Leden – Únor 2014
Tak jsem v měsíci lednu 2014 překročil hranici 100 000km a otestoval jsem také nové zimní gumy na ledu sněhu. Cestou na Praděd s Ostravy to bylo celkem v pohodě, až teprve 20 km před Bruntálem bylo poznat, že se blížíme k horám. Na cestě ujetý sníh, místy namrzlé úseky a stromy bíle mrazem. Při odjezdu s Ostravy teplota v 7 hodin ráno -16st. Příjezd na Ovčárnu u Pradědu v 9 hod. bylo – 18st. Svítilo slunce a vůbec nebylo znát, že je takový mráz. Výjezd na Ovčárnu + parkovné stojí na osobní vůz 400Kč, pokud vlastníte ZTP průkazku pro tělesně postižené, tak cena je 200Kč. Na Praděd se vždy dá vyjet vždy v celou, pokud chcete odjet s Ovčárny, tak odjezd je vždy v půl. Na Ovčárně zaparkujete a na vrchol je to 3,5km pěšky. Po cestě najdete mnoho občerstvení a na vrchol to je asi 60 – 90min, podle toho jak spěcháte. Za cely den najeto celkem 235km a při odjezdu s Ostravy, byla průměrná spotřeba 7,5 lit / 100km a po návratu jsem se dostal na rovných 7 lit / 100km. No čekal jsem, že spotřebu stáhnu více, ale chladné počasí a 10 min stání ve frontě než jsme se pustily do stoupání. Když jsme se večer vracely s Bruntálu, tak celou cestou jsme jel 50km/hod ve sněhové bouři a některé okamžiky, jsem ani neviděl cestu až do Opavy. S Opavy do Ostravy, pro změnu byl smog a tak nebylo skoro nic vidět a mlhovky se osvědčily.
V roce 2013 celkem najeo přes 12500km a to Astra 2 měs. skoro stála s důvodů pracovního procesu a služevně v jsem byl v Praze. Jinak bych atakoval hranici okolo 15000Km. V letošním roce to nebude jinak, opět jsem dostal nabífku, která se neodříká a budu dosti často mimo Ostravu a přesouvat se budu směr Praha pracovně. Proto uvidíme kolik Km to letos bude dělat. Jinak o letních prázdninách se chystámě opět s rodinou do Maďarska na dovolenou, jako loni do Budapeště a ak Astru trou protáhnu trasou 1000Km. Od výměny oleje najeto 9500Km a úbytek činní okolo 0,25lit. tak uvitím. Letošní zima je opravdu hra na kočku a myš, dnes 12 února ráno během pár min. napadlo skoro 10cm mokrého sněhu na na silnicích to vypadalo zase jako na klouzačce na te přečce a to na sobotu hlásá až +15st, no prostě blázinec.
Seznam spotřeb paliva:
Říjen 2013 – Natural 95 / 6,6 / 100km – zimní pneu
Listopad 2013 – Natural 95 / 6,5 / 100km – zimní pneu
Prosinec 2013 – Natural 95 / 7,0 / 100km – zimní pneu
Leden 2014 – Natural 95 / 6,5 / 100km – zimní pneu
Únor 2014 – Natural 95 / 7,0 / 100km – zimní pneu, twploty i – 19st
Březen – Duben – Květen 2014
Březen
O dosti dlouhé odmlce je čas opět trochu popsat co se událo. Od začátku Března až do velikonoc Astra toho moc nenajela a to, protože jsem byl služebně v Praze a pouze jsem přijížděl na víkendy, kdy jsem najel jen pár km na nákup apod. Astra byla přezuta začátkem Dubna na letní gumy alu diskách. Byla to obrovská změna a spadla i spotřeba, dokonce i problematika s předním stabilizátorem přední nápravy (kosticí) je utišil, ale i přesto se bude měnit. Při přezouvání kol, jsem si prohlédl zadní bubny a už jsem opravdu usoudil, že je potřeba starý zbytek barvy odstranit a natřít. Mám k tomu určenou stříbrnou speciální barvu do 2000 stupňů (nevypadá to pěkně na alu discích, jak ta barva už je pryč). Nadále jsem provedl prohlídku předních kotoučů a desek, které byly měněny loni a od té doby najeto 10 000km. Vypadali jako nové a tak spokojenost s investicí a značkovým výrobcem ZIMMERMANN. Astru jsem pořádně vysál a umyl a jezdil okolo Ostravy trasy do 30km. Jeden týden jsem přemýšlel kde Astru pořádně protáhnout a dostal jsem typ na AQUALAND Moravia, který se nachází 10 km od Mikulova a 20 min od Brna v Pasohlávkách.
