Založil jsem si vlastní vlákno o tom, jak sám se starám o lak a interiér Astry. Dost čtenářů se mě ptá, co používám za autokosmetiku, příslušenství apod. Není tu záměr dělat přípravkám reklamu, ale zkušenost s nimi apod. Další věc je samozřejmě kolik do takové procedůry chcete investovat, jak jsem začínal, jednalo se o stokoruny, ale např. v tomto okamžiku je ta částka cca 3000kč. Je potřeba si ale uvědomit, že velkou část je v autokosmetice, které není na jedno použitá, ale třeba na 4 voskování a pokud ho třeba budete provádět 2x ročně, tak je to na 2 roky a více.
Mnoho let jsme používal přípravky značky SONAX / ŽELVA a to už na Astře F a G. Pak jsem se rozhodl vyzkoušet i jiné značky. ŽELVU už používal můj otec na Š120.
Pokud se takto staráte o vozidlo, tak i po několika letech, bude neustále vypadat velmi dobře a jeho prodejní cena bude mnohem vyšší. Osobní zkušenost, když jsem prodával Astru F a i Astru G. Když ode mně koupil otec Astru G a po pár dnech s ni parkoval u jednoho obchodního domu, tak se ho ptal dotyčný, že by měl zájem koupit tuto Astru, že je hodně udržovaná a to samé i na kontrole STK. Proto věnujte svým vozům i trochu času a neberte je pouze jako spotřební zboží. Oni vám to pak oplatí spolehlivostí.
Velkou část spotřebního materiálu, zakoupit mnohem levněji na www.ebay,com případně na www.aliexpress.com , jde jsou mnohonásobně příjemnější ceny. Za to ale autokosmetiku kupuji zásadně v ČR.
Spotřební materiál | |
Sítko na dno kyblíku | |
Mycí rukavici | Mycí rukavici s dlouhým chlupem |
Gyeon Q2M Silk Dryer 50x55cm sušící ručník | ručník na vysušení po umytí |
Autoglym Hi-Tech Polish aplikátor | Houba na nášení Autoglym Super Resin Polish 500ml bezabrazivní leštěnka |
Auto Finesse Tyre & Trim Applicator pěnový aplikátor na pneu | Aplikátor na čištění pneumatik |
Aplíkátor na vosk Collinite Super Doublecoat Auto Wax 476s | Pěnový aplikátor |
Autokosmetika | |
Autoglym Super Resin Polish 500ml bezabrazivní leštěnka | Používá se před nanášením Collinite Super Doublecoat Auto Wax 476s |
Collinite Super Doublecoat Auto Wax 476s / 500ml | Tuhý vosk |
ValetPro Contamination Remover Orange 100g měkký clay | Odstraňují z lakovaného povrchu přilepenou špínu, kterou nelze odstranit běžným mytím |
ValetPro Black To The Future Trim and Tyre Dressing 50ml ošetření plastů a pneu | |
303 Aerospace Protectant 240ml ošetření plastů | Na vnitřní plasty interiéru |
Gyeon Q2M Iron | Odstraňovač polétavé rzi |
Gyeon Q2M QuickDetailer | Přípravek po umytí auta na větší lesk a aby déle zůstal vosk na voze |
SONAX Cockpitpfleger | Velmi dobré zkenosti na ošetření interiéru, matny a odpuzuje prach |
Turtle Wax GL CLEARVUE Tekuté stěrače 300 ml | Tekuté stěrače – velká pomoc při jízdě za deště a při zimním období (při lehkých mrazech seškrábu) |
Coyote Oživovač pneu a plastů 400ml | Oživovat pneu a venkovních plastů |
Zde je výsledek po ručním voskování Astry.
a) Astru jsem pořádně umyl na ruční myčce, pomocí autošampónu s pomocí rukavice s dlouhým chlupem.
b) Vysušil jsem pomocí ručníku Gyeon Q2M Silk Dryer 50x55cm sušící ručník.
c) Použil odstraňovač polétavé rzi – Gyeon Q2M Iron
d) Opět opláchnout čistou vodou a vysušit karoserii pomoci ručníku Gyeon Q2M Silk Dryer 50x55cm sušící ručník.
e) Nanesl jsem 1 vrstvu Autoglym Super Resin Polish pomocí aplikátoru Autoglym Hi-Tech Polish. Ukázkové video – https://www.youtube.com/watch?v=N160mITRH3k
f) Na rozleštění jsem použil 100% bavlnu (kus látky (do budoucna plánuji zakoupit speciální utěrku).
g) Pak jsem nanesl 1 vrstvu tuhého vosku Collinite Super Doublecoat Auto Wax 476s pomocí žlutým aplikátorem.
h) Na rozleštění jsem použil 100% bavlnu.
