Manuály – Astra G – Výměna kabinového (pylového) filtru

V tomto návodu se podíváme podrobně na výměnu kabinového (pylového) filtru. Na úvod mohu říci, že to není nic složitého a zabere Vám to cca 15 min. času. Pojďme tedy na to, ale než začneme, povíme si ještě pár informací.

Poznámka: Podle servisního plánu automobilky OPEL, se uvedený kabinový filtr mění co 2 roky / 60 000 km (co nastane dříve).

Osobně doporučuji: Já měním uvedený filtr každý rok a to vždy na jaře po zimě. Používám originál filtr GM, případně značku MANN / BOSCH a to variantu s aktivním uhlím. Pokud patříte mezi alergiky, tak doporučuji kabinový filtr MANN s bariérou proti alergenům a bakteriím.

Info: Mlží se Vám čelní okno, při sychravém počasí. Jednou z příčin může být právě zanesený kabinový filtr.

POZOR !!! Než ale začneme, tak je tu jedna nemilá věc. Pokud jste do své Astry G nikdy neměnily kabinový (pylový) filtr, bude potřeba zjistit, jaký ve svém voze máte. Proč na to upozorňuji je z dúvodu toho, že do Astry G se montovali dvě různá topení a daný filtr se liší rozměry.

Verze topení a rozměry filtru:

DELPHI – šířka 199mm / výška 31mm / délka 292mm

BEHR – šířka 234mm / výška 30mm / délka 267mm

Co budete potřebovat:

  • 1x kabytový filtr, typ a výrobce víše.
  • Torx T20
  • DELPHI varianta – 6 mm ořech + redukci + nástrčný šroubovák (varianta může být i samotné prodloužení + ořech).
  • Vysavač na případné vysátí nečistot (není podmínkou, osobně u mě to není nikdy potřeba).

Postup:

Než začneme, ze schránky před spolujezdcem, vytáhneme všechny věci uvnitř schránky a posuneme sedadlo spolujezdce co nejvíce dozadu, aby jsme měly dostatek prostoru.

Teď můžeme přistoupit k demontáži 6 šroubu (použijeme torx T20), co drží schránku spolujezdce. Doporučuji si vždy poznamenat, kde který šroub byl namontován (i přesto že jsou totožné). Osobně šrouby povoluji podle uvedené fotografie.

Po demontáži šroubů je schránka volná, otevřeme dvířka schránky a táhneme směrem k sobě. Ke schránce je vedena kabeláž pro osvětlení. Zavžeme schránku, aby nesvítilo osvetlení schránky a vycvakneme konektor osvětlení a schránka je zcela volná.

V tento okamžik je před námi tenká uzavřená schránka s kabinovým filtrem. Dvířka otevřete podle toho jaký typ topení maté, postupně si to ukážeme.

Topení DELPHI

Odšroubujeme šrouby-1- pomocí ořechu 6mm, nadále povolíme svorky ukazující šipky. Sejmeme víko kabinového (pylového) filtru -2-.

Topení BEHR

Povolíme dvě západky a tři svorky, jak ukazují šipky a odklopíme víko kabinového (pylového) filtru.

Samotný filtr je pouze ve schránce vložen a postačí ho vytáhnout ven. Doporučuji vytahovat pomalu, ať pyl a nečistoty nemáte všude před sebou. Původní majtel použil obyčejný a já preferuji s aktivním uhllím, obyčejný se může kroutit.

Po vytažení kabinového filtru, překontrolujeme danou schránku a pokud je potřeba vyčistíme od případných nečistot (prachu, listí apod.) pomocí např. ručního vysavače s tenkou hubicí. Očistíme i dvířka.

Nový kabinový filtr pomalu vložíme do schránky (osobně jsem použil značku BOSCH s aktivním uhlím), až tam celý vleze. Není třeba používat hrubou sílu, jen pomalu vložit. Zavřeme uvedená dvířka a překontrolujeme, zda oba zobáčky na vrchní / spodní straně zacvakli (šrouby dotažene – podle druhu výrobce topení).

V tento okamžík nacvakneme na konektor osvětlení schránky zpět na kabel a vložíme schránku zpět do otvoru.

Uchytíme zpět 6 šrouby (torx T20). V opačnem případěm jako u demontáže ( 6 – 5 – 4 – 3 – 2 – 1). Není potřeba je velmi dotahovat, opravdu jen s citem.

POZNÁMKA: Po výměně kabinového filtru, doporučuji provést desinfekci interiéru vozu např. přípravkem VALEO Clim Spray, která osvěží interiér a zničí plísně a bakterie.