Duben
Udělali jsme si tedy výlet o víkendu a je to z Ostravy rovných 200km a cca 2hod. jízdy. Cena celodenního vstupného je pro 2 dospělé + 2 děti do 150cm – 1090Kč. Natankoval jsem plnou nádrž, až pohrdlo a hurá směr Jižní Morava. Cesta trvala 2 hod 10 min. s 15 min přestávkou na WC a protažení. Snažil jsme se to moc nehnat a jet na spotřebu, udržoval jsem rychlost mezi 120 – 140km/hod. Byl jsem mile překvapen po dojezdu na místo, protože spotřeba paliva činila 5,7lit /100km. (bez zapnuté klimatizace po celou cestu). Odjezd z Pasohlávek okolo 17:30hod, v autě byla sauna, proto nastartovat zapnout klimu a nechat to trochu vychladit. Musím říci, že máme projeto mnoho takových zařízení a to i Tropical – Islands v Německu a mohu konečně říci, že máme i něco takového v ČR. Nejsou tam sice písečné pláže, tropický les, ale mnoho tobogánů, vířivek, perličkových a masážních bazénů. Dobré jídlo a v létě i venkovní část je otevřena. Luxusní zázemí pro malé děti a hlavně co oceňuji, je kompletní bezbariérový vstup kdekoliv. Plošina pro vozíčkáře přímo do bazénu, výtahy, možnost vzít kočárek do areálu, no paráda. Mnoho soutěží a akcí, jako cvičení ve vodě, kreslení pro malé děti apod. Malou výtku, bych ale jenom dal a to hlavně jídelně, kde byl docela malý sortiment jídla na výběr a ceny byly poněkud trochu dražší. Jinak po cestě zpět šlo vše hladce, venkovní teplota 18st. Sem tam zaplá klima a celkový počet km byl 410km a spotřebou 5,9lit / 100km. Proto velká, opravdu velká spokojenost.
Květen
Opět dlouhá chvíle a nechtělo se nám sedět doma, proto jsme se po 3 letech zajely podívat do ZOO Zlín. Tentokrát, jsem zvolil zcela jinou trasu a z Ostravy po dálnici směr Hranice – Bystřice pod Hostýnem – Fryšták a Zlín. Na dálnici za Klimkovickým tunelem jsem potkal Opel Zafiru B a Opel Mokka, no a mi. Prvně jsem je dojel a pak jsme to trochu více protáhli všichni tři. Při předjíždění Opel Mokky jsme si ji pěkně prohlédli zblízka a je to opravdu překrásné auto. Navzájem jsme se všichni 3 navzájem předjely, ale byla to pěkná jízda ve svižném tempu. Jen bych řekl, že oba měly zapnutý tempomat a to je jedna s věcí co mi hodně schází a oba zařazený 6 st. Zato má spotřeba pěkně rostla, bbbrrrr. Po výjezdu z Ostravy spotřeba 6,3 lit a po příjezdu do ZOO Zlín spotřeba 6,7 lit. Po odjezdu směr Ostrava jsem zvolil starou známou trasu Valašské Meziříčí – Nový Jičín Ostrava. Děti spaly a tak nebylo kde spěchat, ploužil jsme se tak max. 90 a lehce šlapal po plynu a ono ejhle spotřeba v Ostravě opět 6,3 lit. Pěkná úsporná jízda.
Momentálně jsem odvezl Astru k panu doktorovi do Krnova na rozsáhlejší prohlídku a uvidíme co vše se bude muset provést za úkony, přikládám seznam co bude zapotřebí udělat určitě, už teď plánuji investici okolo 5000Kč.
Zde je soupis:
– Levá / pravá plastová kostice na přední nápravě + kontrola nápravy, čepy apod.
– Výměna vzduchového, kabinového filtru.
