Opel Mokka 1.4 Turbo – příběh

Máme zde malý příběh o kávě a když si odmyslíme vůni kávy, tak tento model vypadá hodně dobře. Taky jsme zvažovali koupi modelu Opel Mokka, ale nakonec vyhrála Astra J. Důvod byl malý zavazadlový prostor. Prostor v interiéru byl kupodivu velký, nato že Mokka má podvozek z modelu Opel Corsa.

Moc děkuji majiteli Opel Mokky, že se s námi podělil o bohaté informace a pojďme k samotnému příběhu.

Motorizace / výbava

Mokku jsem koupil v srpnu 2015, jednalo se o motor 1.4 Turbo o výkonu 103 kW bez START/STOP s pohonem 2 x 4 a výbavou ENJOY, která byla doplněna o plnohodnotnou reservu, osvětlovací sadu (automatické svícení, zatmavovací zpětné zrcátko) a zimní sadu (vyhřívané přední sedačky, volant a zpětná zrcátka). Výkon tohoto motoru byl asi tak průměrný. Pokud chtěl člověk rychle přejet, musel podřadit. Auto jsem vlastnil až do prosince 2018, kdy jsem vyměnil protiúčtem za Grandlad X.

Celou dobu s Mokkou jsem byl maximálně spokojený, výměnu jsem provedl v podstatě jen proto, že Mokka byla pro naše rodinné potřeby malá. Jezdíme často ve čtyřech na lyže a poskládat se i s výbavou na lyže byl oříšek.

Závady

Během mého provozu (jezdil jsem cca 14 000 km za rok) se přeci jen pár věcí pokazilo, ale nebylo to nic závažného. Ještě v záruce mě začal v zimním období zlobit zámek zadních dveří, při mrazu přestal zamykat, musel se zamknout ručně. V rámci záruky jej autorizovaný servis bez problémů vyměnil. Při druhé garanční prohlídce našel servis závadu přední kamery, toto bylo vyřešeno přehráním softwaru rovněž v rámci záruky. Jediné co, jsme zjistil asi po 30 000 km, bylo rosení oleje mezi olejovou vanou a blokem motoru. Co jsem však přečetl i u Vás na webu, je to problém motorů 1.4 Turbo.

Spotřeba

Spotřeba se pohybovala také v rozumných hodnotách. Já jezdím hodně krátké trasy po městě a to se potom v zimě spotřeba pohybovala i kolem 10 litrů. Jinak to bylo 6 až 7 litrů. Dokonce jednou při klidné jízdě na dovolenou po Německých státovkách, které častou vedou mimo vesnice a je na nich povolená rychlost 100 km/h jsem měl průměrnou spotřebu 5,5 litrů na 100 km. Co jsem vypozoroval bylo, že palubní PC ukazoval asi o 0,5 litru spotřebu nižší oproti skutečné, kterou jsem měřil dotankováním do plné nádrže. Od roku 2016 jsem přidával aditivum VIF. Co se mě asi líbilo nejvíce bylo to, že motor měl nepřímé vstřikování a tak nehrozili bolesti přímovstřikovaných benzinových motorů.  

Co mě štvalo

Asi jediná nepříjemná věc byla, že ventilky se po výměně pneumatiky museli párovat a to pouze v autorizovaném servisu. A tak jsem musel na jaře a na podzim vždy zajet napárovat ventilky. To mě nebavilo a tak jsem zakoupil v Číně „kouzelnou krabičku“ asi za 200 Kč a pároval si sám. Dost mě překvapilo, že to fungovalo, originální jsem totiž našel na internetu asi za 20 000,- Kč. Grandland X to již má jinak, přes otáčky ABS a to je velmi pohodlné a hlavně levné. Vždyť jeden ventilek se senzorem stojí originál 2500,- a neoriginál jsem sehnal za 1250,- Kč.

Druhým, možná pro někoho nedostatkem, byl asi vnitřní prostor. Přední sedačky mají sezení dost úzké. Já sám jsem štíhlé postavy a měl jsem to akorát. Stačil by někdo trošku silnější a určitě by mu nevyhovovala úzká sedačka. Rovněž loketní opěrka (já ji tedy neměl) je pouze úzká integrovaná do opěradla tzv. autobusácká a nemyslím si, že by byla pohodlné.

Celkové hodnocení – závěr

Celkově jsem byl však s Mokkou velmi spokojen. Auto ničím extrémně nenadchlo, ale ani jsem nebyl s něčím vyloženě nespokojený. V terénu jsem s ní nikdy nejezdil, má dost nízký hlavně přední nájezdový úhel, ale teren městských silnic zvládla v pohodě.  Celkové moje hodnocení Mokky by bylo asi za 2,5 (1 nejlepší, 5 nejhorší).