Pracnost:
O tom by se dalo hodně diskutovat. Záleží za jakých podmínek to provádíte, na teplotě, místě (zda v garáži a nebo venku), znečištění laku, stáří laku, zručnosti apod. Pokud provádím pouze očistu Astry z venku a za velmi dobrých venkovních podmítek (nemám garáž a ani prostory, kde bych to mohl provádět v klidu) dá se to za cca 4 hod. udělat. Pokud se rozhodnete voskovat i zádveří, myšleno tím dveře okolo čalovnění, sloupky, venkovní černé plasty apod, je potřeba přičíst cca 1 hod. navíc. Nadále vysátí interiéru, umytí a ošetření vnitřních plastů cca 1 hod. práce. Když to tak sečtete, počítejte s 8 hodinami.
Pokud k tomu nemáte prostory, tak je to velmi složité, je potřeba počítat s příjemným počasím a hlavně aby nesvítilo slunce a bylo teplo (cca 17 – 20st.), nebo jste měly možnost auto přeparkovat do stínu. Já osobně si většinou hodně ráno přivstanu a cca v 6 hod. ráno jedu umýt Astru (většinou v boxu na myčce nikdo není). Pak ji přeparkuji někde kde vím, že je stín (nikde moc daleko, jen pár metrů) a začnu na proceduře. Pokud je třeba, tak si pak auto zase otočím, tak jak potřebuji.
Popis:
Pořádně a důkladně umýt Astru od střechy až po podvozek. Pak důkladné vysušení speciálním ručníkem + nanešení přípravku na polétavou rez. To zabralo cca hodinu práce. Nadále jsme začal voskovat od střechy celý vůz přípravkem AUTO GLYM Super Resin Polish, který je tekutý a velice dobře se s ním pracuje. Nanášel jsem to přímo pomocí speciální houby na to určené (AUTO GLYM HI-TECH POLISH APPLICATOR). Tím se z laku vytáhnou nečistoty, získá to obrovský lesk a po nanešení vosku stačí hodit hadr na přední kapotu a ona sklouzne. Pro lepší a dlouhodobý efekt jsem ještě použil tuhý vosk COLLINITE 476s. Pro nanešení používám pěnku. Na to mám madlo se suchým zipem, přilepím pěnku a mohu leštit. Práce mi trvala 5hod.
Výsledek je podle mě perfektní, v minulosti jsme používal i např. přípravek LACK POLISH GRÜN 1 l Koch. který je tekutý a velmi dobře nanáší, ale podle mě tak dlouho nevydrží jako uvedená popsaní kombinace. Leštěnka LACK POLISH GRÜN 1 l Koch vydrží tak cca 6 měsíců.
Pokud je Astra špinavá, tak ji pouze na vapce opláchnu demineralizovanou vodou a je zase krásně čistá. Výdrž tohoto voskování je cca 9 – 10měsíců, hodně záleží, jak často prší, zda parkujete v garáži a nebo venku, jak často auto myjete apod. Ti co parkují v garáži, nebo pod přístřeškem, tak si troufám říci, že jim to vydrží cca 1 rok s přehledem.
Tato procedura ručního leštění je asi doposud nejlepší co jsem dělal, ale věřím, že se to dá ještě mnohem vylepšit. Stejnou proceduru provedu i na vyleštění ALU kol, aby se na nich nedržel brzdový prach a nečistota.
Poznámka:
Kladu si velký důraz na voskování hlavně před zimou, aby Astra byla chráněna před solí a byla neustále v tomto podzimním a zimním období dobře na cestách vidět.