– Doplnění klimatizace + těstnost + desinfekce
– Nástřik podvozku
– Natření zadních bubnů + kontrola zadních brzd
– Nový zadní stěrač, stačila by gumička, nebo celý (nebyl ještě měněn od výroby)
– Kontrola celého auta, zda není potřeba ještě něco vyměnit
– Výměna oleje 10w40 GM a olejového filtru (po trablech s motorem používám filtr originál GM z Oplu)
– Výměna svíček za originál GM (uvidíme zda se budou měnit, prozatím najeto necelých 50 tis. Km)
Tímto by Astra měla vydržet zase bez velkých investic na 2 roky, velká část věci je klasická údržba jako každý rok a to co nebylo v plánu, zase toho tolik není. Uvidíme, jak to vše dopadne, hodně mě bude zajímat stav výfukového potrubí, hold už má Astra skoro 8 let a je potřeba začít počítat s investicemi.
Po konzultaci s automechanikem, který převážně opravuje vozy značky OPEL, mám být rád, že vlastním tento vůz a že investice do oprav jsou minimální a levné. Čím novější auto, tím dražší opravy a kvalita dílu je horší. Nedávno tam měl WW Pasát a oprava přední nápravy od 8 – 15 tis Kč. Máme si to nechat, pokud to nezačne rezavět, pak bude teprve čas začít řešit koupi novějšího vozu.
Červen 2014
Tak po návratu z Krnova (v květnu) od mechanika jsem naprosto spokojen, po příjezdu tam jsme s mechanikem opět vše prošel, konzultovali jsme vše ohledně stavu Astry po 7 a půl letém používání. Auto je v perfektním stavu na počet ujetých km. Koroze není nikde a stav je výborný ke stáří vozu. Prodej Astry by byla velká chyba, protože náhradní díly jsou na nízké pořizovací úrovni a případné investice jsou velmi nízké.
Z výše uvedeného seznamu se provedly všechny úkony.
- Na přední nápravě se vyměnily platové stabilizátory (kostice) L / P. Levá kostice byla úplně vymlácená, pravá by ještě něco málo vydržela. Nadále čepy apod., jsou v naprostém pořádku. Kupodivu na kvalitu našich cest, je vše OK.
- Provedena výměna kabinového, vzduchového filtru na kvalitní výrobce.
- Provedena kompletní kontrola klimatizace (těstnost) a doplnění + desinfekce + dodáno barvivo. Chladič klimatizace je v pořádku, ale je otázkou kdy se bude muset měnit, jeho spodní část velice trpí v zimním období, ale momentálně drží. Další důkladná kontrola klimatizace opět za 2 roky.
- Nadále se očistily nosné části na podvozku, od povrchové koroze svárů apod. ošetřilo se vše nástřikem speciálním přípravkem. Hlavní podvozková část je pogumovaná od výroby a nebylo třeba s tím nic dělat. Osvědčilo se investování a dodělání plastového zadního nadkolý a tak koroze, nečistoty na zadních lemech nehrozí.
- Po rozebrání zadních bubnových brzd, čekalo milé překvapení. Podle automechanika, jsou jako nové a pouze se vyfoukal prach. Na přední části bubnu se obrousila stará původní černá barva od výroby, respektive zbytky a asi 3mm rez. Pak na natření jsme použily speciální stříbrnou barvu do 2000 stupňů. Natíralo se to ručně a tak snad to něco vydrží (bylo by dobré aspoň 3 – 4 roky), no uvidíme.
- Výměna zadního stěrače, původní od výroby, už spíše rozmazával, než plnil svou funkci. Zakoupen kvalitní stěrač značky VALEO. Osobně už několik let používám stěrače značky VALEO / BOSCH a naprostá spokojenost. Také jsem vyměnil přední stěrače opět za bezramínkové BOSCH, které jsem měl doma od podzimu
- Pro výměnu použit GM olej 10W 40 + originál olejový filtr GM OPEL. Olej byl vyměněn po 11275km. Pravidelně měním v intervalu mezi 10 – max. 15 tis. Km
- Poslední věcí co bylo provedeno na Astře bylo vyčištění škrtící klapky, kde byl nános 2mm černého filmu od EGR ventilu. Poté také výměna svíček GM originály (v produkci BOSCH) za nové svíčky značky NGK 2262, tak uvidíme, jaká bude spokojenost.
