Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž řadící páky

Astra J – Demontáž / Montáž řadící páky

V tomto návodu si ukážeme, jak demontovat řadící páku u modelu Opel Astra J s manuální převodovkou.

Poznámka: Důvod byl v mém případě takový, že jsem chtěl původní originál manžetu řadící páky, nahradit novou z pravé kůže a s modrým prošitím, tak jak jsem to měl u modelu Opel Astra G.

Co budeme potřebovat:

  • Něco tenkého, co nepoškodí plasty, např. stěrku na těsto.
  • Cca 15min času.

V případě výměny se jedná o obj. číslo GM 555 65 905

Samotný postup

Vyndáme z odkládací schránky před řadící pákou gumovou vložku.

Vezmeme plastový tenký předmět s vložíme ho mezi rámeček řadící páky a plastový díl, odkládajícího prostoru.

Pak trochu zabereme a on se vycvakne směrem nahoru. Plastový díl zcela vyndáme.

V tento okamžik máme dost prostoru před řadící pákou, chytneme rámeček před řadící pákou a lehce taháme směrem nahoru, až to povolí pak táhneme směrem k přístrojové desce, jak ukazují šipky na fotografii.

Zde už máme rámeček povolen, tak manžetu s rámečkem potáhneme směrem nahoru, abychom viděli upevnění řadící páky.

V tento okamžik je potřeba modrý zajišťovací kroužek odjistit a dostat směrem nahoru. Uděláme to tak, jak je ukázáno na fotografiích. Ze zadní strany jsou 2 zarážky, které současně zamáčkneme směrem dovnitř a tím se modrý zajišťovací kroužek odjistí a můžeme ho posunout směrem nahoru.

Zde vidíme, že zajišťovací kroužek je už v horní části.

Pak už postačí lehce vzít za hlavici řadící páky a pomalu táhnout směrem nahoru. Pokud to nepůjde, nezoufejte, postačí případně lehce povolit plastové zobáčky co jsou okolo kovové tyče.

Zde je samostatná řadící páka s chromovým rámečkem manžetou a hlavicí řadící páky.

Co ale zhatilo celé mé plány, je to, že jsem nepřišel na to, jak demontovat hlavici řadící páky, pod kterou je uchycena vrchní část manžety. Až na to přijdu, tak snad brzy bude splněn další sen, jak si zpříjemnit vzhled interiéru. Všude na internetu je pouze video návod na demontáž hlavice řadící páky na automatické převodovce a ta je řešena zcela jinak.

Poznámka: Podle katalogu náhradních dílů OPEL to vypadá, že pro manuální převodovku se prodává pouze celek a demontovat vrchni hlavici nelze a mění se to jako celek i s manžetou a rámečkem. U automatické převodovky to je jinak a hlavici lze vyměnit bez potíží.

Demontáž spodní části je mnohem jednoduší, stříbrné packy lehce odklopíme a tím vycvakneme samostatně chromový rámeček. Pak zůstane pouze černý rámeček, kde je manžeta nacvaknutá spony od výroby.

Samotná montáž je pak jednoduchá, postupujte od posledního kroku k prvnímu.