Manuály – Astra L – Reset nastavení tlaku v pneu TPMS

Čeká vás přezutí pneumatik u modelu Opel Astra L a potřebujete provést nové spárování tlaku v pneumatikách. Případně měly jste defekt a teď potřebujete vyresetovat stávající nastavení, aby zhasla kontrola na štítu řidiče. Ukážeme si, jak na to.

Systém detekce ztráty vzduchu v pneumatikách neustále sleduje otáčky všech čtyř kol a upozorňuje na nízký tlak vzduchu v pneumatikách za jízdy vozidla. Toto upozornění vydáno na základě porovnání obvodu pneumatiky s referenčními hodnotami a dalšími signály. Pokud dojde ke ztrátě tlaku pneumatiky, rozsvítí se kontrolka a v informačním centru řidiče se zobrazí varovná zpráva.

V takovém případě snižte rychlost a vyhněte se prudkému zatáčení a brzdění. Zastavte na nejbližším bezpečném místě a zkontrolujte tlak vzduchu v pneumatikách. Po úpravě tlaku vzduchu v pneumatikách iniciujte systém, kontrolka zhasne a systém se restartuje.

Poznámka: Pokud je použito nouzové rezervní kolo, kontrolka bude svítit, než se zpět namontuje opravené kolo.

Po nahuštění pneumatik na správný tlak vzduchu v pneumatikách se musí systém iniciovat za účelem načtení nových referenčních hodnot obvodu:

1. Zajistěte, aby všechny čtyři pneumatiky vždy měly tlak vzduchu v pneumatikách stejný. Tento úkon provádíme u studených (nezahřátých pneumatik).

2. Zabrzděte parkovací brzdu.

3. Pomocí informačního displeje provedeme RESET stávajícího nastavení.

a) Na liště před informačním displejem klikneme na ikonu DOMEČKU.

b) V pravé části klikneme na ikonu ozubeného kola NASTAVENÍ (Settings).

c) Vpravo skrolujeme a vybereme volbu VOZIDLO (Vehicle).

d) V levé části displeje klikneme na volbu BEZPEČNOST (Safetty).

e) V levé části skrolujeme zcela dolů a vybereme volbu NASTAVENÍ TLAKU V PNEUMATIKÁCH (Type pressuce setup).

f) Otevře se okno konfigurace tlaku v pneumatikách. Jsme informování, že se chystáme provést reset stávajících hodnot v pneumatikách a co máme před resetem provést.

g) Klikneme na RESETOVAT.

4. Vynulování je potvrzeno.

Po inicializaci systém za jízdy automaticky nakalibruje nové tlaky vzduchu v pneumatikách. Po delší jízdě se systém přizpůsobí a sleduje nové tlaky.

● Tlak vzduchu v pneumatikách se změnil.

● Změnil se stav zatížení.

● Byla zaměněna nebo vyměněna kola.