Konečná částka za uvedené úkony a materiál činil 5000Kč z toho velká část je právě za uvedenou klimatizaci, kterou provádím co 2 roky a také výměnu vzduchového filtru provádím co 2 roky. Svíčky jsem měnil před skoro 3 lety. Tímto bychom měly mít, zase na dlouho pokoj a koupě pneumatik mě čeká za 4 roky, tak jak se říká momentálně auto bez investic. Podle mechanika, nejbližší investice budou nové lanovody k zadním brzdám, ale momentálně jsou ještě docela v pohodě. No prostě vše ukáže čas.
Zde fotografie natřených zadních bubnů na stříbrno.
Červenec – Srpen 2014
Červenec
Ahoj přátelé značky Opel. Čas neúprostně letí a letní dny se rapidně krátí. Je čas trochu shrnout letní prázdniny, ale letošní počasí si velice zahrává a sluníčka nic moc. Astra po důkladné prohlídce slouží na výbornou, ale i přesto jedno deštivé červencové ráno jsem se pěkně vytočil. Po příchodu k autu, přední guma na straně spolujezdce byla prázdná a den předtím vše OK večer. Říkám si, aj aj defekt, nechtělo se mi to měnit za rezervu a tak jsem nahodil kompresor do zapalovače. Nastartoval jsem motor a čekal, jak už to bylo delší dobu, tak jsem si říkal, že to bude něco horšího. Nic jiného mi nezbývalo než v dešti to vyměnit za rezervu a zajet do pneuservisu. Cestou jsem už tušil, že to bude zlé a taky že ano, protože mi někdo pneumatiku prořízl s boku nožem. Bylo jasné, že bude potřeba koupit novou pneumatiku, ale obsluha mi řekla nemilou zprávu, tento typ pneumatiky se nevyrábí (Pirelli P6 Cantiato) a bude potřeba koupit 2 nové. Proto jsem odjel a hledal řešení, na všech 3 ostatních pneumatikách jsem měl 6mm a nakonec jsem sehnal úplně stejnou novou pneumatiku za 1800Kč a tak jsem byl rád. Přesto jsem byl pěkně naštvaný, před dovolenou taková nemilá investice. Na konci července příprava Astry na dovolenou, naleštit, vysát interiér, překontrolovat provozní tekutiny, dofoukat pneu a hurá na dovolenou.
Srpen
2. srpna v 5:40hod jsme vyrazily opět směr Maďarsko a to přímo do Budapeště – hotel Ramada Resort **** ve kterém už jsme byly v roce 2013. Cestu už jsem dobře znal, ale přesto mě navigace, tentokrát vedla přes centrum Budapeště, místo po obchvatu. Ostrava až SK / Maďarské hranice, vše po dálnici rychlostí 120 – 130km/hod. spotřeba paliva byla podle palubního PC – 5,8lit/100km. Po vjezdu na Maďarskou dálnici, kde bylo mnoho kamionů, bylo potřeba motor více točit při předjíždění a rychlost od 130 – 145km/hod. spotřeba k příjezdu k hotelu činila rovných 6lit/100km. Trasa trvala 5 hod a 30mit s jednou přestávkou na 15min. protažení a cca 15min. zdržení v koloně kvůli havárii na Maďarské dálnici před Budapeští. Motor jsem opět se snažil i sem tam pěkně vytáčet, např. při předjíždění apod. přes 5000ot. až cca 5500ot. Po příjezdu na místo už byl vidět i rozdíl, že motor je na tom lépe. Nadále jsem po centru Budapeště najezdil se zapnutou klimatizací okolo 160km a spotřeba se vyšplhala na 6,2lit./100. Navštívili jsme letos Podmořské Oceanium, největší v Evropě. Opravdu to stálo za to a prohlídka trvá 60 – 90min. cena činí za 2 dospělé a jedno dítě do 15 let – 750Kč, děti do 4 let zcela zdarma. Oceanium se nachází v obchodní domě, tak zde najdete i mnoho obchodů a restauraci. Po týdnu pobytu jsme jeli se ještě podívat za jedním kolegou s Astra-G fóra žijícím v Liptovském Mikuláši (SK), jsme se zdržely 2 dny a pak zpět domů. Tím mě opět čekala cesta přes Nízké Tatry a tak jsme si to opět velice užil, kdy Astra jela jako pila v kopcích, ano není to závoďák, ale pokud motor se drží neustále mezi 4000 – 4500ot. tak to pěkně taky jede. Zpět s Liptovského Mikuláše směr Ostrava jsem jel pře Makov, Ostravice, Frýdek Místek a musím říci, že snad naposledy. Vždy jezdím na Čadcu a Jablunkov a pohoda, ale ten Makov je za trest. Bylo ale citelně znát, že motor je pružnější, než před odjezdem na dovolenou. Po návratu najeto 1100km, ze spotřebou 5,9 lit/100lm, tak naprostá spokojenost (klimatizace používaná okolo 25% najetých km). Bylo tankováno v Ostravě plná nádrž na AGIPu klasika N-95, v Budapešti před odjezdem do SK dotankováno 37lit na OMV a do N-95 MaxxMotion, jeho cena činila 37Kč za 1 lit.
