat v autobazaru, ale neměla xenony – vhledem k mým nočním jízdám do práce a z práce jsem chtěl vidět na 100% a ne jen svítit, pak mě teda zarazila ta záplava tlačítek a s odpuštěním hrozný displej – červené podsvícení v tristní kvalitě – předpotopní o proti Astře G. Tak jsme si řekli, že se podíváme na předváděčky, ale min. s navigací, ale já nikde nemohl najít předváděcí vozy OPLU. Až jednou v noci jsem je našel, od 350 000 za 400 byla i s navigací, ale za 420 už tam svítilo první Opel Astra K – bez výbavy. Druhý den už jsme prohlíželi výbavy, Enjoy – přeci nedám za světla 40 000, jo za pár dní jsme už byli na dvojnásobné ceně, a objížděli jsme auto salony (není nad to bydlet u Prahy). Za pár dní jsme už věděli, že u Staigra bude v sobotu vystavený poprvé kombík, hned jsme tam jeli, s nastudovanými ceníky, rozdíly od Astry J -200kg váha, (nic proti jéčku, zadek Astry J se mi velmi líbil a líbí pro jednoho mastodont, pro někoho krásná ženská a pěkný kulatý zadek.

Sestavování nového vozu

Pak už to bylo jen o zjištění jak s financemi a co vše mi doma projde. Vzhledem k nájezdu kolem 30 000km ročně jsem už chtěl diesla – ten sice je to jen nejslabší pro Astra K STčko, ale byl bez S/S(start stopu) spotřeba nižší než u silnější verze, a vzhledem k tomu, že jsou obsahy stejné a stejně jsem Géčko mělo jen 55 kW, řekl jsem si, že 81kW mi musí stačit, i krouťák za další příplatek nestál. Bylo rozhodnuto pro CDTI 81kW, samozřejmě jsem měl obavu o výkon, ale i první Škodovky Oktávie měly stejný výkon a jezdí bez problémů (však já vím, že to byla 1,9), ale technika jde kupředu.

– Výbava byla vzhledem ke světlům jasná Innovation a pak už to skákalo, co barva, je to 14 000Kč, červená je taky krásná a je levnější, pak jsme ji viděli nic moc, co sedačky pro děti zadní vyhřívaný dávat nebudeme, nezapomenout na zimáky, pojištění.

– Suma sumárum – sada Innovace – je to darda, ale ty světla jsou božská, dělám předváděcí jízdy s přáteli hlavně v noci – to světlo je bez konkurenční, krásně bílé, je vidět za deště i za sucha a když dálky proříznou tmu a je den – kdokoli to vidí tak je unešený a když se před vámi objeví auto vypne se jen sektor, kde by mohlo dojít k oslnění – když jsem to poprvé viděl, smál jsem se jak malý kluk. Dá se říci, že zdarma k tomu je v sadě navigace a 8 reproduktorů, jestli se nepletu. Bez toho není tohle auto tím pravým korábem.

– Zimní sada 2 = vyhřívání volantu, předních sedaček, zadních sedaček a USB pro zadní sedačky – to bych dětem nemohl udělat.

– Sedačky jsme dlouho zvažovali, až jsme přišli pozdě. Trochu toho lituji, chtěl jsem sadu řidiče, spolujezdec je ušitý tak aby to nebilo do očí, že je trochu jiná. Toho opravdu lituji, protože peníze bychom na ně měli

– Sedačky 40/20/40 – přeci jen občas něco taháme, já svoje modely lodí co když nevyjdou střešní nosiče (a vyplatilo se to), s nosičem je teď drobný problém takže na hory jsme museli s lyžemi vevnitř.

– Flexi organizér do kufru, přeci jen nám ty nákupy nemusím lítat v kufru a občas je nutné něco fixnout. Nadále flex adaprtér a držák pro telefon, vůni si budu dokupovat, gumový koberečky je tutovka.
– Klukům zatmavená skla, někde se to i řešilo – ano folie vyjde levněji, ale je to „jen folie“.
dojezdové kolo, škoda raději bych plnohodnotné, ale tak člověk nepíchá každý den, že? – ale za ty prachy je tam veškerá sada – hever, klíč atd.

– Černý interér, přeci jen máme děti a miláčkovi manželce se béžova varianta nelíbila. A o bronzové barvě jsme přemýšleli hodně dlouho, popravdě jsme si moc vybrat nemohli, žádná barva nebyla ta první tutovka. Ještě jsme zvažovali tmavě hnědou, chvíli to vítězila i červená, ale kvůli prachu a špíně z cest jsme se rozhodli pro bronz.

– Kola Innovation, to si musí každý rozhodnout sám, na zimní jsem pořídil hybridní kola (Alcar 130800) – plecháče se vzhledem ALU ta cena je také příjemná. cca. 1600Kč/ks a bez jakýchkoli zápisů a změn v techničáku, k tomu na doporučení Micheliny Alpin 5.