Za slunečného počasí
Po dešti
Gyeon Q2M Iron odstraňovač polétavé rzi
Dočetl jsem se, že aby voskování mělo ještě větší účinnost, tak kromě odmastění je vhodné použít také odstraňovač polétavé rzi. Byl jsem dost šokován, kolik toho na automobilu může být a hodně mě to zajímalo, jak na tom Astra J po cca pěti letech je. Obzvlášť když bydlíte v průmyslovém velkoměstě a v zimě člověka dusí smog. Uvedený přípravek jsem použil na ALU disky a tam to bylo vidět krásně. Tak jsem se pustil do testu na karoserii.
a) Astru jsem pořádně umyl na ruční myčce, pomocí autošampónu s pomocí rukavice s dlouhým chlupem.
b) Vysušil jsem pomocí ručníku Gyeon Q2M Silk Dryer 50x55cm sušící ručník. Je to důležité aby přípravek na odstranění polétavé rzi fungoval co nejlépe, tak by na karoserii neměla být voda.
c) Aplikovat rozprašovačem na celé vozidlo a nechat působit. Nesmí to být na přímém slunci, rozpáleném laku a nesmí to zaschnout.
d) Přípravek začne působit, vidíte na karoserii fialové zbarvené skvrny, tam kde je fialově zbarvení, tam byla polétavá rez.
e) Opět pořádně opláchneme automobil, aby jsme odstranili veškerou polétavou rez a u vedený přípravek.
f) Vysušil jsem pomocí ručníku Gyeon Q2M Silk Dryer 50x55cm sušící ručník.
g) V tento okamžik už lze postupovat klasicky s voskováním, jak popisuji víše. Někdo kdo má dostatek casu a prostoru, může ještě pro lepší hladší dokonalost použít clay plastelínu, udělat tím celý vůz a pak teprve začít voskovat.
Poznámka: Na celé auto využijete cca 200 – 250ml přípravku, pokud chcete, můžete toto provést více krát. Osobně jsem to prováděl pouze jednou, ale pokud automobil je od polétavé rzi hodně znečištěn, doporučuji provést aspoň 2x.
Vyčištění a naleštění ALU kol
říkáte si, že je to katastrofá, jak jsou ALU kola pořád špinavá od brzdového prachu, nebo vlivem špatného počasí. Je tu řešení, které nezabere mnoho času.
Doba celé přípravy a nanesení přípravků, zabere cca 90min. (kdo má vapku, tak i za 60min.).
CO JE VŠE POTŘEBA
- Přípravek na očistění ALU kol.
- Vapka (nebo dost vody).
- Kadr na vysušení (řřípadně papirové ubrouzky).
- Odstraňovač asfaltu (není podmínkou).
- Slídu kde položíme ALU kolo (případně reklamní letáky).
- Přípravek na polétavou rez (není nutností).
- AUTO GLYM Super Resin Polish + houbyčku na našení.
- Tuhý vosk COLLINITE 476s + houbyčku na našení.
- 100% bavlnu na rozleštění a nebo mikrovlákno s chlupem.
- Přípravek na ošetření pneumatik.
JAK JSEM POSTUPOVAL
- Po přezutí na zimní kola, jsem přijel na myčku (protože nemám garáž ani vapku) a ALU kola jako první nastříkal přípravkem na odstranění nečistot s ALU disku.
- Nechal jsem tento přípravek cca 10min. působit a pak ALU kola opláchl valkou na myčce.
- ALU kola pořádně utřel papírovými ubrouskami do sucha. Pak je možné ještě použít odstraňovač asfaltu, pokud je asfalt na kolech.
- Kola jsem uskladnil na stojan a těsně před opětovným přezouváním na jaře, jsem se pustil do ošetření ALU kol.
- Protože bydlíme v bytě, jak je to trohu obtižnější, ale dá se to také zvládnout. Připravíte si místo kde ALU kola budete ošetřevat. Nejlépe balkon (nebo podlaha s dlažbou).
- Na podlahu si roztáhnete slídu (např. na malování, případně můžete použít reklamní letáky, jako v mém případě, které pak vyhodíte).
- Položíte ALU kolo na podlahu, nanesete přípravek na polétavou rez a necháte cca 5 – 10min. působut. Tento přípravek není podmínkou mít, můžete tento krok přeskošit, ale pokud neprovedete tento krok, prosím ALU kolo zbavte prachu.