Zde je důkaz na fotografii
Popis trasy
Tam: Ostrava – Olomouc – Vyškov – Brno – Bratislava – Budapešť
Střed: Budapešť – Šáhy – Zvolen – Banská Bystrica – Liptovská Osada – Ružomberok – Liptovský Mikuláš.
Závěr: Liptovský Mikuláš – Ružomberok – Žilina – Bytča – Makov – Ostravice – Frýdek-Místek – Ostrava
Po návratu domu jsme ještě najeli 900km a to vesměs po dálnici. Zajeli jsme se podívat na Floru Olomouc a o pár dnů později opět Olomouc a tentokrát aquapark a historické centrum, Opava na prohlídku autosalonu OPEL apod. Za 16dnů najeto 2000km.
V autosalonu jsme mohly si vyzkoušeli všechny modely, ale především nás zajímala Mokka, Astra J a hledali varianty, který vůz by byl pro naší rodinu lepší. Ochotný projéjce nám vše ukázal a umožnil nám si projít veškeré modely a po 2 hod. bylo rozhodnuto. Jinak pár informací navíc. Opel Zafira starší generace pod označením B, se přestala vyrábět koncem července tohoto roku a v tento okamžik dobíhá doprodéj. Naopak Opel Mokka se vyrábí mimo Evropu a proto jsou tak dlouhé čekací pořadníky a je vyráběna na podvozku Opel Corsa modelu. Astra J vyhrála a Mokka v těstném závěsu.
Astra J – 5dv. verze
+ dodací lhůza do 3měs – méně místa v interieru než v Mokka
+ velky kufr v 5dv verzi – horší výhled s vozu, přes přední sloupek
+ o dost nižší cena, než Mokka
+ více se prodává a tím do budoucna více nah. dílů
Mokka
+ více místa pro posádku než v Astře – dodací lhůza 6 – 9měs od obědnání
+ lepší výhled a nastupování do vozu – menší kufr, oproti Astře
Jinak oba modely jsem si vybral v tomto složení
Motor: 1.4 Turbo / benzín (88kW/120k), 6st. Manuální převodobka.
Výbava: ENKOY + aut. Dvouzonová klimsatizace, přední mlhovky, denní svicení, parkovací asistent (přední i zadní s kamerou), sada na špatné cesty, sklopna el. zrcátka, barva modrá metaliza, dojezdová rezerva, alu 17“, loketní opěrka originál, vypískování WIN kodu + zámek řadící páky apod.
Astra J 5dv. Přes slevou a s DPH 462 000Kč – po slevě s DPH 360 000Kč. Mokka byla o 80 000Kč drazší.
Září – Listopad 2014
V záři jsem jel kolegovi na svatbu a tak jak bylo jedno krásné sobotní dopoledne, pustil jsem se do ručního voskování Astry. Předcházela důkladná očista a to jak z venku, tak také zevnitř vozu. Po důkladném umytí Astry jsem prošel důkladně karoserii, a podíval se na místa, která bylo potřeba retušovací sadou opravit. Jednalo se především o přední kapotu Astry, kde se objevilo pár oděrku od kamínku, další jsem našel na 5 dveří. Nadále jsem vzal vosk od značky SONAX a pustil se do díla. Celá procedura trvala přes 5 hodin práce, ale výsledek byl jako obvykle perfektní. O týden později se na svatbě Astra třpytila krásou. Bral jsem to také jako přípravu na zimu a ošetření proti soleným cestám. Nadále jsem zjistil v říjnu, že mi nesvítí osvětlení SPZ, postačilo pouze vyměnit žárovku a bylo vše OK. Jinak už jsem před pár dny přezul na zimní pneumatiky, které jsem vloni kupoval a alu dal k zazimování.