 

Převzetí vozu

Převzetí bylo dlouho očekávané – přesně 220 dní, takže jsem se připravoval, stáhl jsem si návod, příručku, jak zajíždět na co si dát pozor….

Na den D jsme čekali a plánovali jsme to, když už po několika prodlouženích bylo jasné v jakém týdnu auto dorazí byli jsme jako na trní, až to přišlo,

Pane Mašku, vaše auto sjelo právě u nás na z podválu. No nemohl jsem jinak, z práce jsem jel přes Kladno a za plotem stála ano – barva kola. To musí být naše Astra K !! No jak malý kluk jsem volal rodině domů. Jestli přesvědčíš maminku, pojedeme se podívat hned, jak dojedu domů. Takže v 8 hodin jsme dorazili a mezi auty se temně leskla naše Astra K ST, ty oči hluboký lesk. To je naše auto! Byli jsme jako malé děti. Já ji pak viděl ještě druhý den, když jsem přivezl zimní pneumatiky na výměnu. Připadal jsem si, jako bych viděl nevěstu před svatbou.

Pak už jen vyřešit jak se dostat do 25 km vzdáleného autosalonu (a např. nachystání Tictaců do auta – děti si je braly a berou jako odměnu za připoutání).

Převzetí bylo úžasné, nejdříve 1000 podpisů a pak děti podsedáky a jdeme, dlouhá chodba a na konci naše Astra K ST s velkou zlato červenou mašlí, pak vysvětlení základních věcí a pak už jen podání ruky a vyjedeme, žena natáčí a auto poprvé startuji, a pak jedeme. Nastupujeme všichni a vyjíždíme. U silnice se mi už stahovaly půlky, první jízda pro naftu a pak vyjíždíme z Kladna, užíváme si ty pohledy – auto bez značek, lesk jak blesk, chodci si nás prohlíželi a auta pouštějí.

Ještě ten den, jsme jeli večer vyzkoušet světlomety MATRIX – prostě paráda, nádhera. Do teď jsme velmi hrdí, opatrní, objevujeme nové věci, co všechno Astra K umí, nelituji ničeho, jen těch sedaček.Přemýšlel jsem znova o motoru, není slabý? Co ten Wattův přímovod – ale ten je jen se silnějším motorem. Ne určitě jsem udělal dobře. Jezdí krásně. Výbava bezkonkurenční, zbytek ukáže čas..

 

Otázky a odpovědi k Opel Astře K, od majtele:

Otázka od čtenáře tohoto webu:

Viete mi prosím zistiť u pisateľa článku odpoveď na otázku, či prostredné sedadlo u zadných sedadiel delených v pomere 40/20/40 má oproti sedadlám deleným v pomere 40/60 rozdielne prostredné sedadlo, pretože má integrovanú lakťovú opierku – je prostredné sedadlo tvrdšie, menej komfortné na sedenie, menej stabilné, niečím odlišné od zadných sedadiel delených v pomere 40/60? Máte nejakú negatívnu skúsenosť?

Odpověď:

Já mám sedačky dělené 40/20/40 hlavně z důvodu, že občas tahám své modely lodí, které mají přes 1,5 m a zasahují na zadní sedačky. Druhým důvodem je zkušenost z Géčka (dělení 60/40), kde byla nejen loketka, ale i díra, a občas se prostě hodilo sklopit a zvětšit si prosotor. Nemohu posoudit, co je lepší, zda jen díra v sedačce, nebo sklopení celé sedačky, vše má své pro a proti. Zcela určitě je praktické, že si člověk sklopí levou, pravou stranu, nebo střed či střed a levou nebo pravou opěrku (tedy 60%) podle potřeby a to krásně a pohodleně přímo z kufru.

Z mého pocitu – uprostřed sedíte o něco výše, sedět v zadu sám nebude se vám sedět pohodlně – budete mít pocit, že padáte do stran, ale vzhledem k tomu, že bude ale někdo sedět vedle vás, tento problém zmizí – ptal jsem se manželky, která tam už seděla, když bylo opravdu plné auto a bylo to prý v pohodě. Zádová opěrka je opravdu tužší, stejně jako sedák, ale nemohu říci, že je kvuli tomu nepohodlná, ale myslím, že není vyhřívaná.

Měl jsem v práci možnost vyzkoušet základní verzi zadních sedadel, dovolil jsem se posadit a vyfotit, verzi obyčejných sedaček dělení 40/60, podle mě žádný rozdíl mezi tvarováním a tvrdostí jen u polokůže lepší vedení (a uprostřed na kůži klouzání).

Sedadla dělená 40 / 20 / 40

Opel_Astra_K_sedadla_402040_3 Opel_Astra_K_sedadla_402040_2 Opel_Astra_K_sedadla_402040_1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sedadla 60 / 40

Opel_Astra_K_sedadla_4060_2 Opel_Astra_K_sedadla_4060_1