- V tento okamžik je dobré mít opět po ruce vapku, na opláchnutí ALU kola a vysušení do sucha. Pokud bydlíte v bytě, jako já, tak postačí vlhkou hadrou opět očistit disk, případně papírovým ubrouzkem vysušit do sucha.
- V tento okamžik je možné nanesení přípravku AUTO GLYM Super Resin Polish, nechat krátce zaschnout, jak by jsme voskovali karoserii a pak důkladně rozleštění.
- No a pro opravdu důkladný a hlavně dlouhopůsobící účitek naneseme tuhý vosk COLLINITE 476s, opět necháme působit a rozleštíme.
- Na závěr po takové práci, příjde na řadu ošetření pneumatik a tím jsem u konce.
Výhodou je pak, že jak budou ALU kola špinavá, tak postací použít vapku a během minuty budou opět zase čistá. Co ale je super, že pokud bude pršet a nebo nevhodné počasí, tak voda se na ALU neudrží a bude ihned s kol pryč a tak budou pořád čistá.
Zde je ukázka na fotografiích
a) ALU kola umyty vapkou s přípravkem na znečištěné kola.
b) ALU kolo ošetřeno přípravkem na polétavou rez.
c) ALU kolo ošetřeno tekutým voskem a pak další vrstva tuhým voskem.
d) Ošetření pneumatik.
e) Konečný výsledek.
Tekuté stěrače Turtle Wax GL CLEARVUE
Už u předešlé Astry G jsem používal tekuté stěrače na čelní okno, jen po čase jsem to vzdal z hlediska ne zrovna perfektních výsledků. Teď Vám sdělím nové postřehy s novým přípravkem, který jsem zakoupil. Ti to sledují tento web pravidelně a nedávno pročetli i aktualizovanou sekci péče o automobil, tak tam už tento výrobek zmiňuji v tabulce.
Vraťme se ale do let 2006 – 2010, kde jsem poprvé přišel do styku s tímto pojmem tekuté stěrače. Začínal jsme s přípravky od snad 50Kč a první zkušenosti byly perfektní. Jen to mělo i nevýhody a to především v rozleštění a tak aby to nezanechávalo šmouhy a prasátka, jak zasvítilo slunce, případně v noci za svitu světel z protisměru.
Jak už jsem psal, nejvíce práce dalo vyleštění čelního okna, zkoušeli jsme s ženou mnoho možností leštění. Vždy to byla časová válka s dokonalostí. Přesto jsme po pár letech vyzkoušel i jiné značky, i cenové mnohem dražší do částky 300Kč. I zde se potvrdilo, že dražší neznamená lepší, ba naopak to v určitých věcech bylo horší. Např. male balení mělo vydržet na několik nanešení, tak to bylo třeba pouze jednou a lahvička prázdná. Mám kolegu, co se hodně zajímá o autokosmetiku a leštění vozidel. Ten mi doporučil přípravek o, kterém Vám rad povím po několika měsíčním testování je perfektní.
Jedná se o přípravek značky Turtle WAX:
- Tekuté stěrače Turtle Wax GL CLEARVUE určené na přední sklo automobilu
- Směs rozpouštědla a silikonu účinně odpuzuje vodu
- Přípravek zabraňuje usazování nečistot a zajistí lepší výhled pro řidiče
- Jednoduchá aplikace (cca 20 – 30min.)
- Odpuzuje mráz do teploty cca -5st. (nemusíte škrábat)
- Balení 300ml
Vyzkoušel jsem tento výrobek a výsledky jsou nad očekávání vynikající. Co mě na první pohled zarazilo, že přípravek, nemá rozprašovač na snadnější aplikaci na sklo. Proto jsem si myslel, že spotřeba bude podstatně velká, ale praxe ukázala jinou realitu. Aplikace se musí provádět ne na slunečním světle, případně kdy je sklo teplejší.
NÁVOD K POUŽITÍ:
- Čelní okno nesmí být rozehřáto a nesmý se to provádět na přímém slunci.
- Požadované sklo prvně umýjte / odmastěte. Následně vysušte.
- Protřepejte přípravek a naneste na utěrku z mikrovlákna nebo na hadřík z bavlny, stačí cca 10 x 10cm.
- Pomocí krouživých pohybů utěrky aplikujte přípravek na sklo.