Nadále jsem nalil zimní kvalitní nemrznoucí směs do odstřikovačů a to do –30 st. Vše důkladně překontrolováno a Astra je v perfektním technickém stavu, před 8 narozeninami. Nadále ji čeká v polovině listopadu STK + ME a zde myslím bude také v naprostém pořádku. Letos na jaře Astra prošla důkladnou kontrolou svého stavu a vše co bylo potřeba se provedlo, vlastně se jednalo na 98% o provozní věci, jako svíčky, doplnění klimatizace, výměna filtrů apod. Astra momentálně překročila na tachometru 110 000km a od výměny oleje už má najeto 7000km, ještě cca 5000km a opět výměna oleje bude na řadě. Olej měním vždy cca co 12 000km, pro motor je to lepší.
V tento okamžik, už ale víme, že Astra G nás v březnu 2015 opustí a to dříve než jsme čekali. Musím říci, že to bude vždy má srdcová záležitost. Hodně jsem si jí hýčkal a na to co má najeto, vypadá pořád skvěle a interiér je jako nový. Přišla jedinečná šance koupit zbrusu nové vozidlo, po Astře F (1992 – 2006) a momentálně Astře G (2006 – 2015), přišla na řadu Astru J opět v 5 dveřové verzi, ale Astra G nebude daleko, bude prodána jen o cca 20km a dalo by se říci, že ji skoro každý víkend uvidím naživo a budu mít informace, jak se jí vede. Tímto určitě tento web nezaniká a budete se moci dočkat opět častějších informací a postřehy s Astrou J. Jen momentálně není rozhodnuto, o jakou motorizaci půjde a co vše nový model dostane za výbavu. Samozřejmě už něco málo mám na papíru, ale nechám si to prozatím pro sebe a trochu vás čtenáře a fanoušky napnu.
Malé doplnění informací:
Astra má za sebou STK + ME a to zcela bez problémů, tak že nový majitel bude mít auto v naprostém perfektním stavu. Jen po přezutí na zimní sadu pneumatik se mi zdálo, že Astra tahá na jednu stranu mírně. Proto jsem nechal včera provést geometrii přední nápravy a byla už potřeba, protože tam byla menší odchylka. Tak teď mohu konstatovat, že už je vše hotovo a to byla zřejmě poslední investice do této Astry.
-
Pokud chcete podpořit tento web, zde je QR kód pro platbu. Jakoukoliv částkou, podle svého uvážení.
-
Poslední aktualizace webu
13. řijna 2024
Od založení tohoto webu v roce 2006 do dne 5.5.2015, bylo zde 25 185 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 5.5.2019 – 49 219 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 2.8.2021 – 100 000 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 17.11.2023 – 200 000 návštěvníků.