- Nechte zaschnout a poté aplikujte přípravek stejným způsobem ještě jednou.
- Druhou vrstvu nenechte úplně zaschnout.
- Pak smyjte ji proudem vody, případně mějte čistou vodu v rozprašovači. Rozprašovačem naneste vodu.
- Sklo vyleštěte za pomocí papírových ubrousků.
Poznámka: Mě se osvědčil hadřík ze 100% bavlny cca 10 x 10cm. Který přiložím na lahvičku otočím s ní a na hadříku se mi udělá pouze uvedené kolečko. Tím je spotřeba nejmenší, určitě to nenalévat na hadr, nebo mikrovlákno. Nejlépe to provádět při teplotě nad 10st.
Aby přípravek dlouho vydržel na čelním okně, tak základem je perfektně odmaštěné čelní okno. Pak po nanešení, používat co nejméně agresivní vodu do odstřikování čelního okna. Nadále záleží pak na případném počasí. Výdrž je cca od 3 – 5 měsíců. Osobně jsem tento přípravek použil i na boční okna řidiče a spolujezdce, při dalších aplikací i na zadní okna. Jsou opravdu neustále čisté a nezanechávají po dešti pruhy od toho, jak stékala voda, případně od kapek. Tento výrobek se mi taky osvědčil i v zimě a při nízkých teplotách jsem nemusel škrábat čelní a boční okna (odpuzuje to mráz a to tak do -5st.). Stěrače nemusíte pouštět do rychlosti cca 90 km / hod. Je to podle intenzity deště.
PLUSY
- Snadné leštění
- Odpuzuje mráz do teploty cca -5st. (nemusíte škrábat)
- Dlouhá výdrž 3 – 5 měsíců
- Z vozu je perfektní výhled i za špatného počasí.
Mínusy
- Pro nanášení by byl vhodnější rozprašovač
- Pro někoho možná pořizovací cena cca 200Kč za 300ml. Věřte, že jsou i dražší výrobky, ale opravdu to mohu doporučit
Zajímavá videa a kde jsem se inspiroval je u této firmy UMYEM.cz
-
Pokud chcete podpořit tento web, zde je QR kód pro platbu. Jakoukoliv částkou, podle svého uvážení.
-
Poslední aktualizace webu
11 prosince 2024
Od založení tohoto webu v roce 2006 do dne 5.5.2015, bylo zde 25 185 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 5.5.2019 – 49 219 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 2.8.2021 – 100 000 návštěvníků.
Od 5.5.2015 – 17.11.2023 – 200 000 návštěvníků.
Rekord denní návštěvnosti byl 430 lidí (30.1.2023)
-
Nejnovější příspěvky
- Manuál na opravu ostřikovače světlometu – omalovánka Opel – deník 2024 11.12.2024
- Technická data – Opel Kadett B 3.12.2024
- Technická data – Opel Rocks Electric 15.11.2024
- Technická data – Opel Grandland (B) 2024 a Lego Ultimate série 30.10.2024
- Technické data – Opel Frontera C – 2024 (žhavá novinka) 13.10.2024
- Technická data Opel Kadett C, nové lego modely, info v deníku blesků apod. 10.10.2024
- Technická data – Opel Kadett D a Astra L středový panel s aut. převodovkou 18.9.2024
- Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny 6.9.2024
- Technická data – Opel Kadett E 20.8.2024
- Opel Astra L – Reset nastavení tlaku v pneu TPMS 5.8.2024
Deník Astry G / J
- Deník Astry – 2006 / 2007
- Deník Astry – 2008
- Deník Astry – 2009
- Deník Astry – 2010
- Deník Astry – 2011
- Deník Astry – 2012
- Deník Astry – 2013
- Deník Astry – 2014
- Deník Astry – 2015
- Deník Astry – 2016
- Deník Astry – 2017
- Deník Astry – 2018
- Deník Astry – 2019
- Deník Astry – 2020
- Deník Astry – 2021
- Deník Astry G / J – 2022
- Deník Astry G / J – 2023
- Deník Astry G / J – 2024
Manuály Astra J
- Užitečné rady a informace k Astrě J
- Manuály Astra J – aktivování skrytých položek palubního PC
- Manuály – Astra J – Autokamera TrueCam A5s
- Manuály – Astra J – Manuál na výměnu motorového oleje 1.4 Turbo 88kW/120k + 103kW/140k
- Manuály – Astra J – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra J – Manuál na montáž pouzdra na brýle v Astře J
- Manuály – Astra J – Rozpis pojístek a jejich velikost (A)
- Manuály – Astra J – Nahrání MP3 muziky na USB flash disk do Astra J
- Manuály Astra J – výměna interiérových žárovek za LED
- Manuály – Astra J – Výměna zapalovacích svíček 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna baterie v klíči
- Manuály Astra J – Kryty zámků a pantů
- Manuály Astra J – Výměna zajišťovacího kolíku dveří za chromovou verzi
- Manuály – Astra J – výměna vyhřívání předního sedadla.