Rekord denní návštěvnosti byl 430 lidí (30.1.2023)
-
Nejnovější příspěvky
- Technické data – Opel Frontera C – 2024 (žhavá novinka) 13.10.2024
- Technická data Opel Kadett C, nové lego modely, info v deníku blesků apod. 10.10.2024
- Technická data – Opel Kadett D a Astra L středový panel s aut. převodovkou 18.9.2024
- Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny 6.9.2024
- Technická data – Opel Kadett E 20.8.2024
- Opel Astra L – Reset nastavení tlaku v pneu TPMS 5.8.2024
- Opel Zafira Life – SILVAPLANA + info v deníku 29.7.2024
- Technická data – Opel Combo B 6.7.2024
- Technická data – Opel Combo C + deník Aster 2024 18.6.2024
- Technická data Opel Combo D + deník Aster 2024 27.5.2024
Deník Astry G / J
- Deník Astry – 2006 / 2007
- Deník Astry – 2008
- Deník Astry – 2009
- Deník Astry – 2010
- Deník Astry – 2011
- Deník Astry – 2012
- Deník Astry – 2013
- Deník Astry – 2014
- Deník Astry – 2015
- Deník Astry – 2016
- Deník Astry – 2017
- Deník Astry – 2018
- Deník Astry – 2019
- Deník Astry – 2020
- Deník Astry – 2021
- Deník Astry G / J – 2022
- Deník Astry G / J – 2023
- Deník Astry G / J – 2024
Manuály Astra J
- Užitečné rady a informace k Astrě J
- Manuály Astra J – aktivování skrytých položek palubního PC
- Manuály – Astra J – Autokamera TrueCam A5s
- Manuály – Astra J – Manuál na výměnu motorového oleje 1.4 Turbo 88kW/120k + 103kW/140k
- Manuály – Astra J – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra J – Manuál na montáž pouzdra na brýle v Astře J
- Manuály – Astra J – Rozpis pojístek a jejich velikost (A)
- Manuály – Astra J – Nahrání MP3 muziky na USB flash disk do Astra J
- Manuály Astra J – výměna interiérových žárovek za LED
- Manuály – Astra J – Výměna zapalovacích svíček 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna baterie v klíči
- Manuály Astra J – Kryty zámků a pantů
- Manuály Astra J – Výměna zajišťovacího kolíku dveří za chromovou verzi
- Manuály – Astra J – výměna vyhřívání předního sedadla.
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž celku blinkru+mlhovka (facelift) 2012 – 2016
- Manuály – Astra J – Výměna autobaterie
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž rádia a informačního displeje
- Manuály – Astra J – Podrobný popis konektoru autoradia (autorádio A11)
- Manuály – Astra J – Jak u Navi 600 udělat Navi 900 (3D)
- Manuály – Astra J – Seřízení ruční brzdy
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž řadící páky
- Manuály – Astra J – Voda v motorovém oleji
- Moderní motor vydrží hravě 250tis. km, nevadí mu ani 1100 otáček
- Jak prodloužit životnost TURBA
- Převodovka M32
- Vše okolo TPMS senzorů OPEL / GM a jejich párování – Astra J
- Astra J – projekt chrom doplňky
- Manuály – Astra J – Výměna obalu vystřelovacího klíče
- Manuály – Astra J – Vše okolo chladící kapaliny v motoru
- Manuál – Astra J – Výměna startéru 1.4 Turbo – Děsivý zvuk při startování
- Manuály – Astra J – Výměna klinového (drážkového) řemene 1.4 a 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Porucha funkčnosti AFL světlometů
- Manuály – Astra J – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny
Diagnostika – chybové kódy
Manuály Astra G
- Manuály – Astra G – Výměna baterie v dálkovém ovládání
- Manuály – Astra G – Výměna svíček v motoru 1.4.16v / 1.6 16v Twinport
- Manuály – Astra G – Montáž zadního plastového nadkoli
- Manuály – Astra G – Montáž parkovacích senzorů Opel Astra G – 5 / 3 dveřové verze
- Manuály – Astra G – Výměna manžet řadící káky + ruční brzdy
- Manuály – Astra G – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Astra G – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra G – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra G – výměna originál rádia za jiné + ovládání na volantu
- Manuály Astra G – výměna interiérových žárovek za LED
- Kdy se poškodí ŘJ motoru nejčastěji
- Manuály – Astra G – Výměna rozprašovačů čelního okna za verzi s Insignie A
- Manuál – Astra G – středové světlo s lampičkami
Péče o automobil
Manuály Astra L
STALLANTIS technika
OPEL Grandland X
Astra K
Corsa
Mini domácí LEGOLAND
Výlety
Užitečné odkazy
- Opel Astra G / Zafira A fórum
- Opel Astra H / Zafira B fórum
- Opel Astra J / Zafira C fórum
- Opel fórum (všech modelů)
- Autoservis ASE – Zdenek Dědič – Brozany
- General Motors
- Opel media + PSA skupina
- Originál Opel příslušenství CZ
- Originál Opel příslušenství SK
- Opel návody CZ
- Astra J – 2009 – 2012 online manuál EN
- Opel Astra – Wikipedie EN
- Doopla – originál díly se slevou
- Originál díly s Německa za skvělé ceny
- Vyhledávač obj čísel dílu OPEL
- OPEL mapové podklady do navigací
- Opel E-mobilita