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž celku blinkru+mlhovka (facelift) 2012 – 2016
- Manuály – Astra J – Výměna autobaterie
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž rádia a informačního displeje
- Manuály – Astra J – Podrobný popis konektoru autoradia (autorádio A11)
- Manuály – Astra J – Jak u Navi 600 udělat Navi 900 (3D)
- Manuály – Astra J – Seřízení ruční brzdy
- Manuály – Astra J – Demontáž / Montáž řadící páky
- Manuály – Astra J – Voda v motorovém oleji
- Moderní motor vydrží hravě 250tis. km, nevadí mu ani 1100 otáček
- Jak prodloužit životnost TURBA
- Převodovka M32
- Vše okolo TPMS senzorů OPEL / GM a jejich párování – Astra J
- Astra J – projekt chrom doplňky
- Manuály – Astra J – Výměna obalu vystřelovacího klíče
- Manuály – Astra J – Vše okolo chladící kapaliny v motoru
- Manuál – Astra J – Výměna startéru 1.4 Turbo – Děsivý zvuk při startování
- Manuály – Astra J – Výměna klinového (drážkového) řemene 1.4 a 1.4 Turbo
- Manuály – Astra J – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Porucha funkčnosti AFL světlometů
- Manuály – Astra J – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra J – Výměna vyrovnávací nádoby chladící kapaliny
- Manuály – Astra J – Výměna ostřikovače předního světlometu Bi-Xenon + demontáž předního nárazníku
Diagnostika – chybové kódy
Manuály Astra G
- Manuály – Astra G – Výměna baterie v dálkovém ovládání
- Manuály – Astra G – Výměna svíček v motoru 1.4.16v / 1.6 16v Twinport
- Manuály – Astra G – Montáž zadního plastového nadkoli
- Manuály – Astra G – Montáž parkovacích senzorů Opel Astra G – 5 / 3 dveřové verze
- Manuály – Astra G – Výměna manžet řadící káky + ruční brzdy
- Manuály – Astra G – Výměna vzduchového filtru
- Manuály – Astra G – Reset servisního intervalu výměny motorového oleje
- Manuály – Astra G – Výměna kabinového (pylového) filtru
- Manuály – Astra G – výměna originál rádia za jiné + ovládání na volantu
- Manuály Astra G – výměna interiérových žárovek za LED
- Kdy se poškodí ŘJ motoru nejčastěji
- Manuály – Astra G – Výměna rozprašovačů čelního okna za verzi s Insignie A
- Manuál – Astra G – středové světlo s lampičkami
Péče o automobil
Manuály Astra L
STALLANTIS technika
OPEL Grandland X
Astra K
Corsa
Mini domácí LEGOLAND
Výlety
Užitečné odkazy
- Opel Astra G / Zafira A fórum
- Opel Astra H / Zafira B fórum
- Opel Astra J / Zafira C fórum
- Opel fórum (všech modelů)
- Autoservis ASE – Zdenek Dědič – Brozany
- General Motors
- Opel media + PSA skupina
- Originál Opel příslušenství CZ
- Originál Opel příslušenství SK
- Opel návody CZ
- Astra J – 2009 – 2012 online manuál EN
- Opel Astra – Wikipedie EN
- Doopla – originál díly se slevou
- Originál díly s Německa za skvělé ceny
- Vyhledávač obj čísel dílu OPEL
- OPEL mapové podklady do navigací
- Opel E-mobilita